TSD-Crew: Tallissa tapahtuu
Re: TSD-Crew: Tallissa tapahtuu
Kyllähän se niin on että jos vääntöä ja tehoa löytyy muualtakin ku yläkierroksilta niin tuo pikkulaatikko sanoo sopimuksen irti alta aikayksikön vaikka paineet ois tapissa. Eihän millään ohjauksella voi mitenkään kumota fysiikkaa eli kitkalevyjen määrää..
Re: TSD-Crew: Tallissa tapahtuu
Itsellä oli pointtina se että ison laatikonkin saa samaan hintaan kuin tommosen väyrysen pikkulaatikon jolla rajat tulee vastaan varmasti, eli miksi täytyy tieten tahtoen valita se heikoimmasta päästä oleva versio hyvästä laatikosta? Itse en ole edes harkinnut käyttäväni tommosta 606 lootaa, yhden avasin mielenkiinnosta ja totesin ettei ole itsellä käyttöä, turbiinikopan voi ottaa talteen 320cdi lootaa varten. Muistaakseni tuossa on myös pienemmät planeetat lootan sisällä kuin isommassa? Muistaako JSJ tätä? Harvalla on alhaalla vääntöä kuin esimerkiksi JSJ G:ssä on, mutta siinä onkin kaikkein isoin 5lovinen mitä saatavilla 
Mutta pääasiahan on se että käytetään kuitenkin jo vähän nykyaikaisempaa lootaa näissä supereissa sen ainaisen mekaanisen sijasta
Mutta varmaan se lootan valinta liittyy vaan suoraan siihen että kaikilla on omanlaisensa tapa rakentaa näitä vehkeitä, jotkut valitsee ne juuri tavoitteisiin riittävät osat ja toiset laittaa kaikki yliampuviks johon ryhmään itse kuulun. 

Mutta pääasiahan on se että käytetään kuitenkin jo vähän nykyaikaisempaa lootaa näissä supereissa sen ainaisen mekaanisen sijasta


Käyttis: W210 E55 AMG -00
Re: TSD-Crew: Tallissa tapahtuu
Juu on planeetoissakin eroa pikku ja ison loovan välillä. Itsekkään en kyllä ottaisi tuosta 606 loovasta muuta kuin tuon turbiinikopan, mutta hienoa että näitä rakennellaan niin saadan lisää käyttökokemuksia!Sultzi kirjoitti:Itsellä oli pointtina se että ison laatikonkin saa samaan hintaan kuin tommosen väyrysen pikkulaatikon jolla rajat tulee vastaan varmasti, eli miksi täytyy tieten tahtoen valita se heikoimmasta päästä oleva versio hyvästä laatikosta? Itse en ole edes harkinnut käyttäväni tommosta 606 lootaa, yhden avasin mielenkiinnosta ja totesin ettei ole itsellä käyttöä, turbiinikopan voi ottaa talteen 320cdi lootaa varten. Muistaakseni tuossa on myös pienemmät planeetat lootan sisällä kuin isommassa? Muistaako JSJ tätä? Harvalla on alhaalla vääntöä kuin esimerkiksi JSJ G:ssä on, mutta siinä onkin kaikkein isoin 5lovinen mitä saatavilla
Mutta pääasiahan on se että käytetään kuitenkin jo vähän nykyaikaisempaa lootaa näissä supereissa sen ainaisen mekaanisen sijastaMutta varmaan se lootan valinta liittyy vaan suoraan siihen että kaikilla on omanlaisensa tapa rakentaa näitä vehkeitä, jotkut valitsee ne juuri tavoitteisiin riittävät osat ja toiset laittaa kaikki yliampuviks johon ryhmään itse kuulun.
Re: TSD-Crew: Tallissa tapahtuu
Lootakeskustelu sai sen verran mittasuhteita, niin voin hiukan valottaa. Tuo 606 loota jääkin pois manuaalin tieltä ja luovuttaa turbiinikoppansa lootaan, missä (ainakin pitäis) olla enempi potentiaalia. 

190D 2.5 -89
C 230K -97
C 220 CDI -12
C 230K -97
C 220 CDI -12
Re: TSD-Crew: Tallissa tapahtuu
Tosiaan 606 koppa menee järeämpään mehumaijaan ja korvaavaksi manuaaliksi tulee sama, kuin cortinassasi. Tai sitten se pykälää pienempi.Sultzi kirjoitti:![]()
Mikä manuaali tulloo?

