Petri K kirjoitti:Tervehdys! Tuolla oli entinen omistaja tosiaan ottanut sen 149 hummaa vitoskoneesta. Onko turbo muuten pelittänyt kunnolla?
Kyllä sieltä se 150hv pitää ottaa.
Kyllä se turbo viheltää, muuten vielä seurannassa.. ei ole vielä paljon ajeltu.
Tuo oma turbo mitää aika jännää ääntä kun puhaltaa, ei oikein kovin korkeaa vihellystä mutta aika voimakas "lietson" ääni kyllä lähtee kun nostaa ahtoja. Olis kiva tietää tuon kierrosnopeudet millä tuo toimii, nyt kun tuo kompressorin potkurikin tuli vaihdettua isompaan...
Nyt on sitten "korvausahdin" pöydällä ja isoa kytkintä. Asentajaa odotellaan....
Jäi siinä sitten kainaloon semmonen pakosarjan aihio. Siitä kuuluu kiitokset Luucaksen ja Wilman suuntaan.
Jospa siitä jo sitten saisi sen 126Hp moottorista ulos.
Painekotelossa öljyvuoto näin pakkasella. Eli ei muutaku pakosarjan viimeistelyyn ja eri turbo pellin alle Kun nyt vielä pari viikkoa jaksais kulkea, niin joutais mersu telakalle... vois samalla laittaa sen kytkimen ja sovitella Iso kuuleri sinne kesää odottamaan.
Tai sitten ostan toisen nissanin talveksi
Nyt alkoi "päivitys".
Vanhat turbo-osat on jo lattialla uusia mallailtu paikalleen.
Vanha turbo oli niiiin väljä että ihan hirvittää näin jälestä päin
Vielä jos en kytkimen ja laatikon sais samalla laitettua ja asentais morkoolin paikalleen.
Kuuleria ootellaan keväämmällä, että kestää ajella lämpimälläkin.
Muuten on auto pelannut hienosti 4kk ja kulkupuoltakin on jäätikölle/ lumelle ihan tarpeeksi. Tosi kiva käyttöauto.
Aki P kirjoitti:Nyt alkoi "päivitys".
Vanhat turbo-osat on jo lattialla uusia mallailtu paikalleen.
Vanha turbo oli niiiin väljä että ihan hirvittää näin jälestä päin
Vielä jos en kytkimen ja laatikon sais samalla laitettua ja asentais morkoolin paikalleen.
Kuuleria ootellaan keväämmällä, että kestää ajella lämpimälläkin.
Muuten on auto pelannut hienosti 4kk ja kulkupuoltakin on jäätikölle/ lumelle ihan tarpeeksi. Tosi kiva käyttöauto.
suotta kait mersua tallissa seisottaa eikös ne ole tehty ajamista varten eikä pelkästään korjaamista ja rapaamista varten ja eikös se ole jo legenda et mersuun kun vaihdetaan kone niin se on vaan iso huolto...
Ensimmäinen koeajo tuli suoritettua.
Tuntuu toimivan. Huomattavaa eroa toiminnassa, vaikkei tuon suurempi turbo ole. Lähtee paljon myöhemmin kunnolla mukaan ilman morkoolia. Ei kytkinkään luista niin herkästi.
Vielä kun ehtis morkoolin ja kytkimen laittamaan ja ois sulaa tietä.
Ja vihellys on mahtavaa noin pienellä turbolla. Viheltää ahtaessa ja huokasee mukavasti löysätessä Luulevat kylillä jo tehokkaaksi tuommosilla äänivirityksillä
Tänään kävin hakemassa leiman.
Katsastusmiehiä oli auton ympärillä monta ja ilmeet: ja
Oli vissiin turbojutut tiedossa, kun heti minultakin kysyttiin, että miten paljon yli 200HP
Mutta eihän nuo sitten halunneet penkittää vaikka tarjosin mahdollisuutta....
Savut oli muuten 2.68, eli eipä tunnu palavan
Huomenna on suuri kytkimen vaihtopäivä ja kuulerikin on kuulemma tulollaan, että saapi projekti viimeistely vaiheeseen. Kuten kuvista näkee, viimeistely on vasta tulossa....tai sitten ei
Juu liian pieni painekotelo tullut kokeiltuu eikä ollut 80mm putkikaan hyvä kyllä toi kannataa suunnitella silleen et se varmasti on hyvä ja virtaukset oikeet!
jorma kirjoitti:Painekotelo näyttää pieneltä, vähä liianki pieneltä.
Se ei ole kuin 60mm putkea Mitäkähän haittaa siitä käytännössä on? Ei varmasti ole tehty mitään virtauksia ajatellen
Ilma ei kulje tuosta läpi ilman vastusta. Tiukat mutkat aiheuttavat pyörteilyä ja painehäviötä. Lisäksi näyttäisi siltä että takimmaisille sylintereille ei ehkä mene ilmaa niin paljon kuin ilman tuloputken vieressä oleville sylintereille. Tästä voi aiheutua esim liian rikas seos takimmaisille sylintereille ja savutusta sekä korkeat pakokaasujen lämmöt.