Akku saattaa toki olla loppu.
Mutta latauksessa sulla taitaa olla se vika ! Kun kerran jännite on noin alhainen moottorin käydessä, luultavimmatusti laturin säätimen/hiilien uusimisella tilanne korjaantuisi, lopussa olevat hiilet / vioittunut säädin kun on yleisin syy lataamattomuuteen, nehän tulevat samassa paketissa, yksikön hinta on luokkaa 60-70 €, toki laturissa voi muutakin vikaa olla, mutta hyvin harvoin on.
Akkukauppaan ei ehkä kannata juosta suinpäin vaan ladata se vanha ensin irtolaturilla, ja akusta voisit hakea valmistuspäivämäärän, se on yleensä kirjoitettu akun kanteen numerosarjana ( esim: "3515" ) mikä tarkoittaa: viikko 35 vuonna 2015, yleensä akku kestää vähintäin sen 4-5 vuotta, tosin vanhempiakin toimivia akkuja olen nähnyt, tarkoitan sitä että se sinun akkusi saattaa olla ihan hyvä, koska vika näyttäisi olevan latauksessa.
Se lataus pitäisi vielä tarkistaa vaikka käyttämällä ehyttä ( täyteen ladattua) akkua paikallaan, ja katsoa että nouseeko se jännite moottorin käydessä tyhjäkäyntiä kovemmilla kierroksilla yli 14 v, veikkaan että ei nouse, jos ei niin sitten laturin kimppuun, joko uusi laturi, tai uusi säädin/hiilipaketti, useimmiten ne hiilet ovat vain kuluneet loppuun ja siksi laturi ei toimi, jos et ole itse laturien kanssa touhunnut, niin kannattaa ehkä käydä jossain pajalla missä homma hoituu, ei ole vaikea eikä kallis operaatio.
Hoida tuo lataus / akkuasia kuntoon ennenkuin teet mitään muuta, kun autosi lataa kunnolla ja akku on ok, niin ne muutkin sähköviat ja vikatilat saattavat kadota samantien !
Akun vaihto ei vaadi mitään testerin nokassa käyttämistä, otat vain virran pois päältä ja avaimet pois virtalukosta vaihdon ajaksi, ja irroita miinusnapa ensin, ja kiinnitä se myös viimeisenä.
Kierrokset ei nouse yli 3000?
Re: Kierrokset ei nouse yli 3000?
W 211 E 220 CDI A -03
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 30
- Liittynyt: Ti 11.10.2016 09:35
Re: Kierrokset ei nouse yli 3000?
Tänään syttyi moottorinvikavalo tankkauksen jälkeen, P0410 näytti oma testeri minkä google kertoisi olevan Secondary Air Injection System, eli mitä pitäisi vaihtaa ja tarviiko veholle viiä?
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 30
- Liittynyt: Ti 11.10.2016 09:35
Re: Kierrokset ei nouse yli 3000?
Ja tosiaa tuohon akkuun niin kävi niin että lainasin kaverilta akkua omaan mersuuni, ensin mitattiin paljonko antaa käynnissä näytti 12.9V oli pari päivää käytössä ja mitattiin uudestaan näytti 13V, ja kävin itse sitten ostamassa uuden akun ja nyt muutama päivä menty sillä ja näyttää 14V eli vika näillä näkymin oli akussa, mutta palatakseni tuohon secondery air sensoriin, niin löysin täältä samalta foorumilta alotuksen missä puhuttiin kulutuksen noususta sekä tehojen hiipumisesta missä myös tullut koodi P0410 eli se toinen ilma sensori, eli missä tää sensori on ja onko sitä mahollista aluksi putsata yms?
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 30
- Liittynyt: Ti 11.10.2016 09:35
Re: Kierrokset ei nouse yli 3000?
Tääl nyt kaivattas jotain neuvoja, nyt vika oireilee enemmän, eli vika ei oo aina päällä saatta välillä auto liikahtaa niinkuin pitää, mutta välillä kun kaasun laittaa pohjaan ei auton koneessa tapahdu mitään, nyt vika on pahentunut niin että motarilla 6-vaihteella ajettaessa kaasupohjassa huippunopeus max 105kmh kun vika on päällä, siellä ei tapahu yhtään mitään nyt oikeasti jelppiä, ainoa vikavalo mikä palaa/paloi oli p0410 elikkä toisioi ilmapumppu mikä ei liittyisi tuohon :/
Sen verran on epäilystä että olisi maffi sökönä tai johonkin sinne liittyvää ajoin nimittäin eilen hetken niin että otin maffin liittimen irti max 10km tämän jälkeen laitoin liittimen kiinni, ajoin seuraavan kerran illalla ja auto toimi taas kuin unelma ja tänä aamuna auto toiminut hyvin eli vika ei ainakaan vielä päällä
Sen verran on epäilystä että olisi maffi sökönä tai johonkin sinne liittyvää ajoin nimittäin eilen hetken niin että otin maffin liittimen irti max 10km tämän jälkeen laitoin liittimen kiinni, ajoin seuraavan kerran illalla ja auto toimi taas kuin unelma ja tänä aamuna auto toiminut hyvin eli vika ei ainakaan vielä päällä
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 30
- Liittynyt: Ti 11.10.2016 09:35
Re: Kierrokset ei nouse yli 3000?
Kaverin kanssa ajettiin rinkiä keskiviikkona ja katottiin delphin avulla että mikä voisi vikana olla ja näytti että maffissa tosissaan olisi vikaa, kaveri vaan oli sitä mieltä että kun olen ottanut maffin irti ja ajanut vähän matkaa ja laittanut kiinni niin olisi tullut siitä, vieläkään vika ei ole palannut sen jälkeen kun irroitin maffin ja laitoin takaisin kiinni, seuraillaan tilannetta.
Re: Kierrokset ei nouse yli 3000?
[quote=VKosonen post_id=668388 time=1297845829 user_id=22714
Jos kierrokset ei lähde nousemaan yli 3 tonnin nin sillon kuskin puolella konepellin alla olevassa sulakerasiassa on isojen sulakkeiden takana 2 sulaketta yhdessä erillisessä laatikossa on vierekkäin sininen ja punainen sulake ,niin nämä kun irrottaa ja laittaa takaisin niin toimii silloin
Jos kierrokset ei lähde nousemaan yli 3 tonnin nin sillon kuskin puolella konepellin alla olevassa sulakerasiassa on isojen sulakkeiden takana 2 sulaketta yhdessä erillisessä laatikossa on vierekkäin sininen ja punainen sulake ,niin nämä kun irrottaa ja laittaa takaisin niin toimii silloin