Mut noi molemmat on jutut kaverien projekteja, kertokoon sitten lisää, kun on sen aika.

Itehän teen vain "perusvarmaa"


190D 2.5 -89
C 230K -97
C 220 CDI -12
C 230K -97
C 220 CDI -12
Re: TSD-Crew: Tallissa tapahtuu
Jos saan palata tuohon laatikko hommaan niin olenko ymmärtänyt oikein. Että tuo 722.626 on 320cdi laatikko ja 722.608 oli tuo 606turbon laatikko. Ja oliko silleen että jos haluaa ylikanttiin rakentaa että ei muuta kun tuo cdiin laatikko paikalleen?
Re: TSD-Crew: Tallissa tapahtuu
Jep, juurikin niin. Myös 270cdi loota (en muista numeroo) on samaa w580 sarjaa, mutta siellä on parissa pakassa levyjä vähemmän kuin 320cdi:n lootassa. Tuo 722.626 vaatii sitten vaikka siitä väyrysen lootasta sen turbiinikopan vaihdon, kun siinä 320cdi ei ole enään sama pulttijako kuin 606:ssa.
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Re: TSD-Crew: Tallissa tapahtuu
Onkohan mimmonen homma tuossa kytkinkopan vaihdossa että onko vaan pultit pois ja uus tilalle?Sultzi kirjoitti:Jep, juurikin niin. Myös 270cdi loota (en muista numeroo) on samaa w580 sarjaa, mutta siellä on parissa pakassa levyjä vähemmän kuin 320cdi:n lootassa. Tuo 722.626 vaatii sitten vaikka siitä väyrysen lootasta sen turbiinikopan vaihdon, kun siinä 320cdi ei ole enään sama pulttijako kuin 606:ssa.
Re: TSD-Crew: Tallissa tapahtuu
Holahola!
TSD ei ole nukkunut, vaikka päivittely on ollut tosi huonoa.
Marraskuussa alkoi taas aktivoituminen st:n parissa. Nyt on konehuoneeseen muokattu flektit, cooleri, syyläri ja downpipelle tilaa. 6.2 sai konehuone myös teollisen puolikiiltävän mustan päällensä. Ulkokuori jää ajan ja rahan takia nyt kauhtuneeseen paikattuun kuosiin.
E320 etujarrut tuli huudettua ebaysta noiden 16V -jarrujen tilalle. Sekä siistimpiin mittariasennuksiin faceliftin keskikonsoli.
Sommittelua:

DP:lle tilaa:

Flektien kiinnikkeet melkein tehtynä:

Moottori tuli purettua taas atomeiksi päivitysmielessä. Paljoa en ole siihen ehtinyt perehtymään, mutta jotain vähäistä silti...


Muita kuvia: https://picasaweb.google.com/1147211897 ... 3/MB190D89#" onclick="window.open(this.href);return false;
TSD ei ole nukkunut, vaikka päivittely on ollut tosi huonoa.
Marraskuussa alkoi taas aktivoituminen st:n parissa. Nyt on konehuoneeseen muokattu flektit, cooleri, syyläri ja downpipelle tilaa. 6.2 sai konehuone myös teollisen puolikiiltävän mustan päällensä. Ulkokuori jää ajan ja rahan takia nyt kauhtuneeseen paikattuun kuosiin.
E320 etujarrut tuli huudettua ebaysta noiden 16V -jarrujen tilalle. Sekä siistimpiin mittariasennuksiin faceliftin keskikonsoli.

Sommittelua:
DP:lle tilaa:
Flektien kiinnikkeet melkein tehtynä:
Moottori tuli purettua taas atomeiksi päivitysmielessä. Paljoa en ole siihen ehtinyt perehtymään, mutta jotain vähäistä silti...

