190 D Turbotusprojekti yms.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 283
- Liittynyt: Pe 16.04.2004 11:07
- Paikkakunta: Rovaniemi
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 283
- Liittynyt: Pe 16.04.2004 11:07
- Paikkakunta: Rovaniemi
Joo käytiin mittaileen. Oli vähän ogelmallisempi homma kun kyseinen dyno on raskaalle kalustolle tarkoitettu ja tuo "lievästi" madallettu lintta ois jäänyt toisen rullan varaan helmasta roikkumaan Ei lannistuttu vaan lyötiin mittaavan rullan päälle auto liinoilla kiinni ja yllättävän hyvin se siinä pysyi (onneksi pysyi muuten ois voinut tulla näytelmä ) Saatiinhan siinä jotain lukemiakin: moottoriteho 160hv/340nm. Persetuntumalla ootin kyllä enemmän heppoja mutta se taitaa olla tosiaankin tuo vääntö mikä turboautoa liikuttaa.
W204 220 cdi -09
W639 115 cdi -06
W639 115 cdi -06
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 283
- Liittynyt: Pe 16.04.2004 11:07
- Paikkakunta: Rovaniemi
Lynx racing kirjoitti:Pitänee alkaa katseleen isompaa turboa kun taitaa olla se joka tuossa ahistaa
Mikäs turbo sulla olikaan? Paljonko paineet? Paljonko syötöt? Cooleri? Itselläni on syötöt väh.70kuutiomilliä, mutta ruuvasin himpun isommalleen...Turbo pitäs itsekin vaihtaa, jos haluaisi lisää tehoja. Täytys penkittää ensin tuo oma auto, niin tietäs missä nyt ollaan menossa. Epäilisin kuitenkin, että vois löytyä himpun enemmänkin, kuin tuo sun saama lukema Käytännön kokeissa mittailtuna ja vertailtuna.
Jaa, kirjoititkin tuonne toiseen osioon...
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 283
- Liittynyt: Pe 16.04.2004 11:07
- Paikkakunta: Rovaniemi
Tuo on garretti t03 mutta en muista sen koko lukemia ulkoa, pitää illalla tarkistaa.Pumppu on sillä mallilla kuin se tuli PP:ltä eli en ole ite räplännyt.Cooleri on cossusierrasta eli aikas pieni.JP74 kirjoitti:Lynx racing kirjoitti:Pitänee alkaa katseleen isompaa turboa kun taitaa olla se joka tuossa ahistaa
Mikäs turbo sulla olikaan? Paljonko paineet? Paljonko syötöt? Cooleri? Itselläni on syötöt väh.70kuutiomilliä, mutta ruuvasin himpun isommalleen...Turbo pitäs itsekin vaihtaa, jos haluaisi lisää tehoja. Täytys penkittää ensin tuo oma auto, niin tietäs missä nyt ollaan menossa. Epäilisin kuitenkin, että vois löytyä himpun enemmänkin, kuin tuo sun saama lukema Käytännön kokeissa mittailtuna ja vertailtuna.
W204 220 cdi -09
W639 115 cdi -06
W639 115 cdi -06
-
- Asiantuntija
- Viestit: 713
- Liittynyt: Ke 18.08.2004 14:30
- Paikkakunta: Se rennompi voorumi...
Eturenkaiden alle kun laittaa lankkuja tms ja köyttää hyvin niin saa mataliakin linttoja dynotettua, parin bensakulkuneuvon kanssa piti nuin tehdä, vaikka dyno olikin henkilöautoille tarkoitettu.Lynx racing kirjoitti:Joo käytiin mittaileen. Oli vähän ogelmallisempi homma kun kyseinen dyno on raskaalle kalustolle tarkoitettu ja tuo "lievästi" madallettu lintta ois jäänyt toisen rullan varaan helmasta roikkumaan Ei lannistuttu vaan lyötiin mittaavan rullan päälle auto liinoilla kiinni ja yllättävän hyvin se siinä pysyi (onneksi pysyi muuten ois voinut tulla näytelmä ) Saatiinhan siinä jotain lukemiakin: moottoriteho 160hv/340nm. Persetuntumalla ootin kyllä enemmän heppoja mutta se taitaa olla tosiaankin tuo vääntö mikä turboautoa liikuttaa.
Saisikos käyriä näkösälle? Ei siksi ettenkö uskoisi lukemia, vaan siksi että niistä näkee virityksen onnistumisen tai mahdolliset ongelmapaikat paljon paremmin kuin pelkistä huippuarvoista.
- konjamiini
- Turbospesialisti
- Viestit: 346
- Liittynyt: La 19.06.2004 15:11
- Paikkakunta: K-Pohojanmaa
- Vil_Ma
- Turbospesialisti
- Viestit: 76
- Liittynyt: La 27.12.2003 15:53
- Paikkakunta: Pohojanmaan seutu
- Viesti:
Jos meinaat enämpi tehoja kaivella tuosta, niin juoksujalkaa isompaa turpua pellin alle.Lynx racing kirjoitti:
Tuo on garretti t03 mutta en muista sen koko lukemia ulkoa, pitää illalla tarkistaa.Pumppu on sillä mallilla kuin se tuli PP:ltä eli en ole ite räplännyt.Cooleri on cossusierrasta eli aikas pieni.
