W124 mittariston prismat kärähtäneet
W124 mittariston prismat kärähtäneet
Moikka! Mittaristoon joku ilmeisesti laittanut 3w polttimoiden tilalle suurempi tehoisemmat, kun polttimoiden muovipidikkeet irroittaa niin näkyy sulamisen jälkiä. Polttimot kyllä toimii,mutta prismat eivät johda valoa. Korjaus ehdotuksia? Uusi käytetty mittari tilalle?
Re: W124 mittariston prismat kärähtäneet
Jollei ihan kamalaksi sulaneet niin vesihionta ja kiilloitus
Re: W124 mittariston prismat kärähtäneet
Tuolla kans jotain juttua; ei paljon uutta siihen nähden, mitä epk jo kirjoitti, mut kuitenki...
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 63&start=0
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 63&start=0
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: W124 mittariston prismat kärähtäneet
Pitääköhän paljon purkaa, että saa noi prismat irti? Kiitos hyvistä vinkeistä 

Re: W124 mittariston prismat kärähtäneet
Purkaminen ei ole hankala homma enää siinä vaiheessa, jos olet jo niin pitkällä, että näet lampunreiästä ne valojohteet.
Käytännössä mittariston yläosasta pitää porata auki muutama muovihitsauspiste ja sen jälkeen ne johteiden päällä olevat muoviosat voi nostaa pois. Siinä vaiheessa myös valojohteet on nostettavissa pois ilman mitään muita temppuja. Kokoonpano sitten vaikka niin, että kolvilla vähän kuumentaa niitä hitsauspisteitä takaisin umpeen. Tai liimalla, mutta se on tietty hankala purkaa, jos vielä joskus niitä haluaa avata.
Nyt kun vielä katselin omia remonttikuvia, niin itse olen näköjään ottanut mittaritkin irti kehyksestä tuota remontoidessa, mutta en ole varma, oliko se välttämätöntä. Jos on, niin eivät nekään ole kiinni kuin muutamalla ruuvilla, ja purkaminen sekä kasaaminen on yksinkertaista ja nopeaa.
Itse muuten kun noita johteita kunnostin, niin maalasin myös ne johteita ympäröivät mittarikehyksen osat valkoisiksi, kun alun perin ovat vissiin vaan maalaamatonta mustaa. En tiedä, auttoiko se valon johtumista pätkääkään, mutta tulipa nyt tehtyä. Sitten kun laittaa vielä lopuksi hehkulamppujen tilalle ledit, niin ei ole kuumenemisesta enää huolta.
Käytännössä mittariston yläosasta pitää porata auki muutama muovihitsauspiste ja sen jälkeen ne johteiden päällä olevat muoviosat voi nostaa pois. Siinä vaiheessa myös valojohteet on nostettavissa pois ilman mitään muita temppuja. Kokoonpano sitten vaikka niin, että kolvilla vähän kuumentaa niitä hitsauspisteitä takaisin umpeen. Tai liimalla, mutta se on tietty hankala purkaa, jos vielä joskus niitä haluaa avata.
Nyt kun vielä katselin omia remonttikuvia, niin itse olen näköjään ottanut mittaritkin irti kehyksestä tuota remontoidessa, mutta en ole varma, oliko se välttämätöntä. Jos on, niin eivät nekään ole kiinni kuin muutamalla ruuvilla, ja purkaminen sekä kasaaminen on yksinkertaista ja nopeaa.
Itse muuten kun noita johteita kunnostin, niin maalasin myös ne johteita ympäröivät mittarikehyksen osat valkoisiksi, kun alun perin ovat vissiin vaan maalaamatonta mustaa. En tiedä, auttoiko se valon johtumista pätkääkään, mutta tulipa nyt tehtyä. Sitten kun laittaa vielä lopuksi hehkulamppujen tilalle ledit, niin ei ole kuumenemisesta enää huolta.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09