190 D Turbotusprojekti yms.

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12611
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

jäämme siis mielenkiinnolla odottamaan tulosta :wink:
Lynx racing
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 283
Liittynyt: Pe 16.04.2004 11:07
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Lynx racing »

epk kirjoitti:jäämme siis mielenkiinnolla odottamaan tulosta :wink:
Ja virityshän on onnistunut jos teho ei laske yli 20% :lol:
W204 220 cdi -09
W639 115 cdi -06
Lynx racing
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 283
Liittynyt: Pe 16.04.2004 11:07
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Lynx racing »

Joo käytiin mittaileen. Oli vähän ogelmallisempi homma kun kyseinen dyno on raskaalle kalustolle tarkoitettu ja tuo "lievästi" madallettu lintta ois jäänyt toisen rullan varaan helmasta roikkumaan :( Ei lannistuttu vaan lyötiin mittaavan rullan päälle auto liinoilla kiinni ja yllättävän hyvin se siinä pysyi (onneksi pysyi muuten ois voinut tulla näytelmä :shock: ) Saatiinhan siinä jotain lukemiakin: moottoriteho 160hv/340nm. Persetuntumalla ootin kyllä enemmän heppoja mutta se taitaa olla tosiaankin tuo vääntö mikä turboautoa liikuttaa.
W204 220 cdi -09
W639 115 cdi -06
Lynx racing
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 283
Liittynyt: Pe 16.04.2004 11:07
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Lynx racing »

Pitänee alkaa katseleen isompaa turboa kun taitaa olla se joka tuossa ahistaa :?
W204 220 cdi -09
W639 115 cdi -06
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2778
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Lynx racing kirjoitti:Pitänee alkaa katseleen isompaa turboa kun taitaa olla se joka tuossa ahistaa :?

Mikäs turbo sulla olikaan? Paljonko paineet? Paljonko syötöt? Cooleri? Itselläni on syötöt väh.70kuutiomilliä, mutta ruuvasin himpun isommalleen...Turbo pitäs itsekin vaihtaa, jos haluaisi lisää tehoja. Täytys penkittää ensin tuo oma auto, niin tietäs missä nyt ollaan menossa. Epäilisin kuitenkin, että vois löytyä himpun enemmänkin, kuin tuo sun saama lukema :roll: Käytännön kokeissa mittailtuna ja vertailtuna.

Jaa, kirjoititkin tuonne toiseen osioon...
Lynx racing
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 283
Liittynyt: Pe 16.04.2004 11:07
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Lynx racing »

JP74 kirjoitti:
Lynx racing kirjoitti:Pitänee alkaa katseleen isompaa turboa kun taitaa olla se joka tuossa ahistaa :?

Mikäs turbo sulla olikaan? Paljonko paineet? Paljonko syötöt? Cooleri? Itselläni on syötöt väh.70kuutiomilliä, mutta ruuvasin himpun isommalleen...Turbo pitäs itsekin vaihtaa, jos haluaisi lisää tehoja. Täytys penkittää ensin tuo oma auto, niin tietäs missä nyt ollaan menossa. Epäilisin kuitenkin, että vois löytyä himpun enemmänkin, kuin tuo sun saama lukema :roll: Käytännön kokeissa mittailtuna ja vertailtuna.
Tuo on garretti t03 mutta en muista sen koko lukemia ulkoa, pitää illalla tarkistaa.Pumppu on sillä mallilla kuin se tuli PP:ltä eli en ole ite räplännyt.Cooleri on cossusierrasta eli aikas pieni.
W204 220 cdi -09
W639 115 cdi -06
Melitos
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 713
Liittynyt: Ke 18.08.2004 14:30
Paikkakunta: Se rennompi voorumi...

Viesti Kirjoittaja Melitos »

Lynx racing kirjoitti:Joo käytiin mittaileen. Oli vähän ogelmallisempi homma kun kyseinen dyno on raskaalle kalustolle tarkoitettu ja tuo "lievästi" madallettu lintta ois jäänyt toisen rullan varaan helmasta roikkumaan :( Ei lannistuttu vaan lyötiin mittaavan rullan päälle auto liinoilla kiinni ja yllättävän hyvin se siinä pysyi (onneksi pysyi muuten ois voinut tulla näytelmä :shock: ) Saatiinhan siinä jotain lukemiakin: moottoriteho 160hv/340nm. Persetuntumalla ootin kyllä enemmän heppoja mutta se taitaa olla tosiaankin tuo vääntö mikä turboautoa liikuttaa.
Eturenkaiden alle kun laittaa lankkuja tms ja köyttää hyvin niin saa mataliakin linttoja dynotettua, parin bensakulkuneuvon kanssa piti nuin tehdä, vaikka dyno olikin henkilöautoille tarkoitettu.