Parisatanen oli silloin aluksi kans T03:lla ja cossun kuulerilla, mutta tuolla isolla pumpulla saa ajettua ruokaa piisalle asti. Pienehköllä testiajolla 2.5 16V:n kanssa tuli kehitystyön tarvetta...
-pensalla pestään pensselit-
Ettei vaan ois Wil_man 200d moottori valunut öljypohjaan möykyksi...Vil_Ma kirjoitti:Jos meinaat enämpi tehoja kaivella tuosta, niin juoksujalkaa isompaa turpua pellin alle.Lynx racing kirjoitti:
Tuo on garretti t03 mutta en muista sen koko lukemia ulkoa, pitää illalla tarkistaa.Pumppu on sillä mallilla kuin se tuli PP:ltä eli en ole ite räplännyt.Cooleri on cossusierrasta eli aikas pieni.
Parisatanen oli silloin aluksi kans T03:lla ja cossun kuulerilla, mutta tuolla isolla pumpulla saa ajettua ruokaa piisalle asti. Pienehköllä testiajolla 2.5 16V:n kanssa tuli kehitystyön tarvetta...
Milläs mallilla punanen on? Toimiko uudet HI-PO osat mitkä hait?
Joku mersupurkaamo??
PP:n palvelusta on ainakin vain positiivista sanottavaa...
Soitin Pasille tuossa jokunen aina sitten pumpun säädöstä ja sittenhän siinä meni reilu puoli tuntia puhelimess ku päästiin asiaan ja kaveri on todella mukava ja neuvoi kaikissa asioissa vilpittömästi, eikä sanonut kuten yleensä, että tuo auto tänne niin katotaan
Ko. kommenti jurppii tietyissä asiosissa aikalailla...
Kerran soittelin erääseen vara-osa liikkeeseen että tuleeko e30 bemun lämppärin puhaltimessa siivet mukana niin myyjä sano, että tuo auto tännen niin pojat korjaamolla laittaa sen kuntoon, tuli siivet tai ei...
Kysyin tietenkin että varmaan sitten ilmaiseksi laittavat ku käsket sinne tuoda vaikka kysyin vain tuollaista asiaa, jolloin myyjä vastasi, että 59€/tuniti, ja jos siivet ei tule puhaltimen mukana niin menee korkeintaan 3 tuntia
Soitin Pasille tuossa jokunen aina sitten pumpun säädöstä ja sittenhän siinä meni reilu puoli tuntia puhelimess ku päästiin asiaan ja kaveri on todella mukava ja neuvoi kaikissa asioissa vilpittömästi, eikä sanonut kuten yleensä, että tuo auto tänne niin katotaan
Ko. kommenti jurppii tietyissä asiosissa aikalailla...
Kerran soittelin erääseen vara-osa liikkeeseen että tuleeko e30 bemun lämppärin puhaltimessa siivet mukana niin myyjä sano, että tuo auto tännen niin pojat korjaamolla laittaa sen kuntoon, tuli siivet tai ei...
Kysyin tietenkin että varmaan sitten ilmaiseksi laittavat ku käsket sinne tuoda vaikka kysyin vain tuollaista asiaa, jolloin myyjä vastasi, että 59€/tuniti, ja jos siivet ei tule puhaltimen mukana niin menee korkeintaan 3 tuntia
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 283
- Liittynyt: Pe 16.04.2004 11:07
- Paikkakunta: Rovaniemi
stonehead kirjoitti:[q"Jube"]PP:n palvelusta on ainakin vain positiivista sanottavaa...uote=
joo... 300 heppaa jäljessä...
saahan sitä mennä perse edellä puuhun
No joo
Olisin kyllä itsekkin vähän samaa mieltä, kaikella kunnioituksella muitakin yrittäjiä kohtaan. Mutta jos hinnassa ei ole käytännön eroja, niin ei kyllä kannata ostaa, kun parasta. Jos saa pumpun, josta voi ulkopuolelta kätevästi syötön määrän itse säätää sopivaksi katsomalleen tasolle, niin eikö se ole asian harrastajalle, kun taivaan lahja.
.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
- Vil_Ma
- Turbospesialisti
- Viestit: 76
- Liittynyt: La 27.12.2003 15:53
- Paikkakunta: Pohojanmaan seutu
- Viesti:
No ei se nyt ihan niin pahasti... Vähän pikkunaarmua.Aki P kirjoitti: Ettei vaan ois Wil_man 200d moottori valunut öljypohjaan möykyksi...
Milläs mallilla punanen on? Toimiko uudet HI-PO osat mitkä hait?
