Olen nyt 4 tuhatta kilsaa päästellyt E 220D mallilla ja pitkälti samaa mieltä RH:n kanssa. Auto todella suorituskykyinen. Yltää 250Km/h mittarinopeuksiin. Oman auton keskikulutus 4,4 sadalla tietokoneen mukaan ja ajettu pääosin 120-130 moottoritie pätkää. Rengsmelu kovahko karkealla päällysteellä ainakin dunlopin rengastuksella. Uudella asfaltilla kulkee sukkasillaan, lähes äänetön. Pohjasta jätetty pois se huopamatto, mikä oli w 212 alla ja lokarit edessä kovamuovia ja takasuojatkin kovan tuntoista edeltäjään verrattuna. Muotoilusta sanoisin, että kun pihassa myös valkoinen w 205, niin pidän sitä paremmin muotoiltuna varsinkin takaluukun ja perän suhteen.RH kirjoitti:Tulipa sitten itsekin ihan livenä käytyä pällistelemässä uutta E:tä. Siinähän tuo seisoi paikallisen diilerin "lasipalatsin" lattialla ylhäisessä yksinäisyydessään, jolloin oli hyvä katsella sitä vähän useammastakin katselukulmasta. Pitää todeta, että näyttää kyllä livenä paljon paremmalta kuin joissakin kuvissa, joissa se "luisuperseisyys" on onnistuttu vangitsemaan hallitsevaksi elementiksi. Vieressä lähellä olleeseen C-malliin verraten sama muotokieli eri mittasuhteissa on kyllä E:ssä paljon onnistuneempi.
Automyyjän ilmestyttyä paikalle kyselemään kiinnostuksen astetta selvisi myös, että ko. yksilö on tarkoitus laittaa esittelyautoksi koeajokäyttöön ja siitä paikasta tietysti peruutettiin se ulos myymälästä ja saman tien tietysti korkkaamaan vasta muutaman kilometrin ajettua Eemeliä.
Ensimmäinen havainto oli (olkoonkin, että ihan tavan 220d) sisätilojen fiiniys, joka jo kuvista on ollut aistittavissa. Jos auto ulkoisesti peräosan muotoilua lukuun ottamatta muistuttaa yllättävän paljon edeltäjäänsä, niin sisällä on kyllä tehty loikka muutaman vuosikymmenen yli. Ainoa hienostunutta aistiahavaintoa haittaava tekijä oli perusmittaristo, joka kyllä valitettavasti on niin väkisin päälle liimatun oloinen ettei ole tosikaan.
Lyhyessä koeajossa syntyneet havainnot: Uusi ysivaihteinen toimii tosi hienosti. Auto on ainakin vakiokokoisin 225/55-17 renkain erittäin miellyttävä ja mukava matkantekoväline. Pieni miinus aavistuksen ennakko-odotuksia kovemmasta rengasmelusta rengaskoko huomioiden. En tullut katsoneeksi, mitkä renkaat ensiasennusrenkaina alla pyöri. Kulkupuoli tuntuisi jo tuolla pieninumeroisella dieselillä olevan enemmän kuin hallussa normaaliliikennöintiä ajatellen, mutta diisselin raksutus kuului kyllä yllättävän selvästi sisälle. Ääni kyllä vaimeni nopeasti liikkeelle päästyä.
Ihan asiallisen ja omistushaluja herättävän oloinen kapine kuitenkin noin nopealla tutustumisella.
W213 E-sarja topikki
Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016
Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016
Ensimmäinen mersu tulossa talouteen ja Eemelin (220D) laskettu aika olisi 3.11.
Pohdinnassa ruostesuojauskäsittely sillä ensin työkavereiden ystävällisellä opastuksella
ja sen jälkeen googlettamalla selvinnyt että ainakin vanhemmissa E-sarjalaisissa ollut ongelmia korin ruostumisen kanssa. Liekö uudet mallit paremmin suojattuja, sen aika näyttää.
Tuo rengasmelu maantienopeuksilla, minkä koeajolla itsekin noteerasin, oli aika ärsyttävä 18" vanteilla. Jos 17" vanteillakin kumisee niin onkohan tuolle jotain tehtävissä, äänieristyskäsittely tmv. - onko kellään kokemusta/suosituksia?
