W210 -98 B200 Nokkaketjun kiristin
W210 -98 B200 Nokkaketjun kiristin
Morjens.
Tämän kotelon seutuvilta ja alapuolelta kuuluu tyhjäkäynnillä "rallatusta" mutta kierroksilla loppuu ? Motilla on ajettu 220 000 km ja uskoisin että aiemmin mineraaliöljyillä !
Nokkaketjun kiristin toimii nähdäkseni öljynpaineella. Voisiko se olla likainen / jumissa. Mitä tarvitsee ottaa huomioon jos kiristimen vaihtaa uuteen ?
Tämän kotelon seutuvilta ja alapuolelta kuuluu tyhjäkäynnillä "rallatusta" mutta kierroksilla loppuu ? Motilla on ajettu 220 000 km ja uskoisin että aiemmin mineraaliöljyillä !
Nokkaketjun kiristin toimii nähdäkseni öljynpaineella. Voisiko se olla likainen / jumissa. Mitä tarvitsee ottaa huomioon jos kiristimen vaihtaa uuteen ?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
- Nastamuumio
- Mersumies
- Viestit: 977
- Liittynyt: La 14.06.2014 20:01
- Paikkakunta: Hämeessä pissitään
Re: W210 -98 B200 Nokkaketjun kiristin
Onko toi 2l bensiini moottori? Muistaakseni minulla on hiukan toisen näköinen, Voin tietysti muistaa väärin 

Ei ole niin pientä hommaa, etteikö se menisi hiukan pieleen
**************************************************
W211 320 4MATIC be -04
**************************************************
W211 320 4MATIC be -04
Re: W210 -98 B200 Nokkaketjun kiristin
On kuvakaappaus netistä .. hyvin paljon samanlainen kuin oma koneeni, vain oikea puoli on minullakin erinäköinen. Voihan vika olla siinä laturin vapaakytkimessäkin ? kun hieman antaa kierroksia, kuuluu napsahdus ja moottori hyrrää nätisti. Motti ei tärise tyhjäkäynnillä eikä hihna väpätä. Tutkitaan 

- Nastamuumio
- Mersumies
- Viestit: 977
- Liittynyt: La 14.06.2014 20:01
- Paikkakunta: Hämeessä pissitään
Re: W210 -98 B200 Nokkaketjun kiristin
Toi näyttää M104 R6 moottorilta, mistä melkein olen saletissa, M111 olisi varmaan oikea, mutta kyllä tuostakin asia selviää, kunhan saivartelin.
Laturissa ei ole vapaakytkintä, ei ainakaan niissä mitä itse olen vaihdellut.
Itsellä kuului napsetta/kolinaa, niin oli mennyt laturista laakerit. Välillä rallatti ja välillä ei. Km-määrän perusteella vaikkaisin laturia.
Tietysti tuulettimen visco-kytkin voi olla kyseessä, ja sitä itsekin eppäilin ja vaihtelin niitä päikseen toisesta (ex-w202) Paavooni.
Ei hävinnyt kolina tai räminä.
Voihan se olla vaikka nostajakin?
Itse laitan panokseni likoon laturin laakereista
https://www.google.fi/search?q=m111+tim ... BCIQsAQIIg" onclick="window.open(this.href);return false;
Laturissa ei ole vapaakytkintä, ei ainakaan niissä mitä itse olen vaihdellut.
Itsellä kuului napsetta/kolinaa, niin oli mennyt laturista laakerit. Välillä rallatti ja välillä ei. Km-määrän perusteella vaikkaisin laturia.
Tietysti tuulettimen visco-kytkin voi olla kyseessä, ja sitä itsekin eppäilin ja vaihtelin niitä päikseen toisesta (ex-w202) Paavooni.
Ei hävinnyt kolina tai räminä.
Voihan se olla vaikka nostajakin?
Itse laitan panokseni likoon laturin laakereista

https://www.google.fi/search?q=m111+tim ... BCIQsAQIIg" onclick="window.open(this.href);return false;
Ei ole niin pientä hommaa, etteikö se menisi hiukan pieleen
**************************************************
W211 320 4MATIC be -04
**************************************************
W211 320 4MATIC be -04
Re: W210 -98 B200 Nokkaketjun kiristin
Hihnankiristimen iskunvaimentimen ylähela viallinen.
wiimax.fi
Re: W210 -98 B200 Nokkaketjun kiristin
>Täytyypä tutkia tuo Dealerin vinkki. Moottori käy aivan tasaisesti tyhjäkäyntiä ja hihna ei väpätä yhtään .. ahkeralla ( 10 000km ) öljynvaihdolla, tulpat 1 sivuelektrodisista 3 elektrodiseen ja uudet tulpanjohdot; käynti on parantunut. Ehkä ilmamäärämittarin ja kaasuläpän synkronointi auttaisi tuohon pienillä kierroksilla kaasua annettaessa kuuluvaan rohinaan
Väyrynen on hieno auto ja tilava sisältä !
Tämä on jo kuudes Mersuni, eikä taida merkki vaihtua. Keep your old Mercedes running !

