W213 E-sarja topikki

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
YlliJno
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: Ti 29.05.2012 15:23

Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016

Viesti Kirjoittaja YlliJno »

Eka kommentti tänne 4ever :wave:

Itsellä ollut nyt elokuun puolesta välistä asti w213 jonka tilasin (vaimon kanssa) toukokuussa. Varustelistalta halusin ehdottomasti panoraamakaton, night-paketin, ParkPilot-paketin, vetokoukun, lisälämmittimen ja takaluukun mukavuussulkemisen. Lisäksi otettiin sitten pieniä hifistelyjä kuten musta sisäkattoverhoilu, valaistut kynnyslistat.

Kulutus on ollut positiivinen yllätys, eli pitemmässä matkassa on päässyt 4,5 ltr/100km ja allekin riippuen ajonopeudesta (luonnollisesti). Edellisessä autossa 250cdi oli vaativaa päästä alle 5 ltr/100km. Nyt w213 keskikulutus ollut 5,0 ltr 5000 km ajomäärällä. Vanhalla 220 tkm ja keskikulutus oli 6 ltr/100km.

Suorituskyky on numeroina uudessa parempi, vaikka vanhan teho/vääntöluvut olivat suuremmat. Vanhassa kyllä selkä painui enemmän selkänojaan kiihdyttäessä, mutta tässä uudemmassa on 9 vaihteinen laatikko joka vaihtaa suht tiheästi. Vanhassa oli 5 vaihteinen laatikko, ja siinä tunsi vääntövoiman paremmin.

Edellisessä Mersussa oli kaikenlaisia pikkuvikoja ja jätti kaksi kertaa tiellekin 220 tkm yhteisen historian aikana. Ostin sen silloin vajaa 30 tkm ajettuna ja myytäessä kilsoja oli 245 tkm. Uudessa meni takajarrulevyt vaihtoon 3 tkm kohdalla ja nyt 5 tkm kohdalla on vaihdettu etujarrulevyt kerran ja takajarrulevyt 2 kertaa. Kerran on AdBluen ohjainyksikkö sytyttänyt moottorivikavalon. Hieman haasteelliselta tuntuu tulevaisuus...
nykyiset:
w213 220d 2016
Opel Astra Gtc 2006
Chevrolet Impala 1972 convertible 489cid
ex 212 250cdi 2009
exiä useat Volvot ja Chevroletit
monsteri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 150
Liittynyt: Pe 01.11.2013 21:22

Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016

Viesti Kirjoittaja monsteri »

Minulla on Samoihin aikoihin valmistunut ja heinäkuun viimeisellä viikolla luovutettu Premium Business perusvarusteilla. Ei ainuttakaan häiriötä 4100 km matkalla. Miten jarrut voi mennä vaihtoon noilla kilsoilla?
Avatar
YlliJno
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: Ti 29.05.2012 15:23

Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016

Viesti Kirjoittaja YlliJno »

Niinpä...
Jarrut alkoi ravistamaan, eikä niinkään täristämään, ja takajarrulevyt paljastui AutoSunilla syyllisiksi. Omasta mielestä ravistus tuli etupäästä, mutta taakse vaihtui uudet. Toki levyt piti tilata Saksasta kun ei vielä ollut sellaisia Suomessa. Uudet levyt paikalleen ja ravistus jatkui. Toinen uusista levyistä oli kiero valmiiksi. Samalla kellottivat että nyt on etulevytkin kierot eli ohjearvojen yläpuolella. Sit vaihtui uudet levyt joka nurkkaan. Nyt ravistamatonta ajoa takana reilu 100km....
nykyiset:
w213 220d 2016
Opel Astra Gtc 2006
Chevrolet Impala 1972 convertible 489cid
ex 212 250cdi 2009
exiä useat Volvot ja Chevroletit
Avatar
Laaksonen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1220
Liittynyt: Ma 16.04.2012 18:09
Paikkakunta: Hollola

Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Mallivalikoima laajenee:
http://media.daimler.com/marsMediaSite/ ... tYnM!&rs=0" onclick="window.open(this.href);return false; 8)
Avatar
Laaksonen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1220
Liittynyt: Ma 16.04.2012 18:09
Paikkakunta: Hollola

Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Coupe-malli lähes nakuna:
Kuva
http://www.mercedes-fans.de/magazin/new ... c238.10907" onclick="window.open(this.href);return false;
shade_z
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1646
Liittynyt: Ma 22.09.2008 21:17

Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016

Viesti Kirjoittaja shade_z »

YlliJno kirjoitti:Niinpä...
Jarrut alkoi ravistamaan, eikä niinkään täristämään, ja takajarrulevyt paljastui AutoSunilla syyllisiksi. Omasta mielestä ravistus tuli etupäästä, mutta taakse vaihtui uudet. Toki levyt piti tilata Saksasta kun ei vielä ollut sellaisia Suomessa. Uudet levyt paikalleen ja ravistus jatkui. Toinen uusista levyistä oli kiero valmiiksi. Samalla kellottivat että nyt on etulevytkin kierot eli ohjearvojen yläpuolella. Sit vaihtui uudet levyt joka nurkkaan. Nyt ravistamatonta ajoa takana reilu 100km....
sellasta kuraa noi komposiitti levyt on
Avatar
Laaksonen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1220
Liittynyt: Ma 16.04.2012 18:09
Paikkakunta: Hollola

Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

shade_z kirjoitti: sellasta kuraa noi komposiitti levyt on
-Hiilikuitujarrut vai mitä komposiittia :?: :eh:
Kalsiitti
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: To 29.09.2016 21:42

Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016

Viesti Kirjoittaja Kalsiitti »

Onkohan kellään tietoa, lämmittääkö tehdasasenteinen Webasto uudessa E 220D:ssä pelkän kabiinin vai myös moottorin?
Avatar
Äkkinäinen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 94
Liittynyt: To 06.01.2005 19:39
Paikkakunta: Sonkajärvi

Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016

Viesti Kirjoittaja Äkkinäinen »

Viime viikolla väitti myyjä että lämmittää vain pelkän kabiinin.
X253 Glc 300 e -22
w649 113cdi A My14
ex C180 T A My16
ex C200d be -09
ex S211 E220T cdi -07
ex W124 200D -95
Avatar
YlliJno
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: Ti 29.05.2012 15:23

Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016

Viesti Kirjoittaja YlliJno »

Omassa autossa E220d tehdasasennettu lisälämmitin=Webasto, ja lämmittää myös kabiinin. Kylmemmillä keleillä on muutenkin mukana lämmittämässä kunnes saavutetaan normi käyntilämpötila.
nykyiset:
w213 220d 2016
Opel Astra Gtc 2006
Chevrolet Impala 1972 convertible 489cid
ex 212 250cdi 2009
exiä useat Volvot ja Chevroletit
Avatar
Simo M. A.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 264
Liittynyt: Ke 27.12.2006 14:50
Paikkakunta: Kouvola

Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016

Viesti Kirjoittaja Simo M. A. »

Taitaa olla näissä uudemmissa Mersuissa kuten muissakin uusissa autoissa niin että se Webasto lämmittää vain sisätilat eikä moottoria sen takia että moottorinohjauselektroniikka menee sekaisin jos moottoria lämmitetään, eli ulkolämpötilaan nähden moottorin lämpö on "väärä" elektroniikan mielestä kun moottori ei ole edes käynyt vielä ja tuosta sitten tulisi ongelmia niin selvintä on ettei moottoria lämmitetä niin ei tule ristiriitoja ja häiriöitä moottorinohjauselektroniikan kanssa sitten. Lähtee ne hehkujen ja hyvien öljyjen ansiosta käyntiin lämmittämättäkin kovillakin pakkasilla vaikka olisi dieselkin.
Talvella ja sadepäivinä:

Volvo V60 T8 AWD Inscription vm. 2020

Kesällä:

R170 SLK 32 AMG vm. 2001
Obsidian black metallic
Sisusta anthracite / alpaca gray

Ex-Mercedekset:
W123 230E A 1980,
R170 SLK 230 Kompressor A 1997
Avatar
YlliJno
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: Ti 29.05.2012 15:23

Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016

Viesti Kirjoittaja YlliJno »

