W211 SBC:n vaihto?
W211 SBC:n vaihto?
Kaipaisin ohjeita kun tulee tuossa huomenissa vaihtoon E200:n W211 Mersun 2004:n SBC hydrauliyksikkö uusi hajonneen tilalle.
Kaveri kertoi että hoitaa hommat Mese testerillä.
Mitenkäs tavikset? kun pitäisi purkaa 100barin paineet jne....
Onko omakohtaisia vinkkejä hommaan?
Kiitollisena kysellen
Kaveri kertoi että hoitaa hommat Mese testerillä.
Mitenkäs tavikset? kun pitäisi purkaa 100barin paineet jne....
Onko omakohtaisia vinkkejä hommaan?
Kiitollisena kysellen
Re: W211 SBC:n vaihto?
Tuolla ohjeita.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=176743" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=176743" onclick="window.open(this.href);return false;
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: W211 SBC:n vaihto?
Tarvitset Starin ja säädettävän jarrutohtorin (0,5-2,0 bar tarvitaan) + ilmauspullon ja yhden apulaisen. Parempi jos olisi kaksi apuria ellei pullossa ole kunnollista ilmausnippaan lukittavaa liitintä.
wiimax.fi
Re: W211 SBC:n vaihto?
Ok. Kyselin maahantuojalta ja vähäsen on avutonta väkeä
"me laitamme testerin kiinni ja (luotamme sokeasti mitä testeri käskee tekemään) vaihdamme sen avulla SBC:n"
nooh, huomenna ollaan viisaampia, meinataan vaihtaa ihan tuosta vaan, korkeintaan innoitetaan Back-up akun kenkä sekä auton akun kenkä, wanha poies ja uusi tilalle sekä jarrujen ilmaus+testiajo.
Jos mesen compura huutaa erroria niin nollataan kiinasta tulleella SBC-resetointi-toolsilla.
Ei sinänsään mutta kun SBC:ssä on vain paine-pallossa warningit, muuten ei ole mitään päälle päin.
Tietysti purettaessa pitää olla varovainen ja seurata Juutuubin neuvoja, sillä voipi olla että pallossa on se 100baria.
Juttu jatkuu huomenna
"me laitamme testerin kiinni ja (luotamme sokeasti mitä testeri käskee tekemään) vaihdamme sen avulla SBC:n"
nooh, huomenna ollaan viisaampia, meinataan vaihtaa ihan tuosta vaan, korkeintaan innoitetaan Back-up akun kenkä sekä auton akun kenkä, wanha poies ja uusi tilalle sekä jarrujen ilmaus+testiajo.
Jos mesen compura huutaa erroria niin nollataan kiinasta tulleella SBC-resetointi-toolsilla.
Ei sinänsään mutta kun SBC:ssä on vain paine-pallossa warningit, muuten ei ole mitään päälle päin.
Tietysti purettaessa pitää olla varovainen ja seurata Juutuubin neuvoja, sillä voipi olla että pallossa on se 100baria.
Juttu jatkuu huomenna
Re: W211 SBC:n vaihto?
Kiitos Dealer, tunti siinä meni.
Wanha poies, uusi tilalle (tietysti molempien akkujen virrat poies)
Suurin ongelma oli jarrujen ilmaaminen ja saada jarrut takaisin
Etupään ilmaaminen meni nätisti, takapää oli melko kinkkinen, nooh sitten kaveri istui autossa, virrat päälle, SBC:n moottori veti paineet, jarrupoljin pohjaan ja ilmausruuvi auki, sitten kiinni.
sama homma 3 kertaan ja sitten toinen puoli, duunin aikana piipperi soi hytissä ja näytössä luki punaisella että paineleppas jarrupedali ihan pohjaan, välillä lisäiltiin nestettä.
1l meni nestettä, lopputulos:
jarru löytyi kaikkiin fillareihin, kaikki errorit hävisivät, wanha osa pakettiin ja postin kautta Saksaan koska siinä oli kiinni 100€:n pantti.
Omistaja tyytyväinen, sekä asentajat tyytyväisiä.
Kun katselin netistä niin pelkkä pumppu maksaa AutoAlarmilla 1790€.
Yleisin korjaamoiden hinnat olivat 2800€ pumppu+vaihto.
Tämä tuli maksamaan 0€ postit, 880€ pumppu Saksasta, tuli viikossa, summasta tulee 100e takaisin kun lähetettiin vanha sinne.
Vaihtajalle 50e eli ei mikään paha nakki.
Ihan normi autokorjaamon duunikaluilla pärjättiin
Eipä ollut mitään staria, boschia, paineilmajuttuja tms. Hyvä tietää ensi kerralla.
Tosin nyt jäi sitten SBC:n nollaaja käyttämättömäksi, tuli perhana se tilattua kiinasta, nooh onhan sitten
Kiitos kaikille suuresti neuvoista ja yhteistyöstä.
T.Reima Lahdesta
Wanha poies, uusi tilalle (tietysti molempien akkujen virrat poies)
Suurin ongelma oli jarrujen ilmaaminen ja saada jarrut takaisin
Etupään ilmaaminen meni nätisti, takapää oli melko kinkkinen, nooh sitten kaveri istui autossa, virrat päälle, SBC:n moottori veti paineet, jarrupoljin pohjaan ja ilmausruuvi auki, sitten kiinni.
sama homma 3 kertaan ja sitten toinen puoli, duunin aikana piipperi soi hytissä ja näytössä luki punaisella että paineleppas jarrupedali ihan pohjaan, välillä lisäiltiin nestettä.