Muita kuvia: https://picasaweb.google.com/1147211897 ... 3/MB190D89#" onclick="window.open(this.href);return false;
190D 2.5 -89
C 230K -97
C 220 CDI -12
C 230K -97
C 220 CDI -12
Re: TSD-Crew: Tallissa tapahtuu
Ilmeisesti po veivit? Saanen udella minkä hintanen on setti?
värit väreihin ja loput maihin.
Re: TSD-Crew: Tallissa tapahtuu
Monologi jatkuu:
Konehuoneen sain tosiaan maalattua ja sinne on saatu paikalleen lähes kaikki sähköt ja tarpeet. Tällä hetkellä on paikallaan 605 sovitusmotti, että saa ahtoputket, vesiletkut jne hukkiksen paikan mallattua.
Sisusta on penkkejä ja keskikonsolia lukuunottamatta kasassa. Penkit kävi paikallisessa autofiksaamossa pesussa ja keskikonsoli alkaa olemaan kohta valmis. Alakerran osat ovat Tuusulassa tasapainotuksessa ja Speedhutille lähti alkuviikosta tilaus nopeusmittarista. E320 jarrut saivat kevyen huollon lisäksi maalit päälleen.
Jonkinlainen vapaarulla täytyy kehittää moniurahihnalle. Ohjaustehostimen pumpun muuttuneen sijainnin takia hihna hankaa alipainepumppuun. Siihen kohtaan on siis keksittävä jotain.. Jos tiedät hyvän idean, valaisisitko toki minuakin?
To do:
-Kardaanin takaosan lyhennys
-polttoainelinjat
-venajouset ja kannen porttaus
-hukkiksen paikka
-ahtoputket
-vapaarulla moniurahihnalle
-moottorin kasaus
-etujarrupalat
-miljoona pikkujuttua
Pics or didn´t happen:




(maalataan mustaksi^^)
Konehuoneen sain tosiaan maalattua ja sinne on saatu paikalleen lähes kaikki sähköt ja tarpeet. Tällä hetkellä on paikallaan 605 sovitusmotti, että saa ahtoputket, vesiletkut jne hukkiksen paikan mallattua.
Sisusta on penkkejä ja keskikonsolia lukuunottamatta kasassa. Penkit kävi paikallisessa autofiksaamossa pesussa ja keskikonsoli alkaa olemaan kohta valmis. Alakerran osat ovat Tuusulassa tasapainotuksessa ja Speedhutille lähti alkuviikosta tilaus nopeusmittarista. E320 jarrut saivat kevyen huollon lisäksi maalit päälleen.
Jonkinlainen vapaarulla täytyy kehittää moniurahihnalle. Ohjaustehostimen pumpun muuttuneen sijainnin takia hihna hankaa alipainepumppuun. Siihen kohtaan on siis keksittävä jotain.. Jos tiedät hyvän idean, valaisisitko toki minuakin?


To do:
-Kardaanin takaosan lyhennys
-polttoainelinjat
-venajouset ja kannen porttaus
-hukkiksen paikka
-ahtoputket
-vapaarulla moniurahihnalle
-moottorin kasaus
-etujarrupalat
-miljoona pikkujuttua
Pics or didn´t happen:
(maalataan mustaksi^^)
190D 2.5 -89
C 230K -97
C 220 CDI -12
C 230K -97
C 220 CDI -12
Re: TSD-Crew: Tallissa tapahtuu
Yksinpuhelu jatkukoon!
Kesä jäi tältäkin vuodelta väliin ajojen osalta.
Silti on jotain taas tehtykin. Moottori odottaa kantta koneistamolta ja sitten olisi koneen niputus ja paikoilleen laitto.
Kuvasaastetta:

Sovitusmoottorin kanssa ahtoputkien mallailut.

Interjööriä.

Kesä jäi tältäkin vuodelta väliin ajojen osalta.

Silti on jotain taas tehtykin. Moottori odottaa kantta koneistamolta ja sitten olisi koneen niputus ja paikoilleen laitto.
Kuvasaastetta:
Sovitusmoottorin kanssa ahtoputkien mallailut.
Interjööriä.
190D 2.5 -89
C 230K -97
C 220 CDI -12
C 230K -97
C 220 CDI -12
Re: TSD-Crew: Tallissa tapahtuu
hyvännäköstä touhuilua! mikä tuo cooleri on, joku valmis vai ite väsäilty?
Re: TSD-Crew: Tallissa tapahtuu
eki- kirjoitti:hyvännäköstä touhuilua! mikä tuo cooleri on, joku valmis vai ite väsäilty?
Kiitti! Ei mitään käryä coolerin alkuperästä, sanon sitä ostopaikan mukaan "kotkanrs500" -cooleriks.

