Itse en alkaisi tekemään mitään jos auto toimii niinkuin pitää.jarssep kirjoitti:Vaikka omassa ei olekaan ryypytysvaikeuksia eikä muutenkaan mitään havaittavampaa, kävin potikan ja kaasuläpän kytkimen joutessani läpi yleismittarilla uteliaisuuttani.
Potikan ylä -ja keskipinnistä irtosi kOhmeja jotenkin niin että heti vähän lautasta painettaessa siinä on kohta jossa tulee n. 14 kOhm, ja siitä alas päin painettaessa n.10- 11 kOhm, ja aivan pohjassa lukemat alkaa 8:lla. Aivan yläasennossa taisi olla alle 5. Aiheuttaneeko toimenpiteitä?
Kaasuläppäkytkin näytti tyhjäkäyntiasennossa 02 - 05 Ohm, (oikea + keskinasta ) ja täyskaasuasennossa 0,05 eli käytännössä ei vastusta (vasen + keskinapa ) Noin puolen ohmin verran on siis tyhjäkäynnillä, eli liekö alkaa olla vaihtokunnossa? Kytkimen liitinhän on 1 & 2 pytyn imusarjan välissä.
Itseasiassa kokeilin siten että laitoin hyppylangat tyhjispuolelle, mutta jätin täyskaasuasennon pois, kokeillakseni kulkupuolta kaasu pohjassa, mutta en kyllä havainnut mitään vaikutusta, vaikka täyskaasuasento oli pois pelistä.
w201 vaikea käynnistää kylmänä
Re: w201 vaikea käynnistää kylmänä
Re: w201 vaikea käynnistää kylmänä
[/quote]
Itse en alkaisi tekemään mitään jos auto toimii niinkuin pitää.[/quote]
Kyllä se vissiin ihan hyvin toimii, ja kytkee tyhjäkäynnin päälle jne... Hitusen laihemmalla saisi käydä, ja voi olla että menetän kohta neitsyyteni ehan räpeltämisessä.
Itse en alkaisi tekemään mitään jos auto toimii niinkuin pitää.[/quote]
Kyllä se vissiin ihan hyvin toimii, ja kytkee tyhjäkäynnin päälle jne... Hitusen laihemmalla saisi käydä, ja voi olla että menetän kohta neitsyyteni ehan räpeltämisessä.
77 C-kadett, 79 carina, 75 corolla, 82 corolla, 61 morris minor traveller, 78 leyland mini, 67 renault R10, 89 esco, 92 fiasko, 91 sunny, 84 polo, 84 cherry, 95 softail, 83 xs650, Volvo 242, 245, 81 mazda 626, 88 colt, 92 MB w201.
Re: w201 vaikea käynnistää kylmänä
Itse en alkaisi tekemään mitään jos auto toimii niinkuin pitää.[/quote]jarssep kirjoitti:
Kyllä se vissiin ihan hyvin toimii, ja kytkee tyhjäkäynnin päälle jne... Hitusen laihemmalla saisi käydä, ja voi olla että menetän kohta neitsyyteni ehan räpeltämisessä.[/quote]
Joo itsekki käänsin ruuvia 1/8 kireämmälle ja ainakin näin +5 asteessa kävi 20-25 sekuntia kovemmilla kierroksilla ja sitten laski hitaasti 750 rpm niinkuin kuuluukin. Olen sen verran pessimisti että en usko kylmäkäynti häiriön hävinneen.

E: Tänään kun auto pistettiin tulille niin hieman rötäsi kun korotettu joutukäynti loppui. Pulssisuhde on nyt 28-30 % joten en kyllä tohdi enää rikastaa seosta vaikka parannus on merkittävä.. Bensankulutus ei juuri ole muuttunut kun ajellut sen reilu 200 km mutta päästöistä ei sitten olekaan tietoa. Pitäisikö tuon 50 +-10% säätötoleranssin toimia jokaisessa tilanteessa (kesä ja talvi) vaikka moottori ja jakajat ovat kuluneet? Omien kokemusten perusteella auto toimii kesäoloissa noilla säädöillä, mutta ei sitten enään kun ilmat kylmenee..