1l meni nestettä, lopputulos:
jarru löytyi kaikkiin fillareihin, kaikki errorit hävisivät, wanha osa pakettiin ja postin kautta Saksaan koska siinä oli kiinni 100€:n pantti.
Omistaja tyytyväinen, sekä asentajat tyytyväisiä.
Kun katselin netistä niin pelkkä pumppu maksaa AutoAlarmilla 1790€.
Yleisin korjaamoiden hinnat olivat 2800€ pumppu+vaihto.
Tämä tuli maksamaan 0€ postit, 880€ pumppu Saksasta, tuli viikossa, summasta tulee 100e takaisin kun lähetettiin vanha sinne.
Vaihtajalle 50e eli ei mikään paha nakki.
Ihan normi autokorjaamon duunikaluilla pärjättiin
Eipä ollut mitään staria, boschia, paineilmajuttuja tms. Hyvä tietää ensi kerralla.
Tosin nyt jäi sitten SBC:n nollaaja käyttämättömäksi, tuli perhana se tilattua kiinasta, nooh onhan sitten
Kiitos kaikille suuresti neuvoista ja yhteistyöstä.
T.Reima Lahdesta
Re: W211 SBC:n vaihto?
Mitäs kaikkea "kalibroitavaa" tms tulee kun auton on kokonaan virrattomana?Finnjet kirjoitti: (tietysti molempien akkujen virrat poies)
Re: W211 SBC:n vaihto?
Aika korkeat hinnat siellä.Kun katselin netistä niin pelkkä pumppu maksaa AutoAlarmilla 1790€.
Yleisin korjaamoiden hinnat olivat 2800€ pumppu+vaihto.
Vaikka SBC käyttöönotto tehdäänkin korjaamolla kuten pitää ei työn osuus ole lähelläkään tuhatta euroa. Yksityinen tietysti tekee miten itse haluaa kun ei ole suurta pelkoa joutua vastuuseen ensimmäisen oikean hätäjarrutustilanteen jälkeen, ei ole kuittia josta löytyisi syyllinen.
Monenlaista on nähty korjaamoidenkin jäljiltä, heti tuli mieleen viime talvelta eräs 211 jolla ei päässyt ensimmäisten liukkaiden tultua risteyksestä liikkeelle juuri mitenkään. Oli jäänyt ainakin yksi vaihe asennuksesta pois SBC-yksikön vaihtajalla, onneksi ei sattunut onnettomuutta tuon vuoksi.
Millainen takuu yksiköllä ?
wiimax.fi
Re: W211 SBC:n vaihto?
Ei tähän W211/2004/200 CDI:hin tullut mitään, laitettiin tehdaskunnostettu uusi osa niin 300 000:n laskurikin oli valmiiksi nollattu ja fiksut Mersumiehet olivat laittaneet kunnon alkuperäisen sterkan niin siinä oli oma konkka/akku niin ei edes radion kanavat hävinneet, viisarikello piti vääntää oikeaan aikaan. Thats ittaky kirjoitti:Mitäs kaikkea "kalibroitavaa" tms tulee kun auton on kokonaan virrattomana?Finnjet kirjoitti: (tietysti molempien akkujen virrat poies)
Re: W211 SBC:n vaihto?
Kahden vuoden takuu. Joku Sakemannien AutoDoc.fi. Sinänsä veikeää että yhteyspuhelinnumero ja webbisivut suomessa Suomeksi mutta firma Berliinissä.dealer kirjoitti:Aika korkeat hinnat siellä.Kun katselin netistä niin pelkkä pumppu maksaa AutoAlarmilla 1790€.
Yleisin korjaamoiden hinnat olivat 2800€ pumppu+vaihto.
Vaikka SBC käyttöönotto tehdäänkin korjaamolla kuten pitää ei työn osuus ole lähelläkään tuhatta euroa. Yksityinen tietysti tekee miten itse haluaa kun ei ole suurta pelkoa joutua vastuuseen ensimmäisen oikean hätäjarrutustilanteen jälkeen, ei ole kuittia josta löytyisi syyllinen.
Monenlaista on nähty korjaamoidenkin jäljiltä, heti tuli mieleen viime talvelta eräs 211 jolla ei päässyt ensimmäisten liukkaiden tultua risteyksestä liikkeelle juuri mitenkään. Oli jäänyt ainakin yksi vaihe asennuksesta pois SBC-yksikön vaihtajalla, onneksi ei sattunut onnettomuutta tuon vuoksi.
Millainen takuu yksiköllä ?
Kyllä me omistajan kanssa kokeiltiin kaikki mahdolliset jarrutilanteet ja kyllä jarrut toimi nätisti. Mene ja tiedä sitten...
Re: W211 SBC:n vaihto?
Kaikki tuossa ei mahdu mun jakeluun. Eihän siinä tarvitse akkun kenkiä irroitella jos yksikön vaihtaa. Jos oot onnistunut ilman staria saada tuon kuntoon, niin onnea
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: W211 SBC:n vaihto?
Juuh, otettiin akut irti varmuudeksi.arska10 kirjoitti:Kaikki tuossa ei mahdu mun jakeluun. Eihän siinä tarvitse akkun kenkiä irroitella jos yksikön vaihtaa. Jos oot onnistunut ilman staria saada tuon kuntoon, niin onnea
Ja hyvin w211:n pelittää. Kiitos kaikille Tuesta