Punanen on mallillaan! HI-PO osin varustettuna. Sievä sisäänajo meneillään... Hyvältä vaikuttaa
-pensalla pestään pensselit-
Eikös PP:kin tee noita ulkopuolen syöttöjä. Ainakin jossain thredeissä on sellaista juttua ollut.tuikku kirjoitti:stonehead kirjoitti:[q"Jube"]PP:n palvelusta on ainakin vain positiivista sanottavaa...uote=
joo... 300 heppaa jäljessä...
saahan sitä mennä perse edellä puuhun
No joo
Olisin kyllä itsekkin vähän samaa mieltä, kaikella kunnioituksella muitakin yrittäjiä kohtaan. Mutta jos hinnassa ei ole käytännön eroja, niin ei kyllä kannata ostaa, kun parasta. Jos saa pumpun, josta voi ulkopuolelta kätevästi syötön määrän itse säätää sopivaksi katsomalleen tasolle, niin eikö se ole asian harrastajalle, kun taivaan lahja.
.
heh, täytyy tässä laittaa kehuja kaikille muillekin, ettei tuo minun käyttämä mene aivan ylityöllistetyksi ja jonoiseksi, vaikka taitaa olla siten, että kerran kunnolla tehty riittää minulle.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Kyllä ne syötöt säätyy ulkopuolelta tuossa minunkin pumpussa. Ala ja ylä syötöt.
Ei se ole ainoa asia mitä noille pumpuille tehdään elementtien lisäksi.
Eikös se pumppu ole silloin ihan hyvä, jos polttoainetta tulee riittävä määrä oikeaan aikaan. Luulis silloin olevan sama kuka sen tekee.......
Ei se ole ainoa asia mitä noille pumpuille tehdään elementtien lisäksi.
Eikös se pumppu ole silloin ihan hyvä, jos polttoainetta tulee riittävä määrä oikeaan aikaan. Luulis silloin olevan sama kuka sen tekee.......
Joku mersupurkaamo??
Aki P kirjoitti:Kyllä ne syötöt säätyy ulkopuolelta tuossa minunkin pumpussa. Ala ja ylä syötöt.
Ei se ole ainoa asia mitä noille pumpuille tehdään elementtien lisäksi.
Eikös se pumppu ole silloin ihan hyvä, jos polttoainetta tulee riittävä määrä oikeaan aikaan. Luulis silloin olevan sama kuka sen tekee.......
Niinhän se tietenkin on.
Ja jos pajassa ei tosiaan ole muuta vikaa, kun että siellä ollaaan ystävällisiä asiakkaille, niin senhän vielä kestää, vai..
.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
No miten meni?Petri K kirjoitti:minkäs kokoinen siipi kompressorissa?
OT:nä Ollaan Varsovassa Marriot hotellissa just nyt ja iltapäivällä alkaa kovin kädenvääntökilpailu mitä olen koskaan nähnyt (kaikki parhaat mukana jenkeistä ja Venäjältä)
Yöllä kotiuduttiin Unkarin / Itävallan reissulta, tuli varmaan tehtyä uudella Mondeo TDCi:llä kulutusennätys, puoli tankkia / 320 km
Jos tänään sitten kärsimyksen vastapainoksi vähän ajelisi mersulla...
Mitäs niihin pumppuihin siellä PP:llä sitten tehdään?
Terve ! Oikeastaan ihan hyvin tuossa seurassa. 1 voitto ja 2 tappiota ja ulos.Mauri H. kirjoitti:No miten meni?Petri K kirjoitti:minkäs kokoinen siipi kompressorissa?
OT:nä Ollaan Varsovassa Marriot hotellissa just nyt ja iltapäivällä alkaa kovin kädenvääntökilpailu mitä olen koskaan nähnyt (kaikki parhaat mukana jenkeistä ja Venäjältä)
Yöllä kotiuduttiin Unkarin / Itävallan reissulta, tuli varmaan tehtyä uudella Mondeo TDCi:llä kulutusennätys, puoli tankkia / 320 km
Jos tänään sitten kärsimyksen vastapainoksi vähän ajelisi mersulla...
Aika mäkistä maastoa on ollut kun mondeo haukkaa noin paljon
No hyvinhän se sitten meni.Petri K kirjoitti:Terve ! Oikeastaan ihan hyvin tuossa seurassa. 1 voitto ja 2 tappiota ja ulos.Mauri H. kirjoitti:No miten meni?Petri K kirjoitti:minkäs kokoinen siipi kompressorissa?
OT:nä Ollaan Varsovassa Marriot hotellissa just nyt ja iltapäivällä alkaa kovin kädenvääntökilpailu mitä olen koskaan nähnyt (kaikki parhaat mukana jenkeistä ja Venäjältä)
Yöllä kotiuduttiin Unkarin / Itävallan reissulta, tuli varmaan tehtyä uudella Mondeo TDCi:llä kulutusennätys, puoli tankkia / 320 km
Jos tänään sitten kärsimyksen vastapainoksi vähän ajelisi mersulla...
Aika mäkistä maastoa on ollut kun mondeo haukkaa noin paljon
Joo, "mäkistä" oli tosiaan, ei paljon rajoituksia noudateta Unkarissa, tai Itävallassakaan. 150 km/h kasikympin - satasen alueella ja porukka pyyhkii ohi mennen tullen