Itsellä kyllä käsitys että lisälämmitin lämmittää jäähdytysnestettä ja kun se on tarpeeksi lämmintä käynnistyy sisätilapuhallin ja lämmittää näin myös sisätilat. Näin siis tehdasasennettu lisälämmitin... vanhassa MB:ssä oli jälkiasennettu Ebersbächer-lämmitin ja siinä lämpisi vain moottorin jäähdytysneste eikä sisätilat, ei ollut puhaltimen ohjausta. Ohjaus tapahtui kännykällä. Nykyisessä asetetaan lähtöaika ja lisälämmitin käynnistyy automaattisesti "oikeaan" aikaan siten että haluttu lämpötila on saavutettu lähtöaikaan (ainakin päälläoloaika on eripituinen eri ulkolämpötiloissa). Moottorin käyntiääni ja vlaatikon toiminta on ainakin erilainen kun käyttää lämmitintä kuin se ettei käytä sitä.

Pelkkä ilmalämmitin on kyllä ainakin itselleni aika outo asia. Mitä silloin oikein lämmitetään dieselkäyttöisellä lisälämmittimellä, jonka teho on jotain 4-5kW?? Omassa talossa on ilmanvaihdossa Vallox130Digit jossa on 1kW jälkilämmitin ja ilmamäärä on aika suuri.

Toki moni muukin asia on itselle uutta ja outoa :)
nykyiset:
w213 220d 2016
Opel Astra Gtc 2006
Chevrolet Impala 1972 convertible 489cid
ex 212 250cdi 2009
exiä useat Volvot ja Chevroletit
taky
Mersumies
Mersumies
Viestit: 722
Liittynyt: Pe 27.01.2006 09:24

Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016

Viesti Kirjoittaja taky »

YlliJno kirjoitti: Mitä silloin oikein lämmitetään dieselkäyttöisellä lisälämmittimellä, jonka teho on jotain 4-5kW??
Jäähdytysnestettä - mutta jäähdytysjärjestelmässä voi olla kierto jaettuna usempaan osaa - kahteen tai jopa kolmeen merkistä ja moottorista riippuen ja kierto venttileistä riippuen auki sitten erilailla tilanteesta riippuen.

Muistaakseni esim W/S205:ssa joidenkin moottoreiden kanssa moottoritilaan ilmestyi erillinen paisunta/nestesäiliökin tehdas lämppärin myötä.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001
Kuva
taky
Mersumies
Mersumies
Viestit: 722
Liittynyt: Pe 27.01.2006 09:24

Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016

Viesti Kirjoittaja taky »

Simo M. A. kirjoitti:Webasto lämmittää vain sisätilat eikä moottoria sen takia että moottorinohjauselektroniikka menee sekaisin...
Eikä siihen tarvitse edes Webastoa tms järeää lämppäriä, letkulämppäreilläkin saa vastaavaa sekaanusta ohjauselektroniikkaan aikaiseksi.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001
Kuva
Avatar
Simo M. A.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 264
Liittynyt: Ke 27.12.2006 14:50
Paikkakunta: Kouvola

Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016

Viesti Kirjoittaja Simo M. A. »

Kyllä se alkaa olla uusien autojen kanssa niin että ei moottoria voi lämmittää jos haluaa ettei ohjauselektroniikka mene sekaisin ja jos haluaa moottorin lähtevän käyntiin eikä menevän vikatilaan tms. Ei ole vain Mersuissa tätä ominaisuutta vaan myös esim. Audeissa ja Volkswageneissa. Tuosta W213:sta en osaa varmasti sanoa mutta ainakin W205:ssa on niin ettei Webasto lämmitä moottoria vaan pelkästään sisätiloja. Eikä tosiaan letkulämmitintä (ainakaan tehokkaampaa sellaista) voi myöskään laittaa.
Talvella ja sadepäivinä:

Volvo V60 T8 AWD Inscription vm. 2020

Kesällä:

R170 SLK 32 AMG vm. 2001
Obsidian black metallic
Sisusta anthracite / alpaca gray

Ex-Mercedekset:
W123 230E A 1980,
R170 SLK 230 Kompressor A 1997
lohipene
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 57
Liittynyt: To 11.02.2016 19:12

Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016

Viesti Kirjoittaja lohipene »