Saisikos käyriä näkösälle? Ei siksi ettenkö uskoisi lukemia, vaan siksi että niistä näkee virityksen onnistumisen tai mahdolliset ongelmapaikat paljon paremmin kuin pelkistä huippuarvoista.
Avatar
konjamiini
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 346
Liittynyt: La 19.06.2004 15:11
Paikkakunta: K-Pohojanmaa

Viesti Kirjoittaja konjamiini »

Lynx racing kirjoitti:Pitänee alkaa katseleen isompaa turboa kun taitaa olla se joka tuossa ahistaa :?
Ja kohta isompaa konetta ja ja... :lol:
Nii se nälkä kasvaa syöde eiku virittäessä,Mopo karkaa käsistä.
kokemusta on :wink:
Avatar
Vil_Ma
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 76
Liittynyt: La 27.12.2003 15:53
Paikkakunta: Pohojanmaan seutu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vil_Ma »

Lynx racing kirjoitti:
Tuo on garretti t03 mutta en muista sen koko lukemia ulkoa, pitää illalla tarkistaa.Pumppu on sillä mallilla kuin se tuli PP:ltä eli en ole ite räplännyt.Cooleri on cossusierrasta eli aikas pieni.
Jos meinaat enämpi tehoja kaivella tuosta, niin juoksujalkaa isompaa turpua pellin alle.
Parisatanen oli silloin aluksi kans T03:lla ja cossun kuulerilla, mutta tuolla isolla pumpulla saa ajettua ruokaa piisalle asti. Pienehköllä testiajolla 2.5 16V:n kanssa tuli kehitystyön tarvetta...
-pensalla pestään pensselit-
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Vil_Ma kirjoitti:
Lynx racing kirjoitti:
Tuo on garretti t03 mutta en muista sen koko lukemia ulkoa, pitää illalla tarkistaa.Pumppu on sillä mallilla kuin se tuli PP:ltä eli en ole ite räplännyt.Cooleri on cossusierrasta eli aikas pieni.
Jos meinaat enämpi tehoja kaivella tuosta, niin juoksujalkaa isompaa turpua pellin alle.
Parisatanen oli silloin aluksi kans T03:lla ja cossun kuulerilla, mutta tuolla isolla pumpulla saa ajettua ruokaa piisalle asti. Pienehköllä testiajolla 2.5 16V:n kanssa tuli kehitystyön tarvetta...
Ettei vaan ois Wil_man 200d moottori valunut öljypohjaan möykyksi...
Milläs mallilla punanen on? Toimiko uudet HI-PO osat mitkä hait? :wink:
Joku mersupurkaamo??
Avatar
perttu_n
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 322
Liittynyt: Ma 27.10.2003 15:48
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Viesti Kirjoittaja perttu_n »

Toimiko uudet HI-PO osat mitkä hait?
Jaa _ne_ HI-PO osat? ;)
w201 190D
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

No NE! Ja hevosia tuli taas lisää.....
Joku mersupurkaamo??
Avatar
perttu_n
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 322
Liittynyt: Ma 27.10.2003 15:48
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Viesti Kirjoittaja perttu_n »

Se menee varttimaililla taas vähän vikkelämpää.
w201 190D
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Viesti Kirjoittaja Jube »

PP:n palvelusta on ainakin vain positiivista sanottavaa...
Soitin Pasille tuossa jokunen aina sitten pumpun säädöstä ja sittenhän siinä meni reilu puoli tuntia puhelimess ku päästiin asiaan ja kaveri on todella mukava ja neuvoi kaikissa asioissa vilpittömästi, eikä sanonut kuten yleensä, että tuo auto tänne niin katotaan :!:
Ko. kommenti jurppii tietyissä asiosissa aikalailla...
Kerran soittelin erääseen vara-osa liikkeeseen että tuleeko e30 bemun lämppärin puhaltimessa siivet mukana niin myyjä sano, että tuo auto tännen niin pojat korjaamolla laittaa sen kuntoon, tuli siivet tai ei...
Kysyin tietenkin että varmaan sitten ilmaiseksi laittavat ku käsket sinne tuoda vaikka kysyin vain tuollaista asiaa, jolloin myyjä vastasi, että 59€/tuniti, ja jos siivet ei tule puhaltimen mukana niin menee korkeintaan 3 tuntia :evil:
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Lynx racing
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 283
Liittynyt: Pe 16.04.2004 11:07
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Lynx racing »

konjamiini kirjoitti:
Lynx racing kirjoitti:Pitänee alkaa katseleen isompaa turboa kun taitaa olla se joka tuossa ahistaa :?
Ja kohta isompaa konetta ja ja... :lol:
Nii se nälkä kasvaa syöde eiku virittäessä,Mopo karkaa käsistä.
kokemusta on :wink:
no.nii... :lol:
W204 220 cdi -09
W639 115 cdi -06
Avatar
Stonehead
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 415
Liittynyt: Ma 26.01.2004 21:59