190D 2.5 -89
C 230K -97
C 220 CDI -12
C 230K -97
C 220 CDI -12
Re: TSD-Crew: Tallissa tapahtuu
Tallipaikka lähti, mutta vielä tämä viikko räävitään kamun tiloissa. Sit tulee parin kuukauden tauko, mutta eiköhän tämä ensi kesäksi saada kuntoon.
Tekniikka paikallaan, osat aikalailla kiinni ja huomenna litkuja sisään.
Motörrer:

Mersu ja bemari sulassa sovussa:

"naamakuva":



Tekniikka paikallaan, osat aikalailla kiinni ja huomenna litkuja sisään.
Motörrer:
Mersu ja bemari sulassa sovussa:
"naamakuva":
190D 2.5 -89
C 230K -97
C 220 CDI -12
C 230K -97
C 220 CDI -12
Re: TSD-Crew: Tallissa tapahtuu
Lauantaina saatiin tosta mun pikkumesestä ensisavut. Karkeat säädöt kohdilleen ja autokin liikkui ajamalla. Nyt tallittomuuden ja kyllä pienen motivaatiopulankin saattelemana viety säilöön X -ajaksi.
Havaittuja puutteita/vikoja:
-Vaatii sahaamista ja kaasuttelua aluksi. (Paineellisessa polttoainejärjestelmässä säädin tms joku ei nyt toimi?)
-Ei sammu avaimesta (voisiko johtua ajovalojen puutteesta.. alipainelinja "auki")
-Vaihdekeppi osuu kardaaniin
-Hehkujen lämpöanturi puuttuu, nyt kytketty jäähdytysnesteen anturiin (valovuoden mittainen hehkutus)
-Vedenlämpöjen mittari ei toimi, koska johdonpää hukassa!
-liian herkkä kaasupoljin (jäykempi jousi vivustoon haussa)
-Jarruvalot palaa koko ajan
-ehkä joku öljyvuoto vieläkin (yksi varma saatiin loppumaan)
-viallinen kytkentä polttoainepumppua ohjaavassa päävirtareleessä. (heräte otettu iskaritornin herätepisteeltä ja polttoainepumppu ei pysy päällä, jos laturin johto on kiinni laturissa)
Sitte tietysti pakoputki, screamerpipe, flektit kiinni ja niiden kytkentä ja pohjapanssari jnejnejnejne

Havaittuja puutteita/vikoja:
-Vaatii sahaamista ja kaasuttelua aluksi. (Paineellisessa polttoainejärjestelmässä säädin tms joku ei nyt toimi?)
-Ei sammu avaimesta (voisiko johtua ajovalojen puutteesta.. alipainelinja "auki")
-Vaihdekeppi osuu kardaaniin
-Hehkujen lämpöanturi puuttuu, nyt kytketty jäähdytysnesteen anturiin (valovuoden mittainen hehkutus)
-Vedenlämpöjen mittari ei toimi, koska johdonpää hukassa!

-liian herkkä kaasupoljin (jäykempi jousi vivustoon haussa)
-Jarruvalot palaa koko ajan
-ehkä joku öljyvuoto vieläkin (yksi varma saatiin loppumaan)
-viallinen kytkentä polttoainepumppua ohjaavassa päävirtareleessä. (heräte otettu iskaritornin herätepisteeltä ja polttoainepumppu ei pysy päällä, jos laturin johto on kiinni laturissa)
Sitte tietysti pakoputki, screamerpipe, flektit kiinni ja niiden kytkentä ja pohjapanssari jnejnejnejne



190D 2.5 -89
C 230K -97
C 220 CDI -12
C 230K -97
C 220 CDI -12
Re: TSD-Crew: Tallissa tapahtuu
No voe helkkari ku meni talli alta, just meinasin kehua että on vaan hitokseen hyvän näkönen työmaa (ei pelkkä mersu) - valoa, järjestystä, tilaa, kohtuu siisti. Eli ihan luksus tilat.
Mutta hei, savut on aina savut
Mutta hei, savut on aina savut

Re: TSD-Crew: Tallissa tapahtuu
Tarina sai taas jatkoa pienen levon jälkeen.
Auto huilasi porukoilla kylmässä tallissa 1.10-3.1 välisen ajan. Siirsin sen kaverin talliin, missä yhteistuumin laiteltiin pikkuvikoja ja puutteita kuntoon. Auto on nyt täysin ajo- ja käyntikuntoinen. Seuraavaksi se lähtee tuttavan hoiviin, joka loihtii siihen pakoputken.
Vielä(kin) to do -listalla:
-työsylkkään pidempi tappi
-tuulilasi ja sulka uusiks
-breather tankin muokkaus ja asennus
-peitelevy vanhaan akkutilaan
-leimalappu penkistä
-nopeusmittari
-sammutin
-jnejnejne paljon lisää pientä
Pari ruutuu:
Suuri vaara on kuitenkin saada keväällä ajoon!