W205 2016 on tehdas wepasto jos laitan lämmittimen päälle ja noin 10min päästä käännä avaimesta niin moottorin lämmöt näyttää 80c ja kävin kokeilee syyläriin menevää vesiputkea se tulikuuma.Niin eikö siitä voi päätellä että moottori lämpenee myös samoin vaikuttaisi myös ettei moottori saisi minkaanlaista rikastusta(ryyppy)
monsteri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 150
Liittynyt: Pe 01.11.2013 21:22

Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016

Viesti Kirjoittaja monsteri »

Calixilta ja defalta näyttää olevan tarjolla 400-600w letkulämppäreitä w 213 d220 moottoriin.
Avatar
Simo M. A.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 264
Liittynyt: Ke 27.12.2006 14:50
Paikkakunta: Kouvola

Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016

Viesti Kirjoittaja Simo M. A. »

Ei se varmaan sitten kaikissa W205:ssa ole samalla lailla eli niin ettei moottoria voi esilämmittää. Joissain on. Olihan tästä viime talvena jonkin verran palstallakin keskustelua ja jopa maahantuojalla / myyjillä väärää tietoa asiakkaille kun luulivat että moottorikin lämpenee webastolla vaikka vain sisätilat oikeasti lämpenivät.

http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=169469" onclick="window.open(this.href);return false;
Talvella ja sadepäivinä:

Volvo V60 T8 AWD Inscription vm. 2020

Kesällä:

R170 SLK 32 AMG vm. 2001
Obsidian black metallic
Sisusta anthracite / alpaca gray

Ex-Mercedekset:
W123 230E A 1980,
R170 SLK 230 Kompressor A 1997
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13723
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016

Viesti Kirjoittaja DBFI »

lohipene kirjoitti:W205 2016 on tehdas wepasto jos laitan lämmittimen päälle ja noin 10min päästä käännä avaimesta niin moottorin lämmöt näyttää 80c ja kävin kokeilee syyläriin menevää vesiputkea se tulikuuma.Niin eikö siitä voi päätellä että moottori lämpenee myös samoin vaikuttaisi myös ettei moottori saisi minkaanlaista rikastusta(ryyppy)
Ei se moottori nouse 80 asteeseen näilläkään ulkolämmöillä 10 minuutissa vaikka sisälämmitys olisi ohitettu. Moottorin lämpömittarin kohdalta saattaa nousta, ei silti sekään hyvä jos vähiä lämpöjä karkaa syyläriin. En silti ota kantaa 205:n putkituksiin, en ole tutkinut. Paikallinen myyjä kyllä sanoi että uusissa lämmittää vain sisätilat, puhui kyllä lähinnä 213-korisesta.
lohipene
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 57
Liittynyt: To 11.02.2016 19:12

Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016

Viesti Kirjoittaja lohipene »

Kaipa se talvella selviää mikä on totuus.pääasia et kuskilla lämmintä ja ikkunat on jäästä vapaat.Käyntiin lähtö tuskin on ongelma ainakaan pensakoneissa
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3955
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016

Viesti Kirjoittaja RH »

Simo M. A. kirjoitti:Kyllä se alkaa olla uusien autojen kanssa niin että ei moottoria voi lämmittää jos haluaa ettei ohjauselektroniikka mene sekaisin ja jos haluaa moottorin lähtevän käyntiin eikä menevän vikatilaan tms. Ei ole vain Mersuissa tätä ominaisuutta vaan myös esim. Audeissa ja Volkswageneissa. Tuosta W213:sta en osaa varmasti sanoa mutta ainakin W205:ssa on niin ettei Webasto lämmitä moottoria vaan pelkästään sisätiloja. Eikä tosiaan letkulämmitintä (ainakaan tehokkaampaa sellaista) voi myöskään laittaa.
Vaimon bensavolkkarissa ainakin tehdaswebasto tuikkaa näillä syyskeleillä (nollan tuntumassa) parin kymmenen minuutin lämmityksellä lämpömittarin käynnistäessä 90:iin ja ajotietokone alkaa heti takoa pienempiä lukemia ajoaikaisesta kulutuksesta kuin jos lähtisi liikkeelle ihan kylmiltään. :?
Avatar
Simo M. A.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 264
Liittynyt: Ke 27.12.2006 14:50
Paikkakunta: Kouvola

Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016

Viesti Kirjoittaja Simo M. A. »

No tuskin tuossa mitään säästää että polttaa bensaa pari kymmentä minuuttia webastolla ja lähtee sitten ajelemaan vähän pienemmällä kulutuksella verrattuna että lähtee ajelemaan vähän suuremmalla kulutuksella ja samalla moottori lämpenee ajossa ainakaan näillä vähän plussalla olevilla keleillä. Toisaalta voihan sen moottorin lämmittää parin kymmenen minuutin tyhjäkäynnilläkin ja samalla lämpenee sisätilatkin, ei se tyhjäkäynti kai enempää bensaa vie kuin webastokaan, samasta bensan poltostahan se lämpö syntyy molemmissa.