Viesti Kirjoittaja Stonehead »

[q"Jube"]PP:n palvelusta on ainakin vain positiivista sanottavaa...uote=



joo... 300 heppaa jäljessä...

saahan sitä mennä perse edellä puuhun
[img]http://img.photobucket.com/albums/v296/kolja1/Kuvat/allekirjoitus.jpg[/img]
Tulevaisuuden Bussikuski
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4681
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

stonehead kirjoitti:[q"Jube"]PP:n palvelusta on ainakin vain positiivista sanottavaa...uote=



joo... 300 heppaa jäljessä...

saahan sitä mennä perse edellä puuhun


No joo
Olisin kyllä itsekkin vähän samaa mieltä, kaikella kunnioituksella muitakin yrittäjiä kohtaan. Mutta jos hinnassa ei ole käytännön eroja, niin ei kyllä kannata ostaa, kun parasta. Jos saa pumpun, josta voi ulkopuolelta kätevästi syötön määrän itse säätää sopivaksi katsomalleen tasolle, niin eikö se ole asian harrastajalle, kun taivaan lahja.
.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Petri K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1111
Liittynyt: Ti 03.02.2004 13:59

Viesti Kirjoittaja Petri K »

minkäs kokoinen siipi kompressorissa?

OT:nä Ollaan Varsovassa Marriot hotellissa just nyt ja iltapäivällä alkaa kovin kädenvääntökilpailu mitä olen koskaan nähnyt (kaikki parhaat mukana jenkeistä ja Venäjältä) 8)
Avatar
Vil_Ma
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 76
Liittynyt: La 27.12.2003 15:53
Paikkakunta: Pohojanmaan seutu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vil_Ma »

Aki P kirjoitti: Ettei vaan ois Wil_man 200d moottori valunut öljypohjaan möykyksi...
Milläs mallilla punanen on? Toimiko uudet HI-PO osat mitkä hait? :wink:
No ei se nyt ihan niin pahasti... Vähän pikkunaarmua.
Punanen on mallillaan! HI-PO osin varustettuna. Sievä sisäänajo meneillään... :) Hyvältä vaikuttaa
-pensalla pestään pensselit-
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

tuikku kirjoitti:
stonehead kirjoitti:[q"Jube"]PP:n palvelusta on ainakin vain positiivista sanottavaa...uote=



joo... 300 heppaa jäljessä...

saahan sitä mennä perse edellä puuhun


No joo
Olisin kyllä itsekkin vähän samaa mieltä, kaikella kunnioituksella muitakin yrittäjiä kohtaan. Mutta jos hinnassa ei ole käytännön eroja, niin ei kyllä kannata ostaa, kun parasta. Jos saa pumpun, josta voi ulkopuolelta kätevästi syötön määrän itse säätää sopivaksi katsomalleen tasolle, niin eikö se ole asian harrastajalle, kun taivaan lahja.
.
Eikös PP:kin tee noita ulkopuolen syöttöjä. Ainakin jossain thredeissä on sellaista juttua ollut.

heh, täytyy tässä laittaa kehuja kaikille muillekin, ettei tuo minun käyttämä mene aivan ylityöllistetyksi ja jonoiseksi, vaikka taitaa olla siten, että kerran kunnolla tehty riittää minulle.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2778
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

stonehead kirjoitti:[q"Jube"]PP:n palvelusta on ainakin vain positiivista sanottavaa...uote=



joo... 300 heppaa jäljessä...

saahan sitä mennä perse edellä puuhun
Meinaatko, että 200D:stä saa revittyä jotenkin 500 hevosvoimaa :?: :lol:
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Kyllä ne syötöt säätyy ulkopuolelta tuossa minunkin pumpussa. Ala ja ylä syötöt.
Ei se ole ainoa asia mitä noille pumpuille tehdään elementtien lisäksi.

Eikös se pumppu ole silloin ihan hyvä, jos polttoainetta tulee riittävä määrä oikeaan aikaan. Luulis silloin olevan sama kuka sen tekee.......
Joku mersupurkaamo??
Avatar
matti_h
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 101
Liittynyt: To 25.12.2003 21:17
Paikkakunta: oulun lääni

Viesti Kirjoittaja matti_h »

Aki P kirjoitti:Eikös se pumppu ole silloin ihan hyvä, jos polttoainetta tulee riittävä määrä oikeaan aikaan. Luulis silloin olevan sama kuka sen tekee.......