Auto huilasi porukoilla kylmässä tallissa 1.10-3.1 välisen ajan. Siirsin sen kaverin talliin, missä yhteistuumin laiteltiin pikkuvikoja ja puutteita kuntoon. Auto on nyt täysin ajo- ja käyntikuntoinen. Seuraavaksi se lähtee tuttavan hoiviin, joka loihtii siihen pakoputken.
Vielä(kin) to do -listalla:
-työsylkkään pidempi tappi
-tuulilasi ja sulka uusiks
-breather tankin muokkaus ja asennus
-peitelevy vanhaan akkutilaan
-leimalappu penkistä
-nopeusmittari
-sammutin
-jnejnejne paljon lisää pientä
Pari ruutuu:
Suuri vaara on kuitenkin saada keväällä ajoon!

190D 2.5 -89
C 230K -97
C 220 CDI -12
C 230K -97
C 220 CDI -12
Re: TSD-Crew: Tallissa tapahtuu
Kerronpa vähän tuon 300DT Superin vaiheista, ollu kirjottelu melko vähäistä mutta tallissa on oltu sitäki aktiivisempia..
Eli 2014 ostin 560 tkm ajetun -92 orkkis turbodeen. Ensin ajelin vähän vakiona mutta superikuume pääs yllättämään aika pian...koppa oli oikeenkin hyvä niin kannatti alkaa jatkojalostaman, pohja täysin hitsaamaton ja sinne ei tarvinut kajota minunkaan. Pintapuoli olikin vähän elähtäneempi..

Orrkiskunnossa...

Evo1, tällä mentiin alkuvuosi 2015, kohtaloksi koitui Tallinnan NEZ reissulla kannentiivisteen hajoaminen...ajamalla toki tuli kotiin mutta 6 sylinteri otti kipeetä...lohko ja kansi meni vaihtoon. Tässä evo1 koneessa oli massapahvi, joku sekasikiö ahdin ja ppd 7mm jäkäläpumppu...voimaa kuitenki oli jonkunverran, en penkittänyt.
Evo2, tämän nikkaroin parissaviikossa hajonneen koneen tilalle, muutin ahtimen Holsetin hx35 superiksi, portin biltemasta tialiksi ja hatun alle tuli 606 metallitiiviste. Nyt oli voimaa jo ihan eritavalla...heinäkuussa mitattiin pyörätehoksi 407 hp ja vääntöjä 697 nm. Syksyllä tapahtui taas konerikko...mehumaija jätti 4 vaihteen kytkemättä ja tuloksena oli ylikierrosten kautta 2 sylinterin pakoventtiilin katkaminen...koko motti kaput...ketutti rankasti...
Sitten kun pahimmasta toivuttiin niin aloin marraskuussa Evo3 moottorin teon, tässä meni vähän enemmän aikaa eli 2016 ei ajeltu. Nyt on kone keulilla ja kevättä odottelen...kerron seuraavassa postissa joksenkin rakennetun kapeakantisen teosta
Eli 2014 ostin 560 tkm ajetun -92 orkkis turbodeen. Ensin ajelin vähän vakiona mutta superikuume pääs yllättämään aika pian...koppa oli oikeenkin hyvä niin kannatti alkaa jatkojalostaman, pohja täysin hitsaamaton ja sinne ei tarvinut kajota minunkaan. Pintapuoli olikin vähän elähtäneempi..
Orrkiskunnossa...
Evo1, tällä mentiin alkuvuosi 2015, kohtaloksi koitui Tallinnan NEZ reissulla kannentiivisteen hajoaminen...ajamalla toki tuli kotiin mutta 6 sylinteri otti kipeetä...lohko ja kansi meni vaihtoon. Tässä evo1 koneessa oli massapahvi, joku sekasikiö ahdin ja ppd 7mm jäkäläpumppu...voimaa kuitenki oli jonkunverran, en penkittänyt.
Evo2, tämän nikkaroin parissaviikossa hajonneen koneen tilalle, muutin ahtimen Holsetin hx35 superiksi, portin biltemasta tialiksi ja hatun alle tuli 606 metallitiiviste. Nyt oli voimaa jo ihan eritavalla...heinäkuussa mitattiin pyörätehoksi 407 hp ja vääntöjä 697 nm. Syksyllä tapahtui taas konerikko...mehumaija jätti 4 vaihteen kytkemättä ja tuloksena oli ylikierrosten kautta 2 sylinterin pakoventtiilin katkaminen...koko motti kaput...ketutti rankasti...
Sitten kun pahimmasta toivuttiin niin aloin marraskuussa Evo3 moottorin teon, tässä meni vähän enemmän aikaa eli 2016 ei ajeltu. Nyt on kone keulilla ja kevättä odottelen...kerron seuraavassa postissa joksenkin rakennetun kapeakantisen teosta