Re: w201 vaikea käynnistää kylmänä
Noniin nyt tarkastettu kaikki mahdollinen ja saatu hieman lievitettyä ongelmaa. Säädin "perstuntumalla" paine-erosäädintä, enää ei humppaa kierroksia, käy tasaisemmin kuin aiemmin lämpimällä koneella, sekä yläkierroksien tehottumuus hävisi. Kylmäkäynnistys selviää huomenna. Muutaman pikku jännän häiriön jonka olen huomannut nyt, kun enemmän autoon keskittynyt ajossa: moottorijarrutuksessa välillä tulee hetkiä jolloin jotenkin ruisku lopettaa mottorijarrutuksen, samalla tavalla kun olisi hivenen kaasu päällä...? Nypyttää eli:moottorijarruttaa/ei moottorijarruta. Ja samalla kun tekee tuota saattaa välillä kytkimen pohjaan painaessa sammahtaa..? Ja jos joku epäilee mikrokytkimen toimintaa niin se on kunnossa ja säädetty kaasuvivusto oikein. Mikähän tuohon oireesen voisi viitata? Ja asiasta toiseen mites sen EHAn pystyi ihan mittaamalla selvittämään onko säädössä? Jostain luin jotain tasakaasulla ajettaessa pitäisi näyttää 2mA tai jotain sinne päin?Ojiz kirjoitti:Unohtui mainita että niin sen pitääkin mennä.Seuraavaksi suosittelen tarkistamaan ruiskun perussäädön. Onnistuu x11 liittimestä navoista 2 ja 3 jos omistat pulssisuhde/dutycycle ominaisuuden omaavan yleismittarin.
Mainittakoon että omassa tenavassani vastaavanlainen humppaus kylmänä, mutta muuten auto toimii kuin se on suunniteltukkin. Todella haastavia nämä käyntihäiriöt. Itse olen uusinut kokoruiskun komponentteineen ja silti jatkuu.Toivotaan että saadaan autosi kuntoon hieman halvemmalla
![]()
Re: w201 vaikea käynnistää kylmänä
Ojiz kirjoitti:
E: Tänään kun auto pistettiin tulille niin hieman rötäsi kun korotettu joutukäynti loppui. Pulssisuhde on nyt 28-30 % joten en kyllä tohdi enää rikastaa seosta vaikka parannus on merkittävä.. Bensankulutus ei juuri ole muuttunut kun ajellut sen reilu 200 km mutta päästöistä ei sitten olekaan tietoa. Pitäisikö tuon 50 +-10% säätötoleranssin toimia jokaisessa tilanteessa (kesä ja talvi) vaikka moottori ja jakajat ovat kuluneet? Omien kokemusten perusteella auto toimii kesäoloissa noilla säädöillä, mutta ei sitten enään kun ilmat kylmenee..Hitto kun olisi laajakaistalambda tai rahaa korjaamolle vietäväksi
En ole kyllä huomannu mitään eroa kulutuksessa eri pulssisuhteilla. Nyt siellä on rikkaammman puolella, ja sitä n.7,5 - 8 vie moottoritiellä.... Ja ohituskaistaa. Enemmän tuntuisi vaikuttavan siinä alakierroksilla ehkä, eli vähän kun laihensi, liikkuu vähän herkemmin. Mullahan on nyt tuolla autojen myyntiosastoissa linkitetty videonpätkää kylmästartista. Tuota ei tartte juuri lämmitellä edes paukkupakkasilla, mutta säälistä vanhaa kohtaan annan pakkasilla jo vähän lämmetä ennen liikkeellelähtöä. Ja ylipäätäänkin yleensä. Konetielle en viitsi ohjastaa aivan ensialkuun. Tuo video nyt on vain esityksen vuoksi tehty.
77 C-kadett, 79 carina, 75 corolla, 82 corolla, 61 morris minor traveller, 78 leyland mini, 67 renault R10, 89 esco, 92 fiasko, 91 sunny, 84 polo, 84 cherry, 95 softail, 83 xs650, Volvo 242, 245, 81 mazda 626, 88 colt, 92 MB w201.
Re: w201 vaikea käynnistää kylmänä
Minun autossa (230E) on ollut ogelmana, että huono lähtemään käymään, kun auto ollut käyttämättä 3-4 päivää.
Pensanpaineet ovat karanneet määräjakajasta. Nyt huomasin, että ilmaletkut olivat märät kylmäkäynnistin
suuttimen lähellä. Suuttimen yläpäässä oleva nippa oli huonosti kiinni. Onko löystynyt lämmönvaihtelun
seurauksena ajan saatossa. Kiristin nipan, letkut ovat nyt pysyneet kuivana. En ole vielä testannut
pitempää seisokkia, jotta selviää, poistuiko vika.
