Morjens jälleen...
Päästöongelma ei tunnu katoavan, kun kone saa kierroksia alkaa ohjaamossakin kuulua sellainen "puhuri" konehuoneen puolelta ettei sitä voi olla kuulematta ...aivan kuin vanha ukko koittaisi saada keuhkoihin ilmaa mutta jokin ahdistaa...
Eli tätä on aina kun kierrokset halutaan sinne 4000 r paremmalle puolelle...ja silloin myös nuo päästöt hyppii taas lähemmäs neljää, kun max on 3.
Katselin tuota turpon jälkeistä pönttöä...näyttää Katalysaattorilta ...eikös jokus ollut jotain juttua että ne saattaa tukkeutua ? Voisiko tässä olla ahdistuksen alkulähde ? Jos niin milläpä tuo saadaan puhdistettua vai pitääkö taas kaivella kultaa ennenkuin saadaan auto ajokuntoon...
Kitos kommenteista etukäteen.
-Osku-
w202 200cdi vm 98 päästö ongelma
Re: w202 200cdi vm 98 päästö ongelma
Morjens viel ...
On nyt hiukan tutkittu noita pakoputkia enemmän ja ilmeisesti tässä mallissa taitaa olla kaksi kattia, yksi siellä konehuoneessa ja toinen noin puolessa välissä auton alla (pieni) ja sen jälkeen peräosassa kolmas pönttö...
Onhan tuossa varmaankin mahdollisuus tukkia ajan saatossa... auto tuntuu tehottomalta ja sellainen puhuri alkaa kuulumaan kun oiken polkee ; aivan kun tahtoisi mennä...mutta ei sittenkään."...kele"
Illan jatkoja.
-Osku-
On nyt hiukan tutkittu noita pakoputkia enemmän ja ilmeisesti tässä mallissa taitaa olla kaksi kattia, yksi siellä konehuoneessa ja toinen noin puolessa välissä auton alla (pieni) ja sen jälkeen peräosassa kolmas pönttö...
Onhan tuossa varmaankin mahdollisuus tukkia ajan saatossa... auto tuntuu tehottomalta ja sellainen puhuri alkaa kuulumaan kun oiken polkee ; aivan kun tahtoisi mennä...mutta ei sittenkään."...kele"

Illan jatkoja.
-Osku-
Re: w202 200cdi vm 98 päästö ongelma
Morjens !
Ongelma ratkaistu --> Motonetistä kaksi purkkia STP:n hiukkassuodattimen puhdistuslitkua (on tarjolla muitakin, otin tuon merkin) ja kaadoin ne noin puolillaan olevaan tankilliseen. --> Motarille kierrokset niin korkealle kuin vain alkaa tuntua että ahdistaa, omassani välillä nousi 4500 ja taas välillä 5000 eli punaiselle...sitä huudatusta sitten kolmonen sisässä n.100 km tuli tehtyä... sitten kaffelle...selkeästi palaneen haju leijaili auton lähettyvillä...ei liekkejä näkynyt kuitenkaan. Kaffet ja munkit masussa ja kohti katsastusasemaa --> tulos 1,78 ---> vuoden päästä uusi yritys.
-Osku-
Ongelma ratkaistu --> Motonetistä kaksi purkkia STP:n hiukkassuodattimen puhdistuslitkua (on tarjolla muitakin, otin tuon merkin) ja kaadoin ne noin puolillaan olevaan tankilliseen. --> Motarille kierrokset niin korkealle kuin vain alkaa tuntua että ahdistaa, omassani välillä nousi 4500 ja taas välillä 5000 eli punaiselle...sitä huudatusta sitten kolmonen sisässä n.100 km tuli tehtyä... sitten kaffelle...selkeästi palaneen haju leijaili auton lähettyvillä...ei liekkejä näkynyt kuitenkaan. Kaffet ja munkit masussa ja kohti katsastusasemaa --> tulos 1,78 ---> vuoden päästä uusi yritys.
-Osku-
Re: w202 200cdi vm 98 päästö ongelma
Moro !
No niin, ajatellin jatkaa tätä piinaa kun on n.kaksi viikkoa kulunut katsastuksesta sillä olettamuksella että hiukkasuodatin tai mikä katalysaattori se lieneekin ei olisi enään tukossa...
Tänään sitten taas alkoi kuulua samanlaista hurinaa ja yli 2000 kierroksia en uskalla kokeillakkaan kun tuntuu että kohta jotain särkyy...eli aivan kuin ei vanha pappa saisi työnnettyä kaasujaan ulos... (tukos on ilmeisen suuri )
Taitanee olla nyt niin, että jollain ilveellä se pitää puhdistaa mekaanisesti, uutta en raaski ostaa...
Koitin saada sen pois, no niinpä kaikki klemmarit yms. on palaneet/ruotuneet ajan saatossa kiinni ja rälläköintiä ilmeisesti tulee harrastaa jahka energiaa kerään taas tuohon projektiin. Osaako joku kertoa millainen liitin on se alimmainen "klemmari" jolla pidempi (pohjan alla) putki on kiinni tuossa konehuoneeseen tulevaan lyhyeeen pätkään...onko siinä joku jousi systeemi ? On hankala nähdä sitä kunnolla ylä tai alapuolelta...
Kiitos kommenteista etukäteen.
-Osku-
No niin, ajatellin jatkaa tätä piinaa kun on n.kaksi viikkoa kulunut katsastuksesta sillä olettamuksella että hiukkasuodatin tai mikä katalysaattori se lieneekin ei olisi enään tukossa...
Tänään sitten taas alkoi kuulua samanlaista hurinaa ja yli 2000 kierroksia en uskalla kokeillakkaan kun tuntuu että kohta jotain särkyy...eli aivan kuin ei vanha pappa saisi työnnettyä kaasujaan ulos... (tukos on ilmeisen suuri )
Taitanee olla nyt niin, että jollain ilveellä se pitää puhdistaa mekaanisesti, uutta en raaski ostaa...
Koitin saada sen pois, no niinpä kaikki klemmarit yms. on palaneet/ruotuneet ajan saatossa kiinni ja rälläköintiä ilmeisesti tulee harrastaa jahka energiaa kerään taas tuohon projektiin. Osaako joku kertoa millainen liitin on se alimmainen "klemmari" jolla pidempi (pohjan alla) putki on kiinni tuossa konehuoneeseen tulevaan lyhyeeen pätkään...onko siinä joku jousi systeemi ? On hankala nähdä sitä kunnolla ylä tai alapuolelta...
Kiitos kommenteista etukäteen.
-Osku-
- Wanha Paawo
- Sisäänajossa
- Viestit: 44
- Liittynyt: Su 27.12.2015 01:31
Re: w202 200cdi vm 98 päästö ongelma
EPC antaa osanumeron A0009932415, joka on tuo downpipen ja alaputken kiinnitys kappale.
Osa näyttää tältä

