Kampiakselin stefan vaihto w123
Kampiakselin stefan vaihto w123
Joo eli rupesi lopussaan vuotamaan kuin seula. Minkälainen homma vaihtaa? Ja saako enää mistään? Kyseessä 200d vm. -82
W123 240D
W124 200E -91
W124 300td -94
W124 200E -91
W124 300td -94
Re: Kampiakselin stefan vaihto w123
Ainakin jos on kytkimen puoleinen joka vuotaa niin se on työläs homma. Joutuisi kampiakselin irroittamaan (eli käytännössä kone pois ja alakerta päreiksi). OM61x moottoreissa on tuo rakenne kaikissa (naru tiiviste). Luulisi että sellaisen tiivisteen saa vielä jostain? Sattumalta muuten yksi sellainen on minulla varastossa.
Jotenkin muistan että hihnapyörän puoleinen olisi normi huulistefatiiviste.. eli helpommin vaihdettavissa. Muistaako joku muu paremmin?
Jotenkin muistan että hihnapyörän puoleinen olisi normi huulistefatiiviste.. eli helpommin vaihdettavissa. Muistaako joku muu paremmin?
Re: Kampiakselin stefan vaihto w123
Joo siis eli hihnapyöränpuoleinen vuotaa. Pitääkö ottaa öljypohjakin irti vai? En ole sen tarkemmin vielä tutkinut
W123 240D
W124 200E -91
W124 300td -94
W124 200E -91
W124 300td -94
Re: Kampiakselin stefan vaihto w123
Jäähdyttimen ottaisin suosiolla pois, niin tulee tilaa touhuta, Ensin se hihnapyörä paketti irti. 6mm kuusiokolokannoilla. Putsaa hyvin kannat, kun laitat avainta. Kerran tein kauan töitä, kun hihnapyörän kupissa katkaisin yhden mylväytyneen pultin, että sen sai pois. Nuo pultit kannattaa uusia ja laittaa lukitteen kanssa takaisin. Sitten se naputella varovasti irti.
Sen jälkeen se iso pultti auki. Jos on tehokas pulttikone niin lähtee helposti, muuten voi olla tiukassa. Sitten ulosvetäjällä se iso limppu irti kampiakselin päästä. Asento kannattaa merkata. Toki se voi tulla vain kahteen asentoon. Siihenkin olisi hyvä sellainen ulosvetäjä, joka ottaisi pulttien reiístä kiinni. Lähtee kyllä tavallisella.
Sitten stefan voi kaivaa pois. Liukurengas olisi hyvä vaihtaa samalla, kun siihen on varmaankin kulunut ura stefasta. Se voi olla lujassa tai sitten ei. Kahdella meisselillä voi sivuilta vääntää.
Stefaa laittaessa pitää katsoa, että se asettuu oikein siihen liukurenkaan ympärille. Jos laittaa samalla likurenkaan kanssa niin sen saa menemään yhtenä pakettina. Sitten, kun sitä isoa limppua laittaa takaisin niin pitää katsoa, että ne tapit menee oikeassa kohdassa kampiakselin koloihin.
Löytyikin kuvallista juttua asiasta
http://www.peachparts.com/shopforum/die ... ement.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Sen jälkeen se iso pultti auki. Jos on tehokas pulttikone niin lähtee helposti, muuten voi olla tiukassa. Sitten ulosvetäjällä se iso limppu irti kampiakselin päästä. Asento kannattaa merkata. Toki se voi tulla vain kahteen asentoon. Siihenkin olisi hyvä sellainen ulosvetäjä, joka ottaisi pulttien reiístä kiinni. Lähtee kyllä tavallisella.
Sitten stefan voi kaivaa pois. Liukurengas olisi hyvä vaihtaa samalla, kun siihen on varmaankin kulunut ura stefasta. Se voi olla lujassa tai sitten ei. Kahdella meisselillä voi sivuilta vääntää.
Stefaa laittaessa pitää katsoa, että se asettuu oikein siihen liukurenkaan ympärille. Jos laittaa samalla likurenkaan kanssa niin sen saa menemään yhtenä pakettina. Sitten, kun sitä isoa limppua laittaa takaisin niin pitää katsoa, että ne tapit menee oikeassa kohdassa kampiakselin koloihin.
Löytyikin kuvallista juttua asiasta

http://www.peachparts.com/shopforum/die ... ement.html" onclick="window.open(this.href);return false;
V123 & W123
V123 langin osia saa tarjota!
V123 langin osia saa tarjota!