Saisivat minun mielestä maahantuojat / autoliikkeet tarjota lisävarustelistalla esim. sopimuskumppaneittensa käsittelyt (ruosteenesto/ääneneristys) jotka tehtäisiin ennen auton luovutusta. Tällaisen palvelun olin huomaavinani Tanskan MB maahantuojalla, perusteluna pohjoisen olosuhteet (liekö suolaavat myös teitä?).
Pohdinnassa ruostesuojauskäsittely sillä ensin työkavereiden ystävällisellä opastuksella

Tuo rengasmelu maantienopeuksilla, minkä koeajolla itsekin noteerasin, oli aika ärsyttävä 18" vanteilla. Jos 17" vanteillakin kumisee niin onkohan tuolle jotain tehtävissä, äänieristyskäsittely tmv. - onko kellään kokemusta/suosituksia?
Saisivat minun mielestä maahantuojat / autoliikkeet tarjota lisävarustelistalla esim. sopimuskumppaneittensa käsittelyt (ruosteenesto/ääneneristys) jotka tehtäisiin ennen auton luovutusta. Tällaisen palvelun olin huomaavinani Tanskan MB maahantuojalla, perusteluna pohjoisen olosuhteet (liekö suolaavat myös teitä?).
Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016
Eikös pohjolaan tuotavissa malleissa ole jonkin sortin ruosteen suojaus (vaha) ainakin W205 C pitäisi olla. Eemelinkin runkorakeeteesta lähes puolet ole alumiinia.Ruostumattomuus takuukiin on 30v
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 40
- Liittynyt: Pe 18.03.2016 14:11
Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016
Omani menee tuotantoon tammikuun loppupuolella luovutus helmikuulla. Kuulemma nämä paremmat ledvalot syynä miksi saatavuus venyy, ihan ehtottomat vaikka joutuu maksaamaan 1700e kun nykyisessä ne tuli jo vakiona...
Vähän sellaista maksattamisen makua, kuten myös premium business...... kolme donaa
Vähän sellaista maksattamisen makua, kuten myös premium business...... kolme donaa

Ex:
W245 2010 180CDI
S204 2012 180CDI
W212 2014 220CDI
S210 1999 220CDI
Nykyiset:
W212 2016 200 BlueTec
S211 2003 270CDI
208 1981 Hymer-Matkailuauto
Tilauksessa:
W213 2017 200d BlueTec
W245 2010 180CDI
S204 2012 180CDI
W212 2014 220CDI
S210 1999 220CDI
Nykyiset:
W212 2016 200 BlueTec
S211 2003 270CDI
208 1981 Hymer-Matkailuauto
Tilauksessa:
W213 2017 200d BlueTec
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 40
- Liittynyt: Pe 18.03.2016 14:11
Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016
Koeajoautossa oli amg paketti jossa 19" wurstit alla eikä minusta niistä ihan älyttömästi lähtenyt rengasmelua, ainaskin nykyisestäkin lähtee melua vaikka alla 225/55R16....
Ex:
W245 2010 180CDI
S204 2012 180CDI
W212 2014 220CDI
S210 1999 220CDI
Nykyiset:
W212 2016 200 BlueTec
S211 2003 270CDI
208 1981 Hymer-Matkailuauto
Tilauksessa:
W213 2017 200d BlueTec
W245 2010 180CDI
S204 2012 180CDI
W212 2014 220CDI
S210 1999 220CDI
Nykyiset:
W212 2016 200 BlueTec
S211 2003 270CDI
208 1981 Hymer-Matkailuauto
Tilauksessa:
W213 2017 200d BlueTec
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 40
- Liittynyt: Pe 18.03.2016 14:11
Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016
Eiköhän nyky mersut sen 10vuotta sitä ruostetta karta että tuskin on monen nyt ostavan ongelma... Kuinka ne koritakuut käyttäytyy kun sinne lisä mällejä heitellään kannattaa kysyä ekana mikä on suhtautuminen..
