w203 270cdi automaatin toiminta
w203 270cdi automaatin toiminta
Moro, star ilmoittaa että:
P1856 Valitsinvivun asentotunnistus ei toimi.
Vikojen mahdolliset syyt:
N15/5 (ohjainlaite elektroninen valitsinvipumoduuli EWM)
MB-numero: 203 545 06 32
Mistä lähteä metsästämään kyseistä osaa? Vai saako vian korjattua putsaamalla yksikön tms?
P1856 Valitsinvivun asentotunnistus ei toimi.
Vikojen mahdolliset syyt:
N15/5 (ohjainlaite elektroninen valitsinvipumoduuli EWM)
MB-numero: 203 545 06 32
Mistä lähteä metsästämään kyseistä osaa? Vai saako vian korjattua putsaamalla yksikön tms?
Viimeksi muokannut juujo, Ke 18.01.2017 08:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-91 W124 250DT
-92 W124 400E
-92 W124 400E
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 231
- Liittynyt: Ma 30.11.2009 20:15
- Paikkakunta: seinäjoki
Re: w203 270cdi keppiyksikkö
Terve, ei tietoa mitkä oireet ovat, mutta itsellä joskus monta vuotta sitten ässässä ilmoitti elektroniseen vaihdevipumoduuliin myös koodin w220 s500, jätti aina sen hetkisen vaihteen päälle mikä oli päällä, jolloin vika ilmaantui, ja lähti uudelleen startatessa kyllä pelaamaan taas.. Vika oli poissa yleensä lämpöisillä ja kuivilla keleillä, mutta heti kun esimerkiksi auton kävi pesemässä niin vika tuli lähes kokoajan uudelleen päälle.
En tiedä, oliko tästä nyt paljonkaan apua, mutta lähinnä se että noilla oireilla kosteutta pääsi johonkin. Enkä myöskään tiedä millä vika poistui vai poistuiko ollenkaan kun myin auton pois sitten vikaa enempää tutkimatta, tietenkin vian myyntihetkellä kerroin kuitenkin.
En tiedä, oliko tästä nyt paljonkaan apua, mutta lähinnä se että noilla oireilla kosteutta pääsi johonkin. Enkä myöskään tiedä millä vika poistui vai poistuiko ollenkaan kun myin auton pois sitten vikaa enempää tutkimatta, tietenkin vian myyntihetkellä kerroin kuitenkin.
Nyt E350CDI 4-Matic & E63 AMG
------------------------------------------
"Jonkin" verran ex mesejä laidasta laitaan.
------------------------------------------
"Jonkin" verran ex mesejä laidasta laitaan.
Re: w203 270cdi keppiyksikkö
Eli auto temppuilee esimerkiksi:
Aamulla auto käyntiin, d silmään, ei vaihda kakkosta isommalle, samaan aikaan mittaristossa oleva vaihteen näyttö näyttää omiaan. Auto uudelleen käyntiin ja vika poissa. Kesken ajon se ei sitä koskaan tee.
Ja silloin kuin kyseinen vika on päällä niin d:lle tai r:lle vaihdettaessa auto nykäisee hieman. Autoon vaihdettu vaihdelaatikko 40tkm sitten ja samalla laatikon pistoke.
Välillä saattaa mennä useampi päiväkin ilman oireita, ja saattaa yhtääkkiä alkaa ja sen saa nollattua käynnistämällä auton uudestaan. Jalkatilassa oleva tcu boksi myös vaihdettu ja siellä ei ollut öljyä.
Seuraavassa öljyjenvaihdossa menee myös kyb-venttiili vaihtoon varmuudenvuoksi
Aamulla auto käyntiin, d silmään, ei vaihda kakkosta isommalle, samaan aikaan mittaristossa oleva vaihteen näyttö näyttää omiaan. Auto uudelleen käyntiin ja vika poissa. Kesken ajon se ei sitä koskaan tee.
Ja silloin kuin kyseinen vika on päällä niin d:lle tai r:lle vaihdettaessa auto nykäisee hieman. Autoon vaihdettu vaihdelaatikko 40tkm sitten ja samalla laatikon pistoke.
Välillä saattaa mennä useampi päiväkin ilman oireita, ja saattaa yhtääkkiä alkaa ja sen saa nollattua käynnistämällä auton uudestaan. Jalkatilassa oleva tcu boksi myös vaihdettu ja siellä ei ollut öljyä.