190E 2,6 -89
190D 2.5 Turbo -91
300D Turbo -92
SK 1824 4X4 -96
190D 2.5 Turbo -91
300D Turbo -92
SK 1824 4X4 -96
Re: TSD-Crew: Tallissa tapahtuu
Lähti tuo Evo3 projekti liikkeelle loppusyksystä -16 konehuoneen entrauksella , piti tehdä griffinille ja uudelle coolerille telinettä keulaan, niin ajattelin että laitetaanpa nyt sitten kaikki muukin samalla kuntoon.
Lokarit pois, kaikki pienet ruosteenalut kiinni ja lokarien taakaa korin saumojen putsaus ja maalaus. Lopuksi kiveniskumassaa reilusti jokapaikkaan.
Konehuoneen puolella hitsailin kaikki ylimääräiset ruuvien reiät kiinni, poistin kaikki ruosteen alut, tein ahtoputkille lisää tilaa, tein sisälokariin ilmanottoon lisää tilaa, kavensin keulapalkkia ja tein jäähdyttimille tilaa ja kiinnikeet, rakentelin irroitettavan lukkopellin ja lopuksi maalasin koko keulan teollisuusmaalilla RAL9005 sävyllä.

Hitsailut done.

Pohjamaalit suhattuna

Lopputulos
Kirjottelen pikkuhiljaa projektin vaiheista lisää.
Lokarit pois, kaikki pienet ruosteenalut kiinni ja lokarien taakaa korin saumojen putsaus ja maalaus. Lopuksi kiveniskumassaa reilusti jokapaikkaan.
Konehuoneen puolella hitsailin kaikki ylimääräiset ruuvien reiät kiinni, poistin kaikki ruosteen alut, tein ahtoputkille lisää tilaa, tein sisälokariin ilmanottoon lisää tilaa, kavensin keulapalkkia ja tein jäähdyttimille tilaa ja kiinnikeet, rakentelin irroitettavan lukkopellin ja lopuksi maalasin koko keulan teollisuusmaalilla RAL9005 sävyllä.
Hitsailut done.
Pohjamaalit suhattuna
Lopputulos
Kirjottelen pikkuhiljaa projektin vaiheista lisää.
190E 2,6 -89
190D 2.5 Turbo -91
300D Turbo -92
SK 1824 4X4 -96
190D 2.5 Turbo -91
300D Turbo -92
SK 1824 4X4 -96
Re: TSD-Crew: Tallissa tapahtuu
Heipähei.
Pientä tarinointia taas W201 mesen vaiheista. Auto saatiin pieniä puutteita lukuunottamatta kasaan ja huhtikuun ekalla viikolla oli tarkoitus päästä penkkiin katsastusta varten. Karma puuttui peliin ja 35km ajettu Lpr:n kytkinsylkkä levisi vaihteiston kytkinkopan sisään. Aski irti, romut pois ja puolta kalliimpaa Atea tilalle, jo alkoi toimimaan! 11.4. Lahden Powerbytella ajettiin rullilla leimasedälle kelpaava todistus ja samana päivänä suoritettiin myös onnistunut muutoskatsastus.
Vielä ei ole ajossa, muutama pikku homma vielä tehtävä. Voiton puolella ollaan, nythän sitä pääsee vasta kokeilemaan ja toteamaan uusia vikoja.
Valmis tämä on tuskin koskaan, ensi talvella mielessä siintää alustamuutokset.. ymym. Noo, kaikki aikanaan.
Loppuun muutama kuvatus:


Konepeltiin tulee W124 äänieriste, jahka saan sen veisteltyä muotoonsa.

Pientä tarinointia taas W201 mesen vaiheista. Auto saatiin pieniä puutteita lukuunottamatta kasaan ja huhtikuun ekalla viikolla oli tarkoitus päästä penkkiin katsastusta varten. Karma puuttui peliin ja 35km ajettu Lpr:n kytkinsylkkä levisi vaihteiston kytkinkopan sisään. Aski irti, romut pois ja puolta kalliimpaa Atea tilalle, jo alkoi toimimaan! 11.4. Lahden Powerbytella ajettiin rullilla leimasedälle kelpaava todistus ja samana päivänä suoritettiin myös onnistunut muutoskatsastus.