Pensanpaineet ovat karanneet määräjakajasta. Nyt huomasin, että ilmaletkut olivat märät kylmäkäynnistin
suuttimen lähellä. Suuttimen yläpäässä oleva nippa oli huonosti kiinni. Onko löystynyt lämmönvaihtelun
seurauksena ajan saatossa. Kiristin nipan, letkut ovat nyt pysyneet kuivana. En ole vielä testannut
pitempää seisokkia, jotta selviää, poistuiko vika.
MB E320_ 97
MB C200 _97
Mustang 4,6_ 07
MB C200 _97
Mustang 4,6_ 07
Re: w201 vaikea käynnistää kylmänä
Itellä kutakuinkin sama vieteri tartissa ja näin mutta omassa kärryssä käynti tippuu 1100 - > 750 ihan välittömästi ja usein puutuu ja alkaa humputtamaan kierroksia. Tollainhan sen luultavasti pitäisikin toimia että hiljakseen kierrokset laskee. Onko sulla tyhjäkäynti 850 rpm luokkaa? Videosta vähän hankala havaita.jarssep kirjoitti:Ojiz kirjoitti:
E: Tänään kun auto pistettiin tulille niin hieman rötäsi kun korotettu joutukäynti loppui. Pulssisuhde on nyt 28-30 % joten en kyllä tohdi enää rikastaa seosta vaikka parannus on merkittävä.. Bensankulutus ei juuri ole muuttunut kun ajellut sen reilu 200 km mutta päästöistä ei sitten olekaan tietoa. Pitäisikö tuon 50 +-10% säätötoleranssin toimia jokaisessa tilanteessa (kesä ja talvi) vaikka moottori ja jakajat ovat kuluneet? Omien kokemusten perusteella auto toimii kesäoloissa noilla säädöillä, mutta ei sitten enään kun ilmat kylmenee..Hitto kun olisi laajakaistalambda tai rahaa korjaamolle vietäväksi
En ole kyllä huomannu mitään eroa kulutuksessa eri pulssisuhteilla. Nyt siellä on rikkaammman puolella, ja sitä n.7,5 - 8 vie moottoritiellä.... Ja ohituskaistaa. Enemmän tuntuisi vaikuttavan siinä alakierroksilla ehkä, eli vähän kun laihensi, liikkuu vähän herkemmin. Mullahan on nyt tuolla autojen myyntiosastoissa linkitetty videonpätkää kylmästartista. Tuota ei tartte juuri lämmitellä edes paukkupakkasilla, mutta säälistä vanhaa kohtaan annan pakkasilla jo vähän lämmetä ennen liikkeellelähtöä. Ja ylipäätäänkin yleensä. Konetielle en viitsi ohjastaa aivan ensialkuun. Tuo video nyt on vain esityksen vuoksi tehty.
Re: w201 vaikea käynnistää kylmänä
Kyllä se siinä 750 pinnassa vaikuttaisi olevan, ainakin viimeksi päästömittarilla. Tuolleen se on aina rulluttanut, pienestä ruiskun perussäädöstä huolimatta. Edit: Niin tosiaan hitusen saattaa olla korkeammalla siinä lämmityskäytön aikana. Olisko se siinä n.850 sitten.Ojiz kirjoitti:Itellä kutakuinkin sama vieteri tartissa ja näin mutta omassa kärryssä käynti tippuu 1100 - > 750 ihan välittömästi ja usein puutuu ja alkaa humputtamaan kierroksia. Tollainhan sen luultavasti pitäisikin toimia että hiljakseen kierrokset laskee. Onko sulla tyhjäkäynti 850 rpm luokkaa? Videosta vähän hankala havaita.jarssep kirjoitti:Ojiz kirjoitti:
E: Tänään kun auto pistettiin tulille niin hieman rötäsi kun korotettu joutukäynti loppui. Pulssisuhde on nyt 28-30 % joten en kyllä tohdi enää rikastaa seosta vaikka parannus on merkittävä.. Bensankulutus ei juuri ole muuttunut kun ajellut sen reilu 200 km mutta päästöistä ei sitten olekaan tietoa. Pitäisikö tuon 50 +-10% säätötoleranssin toimia jokaisessa tilanteessa (kesä ja talvi) vaikka moottori ja jakajat ovat kuluneet? Omien kokemusten perusteella auto toimii kesäoloissa noilla säädöillä, mutta ei sitten enään kun ilmat kylmenee..Hitto kun olisi laajakaistalambda tai rahaa korjaamolle vietäväksi
En ole kyllä huomannu mitään eroa kulutuksessa eri pulssisuhteilla. Nyt siellä on rikkaammman puolella, ja sitä n.7,5 - 8 vie moottoritiellä.... Ja ohituskaistaa. Enemmän tuntuisi vaikuttavan siinä alakierroksilla ehkä, eli vähän kun laihensi, liikkuu vähän herkemmin. Mullahan on nyt tuolla autojen myyntiosastoissa linkitetty videonpätkää kylmästartista. Tuota ei tartte juuri lämmitellä edes paukkupakkasilla, mutta säälistä vanhaa kohtaan annan pakkasilla jo vähän lämmetä ennen liikkeellelähtöä. Ja ylipäätäänkin yleensä. Konetielle en viitsi ohjastaa aivan ensialkuun. Tuo video nyt on vain esityksen vuoksi tehty.