Ex:
W245 2010 180CDI
S204 2012 180CDI
W212 2014 220CDI
S210 1999 220CDI
Nykyiset:
W212 2016 200 BlueTec
S211 2003 270CDI
208 1981 Hymer-Matkailuauto
Tilauksessa:
W213 2017 200d BlueTec
W245 2010 180CDI
S204 2012 180CDI
W212 2014 220CDI
S210 1999 220CDI
Nykyiset:
W212 2016 200 BlueTec
S211 2003 270CDI
208 1981 Hymer-Matkailuauto
Tilauksessa:
W213 2017 200d BlueTec
Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016
Rengasmelusta viellä sen verran ajelin mennä viikolla parnuun hyvä pintaista asvaltitietä omalla w205c 4-matickilla ja kyllä meni aivan sukkasillaan on aikamoinen ero rengasmelussa. tulomatkalla hesan motarilla satoi vettä ja rengasmelu hävisi myös vedestä johtuen lähes kokonaan. Taitaa olla niin ettei suomen karkealla asvaltilla taida olla ratkaisua kyseiseen ongelmaan
Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016
Uuden auton kun tilaa niin ihmettelen miksi asiakkaat ei osta tupla äänieristeillä kun sellaisen saa tehtaalta ihan vaan tilaamalla. Koskaan mersun e malli ei ole ollut niin hiljainen rengasmelun osalta kuin kilpailevat merkit.
Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016
Oliko valmista linkkiä ja varustekoodia? En ole tuohon törmännyt,Jorski kirjoitti:Uuden auton kun tilaa niin ihmettelen miksi asiakkaat ei osta tupla äänieristeillä kun sellaisen saa tehtaalta ihan vaan tilaamalla. Koskaan mersun e malli ei ole ollut niin hiljainen rengasmelun osalta kuin kilpailevat merkit.
Miksi tehdään muitakin autoja, kuin mersuja?
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016
Niin mikä on vanhempi E... 2004 E, tuotu 2008 saksasta ei kyllä mitenkään ruostumisen elkeitä osoita.Kalsiitti kirjoitti: ..vanhemmissa E-sarjalaisissa ollut ongelmia korin ruostumisen kanssa. Liekö uudet mallit paremmin suojattuja, sen aika näyttää.
Eiköhön jokainen liike asian hoida käsittelyn - alihankintana jos ei muuten - korvausta vastaan kun vain ottaa asian puheeksi heidän kanssaan.Kalsiitti kirjoitti: Saisivat minun mielestä maahantuojat / autoliikkeet tarjota lisävarustelistalla esim. sopimuskumppaneittensa käsittelyt (ruosteenesto/ääneneristys) jotka tehtäisiin ennen auton luovutusta.
Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016
Ei ole mitään tarvetta ruosteenestokäsittelyyn ainakaan ruostumisen takia. Kannattaa tutustua esim. ruosterekisterin tekemään arvioon, missä esim w 205 malli sai parhaan arvosanan. Edellisessä viisivuotiaassa eemelissä ei löytynyt ruostetta mistään, kun poistettiin pohjasuojat tarkistusta varten.
Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016
Tarkoitatko matriisi LED-valoja? Eihän niitä 212:een ole edes saanut (jos nykyisellä siihen viittaat)? Multibeam valot on kyllä ehdottomasti iso parannus mihinkään vanhempaan kaukovaloassistenttiin verrattuna.kleinbus79 kirjoitti:Kuulemma nämä paremmat ledvalot syynä miksi saatavuus venyy, ihan ehtottomat vaikka joutuu maksaamaan 1700e kun nykyisessä ne tuli jo vakiona...
Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016
Mitkä paremmat Led valot maksaa 1700 euroa? Eikö nää multibeam ledit ole vakiokamaa.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 40
- Liittynyt: Pe 18.03.2016 14:11
Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016
Ne vakio led valot eivät ole "älykkäät" ei saa edes kaukovalo avustinta, vaan on otettava P35 Multibeam-LED älykkäät ajovalot ja adaptiivinen kaukovaloavustin Plus. Ja tosiiaan maksaa aikapaljon enempi. Nykyisessä 212 facelift on ne älykkäät led valot tiedä sitten kuinka nämä nykyiset eroaa näihin uusiin enpä tullut kysyneeksi. Mutta saksassa on hinnat alkaen mallissa halogeenit
niillähän ei tuoda maahan, mutta kaippa joku sellasia vielä tänne nuo 


Ex:
W245 2010 180CDI
S204 2012 180CDI
W212 2014 220CDI
S210 1999 220CDI
Nykyiset:
W212 2016 200 BlueTec
S211 2003 270CDI
208 1981 Hymer-Matkailuauto
Tilauksessa:
W213 2017 200d BlueTec
W245 2010 180CDI
S204 2012 180CDI
W212 2014 220CDI
S210 1999 220CDI
Nykyiset:
W212 2016 200 BlueTec
S211 2003 270CDI
208 1981 Hymer-Matkailuauto
Tilauksessa:
W213 2017 200d BlueTec
Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016
Ihan huvikseni katselin Nettiautosta noita uusia E-sarjalaisia ja havaitsin saman trendin kuin W212 faceliftien ja C-sarjalaisten suhteen. Suuri osa on jotain Premium Business Avantgarde -viritelmiä rumine puolinahkapenkkeineen, kylmine alumiinilistoineen ja tähti maskissa. Ja jos Exclusive (ent. Elegance) malleja sattui bongaamaan niin ulkoväri oli lähes poikkeuksetta joku ruma ruskea. Lisäksi ulkonäkö on niin lähellä C-sarjaa, että helposti menee sekaisin kun nopeasti ehtii auton näkemään liikenteessä.