Vielä ei ole ajossa, muutama pikku homma vielä tehtävä. Voiton puolella ollaan, nythän sitä pääsee vasta kokeilemaan ja toteamaan uusia vikoja.

Valmis tämä on tuskin koskaan, ensi talvella mielessä siintää alustamuutokset.. ymym. Noo, kaikki aikanaan.
Loppuun muutama kuvatus:
Konepeltiin tulee W124 äänieriste, jahka saan sen veisteltyä muotoonsa.
Viimeksi muokannut mamu, Su 16.04.2017 11:51. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
190D 2.5 -89
C 230K -97
C 220 CDI -12
C 230K -97
C 220 CDI -12
Re: TSD-Crew: Tallissa tapahtuu
Kuvat ei näy viimeisessä postissa??
-Kun tekee itse, ei voi kun itseään syyttää-
Re: TSD-Crew: Tallissa tapahtuu
Uusi yritys. Tästä kuvakikkailustakin tuli hankalampaa, kun picasa verkkoalbumit muuttui synkkaan ton google kuvien kanssa.. Tai ehkä mä en vain osaa..Choke kirjoitti:Kuvat ei näy viimeisessä postissa??
Nyt ois se äänieristekin laitettu kiinni. Tiistaina auto ajoon ja torstaina käyn kaverin tallilla hitsauttamassa huohotinsäiliön valmiiksi.

190D 2.5 -89
C 230K -97
C 220 CDI -12
C 230K -97
C 220 CDI -12
Re: TSD-Crew: Tallissa tapahtuu
Pikkumese ollut ajossa +600km verran. Matkalle sattunut pieniä lastentauteja. (akku, laturi, kytkimen pääsylkkä, ahtovaivoja)
Nyt taas mennään ja tonnissa vaihtuu 10w60 öljyt sisäänajolitkujen tilalle ja pumpun ennakon tarkistus ja melko varma säätö. Käy niin pehmeästi, että on tainnu uus ketju venähtää uusiin uomiinsa.
Speedhutin gps mittari saapui myös tontille, sitä täytyy alkaa ihmettelemään ensi viikolla paikalleen.
Loppuun muutama ruutu:



Nyt taas mennään ja tonnissa vaihtuu 10w60 öljyt sisäänajolitkujen tilalle ja pumpun ennakon tarkistus ja melko varma säätö. Käy niin pehmeästi, että on tainnu uus ketju venähtää uusiin uomiinsa.
Speedhutin gps mittari saapui myös tontille, sitä täytyy alkaa ihmettelemään ensi viikolla paikalleen.
Loppuun muutama ruutu:
190D 2.5 -89
C 230K -97
C 220 CDI -12
C 230K -97
C 220 CDI -12
Re: TSD-Crew: Tallissa tapahtuu
Kertomus jatkuu:
Speedhut löysi paikkansa ja samalla "sähköiskulla" särkyi kierroslukumittari..
Pientä ajoituksen hienosäätöä oli myös ohjelmassa, kun tuli käytyä kiihdyttelemässä Vesivehmaalla 20.5.
Kiinalaisilla renkailla ja ilman lukkoa tuli tempastua 13.92s/179km/h aikakortti, mihin olen tällä "neitsytmatkallani" tyytyväinen!
Kuvatusta:



Speedhut löysi paikkansa ja samalla "sähköiskulla" särkyi kierroslukumittari..

Pientä ajoituksen hienosäätöä oli myös ohjelmassa, kun tuli käytyä kiihdyttelemässä Vesivehmaalla 20.5.
Kiinalaisilla renkailla ja ilman lukkoa tuli tempastua 13.92s/179km/h aikakortti, mihin olen tällä "neitsytmatkallani" tyytyväinen!