Osa näyttää tältä

Re: w202 200cdi vm 98 päästö ongelma
Kiitos kuvasta, hiukan erinlaiselta se näyttää tuolla auton alla ja en saanut sitä liikahtamaan millään minnekään...olisikohan niin, että pitänee ottaa myös tuo auton alla oleva putki myös pois kiinnikeistään ennekuin se konehuoneen putki alkaa irtoilla ?
-Osku-
-Osku-
Re: w202 200cdi vm 98 päästö ongelma
Jos ei haittaa että turbo alkaa viheltään pikkusen enemmän niin tyhjennä ne katit. Rälläkällä yläpuolelta neliön muotonen "luukku" auki, takoo ne paskat sieltä katalysaattorista irti ja hitsaa sen takas kiinni. Tämä tietysti vaan jos on mahdollisuus hiisailla ja rälläköidä. Ite tein oman 200cdi:n kans aina ennen leimaa niin että paukutin rajottimeen paikallaan vapaalla niin monta kertaa kunnes ei mustaa enää tule ollenkaan putkesta. Tosin sulla on varmaan automaatti niin sekään ei onnistu
Jos dieselsuodatin on ajankohtanen vaihtaa niin kannattaa esim liqui molyn injector cleaneria laittaa se suodatinkotelo täyteen normi dieselin sijaan..

W210 E320cdi
Re: w202 200cdi vm 98 päästö ongelma
Morjens , automaattilaatikolla tuo on.
Hitsurin vehkeitä ei ole tullut hankittua, ajattelin koittaa saada mötikän nyt ensin irti ja sitten katsella mitä se on "syönyt". Jonkun kuvan löysin netistä ja näytti olevan aika tiheää siivilää täys tuo "purkki" ... jos nyt sitten auttaisi hiukan suurentaa noita kennon aukkoja niin luulisi sen sitten helpottava...olisi taas sitten vuosi aikaa etsiä halpaa varaosa kattia tuohon.
-Osku-
Hitsurin vehkeitä ei ole tullut hankittua, ajattelin koittaa saada mötikän nyt ensin irti ja sitten katsella mitä se on "syönyt". Jonkun kuvan löysin netistä ja näytti olevan aika tiheää siivilää täys tuo "purkki" ... jos nyt sitten auttaisi hiukan suurentaa noita kennon aukkoja niin luulisi sen sitten helpottava...olisi taas sitten vuosi aikaa etsiä halpaa varaosa kattia tuohon.
-Osku-