Samaa mieltä!! 8)
w123 300 turbo diesel
w124E 300d
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4681
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

Aki P kirjoitti:Kyllä ne syötöt säätyy ulkopuolelta tuossa minunkin pumpussa. Ala ja ylä syötöt.
Ei se ole ainoa asia mitä noille pumpuille tehdään elementtien lisäksi.

Eikös se pumppu ole silloin ihan hyvä, jos polttoainetta tulee riittävä määrä oikeaan aikaan. Luulis silloin olevan sama kuka sen tekee.......

Niinhän se tietenkin on.

Ja jos pajassa ei tosiaan ole muuta vikaa, kun että siellä ollaaan ystävällisiä asiakkaille, niin senhän vielä kestää, vai..
.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Näinpä.
Aina pitää edes yrittää olla ystävällinen vaikka olisi kuinka paljon töitä.....
Joku mersupurkaamo??
Avatar
matti_h
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 101
Liittynyt: To 25.12.2003 21:17
Paikkakunta: oulun lääni

Viesti Kirjoittaja matti_h »

Aki P kirjoitti:Näinpä.
Aina pitää edes yrittää olla ystävällinen vaikka olisi kuinka paljon töitä.....
HP ja PP dieseleissä kyllä kiirettä riittää mutta aina ne neuvoja joutaa antamaan. Ei kyllä voi moittia...palvelua eikä muutakaan!! :D
w123 300 turbo diesel
w124E 300d
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2778
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Millainen turbo olisi sopiva tuohon 200d: koneeseen, ilman että ahdistaisi kovemmilla paineilla? Käykö Garret t04 KKK:n laippoihin?
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Petri K kirjoitti:minkäs kokoinen siipi kompressorissa?

OT:nä Ollaan Varsovassa Marriot hotellissa just nyt ja iltapäivällä alkaa kovin kädenvääntökilpailu mitä olen koskaan nähnyt (kaikki parhaat mukana jenkeistä ja Venäjältä) 8)
No miten meni?

Yöllä kotiuduttiin Unkarin / Itävallan reissulta, tuli varmaan tehtyä uudella Mondeo TDCi:llä kulutusennätys, puoli tankkia / 320 km :lol:

Jos tänään sitten kärsimyksen vastapainoksi vähän ajelisi mersulla...

Mitäs niihin pumppuihin siellä PP:llä sitten tehdään?
Petri K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1111
Liittynyt: Ti 03.02.2004 13:59

Viesti Kirjoittaja Petri K »

Mauri H. kirjoitti:
Petri K kirjoitti:minkäs kokoinen siipi kompressorissa?

OT:nä Ollaan Varsovassa Marriot hotellissa just nyt ja iltapäivällä alkaa kovin kädenvääntökilpailu mitä olen koskaan nähnyt (kaikki parhaat mukana jenkeistä ja Venäjältä) 8)
No miten meni?

Yöllä kotiuduttiin Unkarin / Itävallan reissulta, tuli varmaan tehtyä uudella Mondeo TDCi:llä kulutusennätys, puoli tankkia / 320 km :lol:

Jos tänään sitten kärsimyksen vastapainoksi vähän ajelisi mersulla...
Terve ! Oikeastaan ihan hyvin tuossa seurassa. 1 voitto ja 2 tappiota ja ulos.
Aika mäkistä maastoa on ollut kun mondeo haukkaa noin paljon :wink:
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Petri K kirjoitti:
Mauri H. kirjoitti:
Petri K kirjoitti:minkäs kokoinen siipi kompressorissa?

OT:nä Ollaan Varsovassa Marriot hotellissa just nyt ja iltapäivällä alkaa kovin kädenvääntökilpailu mitä olen koskaan nähnyt (kaikki parhaat mukana jenkeistä ja Venäjältä) 8)
No miten meni?

Yöllä kotiuduttiin Unkarin / Itävallan reissulta, tuli varmaan tehtyä uudella Mondeo TDCi:llä kulutusennätys, puoli tankkia / 320 km :lol:

Jos tänään sitten kärsimyksen vastapainoksi vähän ajelisi mersulla...
Terve ! Oikeastaan ihan hyvin tuossa seurassa. 1 voitto ja 2 tappiota ja ulos.
Aika mäkistä maastoa on ollut kun mondeo haukkaa noin paljon :wink:
No hyvinhän se sitten meni.

Joo, "mäkistä" oli tosiaan, ei paljon rajoituksia noudateta Unkarissa, tai Itävallassakaan. 150 km/h kasikympin - satasen alueella ja porukka pyyhkii ohi mennen tullen :shock:
Vastaa Viestiin