Kuvatusta:
190D 2.5 -89
C 230K -97
C 220 CDI -12
C 230K -97
C 220 CDI -12
Re: TSD-Crew: Tallissa tapahtuu
4500km ajeltu nyt mersulla. Ahdin heräilee omaan makuun huonosti, siihen on tulossa päivitystä jossain vaiheessa.
Ahvenistolla tuli käytyä 25.5 niiailemassa ja renkaita kuumentamassa. Viikko sitten lähti Yellow Speed Racingin Dynamic Pro Sport -coiloverit tilaukseen. Myös puslaa, tukivartta tilaillaan tässä kesän kuluessa, että pääsee talvella näpräämään.
Tuli myös kyhättyä todella huonolaatuinen video rakennusvaiheista: https://www.youtube.com/watch?v=PwYVeOurSTs" onclick="window.open(this.href);return false;
12.6. tuli käytyä Powerbyten rullilla ja mersu puhkui 395hp/612nm 1.7bar paineella, siitäkin pikkuinen video: https://www.youtube.com/watch?v=1LEnAdJIcs0" onclick="window.open(this.href);return false;
Tulossa lähiviikkoina uusi kerääjäsäiliö huohottimelle, sporttisempi penkki, se alusta ja hukkiksen vastapaineohjaus.
Ahvenistolla tuli käytyä 25.5 niiailemassa ja renkaita kuumentamassa. Viikko sitten lähti Yellow Speed Racingin Dynamic Pro Sport -coiloverit tilaukseen. Myös puslaa, tukivartta tilaillaan tässä kesän kuluessa, että pääsee talvella näpräämään.

Tuli myös kyhättyä todella huonolaatuinen video rakennusvaiheista: https://www.youtube.com/watch?v=PwYVeOurSTs" onclick="window.open(this.href);return false;
12.6. tuli käytyä Powerbyten rullilla ja mersu puhkui 395hp/612nm 1.7bar paineella, siitäkin pikkuinen video: https://www.youtube.com/watch?v=1LEnAdJIcs0" onclick="window.open(this.href);return false;
Tulossa lähiviikkoina uusi kerääjäsäiliö huohottimelle, sporttisempi penkki, se alusta ja hukkiksen vastapaineohjaus.
190D 2.5 -89
C 230K -97
C 220 CDI -12
C 230K -97
C 220 CDI -12
Re: TSD-Crew: Tallissa tapahtuu
Hyvältä näyttää!
Käyttikset:
MB S213 200d -18
MB X253 300d -19
Harrastevehkeet:
MB R230 SL 500 -03 AMG 55 look
MB R129 SL 500 -96
MB R107 SL 300 -86
Entiset:
MB S212 E 350Cdi -10 Avantgarde
MB W211 E 320Cdi -03 Avantgarde
MB W203 C 220Cdi -06 Elegance
MB W210 E 220D -98 Classic
MB W124 E 200D -94
MB S213 200d -18
MB X253 300d -19
Harrastevehkeet:
MB R230 SL 500 -03 AMG 55 look
MB R129 SL 500 -96
MB R107 SL 300 -86
Entiset:
MB S212 E 350Cdi -10 Avantgarde
MB W211 E 320Cdi -03 Avantgarde
MB W203 C 220Cdi -06 Elegance
MB W210 E 220D -98 Classic
MB W124 E 200D -94
Re: TSD-Crew: Tallissa tapahtuu
Viimeisiä viedään tämän ajoukauden osalta. Mesellä on ajeltu +8000km ja kuun lopussa laitan pois ajosta. Penkissä tuli käytyä vielä kerran ja jotain siellä yläpäässä ahdistaa, ehkäpä kerääntyvä pakopaine alkaa ahdistamaan...
Tuloksena kuitenkin 474hp/702nm @ 2.6bar, johon olen ihan tyytyväinen.
Video vedosta: https://www.youtube.com/watch?v=q7Q2CR2P010" onclick="window.open(this.href);return false;
Ensi kaudelle tulossa:
-uusi ahdin (hommattu)
-polypuslat alustaan (lähes kaikki hommattu)
-black diamond jarrulevyt
-kuluvat osat uusiksi alustasta
-320cdi öljypumppu ja toinen öljypohja
-ehkä kaikennäköistä pientä, jos kukkaro kestää
Pari ruutua vielä:




Tuloksena kuitenkin 474hp/702nm @ 2.6bar, johon olen ihan tyytyväinen.

Video vedosta: https://www.youtube.com/watch?v=q7Q2CR2P010" onclick="window.open(this.href);return false;
Ensi kaudelle tulossa:
-uusi ahdin (hommattu)
-polypuslat alustaan (lähes kaikki hommattu)
-black diamond jarrulevyt
-kuluvat osat uusiksi alustasta
-320cdi öljypumppu ja toinen öljypohja
-ehkä kaikennäköistä pientä, jos kukkaro kestää
Pari ruutua vielä:
190D 2.5 -89
C 230K -97
C 220 CDI -12
C 230K -97
C 220 CDI -12