Toki uuden auton tilaaja saa autostaan mieleisen, mutta liikkeiden valmiiksi tilaamat autot (entiset esittelyautot?) eivät kyllä herätä ostohalua, ei sikäli että olisin uutta Mersua muutenkaan ostamassa.
Mitä on tapahtunut vajaassa 10 vuodessa?!
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/8235170" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/8253566" onclick="window.open(this.href);return false;
Tässä vielä ääriesimerkki oikeasta Mersusta. Jos tänään osuu Eurojackpotissa täysosuma, en tilaa uutta Mersua vaan käyn hakemassa tämän:
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/8327519" onclick="window.open(this.href);return false;
Toki uuden auton tilaaja saa autostaan mieleisen, mutta liikkeiden valmiiksi tilaamat autot (entiset esittelyautot?) eivät kyllä herätä ostohalua, ei sikäli että olisin uutta Mersua muutenkaan ostamassa.
Mitä on tapahtunut vajaassa 10 vuodessa?!

http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/8235170" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/8253566" onclick="window.open(this.href);return false;
Tässä vielä ääriesimerkki oikeasta Mersusta. Jos tänään osuu Eurojackpotissa täysosuma, en tilaa uutta Mersua vaan käyn hakemassa tämän:
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/8327519" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016
Eiköhän noissa esittelyautoissa ole tutkittu, mitä "kansa" ostaa eniten. Joissain maissahan ei käsitääkseni edes saa tuota Exclusive -mallia tilattua, eli kenties se ei ole niin suosittu heidän keskuudessaan jotka oikeasti ovat uutena ostamassa. Kaipa se Mersukin haluaa nuorentaa imagoaan. Suomessa varmasti vaikuttaa myös hinta, sillä sehän pompsahtaa äkkiä jos varustellaan ja miksi ostaa esittelyauto jos on varaa varustella mieleisekseen. Mutta kyllähän tämän uudenkin saa näyttämään aika samalta kuin nuo vanhemmat mallit värien ja materiaalien osalta.antti--91 kirjoitti:Ihan huvikseni katselin Nettiautosta noita uusia E-sarjalaisia ja havaitsin saman trendin kuin W212 faceliftien ja C-sarjalaisten suhteen. Suuri osa on jotain Premium Business Avantgarde -viritelmiä rumine puolinahkapenkkeineen, kylmine alumiinilistoineen ja tähti maskissa. Ja jos Exclusive (ent. Elegance) malleja sattui bongaamaan niin ulkoväri oli lähes poikkeuksetta joku ruma ruskea. Lisäksi ulkonäkö on niin lähellä C-sarjaa, että helposti menee sekaisin kun nopeasti ehtii auton näkemään liikenteessä.
Toki uuden auton tilaaja saa autostaan mieleisen, mutta liikkeiden valmiiksi tilaamat autot (entiset esittelyautot?) eivät kyllä herätä ostohalua, ei sikäli että olisin uutta Mersua muutenkaan ostamassa.