Seuraavassa öljyjenvaihdossa menee myös kyb-venttiili vaihtoon varmuudenvuoksi
-91 W124 250DT
-92 W124 400E
-92 W124 400E
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 231
- Liittynyt: Ma 30.11.2009 20:15
- Paikkakunta: seinäjoki
Re: w203 270cdi keppiyksikkö
Kybbi tuohon on mun mielestä ihan turha vaihtaa, kun ei oireet omasta mielestä siihen millään tavalla liittyne, mutta vikakoodit ja oire kuulostaa hieman erikoiselta. Yleensä johdinlevyvika jos jättää vaihdetta (2) päälle, eli vikatilaan. Enemmän tietäjät korjatkoon vääryydet.
Nyt E350CDI 4-Matic & E63 AMG
------------------------------------------
"Jonkin" verran ex mesejä laidasta laitaan.
------------------------------------------
"Jonkin" verran ex mesejä laidasta laitaan.
Re: w203 270cdi keppiyksikkö
Kyllä sen keppiyksikön voi purkaa ja koittaa putsata sen tunnistimen linssit. Tai sitten vain hommaat käytetyn toimivan tilalle.
Re: w203 270cdi keppiyksikkö
Samanlaista oiretta oli mullaki w203 270cdi:ssä. Käytin kepin irti ja putsailin sen, hetken toimi taas normaalisti. Vika kumminkin palasi nopiaa takas. Tilasin ebaysta käytetyn kepin, joka maksoi 125€. Uuden hinta kl varaosalla lähemmäs 800€. Osa on kohtalaisen helppo vaihtaa, joutuu purkamaan keskikonsolin tieltä pois. Youtubessa hyvä video keskikonsolin purkamiseen https://youtu.be/M4ps8sHYQ3A" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: w203 270cdi keppiyksikkö
Nopeasti ebayta selattuna en löytänyt kyseistä yksikköä varaosanumerolla.
-91 W124 250DT
-92 W124 400E
-92 W124 400E
Re: w203 270cdi keppiyksikkö
Vika todennäköisesti löytyi, keppiohjainyksikkö oli ihan öljyssä piirilevyä myöten. Nyt kunnon putsaus ja testaamaan
-91 W124 250DT
-92 W124 400E
-92 W124 400E
Re: w203 270cdi keppiyksikkö
Hyvä homma kun vika löytyi. Alkoiko laatikko toimia putsauksella? Tosiaan mulla oli se vänkärin jalkatilassa oleva boxi ihan kuiva.
Re: w203 270cdi keppiyksikkö
Tähänasti ainakin toiminut moitteita, aikahan sen näyttää että auttoiko putsaus. 

-91 W124 250DT
-92 W124 400E
-92 W124 400E
Re: w203 270cdi automaatin toiminta
Vaihekepin juureen joutui vaihtamaan keppiyksikön, sen jälkeen sen osalta on toiminut.
Pari viikkoa sitten kävi niin että kovemman kiihdytyksen seurauksena heitti laatikon vapaalle. P:n kautta takaisin D:lle ja matka jatkuu. Välillä myös vaihtaa vaihteen hieman myöhemmin kuin normaalisti.
Vikakoodit luin starilla:
P2500: Vaihtostossa on ei-sallittu välityssuhde
P2502: Tieto kytketystä vaihteesta ei uskottava tai vaihteisto luistaa
Eilen auto kävi vaihteistoöljyjen vaihdossa, huuhtelemalla vaihdettiin.
Seuraavana päivänä kylmänä, 1-2, 2-3 vaihtojen välissä kierrokset nousi n.500rpm ennen vaihtoa. Lämmettyään toimi mielestäni normaalisti.
Pari viikkoa sitten kävi niin että kovemman kiihdytyksen seurauksena heitti laatikon vapaalle. P:n kautta takaisin D:lle ja matka jatkuu. Välillä myös vaihtaa vaihteen hieman myöhemmin kuin normaalisti.
Vikakoodit luin starilla:
P2500: Vaihtostossa on ei-sallittu välityssuhde
P2502: Tieto kytketystä vaihteesta ei uskottava tai vaihteisto luistaa
Eilen auto kävi vaihteistoöljyjen vaihdossa, huuhtelemalla vaihdettiin.
Seuraavana päivänä kylmänä, 1-2, 2-3 vaihtojen välissä kierrokset nousi n.500rpm ennen vaihtoa. Lämmettyään toimi mielestäni normaalisti.
-91 W124 250DT
-92 W124 400E
-92 W124 400E