77 C-kadett, 79 carina, 75 corolla, 82 corolla, 61 morris minor traveller, 78 leyland mini, 67 renault R10, 89 esco, 92 fiasko, 91 sunny, 84 polo, 84 cherry, 95 softail, 83 xs650, Volvo 242, 245, 81 mazda 626, 88 colt, 92 MB w201.
Re: w201 vaikea käynnistää kylmänä
Mielenkiintoista. Mitenköhän sais omaan autoon saman ominaisuuden?jarssep kirjoitti:Kyllä se siinä 750 pinnassa vaikuttaisi olevan, ainakin viimeksi päästömittarilla. Tuolleen se on aina rulluttanut, pienestä ruiskun perussäädöstä huolimatta. Edit: Niin tosiaan hitusen saattaa olla korkeammalla siinä lämmityskäytön aikana. Olisko se siinä n.850 sitten.Ojiz kirjoitti:Itellä kutakuinkin sama vieteri tartissa ja näin mutta omassa kärryssä käynti tippuu 1100 - > 750 ihan välittömästi ja usein puutuu ja alkaa humputtamaan kierroksia. Tollainhan sen luultavasti pitäisikin toimia että hiljakseen kierrokset laskee. Onko sulla tyhjäkäynti 850 rpm luokkaa? Videosta vähän hankala havaita.jarssep kirjoitti:Ojiz kirjoitti:
E: Tänään kun auto pistettiin tulille niin hieman rötäsi kun korotettu joutukäynti loppui. Pulssisuhde on nyt 28-30 % joten en kyllä tohdi enää rikastaa seosta vaikka parannus on merkittävä.. Bensankulutus ei juuri ole muuttunut kun ajellut sen reilu 200 km mutta päästöistä ei sitten olekaan tietoa. Pitäisikö tuon 50 +-10% säätötoleranssin toimia jokaisessa tilanteessa (kesä ja talvi) vaikka moottori ja jakajat ovat kuluneet? Omien kokemusten perusteella auto toimii kesäoloissa noilla säädöillä, mutta ei sitten enään kun ilmat kylmenee..Hitto kun olisi laajakaistalambda tai rahaa korjaamolle vietäväksi
En ole kyllä huomannu mitään eroa kulutuksessa eri pulssisuhteilla. Nyt siellä on rikkaammman puolella, ja sitä n.7,5 - 8 vie moottoritiellä.... Ja ohituskaistaa. Enemmän tuntuisi vaikuttavan siinä alakierroksilla ehkä, eli vähän kun laihensi, liikkuu vähän herkemmin. Mullahan on nyt tuolla autojen myyntiosastoissa linkitetty videonpätkää kylmästartista. Tuota ei tartte juuri lämmitellä edes paukkupakkasilla, mutta säälistä vanhaa kohtaan annan pakkasilla jo vähän lämmetä ennen liikkeellelähtöä. Ja ylipäätäänkin yleensä. Konetielle en viitsi ohjastaa aivan ensialkuun. Tuo video nyt on vain esityksen vuoksi tehty.

Siis onko sulla KE3 jetti vai KE1?
Re: w201 vaikea käynnistää kylmänä
[/quote]
Mielenkiintoista. Mitenköhän sais omaan autoon saman ominaisuuden?
Siis onko sulla KE3 jetti vai KE1?[/quote]
Näin tarkkaan en tiedä tuon mallia. Mutta 92 se on. Mistän moisen mallin voisi päätellä varmaksi?