Mitä on tapahtunut vajaassa 10 vuodessa?!![]()
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/8235170" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/8253566" onclick="window.open(this.href);return false;
Tässä vielä ääriesimerkki oikeasta Mersusta. Jos tänään osuu Eurojackpotissa täysosuma, en tilaa uutta Mersua vaan käyn hakemassa tämän:
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/8327519" onclick="window.open(this.href);return false;
2011 MERCEDES-BENZ CLS (W218) 350 CDI
Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016
Tyypillinen mersumyyjä, tuskin tietää myymästään tuotteesta puoltakaan siitä mitä sen ostaja tietää (paitsi myyntikatteen). Kysehän on sentään ihan eri valoista, myyjän olisi pitänyt eroista kertoa vähintään siihen asti että se ruksi on tilauspapereihin kirjattu.kleinbus79 kirjoitti: Nykyisessä 212 facelift on ne älykkäät led valot tiedä sitten kuinka nämä nykyiset eroaa näihin uusiin enpä tullut kysyneeksi.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 40
- Liittynyt: Pe 18.03.2016 14:11
Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016
Premium Busineksessa on avantgarde sisustus... ja ulkopuoleksi voi valita avantgarde tai exclusive jonka itse valitsin. Vaihtelu virkistää.
Niistä penkeistä ollaan montaa mieltä. Saahan sinne mitä vaan jos perse kestää, mutta onko sitten järkeä esim maksaa nahkapenkeistä se vajaa kolme donaa?
Eiköhän siinä kymmenessä vuodessa kuitenkin oo menty aikalailla eteenpäin?
Niistä penkeistä ollaan montaa mieltä. Saahan sinne mitä vaan jos perse kestää, mutta onko sitten järkeä esim maksaa nahkapenkeistä se vajaa kolme donaa?
Eiköhän siinä kymmenessä vuodessa kuitenkin oo menty aikalailla eteenpäin?
Ex:
W245 2010 180CDI
S204 2012 180CDI
W212 2014 220CDI
S210 1999 220CDI
Nykyiset:
W212 2016 200 BlueTec
S211 2003 270CDI
208 1981 Hymer-Matkailuauto
Tilauksessa:
W213 2017 200d BlueTec
W245 2010 180CDI
S204 2012 180CDI
W212 2014 220CDI
S210 1999 220CDI
Nykyiset:
W212 2016 200 BlueTec
S211 2003 270CDI
208 1981 Hymer-Matkailuauto
Tilauksessa:
W213 2017 200d BlueTec
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 40
- Liittynyt: Pe 18.03.2016 14:11
Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016
DBFI kirjoitti:Tyypillinen mersumyyjä, tuskin tietää myymästään tuotteesta puoltakaan siitä mitä sen ostaja tietää (paitsi myyntikatteen). Kysehän on sentään ihan eri valoista, myyjän olisi pitänyt eroista kertoa vähintään siihen asti että se ruksi on tilauspapereihin kirjattu.kleinbus79 kirjoitti: Nykyisessä 212 facelift on ne älykkäät led valot tiedä sitten kuinka nämä nykyiset eroaa näihin uusiin enpä tullut kysyneeksi.
Olihan siinä selkeät erot älykkäät ja ei älykkäät

Ex:
W245 2010 180CDI
S204 2012 180CDI
W212 2014 220CDI
S210 1999 220CDI
Nykyiset:
W212 2016 200 BlueTec
S211 2003 270CDI
208 1981 Hymer-Matkailuauto
Tilauksessa:
W213 2017 200d BlueTec
W245 2010 180CDI
S204 2012 180CDI
W212 2014 220CDI
S210 1999 220CDI
Nykyiset:
W212 2016 200 BlueTec
S211 2003 270CDI
208 1981 Hymer-Matkailuauto
Tilauksessa:
W213 2017 200d BlueTec
Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016
Minä olen nyt ajellut kaksi kuukautta tällä, enkä ollut vielä huomannut, että autossani on tyhmät valot. Onneksi näin, kun en niistä 1700 euroa olisi maksanut. Kaukovaloavustimen puutteen kyllä kuulin auton luovutuksessa. Aika hyvät valot nämä tyhmätkin ledit kuitenkin on.
Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016
E- tai C-mersu ei ole sen luokan ökyauto, että ostajat ruksittelisivat hulvattomasti varusteita. Juuri ilmestyneeseen malliin nahkapenkit ja pari muuta jännää varustetta tuo helposti useamman tonnin lisähintaa, mikä on iso siivu hankintahinnasta. Moni noista paremmin varustelluista yksilöistä on ostettu mallin elinkaaren loppupäässä tarjoushinnoilla (kuten tuo oma C). Siinä vaiheessa moni nähtävästi tilaa kuitenkin jo sen uuden mallin karvalakkina.antti--91 kirjoitti:Ihan huvikseni katselin Nettiautosta noita uusia E-sarjalaisia ja havaitsin saman trendin kuin W212 faceliftien ja C-sarjalaisten suhteen. Suuri osa on jotain Premium Business Avantgarde -viritelmiä rumine puolinahkapenkkeineen, kylmine alumiinilistoineen ja tähti maskissa. Ja jos Exclusive (ent. Elegance) malleja sattui bongaamaan niin ulkoväri oli lähes poikkeuksetta joku ruma ruskea. Lisäksi ulkonäkö on niin lähellä C-sarjaa, että helposti menee sekaisin kun nopeasti ehtii auton näkemään liikenteessä.
Toki uuden auton tilaaja saa autostaan mieleisen, mutta liikkeiden valmiiksi tilaamat autot (entiset esittelyautot?) eivät kyllä herätä ostohalua, ei sikäli että olisin uutta Mersua muutenkaan ostamassa.
Ajossa: Kia ProCeed GT 2020
Ex:
W205 C180 A Edition AMG 2018
S204 C180 CDI AMG 2013
W176 A180 BE Urban 2013
Nippu Pösöjä ja vanha Bemari
Ex:
W205 C180 A Edition AMG 2018
S204 C180 CDI AMG 2013
W176 A180 BE Urban 2013
Nippu Pösöjä ja vanha Bemari
Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016
Onhan ne täysin uudet valot, mutta tuossa valojutussa on kyllä menty askel taaksepäin siinä mielessä automaattivalot joutuu nykyään ottamaan rahalla. W212:ssa automaattiset täysledit tuli business premiumin mukana eikä niitä perusledejä Suomessa näe kuin joissain harvoissa saksantuonneissa.kleinbus79 kirjoitti:DBFI kirjoitti:Tyypillinen mersumyyjä, tuskin tietää myymästään tuotteesta puoltakaan siitä mitä sen ostaja tietää (paitsi myyntikatteen). Kysehän on sentään ihan eri valoista, myyjän olisi pitänyt eroista kertoa vähintään siihen asti että se ruksi on tilauspapereihin kirjattu.kleinbus79 kirjoitti: Nykyisessä 212 facelift on ne älykkäät led valot tiedä sitten kuinka nämä nykyiset eroaa näihin uusiin enpä tullut kysyneeksi.
Olihan siinä selkeät erot älykkäät ja ei älykkäät
Ainakin itse olen ollut sen verran tyytyväinen 212:n automaattiledeihin että ne uudet multibeamit on pakko ottaa vaikka sitten lisävarusteena. En halua enää palata aikaan jossa pitkiä pitää vaihtaa itse. Varjostustoiminto on myös ollut loistava ja tuskin se multibeameissä huonompi on. Nämä on niitä varusteita joista en pysty enää luopumaan.
Jotenkin vaan tuntuu että kohta nekin on vakiona jossain paketissa. Samoin voi käydä digimittaristolle kunhan tulee vähän kilpailua bemarin yms suunnasta.
w213, w124
Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016
Monet kiitokset, Tässähän säästyy selvää rahaamonsteri kirjoitti:Ei ole mitään tarvetta ruosteenestokäsittelyyn ainakaan ruostumisen takia. Kannattaa tutustua esim. ruosterekisterin tekemään arvioon, missä esim w 205 malli sai parhaan arvosanan. Edellisessä viisivuotiaassa eemelissä ei löytynyt ruostetta mistään, kun poistettiin pohjasuojat tarkistusta varten.

Ainoa mitä pitänee Eemeliin ottaa suojatoimena on jonkin sortin keraaminen tmv. kestopinnoite maalipinnalle.
Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016
Laitatin omaani Gramic PRo pinnoitteen Lahdessa on tosi hyvä ja helppo hoitoineen maksoi 600e kolmen vuoden takuulla
Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016
Ilmeisesti ei ole varustekoodia edes olemassa enkä tiedä miksi, ainoastaan mersun myyjä näin ilmaisi että äänieristykseen voi vaikuttaa. Kannattaa asiaa kysyä liikkeestä sillä onhan tuo rengasmelu esim. W212 sitä luokkaa että itse en osta enää yhtään autoa missä on niin kova rengasmelu, eikä uusi E ainakaan oman koeajon perusteella kovin paljon ole hiljaisempi.simosami kirjoitti:Oliko valmista linkkiä ja varustekoodia? En ole tuohon törmännyt,Jorski kirjoitti:Uuden auton kun tilaa niin ihmettelen miksi asiakkaat ei osta tupla äänieristeillä kun sellaisen saa tehtaalta ihan vaan tilaamalla. Koskaan mersun e malli ei ole ollut niin hiljainen rengasmelun osalta kuin kilpailevat merkit.
