Autoa oli hinattu polttoaineen loppumisen vuoksi noin 10 km ja sen jälkeen alkoivat ongelmat vaihteistossa. (Tästä hinaamisesta ei ollut tietoa ennen ensimmäisiä toimenpiteitä.)
Vaihteisto siis meni vikatilaan ja antoi vain koodin P1886 Paine liian pieni säätöluisteilla tai magneettiventtiileillä 1/4, 3 tai 2/5/R tai liian korkea säätöluistilla 2/5/R. Samalla moottorin ohjausyksikölle tallentui P0700 Vaihteiston ohjaus: FGS Virhe 12. Vikatilan ja koodien perusteella päädyttiin vaihtamaan koko ohjainlaite eli venttiililohko ja ohjailaitekokonaisuus. Ohjainlaite koodattiin.
Nyt kuitenkin vaihdon ja koodausten jälkeen ongelmat jatkuvat. Nyt laatikko toimii hienosti pakilla ja 1-3 vaihteilla, mutta vaihtaessa 4 laatikko "heittää vapaalle" ja menee vikatilaan. Valitsinvivusta estettäessä vaihtamasta 3 suuremmalle vaihteisto toimii käytettävissä olevilla vaihteilla hienosti. Mentyään vikatilaan vaihteistonohjailaitteelle tallentuu nyt vikakoodi 2530 Hydraulinen paine rakenneosassa Y3/7y1 (pulssimoduloitu magneettiventtiili 1/4 kytkentä) ja (tai) säätöluistissa2/5/R on liiankorkea tai säätöluistissa 2/5/R liian alhainen.
Itselleni tuo vaihteisto ei ole kovin tuttu, joten jos joku on kyseisen laatikon kanssa ponnistellut aiemmin olisin kiitollinen jos voisi jotain vinkkiä heittää.
Auto on siis 2002 vuosimallin 414 Vaneo m116.991 moottorilla ja 722.750 automaattivaihteistolla.
W414 Vaneon automaattiongelma
Re: W414 Vaneon automaattiongelma
Ei taida olla kenellekään sen tutumpi laatikko tämä??
Re: W414 Vaneon automaattiongelma
Onko vaihteistonvalitsimen ohjainpiiri tarkistettu?
Eli se mikä on vaihteen valitsimen alla, josta lähtee ohjaus lootalle.
Meillä oli vikana että kesken ajon heitti vapaalle ja sitten F vikatila.
Nyt en enää muista mitkä oli vika koodit, pari niitä tuli.
Vikana oli ohjaimen rajakytkimien likaisuus sekä kylmäjuotoksia.
Korjaus oli hyvin simppeli.
Vaneon tekniikka on aikalailla sama kuin W168n.
Infoa vikoihin...
http://www.aclassinfo.co.uk/index.html
Eli se mikä on vaihteen valitsimen alla, josta lähtee ohjaus lootalle.
Meillä oli vikana että kesken ajon heitti vapaalle ja sitten F vikatila.
Nyt en enää muista mitkä oli vika koodit, pari niitä tuli.
Vikana oli ohjaimen rajakytkimien likaisuus sekä kylmäjuotoksia.
Korjaus oli hyvin simppeli.
Vaneon tekniikka on aikalailla sama kuin W168n.
Infoa vikoihin...
http://www.aclassinfo.co.uk/index.html
MB ML 350 CDI A 4-MATIC Business Premium -12 (W166.024)
MB C 230 A Kombi Avantgarde -06 (S203.252)
MB CLK 200 A Sport -98 (W208.335)
MB E 300D Sedan -80 (W123.130) klassikko
ex MB E 220 CDI A Kombi Avantgarde -10 (S212.202)
ex MB ML 320 A -99 (W163.154)
ex MB Vaneo 1.9 A Ambiente -05 (W414.700)
ex MB E 270 CDI A Kombi Avantgarde -03 (S211.216)
ex MB 190 E 2.0 Sportline -90 (W201.102)
MB C 230 A Kombi Avantgarde -06 (S203.252)
MB CLK 200 A Sport -98 (W208.335)
MB E 300D Sedan -80 (W123.130) klassikko
ex MB E 220 CDI A Kombi Avantgarde -10 (S212.202)
ex MB ML 320 A -99 (W163.154)
ex MB Vaneo 1.9 A Ambiente -05 (W414.700)
ex MB E 270 CDI A Kombi Avantgarde -03 (S211.216)
ex MB 190 E 2.0 Sportline -90 (W201.102)