Tuossa oli ensialkuun pari "helppoa" käyntihäiriötä, ja
Kun ne laittoi, olen säästynyt tuollaisilta ihmeoireilta..
Mielenkiintoista. Mitenköhän sais omaan autoon saman ominaisuuden?

Siis onko sulla KE3 jetti vai KE1?[/quote]
Näin tarkkaan en tiedä tuon mallia. Mutta 92 se on. Mistän moisen mallin voisi päätellä varmaksi?
Tuossa oli ensialkuun pari "helppoa" käyntihäiriötä, ja
Kun ne laittoi, olen säästynyt tuollaisilta ihmeoireilta..
77 C-kadett, 79 carina, 75 corolla, 82 corolla, 61 morris minor traveller, 78 leyland mini, 67 renault R10, 89 esco, 92 fiasko, 91 sunny, 84 polo, 84 cherry, 95 softail, 83 xs650, Volvo 242, 245, 81 mazda 626, 88 colt, 92 MB w201.
Re: w201 vaikea käynnistää kylmänä
.
Viimeksi muokannut Ojiz, Su 23.10.2016 15:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: w201 vaikea käynnistää kylmänä
.
Viimeksi muokannut Ojiz, Su 23.10.2016 15:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: w201 vaikea käynnistää kylmänä
Ojiz kirjoitti:Näin tarkkaan en tiedä tuon mallia. Mutta 92 se on. Mistän moisen mallin voisi päätellä varmaksi?Ojiz kirjoitti: Mielenkiintoista. Mitenköhän sais omaan autoon saman ominaisuuden?
Siis onko sulla KE3 jetti vai KE1?
Tuossa oli ensialkuun pari "helppoa" käyntihäiriötä, ja
Kun ne laittoi, olen säästynyt tuollaisilta ihmeoireilta..
KE1:ssä on tyhjäkäyntivariaatio toteuttu lisäilmaluistilla ja tyhjäkäynninsäätöruuvilla ja sytytystä ohjataan alipaineella virranjakajassa. Tuosta syttyasiasta en ole varma miten sitä ohjataan mutta kumminkin virranjakajaan jokin alipaine letku tulee.
Re: w201 vaikea käynnistää kylmänä
Okei. Tässä ei mene alipaineita virranjakajaan.Ojiz kirjoitti:Ojiz kirjoitti:Näin tarkkaan en tiedä tuon mallia. Mutta 92 se on. Mistän moisen mallin voisi päätellä varmaksi?Ojiz kirjoitti: Mielenkiintoista. Mitenköhän sais omaan autoon saman ominaisuuden?
Siis onko sulla KE3 jetti vai KE1?
Tuossa oli ensialkuun pari "helppoa" käyntihäiriötä, ja
Kun ne laittoi, olen säästynyt tuollaisilta ihmeoireilta..
KE1:ssä on tyhjäkäyntivariaatio toteuttu lisäilmaluistilla ja tyhjäkäynninsäätöruuvilla ja sytytystä ohjataan alipaineella virranjakajassa. Tuosta syttyasiasta en ole varma miten sitä ohjataan mutta kumminkin virranjakajaan jokin alipaine letku tulee.
77 C-kadett, 79 carina, 75 corolla, 82 corolla, 61 morris minor traveller, 78 leyland mini, 67 renault R10, 89 esco, 92 fiasko, 91 sunny, 84 polo, 84 cherry, 95 softail, 83 xs650, Volvo 242, 245, 81 mazda 626, 88 colt, 92 MB w201.
Re: w201 vaikea käynnistää kylmänä
Noni elikä siitä on vähä aikaa sitte ku tänne kirjotin mutta vaihdoin sytytystulpat, virranjakajan kannen ja pyörijän ja tuon ovp releen eikä mikään niistä auttanut tuohon että vaikea käynnistää kylmänä ja käy vaan kolmella pytyllä hetken sen jälkeen kun tulee käyntiin, mutta nyt on tullut uusi vika nimittäin jos vähänkin koskee kaasun ihan sama millä vaihteella niin auto nykii ku sillä ois joku touretten oireyhtymä, eli mikäs nyt sit seuraavaks vaihtoon.. puola, bensafiltteri, pumppu? niin ja tuo nykiminen loppu myös 10 minuutin ajaksi sen jälkeen kun kävin tankilla mutta sitten tuli takas tuplasti pahempana..
jos yrittää kylmänä käynnistää ni hörähtää ekalla veivauksella mutta sen jälkeen ei tapahdu yhtikääs mitään vaikka yrittäis käynnistää kunnes akku loppuu. oisko niin että bensapumppu niin kulunut että ei tuu tarpeeksi bensapainetta?
jos yrittää kylmänä käynnistää ni hörähtää ekalla veivauksella mutta sen jälkeen ei tapahdu yhtikääs mitään vaikka yrittäis käynnistää kunnes akku loppuu. oisko niin että bensapumppu niin kulunut että ei tuu tarpeeksi bensapainetta?