Olen myöskin samaa mieltä siitä asiasta että nuo sisätilojen alumiinit ja tähti maskissa niin ei oikein viehätä, tilaisin kyllä exclusive ulkoa kuin sisältä. Itse en ole vaihtamassa omaa w212 uuteen kun olen sitä mieltä että tämä uusi on huomattavasti rumempi ilmestys eikä tuo oikein muutenkaan mitään parempaa ajettavuuteen. En oikein tiedä miksi mersu on lähtenyt niinkin lapsellisia virityksiä tekemään kuin ne koko konsolin mittaiset oviin asti ulottuvat 64 eri sävyllä olevat tunnelmavalot voisin kuvitella että silmät niillä saa kipeäksi kaamoksen aikana.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 40
- Liittynyt: Pe 18.03.2016 14:11
Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016
Jos ne sisävalot ei miellytä niin voi olla ottamatta premium business pakettia samalla säästää taas muutaman donan 

Ex:
W245 2010 180CDI
S204 2012 180CDI
W212 2014 220CDI
S210 1999 220CDI
Nykyiset:
W212 2016 200 BlueTec
S211 2003 270CDI
208 1981 Hymer-Matkailuauto
Tilauksessa:
W213 2017 200d BlueTec
W245 2010 180CDI
S204 2012 180CDI
W212 2014 220CDI
S210 1999 220CDI
Nykyiset:
W212 2016 200 BlueTec
S211 2003 270CDI
208 1981 Hymer-Matkailuauto
Tilauksessa:
W213 2017 200d BlueTec
Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016
Toivottavasti uudessa on paremmat automaattipitkät kuin minun 2011 w212 mersussa. Pitkät eivät menneet päälle kohtaamisen jälkeen ja hirvihän siinä möllötti keskellä tietä...Vallgren kirjoitti: En halua enää palata aikaan jossa pitkiä pitää vaihtaa itse.

Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016
Sehän noissa uusissa matriisivaloissa on erona että pitkät on käytännössä koko ajan päällä (pitkien merkkivalo palaa mittaristossa). Sitä omalla kaistalla edessä olevaa hirveä valaistaan koko ajan pitkillä valoilla, vastaantulevasta autosta huolimatta. Vain sen vastaantulijan kohdalta kytketään lyhyet valot (sammutetaan pitkät).T. Salama kirjoitti: Toivottavasti uudessa on paremmat automaattipitkät kuin minun 2011 w212 mersussa. Pitkät eivät menneet päälle kohtaamisen jälkeen ja hirvihän siinä möllötti keskellä tietä...
Jos taas joku ajaa edellä niin se ottaakin sen hirven jos on omalla kaistalla. Edellä olevan auton kohdalla valot lyhyellä mutta sen molemmin puolin pitkät päällä, jos se hirvi sattuisi olemaan edellä olevan vierellä, sen auton valoilta piilossa.
- Etwas Anders
- Mersumies
- Viestit: 1056
- Liittynyt: Su 31.07.2005 15:07
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016
TM:n W213-sarjalaisen testiraportista panin merkille,että kyseinen E220d oli valmistettu Bremenissä...tokkos näitä E-sarjalaisia Stuttgartin kupeessa Sindelfingenissä enää tehdäkään? Muistaakseni ne ovat sieltä perinteisesti tulleet. 

