C 220 ei kipinää
C 220 ei kipinää
C220 bensa -95. edellisellä omistajalla teki sitä että säännöllisen epäsäännöllisesti alkoi paukuttaan putkessa ja sammui. Starttaus, käyntiin ja matka jatkui. Pariviikkoa saattoi toimia moitteetta ja sama paukkuminen ja sammahdus taas. Nyt se sitten paukku viimeisen kerran ja hukkas kipinän.. Omistaja hermostui ja laitto myyntii, minähän sen ostin ko halvalla sai!!!
Elikkä bensatukkiin tulee bensaa. Putkessa paukkuminen viittais sähköpuoleen.
-Carsoft 7.4 yritetty tutkia, löytää vain ABS ja AIRBAG järjestelmät, molemmissa vikakoodeja. Ei löydä mootorinohjausta eikä pääse lukemaan realiaikasta dataa. Kokeiltu kahteen muuhun samanikäiseen mersuun, jotka molemmat dieseleitä mutta testeri löysi kuitenkin kaikki tarvittavat järjestelmät, joten itse auton päässä jotain hämärää ettei löydy.
-Ovia käytetty lukossa ja availtu, akunkenkää käytetty irti yms, ei apua...
-Kampiakselin asentotunnistin mitattu lukema tais olla suunnilleen n.900ohm. Noh kuitenkin täsmälleen samanverran näytti uudessa anturissa olevan vastusta.
-YJ-rele avattu ja todettu hyvännäköiseksi
-Kaikki sulakkeet käyty yleismittarilla läpi
-Tulpanjohdot mitattu ja n.2Kohm näytti kaikki vastusta. kaikkien tulpanjohtojen päästä kokeiltu että kipinä puuttuu.
Tässähän on kaksi puolaa imusarjan alla, molempiin tulee vain kaksi johtoa. Ensimmäiseen muistaakseni pinkki/punainen ja musta/valkoinen. Toiseen pinkki/punainen ja musta/keltainen. Pinkki/punaiset menee sulakerasian etupuolella olevaan virranjakoblokkiin, Johdot mittasin ehjiksi. Toinen mustista johdoista on yhteydessä maahan mutta toinen ei. Miksei? Maadoittaako puolat rungonkautta imusarjaan (2kpl pulteilla kiinni) ja nuo mustat sitten jotain ohjausvirtoja tms. ja että tuo maisa oleva johto olis oikosulussa tms? Vai pitäiskö toinenkin olla maissa? Voiko vika olla itse ecussa?
Mites jatketaan? Mitä lukemia puolilta pitäisi tulla? Puolat näyttivät puhtailta ja uusilta, on todennäköisesti vaihdettu joskus!
Elikkä bensatukkiin tulee bensaa. Putkessa paukkuminen viittais sähköpuoleen.
-Carsoft 7.4 yritetty tutkia, löytää vain ABS ja AIRBAG järjestelmät, molemmissa vikakoodeja. Ei löydä mootorinohjausta eikä pääse lukemaan realiaikasta dataa. Kokeiltu kahteen muuhun samanikäiseen mersuun, jotka molemmat dieseleitä mutta testeri löysi kuitenkin kaikki tarvittavat järjestelmät, joten itse auton päässä jotain hämärää ettei löydy.
-Ovia käytetty lukossa ja availtu, akunkenkää käytetty irti yms, ei apua...
-Kampiakselin asentotunnistin mitattu lukema tais olla suunnilleen n.900ohm. Noh kuitenkin täsmälleen samanverran näytti uudessa anturissa olevan vastusta.
-YJ-rele avattu ja todettu hyvännäköiseksi
-Kaikki sulakkeet käyty yleismittarilla läpi
-Tulpanjohdot mitattu ja n.2Kohm näytti kaikki vastusta. kaikkien tulpanjohtojen päästä kokeiltu että kipinä puuttuu.
Tässähän on kaksi puolaa imusarjan alla, molempiin tulee vain kaksi johtoa. Ensimmäiseen muistaakseni pinkki/punainen ja musta/valkoinen. Toiseen pinkki/punainen ja musta/keltainen. Pinkki/punaiset menee sulakerasian etupuolella olevaan virranjakoblokkiin, Johdot mittasin ehjiksi. Toinen mustista johdoista on yhteydessä maahan mutta toinen ei. Miksei? Maadoittaako puolat rungonkautta imusarjaan (2kpl pulteilla kiinni) ja nuo mustat sitten jotain ohjausvirtoja tms. ja että tuo maisa oleva johto olis oikosulussa tms? Vai pitäiskö toinenkin olla maissa? Voiko vika olla itse ecussa?
Mites jatketaan? Mitä lukemia puolilta pitäisi tulla? Puolat näyttivät puhtailta ja uusilta, on todennäköisesti vaihdettu joskus!
Re: C 220 ei kipinää
Syttyboxit ei kaiketi ole enää näissä kalleita..eiköhän vika ole siellä..ja oikeastaan alkuperäinen syyllinen on johtosarja...tutkipa sitä...-96 vasta vaihtui parempi sarja.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: C 220 ei kipinää
Onko näissä erillistä syttyboksia? En ainakaan äkkiseltään löytänyt.atlas kirjoitti:Syttyboxit ei kaiketi ole enää näissä kalleita..eiköhän vika ole siellä..ja oikeastaan alkuperäinen syyllinen on johtosarja...tutkipa sitä...-96 vasta vaihtui parempi sarja.