Re: w201 vaikea käynnistää kylmänä
Nyt kyllä läpi tulpan johdot kylläkin...katsopa pimeässä missä kipinöi tai natsaa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: w201 vaikea käynnistää kylmänä
http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/T ... 000017037/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ihan kaikkeen ei tollanen testivalo taitu, mutta 4,5 euron hinnalla täytyy olla yksi parhaista kamppeista mitä Biltemasta saa. Totaalikatkokset ja selkeät tapaukset kyllä näkee, mutta esim. virranjakajan kannen sisälle mahd. kertyvää kosteutta tietenkään ei, ellei ohjaa siihen suuntaan.
Ihan kaikkeen ei tollanen testivalo taitu, mutta 4,5 euron hinnalla täytyy olla yksi parhaista kamppeista mitä Biltemasta saa. Totaalikatkokset ja selkeät tapaukset kyllä näkee, mutta esim. virranjakajan kannen sisälle mahd. kertyvää kosteutta tietenkään ei, ellei ohjaa siihen suuntaan.
77 C-kadett, 79 carina, 75 corolla, 82 corolla, 61 morris minor traveller, 78 leyland mini, 67 renault R10, 89 esco, 92 fiasko, 91 sunny, 84 polo, 84 cherry, 95 softail, 83 xs650, Volvo 242, 245, 81 mazda 626, 88 colt, 92 MB w201.
Re: w201 vaikea käynnistää kylmänä
Mahtuukos tuo mersun pitkällä metallikuorella olevaan tulpanhattuun? Jos niin, ostettava kyl seuraavalla Biltema-käynnilläjarssep kirjoitti:http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/T ... 000017037/
Ihan kaikkeen ei tollanen testivalo taitu, mutta 4,5 euron hinnalla täytyy olla yksi parhaista kamppeista mitä Biltemasta saa. Totaalikatkokset ja selkeät tapaukset kyllä näkee, mutta esim. virranjakajan kannen sisälle mahd. kertyvää kosteutta tietenkään ei, ellei ohjaa siihen suuntaan.

W124 200D 1988
ex. W124 230E 1987
ex. W124 230E 1987
Re: w201 vaikea käynnistää kylmänä
Mulla on Motonetistä pitkillä metallikuorilla. Olikohan " Autolinet." Niihin ainakin sopii ☺ Ja äkkiäkö tohon vetää kierteet ja jatkaa, tai laittaa tiedetyn hyvän piuhan väliin, jos ei pituus riitä....R-N-X kirjoitti:Mahtuukos tuo mersun pitkällä metallikuorella olevaan tulpanhattuun? Jos niin, ostettava kyl seuraavalla Biltema-käynnilläjarssep kirjoitti:http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/T ... 000017037/
Ihan kaikkeen ei tollanen testivalo taitu, mutta 4,5 euron hinnalla täytyy olla yksi parhaista kamppeista mitä Biltemasta saa. Totaalikatkokset ja selkeät tapaukset kyllä näkee, mutta esim. virranjakajan kannen sisälle mahd. kertyvää kosteutta tietenkään ei, ellei ohjaa siihen suuntaan.Olis pitäny moinen jo aikaisemmin hankkia...
HEI-testerin ajattelin jossain vaiheessa väkertää jostain käsille sattuvasta pulteista, niin saa suuritehosemmistakin enempi selvyyttä.
77 C-kadett, 79 carina, 75 corolla, 82 corolla, 61 morris minor traveller, 78 leyland mini, 67 renault R10, 89 esco, 92 fiasko, 91 sunny, 84 polo, 84 cherry, 95 softail, 83 xs650, Volvo 242, 245, 81 mazda 626, 88 colt, 92 MB w201.