Volvo V60 D3 Automat -12
ex-BMW E87 118d Manual -04
ex-W202 C180 Manual-00
ex-VW Bora 2.0 Manual -02
ex-W124 250D Automatik -91 (model -92)
ex-Chrysler Stratus 2.0 LE ABS -95 Manual
ex-Volvo S80 2.4 170hv Automatic -99
ex-W124 200D Manual -91
ex-Toyota Carina 1.8 GLi Automatic sedan -96
ex-S124 300 TDT Automatik -92
ex-S210 E 200 T Automatik -97
ex-Honda Civic 1.6i LS Aut. -01
ex-W124 300D Aut.-89
ex-Honda Accord 2.0 EX Aut. -90
ex-Skoda Felicia 1.3 LXi Combi -96
ex-BMW E87 118d Manual -04
ex-W202 C180 Manual-00
ex-VW Bora 2.0 Manual -02
ex-W124 250D Automatik -91 (model -92)
ex-Chrysler Stratus 2.0 LE ABS -95 Manual
ex-Volvo S80 2.4 170hv Automatic -99
ex-W124 200D Manual -91
ex-Toyota Carina 1.8 GLi Automatic sedan -96
ex-S124 300 TDT Automatik -92
ex-S210 E 200 T Automatik -97
ex-Honda Civic 1.6i LS Aut. -01
ex-W124 300D Aut.-89
ex-Honda Accord 2.0 EX Aut. -90
ex-Skoda Felicia 1.3 LXi Combi -96
Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016
Niin kyllähän se tiedetään, mitä suomalainen "kansa" ostaa, mahdollisimman tylsää ja huomaamatonta. Miksi oikeastaan edes ostaa W213 Premium Business Avantgardea kun Skoda Octavian saa alle puolella hinnalla.manonyymi kirjoitti:Eiköhän noissa esittelyautoissa ole tutkittu, mitä "kansa" ostaa eniten. Joissain maissahan ei käsitääkseni edes saa tuota Exclusive -mallia tilattua, eli kenties se ei ole niin suosittu heidän keskuudessaan jotka oikeasti ovat uutena ostamassa. Kaipa se Mersukin haluaa nuorentaa imagoaan. Suomessa varmasti vaikuttaa myös hinta, sillä sehän pompsahtaa äkkiä jos varustellaan ja miksi ostaa esittelyauto jos on varaa varustella mieleisekseen. Mutta kyllähän tämän uudenkin saa näyttämään aika samalta kuin nuo vanhemmat mallit värien ja materiaalien osalta.antti--91 kirjoitti:Ihan huvikseni katselin Nettiautosta noita uusia E-sarjalaisia ja havaitsin saman trendin kuin W212 faceliftien ja C-sarjalaisten suhteen. Suuri osa on jotain Premium Business Avantgarde -viritelmiä rumine puolinahkapenkkeineen, kylmine alumiinilistoineen ja tähti maskissa. Ja jos Exclusive (ent. Elegance) malleja sattui bongaamaan niin ulkoväri oli lähes poikkeuksetta joku ruma ruskea. Lisäksi ulkonäkö on niin lähellä C-sarjaa, että helposti menee sekaisin kun nopeasti ehtii auton näkemään liikenteessä.
Toki uuden auton tilaaja saa autostaan mieleisen, mutta liikkeiden valmiiksi tilaamat autot (entiset esittelyautot?) eivät kyllä herätä ostohalua, ei sikäli että olisin uutta Mersua muutenkaan ostamassa.
Mitä on tapahtunut vajaassa 10 vuodessa?!![]()
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/8235170" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/8253566" onclick="window.open(this.href);return false;
Tässä vielä ääriesimerkki oikeasta Mersusta. Jos tänään osuu Eurojackpotissa täysosuma, en tilaa uutta Mersua vaan käyn hakemassa tämän:
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/8327519" onclick="window.open(this.href);return false;

Ymmärrän kyllä, että Mersu haluaa nuorentaa imagoaan ja se on siinä onnistunut esimerkiksi nykyisen A:n ja siitä kehitetyn CLA:n kanssa, jotka ovat varsin tyylikkäitä mutta jättäisivät edes malliston kulmakiven E:n rauhaan. Oikeastaan nykyiseen C:henkin se Avantgarde-maski ja yleisesti käytetyt mustat pianolakkasomisteet sopivat. E-sarjan Avantgarden sisustaan sopisi mielestäni hyvin tuo vihertävä linnunsilmävaahtera, jota käytettiin ainakin W210 ja W211-malleissa.
No, ihan turhaa päänvaivaa kun en ole vähän käytettyä W213:sta ostamassa. Seuraava autoni nykyisen W202:n seuraajana on todennäköisesti W211 Facelift eikä sekään ihan heti, kun on niin vähän ajettu ja hyväkuntoinen vanhus tuo 202.