Väyrynen on hieno auto ja tilava sisältä !
Tämä on jo kuudes Mersuni, eikä taida merkki vaihtua. Keep your old Mercedes running !
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: W210 -98 B200 Nokkaketjun kiristin
Ota moniurahihna pois ja häviääkö ääni...voi muuten tulla imunokan ennakonsäätimestäkin.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W210 -98 B200 Nokkaketjun kiristin
Kun painaa peukalolla kiristimen iskunvaimentimen ylähelaa .. ääni katoaa !! Dealer sen tiesi
kiitos.. en olisi itse osannut etsiä siitä . Täytyy katsoa voiko sitä korjata tai sitten hankin uuden .
Hyvää Pääsiäistä kaikille !

Hyvää Pääsiäistä kaikille !
- Nastamuumio
- Mersumies
- Viestit: 977
- Liittynyt: La 14.06.2014 20:01
- Paikkakunta: Hämeessä pissitään
Re: W210 -98 B200 Nokkaketjun kiristin
Tämä onkin seuraava konsti, mitä pitää kokeilla. Empä muistanutkaan tälläistä.
Ei ole niin pientä hommaa, etteikö se menisi hiukan pieleen
**************************************************
W211 320 4MATIC be -04
**************************************************
W211 320 4MATIC be -04
- Nastamuumio
- Mersumies
- Viestit: 977
- Liittynyt: La 14.06.2014 20:01
- Paikkakunta: Hämeessä pissitään
Re: W210 -98 B200 Nokkaketjun kiristin
Tämähän se oli, voi perhana kun olin hakoteillä. Jopa lukenutkin tämän joskus vuosi sitten. Eräs duunikaveri vihjaisi, että ota remmi pois ja kuuntele. Ei tarvinnut edes sitä tehdä. Kiristimen yläpää aivan tohjona.
Laitoin vaihteen päälle ja auto käsijarrun varaan => tällöin saa kunnon kolinat aikaiseksi. Olin ihan saletissa, että vesipumppu tai laturi, mutta kun ne ei ääntänyt, niin rupesin suunnittelemaan laatikon remppaa, kun pykälä päällä nakutti kunnolla, mutta kun vaihtaminen oli aivan smoothia niin en tuotakaan uskonut. Jakohihnan kiristyskään ei mennyt alueelle, kun ei rallattanut siihen malliin. Äimistelin, miksi termostaattikotelosta tulee suurin kolina
Alkuun oli käyntihäiriöitä, jotka poistui uusilla tulpilla ja johdoilla sekä vielä uudet puolat kylkeen, niin jopas rupesi käymään tasaisemmin mutta tämä samperin kolina jäi. Nyt se poistunee uusilla osilla, kiristin, hihna ja kiristinpyörä.
Laitoin vaihteen päälle ja auto käsijarrun varaan => tällöin saa kunnon kolinat aikaiseksi. Olin ihan saletissa, että vesipumppu tai laturi, mutta kun ne ei ääntänyt, niin rupesin suunnittelemaan laatikon remppaa, kun pykälä päällä nakutti kunnolla, mutta kun vaihtaminen oli aivan smoothia niin en tuotakaan uskonut. Jakohihnan kiristyskään ei mennyt alueelle, kun ei rallattanut siihen malliin. Äimistelin, miksi termostaattikotelosta tulee suurin kolina


Alkuun oli käyntihäiriöitä, jotka poistui uusilla tulpilla ja johdoilla sekä vielä uudet puolat kylkeen, niin jopas rupesi käymään tasaisemmin mutta tämä samperin kolina jäi. Nyt se poistunee uusilla osilla, kiristin, hihna ja kiristinpyörä.
Ei ole niin pientä hommaa, etteikö se menisi hiukan pieleen
**************************************************
W211 320 4MATIC be -04
**************************************************
W211 320 4MATIC be -04