Re: w201 vaikea käynnistää kylmänä
Mulla kävi vajailla ja ei napsunut tai näkynyt pimeässä ja vaihoin turhaan sytty osia kunnes otin virranjakajan kannelta kaikki piuhat huulille ja sitten vaan käynnissä yksi kerrallaan ylös kolostaan ja mittaamani jees ohmi johto olikin paskana ja kipinä ei mennyt läpi.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: w201 vaikea käynnistää kylmänä
nyt ei nykiny yhtää auto ku keli vähä kuivempi ku viimeks sato aika reippaasti ku alko nykisemää.. eli tod näköisesti joki sytytysvika?
Re: w201 vaikea käynnistää kylmänä
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=164888" onclick="window.open(this.href);return false;
Voi olla jotain kosteushommaa... Mulla oli tuuletusreijät hapettuneet tukkoon ja porasin isommaksi. Muovilevyn sieltä välistä nakkasin mäkeen. Mulla tuolla jakajan sisällä ei ole kuin pyörijä, eli olis voinut porata vaikka yläkautta. Noilla se on nyt toiminut keleihin katsomatta.
Onko sulla muuten se muovinen moottoritilan pohjalevy tallella? Jossain vaiheessa tuli mieleen että ilman sitä, voisko periaatteessa roiskia hihnan kautta vettä virranjakajalle...? ....tai jos puuttuu vaikka ne muovit syylärin sivustoilta.
Voi olla jotain kosteushommaa... Mulla oli tuuletusreijät hapettuneet tukkoon ja porasin isommaksi. Muovilevyn sieltä välistä nakkasin mäkeen. Mulla tuolla jakajan sisällä ei ole kuin pyörijä, eli olis voinut porata vaikka yläkautta. Noilla se on nyt toiminut keleihin katsomatta.
Onko sulla muuten se muovinen moottoritilan pohjalevy tallella? Jossain vaiheessa tuli mieleen että ilman sitä, voisko periaatteessa roiskia hihnan kautta vettä virranjakajalle...? ....tai jos puuttuu vaikka ne muovit syylärin sivustoilta.
77 C-kadett, 79 carina, 75 corolla, 82 corolla, 61 morris minor traveller, 78 leyland mini, 67 renault R10, 89 esco, 92 fiasko, 91 sunny, 84 polo, 84 cherry, 95 softail, 83 xs650, Volvo 242, 245, 81 mazda 626, 88 colt, 92 MB w201.
Re: w201 vaikea käynnistää kylmänä
Kävi tässä loppukesällä näin. Tenava oli jo kauemmin aikaa kosteimpina aamuina vähän nikotellut mutta kun se siitä tasaantui aina niin ei siitä sen enempää. Sitten oli vähän kosteampi viikonloppu ja auto rannassa ja meikäläinen vesillä. Tultuani kärry ei suvainnut yskäistäkään pitkässäkään sahauksessa. Tietysti virranjakajan kansi (Bremi) auki. Mitään erikoista ei näkynyt, puhtaat paikat. Oli kuitenkin peräkontissa pullo Sinolia ja sillä huljuttelin kannen sisäpuolen ja kuivasin talouspaperilla. Kansi kiinni ja lähti laakista. Siis ei tarvitse välttämättä olla näkyvää paskaa ja vettä. Huomattakoon että tällä yksilöllä oli aiemmin kenkkuilu rönttäkelillä enemmän sääntö kuin poikkeus kunnes porasin isot tuuletusreiät jakajarungon pohjaan. Sitten menikin monta vuotta ongelmitta kunnes teki tämän.
Re: w201 vaikea käynnistää kylmänä
wolf kirjoitti:Kävi tässä loppukesällä näin. Tenava oli jo kauemmin aikaa kosteimpina aamuina vähän nikotellut mutta kun se siitä tasaantui aina niin ei siitä sen enempää. Sitten oli vähän kosteampi viikonloppu ja auto rannassa ja meikäläinen vesillä. Tultuani kärry ei suvainnut yskäistäkään pitkässäkään sahauksessa. Tietysti virranjakajan kansi (Bremi) auki. Mitään erikoista ei näkynyt, puhtaat paikat. Oli kuitenkin peräkontissa pullo Sinolia ja sillä huljuttelin kannen sisäpuolen ja kuivasin talouspaperilla. Kansi kiinni ja lähti laakista. Siis ei tarvitse välttämättä olla näkyvää paskaa ja vettä. Huomattakoon että tällä yksilöllä oli aiemmin kenkkuilu rönttäkelillä enemmän sääntö kuin poikkeus kunnes porasin isot tuuletusreiät jakajarungon pohjaan. Sitten menikin monta vuotta ongelmitta kunnes teki tämän.