Varmaan vaihtelee tuo Volkkareissakin, joissain lämpenee moottori, joissain ei.
Talvella ja sadepäivinä:

Volvo V60 T8 AWD Inscription vm. 2020

Kesällä:

R170 SLK 32 AMG vm. 2001
Obsidian black metallic
Sisusta anthracite / alpaca gray

Ex-Mercedekset:
W123 230E A 1980,
R170 SLK 230 Kompressor A 1997
Avatar
jysi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3254
Liittynyt: Pe 23.05.2003 17:49
Paikkakunta: Salo

Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016

Viesti Kirjoittaja jysi »

Simo M. A. kirjoitti:Kyllä se alkaa olla uusien autojen kanssa niin että ei moottoria voi lämmittää jos haluaa ettei ohjauselektroniikka mene sekaisin
Näinhän se on ollut jo toistakymmentä vuotta, autot lähtee paremmin käyntiin lämmittämättä kun Webaston/Eberin kanssa. Mutta näistä huolista päästään kun mennään saman verran ajassa eteenpäin vuoteen 2030. Silloin kaikki autot kulkee sähköllä ja moottorinlämmitystä ei tarvita.

Paitsi meillä kylmissä olosuhteissa jolloin suuri osa sähköauton energiasta kuluu auton sisätilöjen lämmitykseen... tallin muuttaminen lämpimäksi on jo työn alla
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3955
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016

Viesti Kirjoittaja RH »

Simo M. A. kirjoitti:No tuskin tuossa mitään säästää että polttaa bensaa pari kymmentä minuuttia webastolla ja lähtee sitten ajelemaan vähän pienemmällä kulutuksella verrattuna että lähtee ajelemaan vähän suuremmalla kulutuksella ja samalla moottori lämpenee ajossa ainakaan näillä vähän plussalla olevilla keleillä. Toisaalta voihan sen moottorin lämmittää parin kymmenen minuutin tyhjäkäynnilläkin ja samalla lämpenee sisätilatkin, ei se tyhjäkäynti kai enempää bensaa vie kuin webastokaan, samasta bensan poltostahan se lämpö syntyy molemmissa.
Juu ei. Siis kysehän on vaan mukavuudesta, mitään säästämistä ajatellut yhtään. Eli kun aamuvarhaisella hyppää autoon töihin lähtiessä lasit kuivina, kabiini lämpimänä, sillai. Oli siis tarkoitus vaan kommentoida, että oman ymmärrykseni mukaan tuossa kyllä esilämpiää moottorikin, jota tuolla kulutusmittarilukemalla koitin tulkita.
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5419
Liittynyt: Ma 20.09.2010 13:10
Paikkakunta: Luxemburg

Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

jysi kirjoitti:
Simo M. A. kirjoitti:Kyllä se alkaa olla uusien autojen kanssa niin että ei moottoria voi lämmittää jos haluaa ettei ohjauselektroniikka mene sekaisin
Näinhän se on ollut jo toistakymmentä vuotta, autot lähtee paremmin käyntiin lämmittämättä kun Webaston/Eberin kanssa.
211:ssa ja 212:ssa (ainakin minulla olleessa ja nyt olevassa) webasto lämmittää myös moottoria eikä nuo vielä ole seonneet. Toivottavasti ei sekoakaan. Hyvin ovat käynnistyneet lämmityksen jälkeen, voihan se tietysti olla että olisivat käynnistyneet vielä paremmin ilman lämmitystä (useimmiten auto on toki kylmillä keleillä lämpimässä tallissa, joten kauhean usein tuota ei pääse testaamaan)

Tänä aamuna lämmitin puolisen tuntia, minkä jälkeen sisätilat olivat tietysti lämpimät, lasit sulat jne, ja lisäksi heti käynnistyksen jälkeen moottorin lämpömittari näytti 60 astetta.
s213 220d -17

Villa Pikkujalo
Avatar
Simo M. A.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 264
Liittynyt: Ke 27.12.2006 14:50
Paikkakunta: Kouvola

Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016

Viesti Kirjoittaja Simo M. A. »

Onhan se Webasto ihan ehdoton mukavuustekijä ja todella hyvä varuste etenkin jos ei autoa saa lämpimään talliin ja esim. työpaikan puolesta melko harvalla näin on.