Re: C 220 ei kipinää
180 koneisissa se on tuulilasipesu säiliön alla.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: C 220 ei kipinää
Käytin säiliön irti, ei taida tässä mallissa olla erillistä syttyboksia. Johtojakin koitin seurailla muttei mitään näkynyt.
Siinä joutessani sitte vähä tutkein lisää. Käytin ecun pöydällä ja kurkkasin sisään. Ei mitää palaneen näköstä tai muutakaan tummunutta. Kaikki näkyvät juotoksetki näytti amatöörin silmin terveiltä. Mutta eihän se mitään kerro. Voihan sieltä silti jotain olla pimeänä! Oiskait tuo hyvä käyttää jollain tarkemmassa syynissä!
Puolia koitin mittailla, Elikkä ne mihin tulpanjohot tulee kiinni antoivat 7.3Kohm ja toisesta 7,4Kohm. Ja johtojen paikoista 0,7ohm ja 0,8ohm. Voisko olla järkeviä lukemia? Ja johdot oli luonnollieseti irti puolasta joten niiden kautta ei vääristänyt lukemia.
Johtosarja aika karunnäköinen, otin paperille ylös värit ja taidan illalla tilata metri tavarana sitä johtoa ja räpeltää uuden sarjan!
Lisätään vielä boksin numero tänne talteen nii tietää katella käytettyä tilalle mikäli nuukuus iskee boksin korjauksen suhteen..
017 545 70 32 [03]
Siinä joutessani sitte vähä tutkein lisää. Käytin ecun pöydällä ja kurkkasin sisään. Ei mitää palaneen näköstä tai muutakaan tummunutta. Kaikki näkyvät juotoksetki näytti amatöörin silmin terveiltä. Mutta eihän se mitään kerro. Voihan sieltä silti jotain olla pimeänä! Oiskait tuo hyvä käyttää jollain tarkemmassa syynissä!
Puolia koitin mittailla, Elikkä ne mihin tulpanjohot tulee kiinni antoivat 7.3Kohm ja toisesta 7,4Kohm. Ja johtojen paikoista 0,7ohm ja 0,8ohm. Voisko olla järkeviä lukemia? Ja johdot oli luonnollieseti irti puolasta joten niiden kautta ei vääristänyt lukemia.
Johtosarja aika karunnäköinen, otin paperille ylös värit ja taidan illalla tilata metri tavarana sitä johtoa ja räpeltää uuden sarjan!
Lisätään vielä boksin numero tänne talteen nii tietää katella käytettyä tilalle mikäli nuukuus iskee boksin korjauksen suhteen..
017 545 70 32 [03]
Re: C 220 ei kipinää
Ookko kattonu nokka-anturin tulo -ja lähtö hommat?
M111 koneeseen en ole kyllä vielä koskenu, mutta mieleen tulis että toimiiko M111 lainkaan jos nokkasignaali on kadoksissa?
M111 koneeseen en ole kyllä vielä koskenu, mutta mieleen tulis että toimiiko M111 lainkaan jos nokkasignaali on kadoksissa?
77 C-kadett, 79 carina, 75 corolla, 82 corolla, 61 morris minor traveller, 78 leyland mini, 67 renault R10, 89 esco, 92 fiasko, 91 sunny, 84 polo, 84 cherry, 95 softail, 83 xs650, Volvo 242, 245, 81 mazda 626, 88 colt, 92 MB w201.
Re: C 220 ei kipinää
Joissakin on ainakin öljy ongelmaa tossa nokka.ajoitus säätimessä ja johtosarjassa eli tutkii niitä.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: C 220 ei kipinää
Kävin mittaamassa sen nokka-akselin asentotunnistimen ja 1024Ohm oli vastusta. Eli pitäisi olla ehjä. Joku kätevä kotiseppä oli näppärästi vaihtanut sen tunnistimen signaalijohdon... Uutta signaalijohtoahan saa ostamalla metritavarana mutta miten se vahdetaan? Ei oo koskaan avattua tuommosta pyöreäkantasta liitintä.. Onko samanlainen näps ja kops kun anteeninjohto ? 

Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut jaanne, Su 09.10.2016 22:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: C 220 ei kipinää
Totta se tuo 1,5mm2 piuha riittää, varmaan ohkasempikin mutta eiköhän se tämäkin sinne taitu! http://www.finjector.com/verkkokauppa/fin/client/index" onclick="window.open(this.href);return false; tuolta aattelin piuhat tilata. Mistä muut on tilaillu?
Re: C 220 ei kipinää
Oli saksassa joku firma joka myy johtosarjoja ja vanha pitää lähettää vaihdossa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: C 220 ei kipinää
Sattu löytymään käytetty boksi, ei oo samalla numerolla mutta ilmeisesti vanhempi ohjelma sen sisällä. Pystyykö tuon koodaamaan tähän vehkeeseen?
Alkuperäinen boksi: 017 545 70 32 [03]
Tässä löytyneessä boksissa numerosarja: 014 545 03 32 [02]
Alkuperäinen boksi: 017 545 70 32 [03]
Tässä löytyneessä boksissa numerosarja: 014 545 03 32 [02]
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: C 220 ei kipinää
Maanantai iltana tilasin johdot ja tänään torstaina tulivat postiin! Jospa viikonlopun aikana kerkiäis alotella! Millä liimalla yj-rele tulis liimata tiiviiks? Siinä se peltikuori otti vähän kipiää kun ronkein sitä auki, jotai mössöä pakko laittaa suojaamaan kosteudelta... kuulemma ei saa käyttää mustaa moottorisilikoonia, oliko lie joku etikka homma mikä hapetuttas vai mikähän siinä oli syynä. Onko pelkkää jauskanpauhantaa vai pitäkö paikkansa 

Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: C 220 ei kipinää
Urakka aloteltu! Katotaa jos huomenna kerkeäis tehä valmiiks asti! 

Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: C 220 ei kipinää
Milläs liimalla tuon yj-releen tiivistää ettei kosteus pääse sisään? Mites tuo nokankääntö solenoidi, mikälie onkaan oikealta nimeltä.. Sen liittimen juuresta vuotaa öljyä. Onko sielä sisällä jotain tiivitettä tms, mistä vuotais. Vai meneekö koko mötikkä vaihtoon?
Re: C 220 ei kipinää
Nojoo.. Yj-releen liimasin Biisoni merkkisellä rubber fix epoksi liimalla, tuli kumimainen liimasauma ja tarttu niinkö tauti! paketissa kehuttiin että liimaa mitä vaan, misävaan ja millon vaan. Kestää jopa makeaa ja suolasta vettä.
Johtosarjan sain kuristtua kasaan. Nyt on kaikki moottorinohjaimelta eteenpäin lähtevät johdot vaihdettu sekä sieltä vasemman etulampun ja pissapojan säiliön välisestä liitin kammasta lähtevät piuhat! Yllättäen se lähti heti käymää ja kävi sievän kuulosesti
Carsoftallaki pääs jopa tämän hirmun sisälle mutta ei löydä kuin moottorinohjauksen, abs ja airbagin järjestelmät
kaikkisa oli alhaseen jänitteeseen viittaavia vikakoodeja jotka lähti poistamalla, eikä tullut enään takasi koeajo lenkin jälkeen!
Se tais olla sitte onnistunu remontti!

Johtosarjan sain kuristtua kasaan. Nyt on kaikki moottorinohjaimelta eteenpäin lähtevät johdot vaihdettu sekä sieltä vasemman etulampun ja pissapojan säiliön välisestä liitin kammasta lähtevät piuhat! Yllättäen se lähti heti käymää ja kävi sievän kuulosesti

Carsoftallaki pääs jopa tämän hirmun sisälle mutta ei löydä kuin moottorinohjauksen, abs ja airbagin järjestelmät

Se tais olla sitte onnistunu remontti!


Re: C 220 ei kipinää
Sehän on Vanos-pyörä se. Tietääkseni missään bensavehkeessä sitä ei ole saatu erityisen luotettavaksi kamppeeksi. Tutun volvossa se on rallattanut jo yli puoli vuotta. Siellä on varmaan jossain päin konetta hydraulinen paineensäädin joka sitä ohjaa..ellei siis solenoidi niin. juutuupistahan noita videoita löytyy sanalla Vanos. Ainakin Bemmeihin kait myyvät tiivistesarjaa. Toyotan VVT:ssä noita rullia on kaksi. Onnittelut sukseesta ☺sata kirjoitti:Milläs liimalla tuon yj-releen tiivistää ettei kosteus pääse sisään? Mites tuo nokankääntö solenoidi, mikälie onkaan oikealta nimeltä.. Sen liittimen juuresta vuotaa öljyä. Onko sielä sisällä jotain tiivitettä tms, mistä vuotais. Vai meneekö koko mötikkä vaihtoon?
77 C-kadett, 79 carina, 75 corolla, 82 corolla, 61 morris minor traveller, 78 leyland mini, 67 renault R10, 89 esco, 92 fiasko, 91 sunny, 84 polo, 84 cherry, 95 softail, 83 xs650, Volvo 242, 245, 81 mazda 626, 88 colt, 92 MB w201.