Olin jo unohtanu. Niinhän se oli designoitu Sinolipullo takakontissa mullakin jo ajat sitten tohon hommaan

77 C-kadett, 79 carina, 75 corolla, 82 corolla, 61 morris minor traveller, 78 leyland mini, 67 renault R10, 89 esco, 92 fiasko, 91 sunny, 84 polo, 84 cherry, 95 softail, 83 xs650, Volvo 242, 245, 81 mazda 626, 88 colt, 92 MB w201.
Re: w201 vaikea käynnistää kylmänä
joooo-o, tuli kokeiltua vetää suoraa akulta virtaa tolle kylmäkäyntisuuttimelle ni lähti heti käyntii vaikka ei ollu auto ollu kahtena päivänä käynnissä, eli ihan kylmä moottori ja heti ekasta käyntii niinkuin tosta videosta näkyy. https://www.youtube.com/watch?v=KD7FLIrTW5M" onclick="window.open(this.href);return false;
eli ilmiselvästi ei saa kk suutin virtaa kylmäkäynnistyksessä, eikä myöskään tyhjäkäyntimoottori koska kun siitä irrottaa liittimen ni ei käynti mitenkään muutu (eikä pidä minkäänlaista ääntä), ei kyllä muutenkaan muutu käynti vaikka ottaa koko YJ releen pois joka tietääkseni ohjaa kaikkia noita elektronisia ruiskun osia?..
ja niinku tosta videosta näkyy ni jos yrittää kaasuttaa kylmällä koneella ni kuolee heti
eli ilmiselvästi ei saa kk suutin virtaa kylmäkäynnistyksessä, eikä myöskään tyhjäkäyntimoottori koska kun siitä irrottaa liittimen ni ei käynti mitenkään muutu (eikä pidä minkäänlaista ääntä), ei kyllä muutenkaan muutu käynti vaikka ottaa koko YJ releen pois joka tietääkseni ohjaa kaikkia noita elektronisia ruiskun osia?..
ja niinku tosta videosta näkyy ni jos yrittää kaasuttaa kylmällä koneella ni kuolee heti
Viimeksi muokannut Atte190, Ma 31.10.2016 21:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: w201 vaikea käynnistää kylmänä
Muistaakseni bensapumpun rele ohjaa ainakin kk suutinta. Tyhjäkäyntiventtiilistä en ole varma.
Re: w201 vaikea käynnistää kylmänä
juu katoin kans että musta/pinkki tulee bensapumpun releeltä kk suuttimelle, kun mittarilla katoin niin ainakin tulee maadoitus kk suuttimelle mutta virtaa ei, eli kokeilenko uudella bensapumpun releellä nyt seuraavaks ? tais olla kyl aika kallis osaJanneW124 kirjoitti:Muistaakseni bensapumpun rele ohjaa ainakin kk suutinta. Tyhjäkäyntiventtiilistä en ole varma.
Re: w201 vaikea käynnistää kylmänä
Ja startatessa kokeilit ettei tule virtaa? Ja joo, on varmaan 100€ osa. Ebayt ja muut netin syöverit voi tietysti tarjota edullisemmin? Onko mahdollisuutta kokeilla ensin varmasti ehjällä releellä? Kaverin tai tutun tms autosta.
Ja kaippa tuotakin relettä on joku tinaillu uudestaan.
Ja kaippa tuotakin relettä on joku tinaillu uudestaan.
Re: w201 vaikea käynnistää kylmänä
Voi sitä tinailla...on vaan aika pientä kontaktia ja pinniä yj-releeseen nähden mutta ei tekemätön paikka ja monta saatu tinailemalla pelaamaan.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: w201 vaikea käynnistää kylmänä
Juu yhellä kaverin tutul on kolaroitu w201 pihal ni voin vaikka siitä lainata ja kokeilla toisella releellä ensinJanneW124 kirjoitti:Ja startatessa kokeilit ettei tule virtaa? Ja joo, on varmaan 100€ osa. Ebayt ja muut netin syöverit voi tietysti tarjota edullisemmin? Onko mahdollisuutta kokeilla ensin varmasti ehjällä releellä? Kaverin tai tutun tms autosta.
Ja kaippa tuotakin relettä on joku tinaillu uudestaan.
ja vois tietenki kokeilla tinata jos se on bp rele ku on rikki, ei siinä tuskin ole mitään menetettävää