Meilläkin on toisessa autossa eli diesel-Volvossa se ja talvisin tietenkin käytössä.

Sinänsä polttoaineen säästöllä tai ympäristöystävällisyydellä sitä ei voi kuitenkaan mainostaa, ihan hyvä dieselinkäry siitä lähtee kun se pöhisee ja polttoainettahan se polttaa eli polttoaineen säästöä sillä ei varmaan saa mutta eipä se paljon kyllä kulutakaan ja teho on sellainen että 10 minuuttia riittää 5-10 asteen pakkasella hyvin, 15-20 asteen pakkasella 15 minuuttia riittää hyvin.

Moottori tietysti säästyy kun se on lämmin kovilla pakkasilla. Siksi onkin hieman typerää että monissa uusissa autoissa ei moottori sillä Webastolla lämpene jottei elektroniikka sekoa. Vuoden 2010 Volvo V50:ssa se moottorikin kyllä lämpiää. Mutta kuten viime talven keskusteluissa itsellekin yllätyksenä tuli niin monissa uusissa autoissa se moottori ei lämpene. Ilmeisesti kuitenkaan käynnistysongelmia ei ole edes dieseleissä asian takia ollut. Ennemminkin käynnistysongelmia ilmenee Webaston kanssa siitä että akulle se tekee hallaa, etenkin jos ajelee lyhyttä matkaa ja lämmittelee sillä turhan kauan niitä sisätiloja mukavuuden takia, sitten -30 asteessa ei kylmästä akusta kylmälle moottorille riitäkään enää käynnistysvirtaa joku kaunis päivä kun pitäisi töistä lähteä kotiin, useammallakin tutulla on näin käynyt jo 3-4 v. vanhalla akulla dieselautoissa.
Talvella ja sadepäivinä:

Volvo V60 T8 AWD Inscription vm. 2020

Kesällä:

R170 SLK 32 AMG vm. 2001
Obsidian black metallic
Sisusta anthracite / alpaca gray

Ex-Mercedekset:
W123 230E A 1980,
R170 SLK 230 Kompressor A 1997
Avatar
Laaksonen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1220
Liittynyt: Ma 16.04.2012 18:09
Paikkakunta: Hollola

Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

E43 ///AMG lisätty hinnastoon; 120 816,39 € (sedan)
http://www.mercedes-benz.fi/content/med ... 02016_.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
monsteri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 150
Liittynyt: Pe 01.11.2013 21:22

Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016

Viesti Kirjoittaja monsteri »

Vaihdoin eilen talvirenkaat alle. Avantcarden 17 tuuman alkuperäisvanteissa yksi kiinalainen vanne ja 3 puolalaista.
Avatar
Laaksonen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1220
Liittynyt: Ma 16.04.2012 18:09
Paikkakunta: Hollola

Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

E 63 ja S -versio esitelty - toistaiseksi vain sedanina:
http://autot.fi/2016/10/26/mercedes-benz-esitteli-a/" onclick="window.open(this.href);return false; 8)
Avatar
Laaksonen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1220
Liittynyt: Ma 16.04.2012 18:09
Paikkakunta: Hollola

Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

el_ucca kirjoitti:Volvot XC90, S90 ja V90 kootaan tietääkseni vain Ruotsissa. Ne on myös suunniteltu siellä. Kiinasta tulee vain rahat.
moottori kirjoitti:S90:n tuotanto siirtyy Kiinaan
'
http://www.moottori.fi/ajoneuvot/jutut/ ... y-kiinaan/" onclick="window.open(this.href);return false;
-Se siitä ruåtsalaisuudesta. :mrgreen:
Vastaa Viestiin