Ongelmana oli jäähdytysnesteen haju auton sisätiloissa silloin tällöin, ajaessa ja välillä pysähtyessä, ikkunat eivät huurtuneet eikä nestettä ole tarvinnut lisätä ollenkaan, joten vuoto oli minimaalisen pieni mutta se haju !
Käytin autoa nosturilla kun vaihdoin öljyt automaattilaatikkoon ja samalla voitelin kuparitahnalla, sen tyhjäkäynnillä voimakkaasti kitisseen pakoputken 1-liitoksen ( se jousikiinnitteinen ensimmäinen liitos katin alapuolella )
Sylinterinkannen alla lohkon takaosassa oikealla näkyi kuivuneen pakkasnesteen tekemiä vaaleita jälkiä, ihan varma en ole mistä neste sinne on tippunut mutta veikkaan että kannen ja lohkon välistä sitä tihkuaa, vaihtoehtoja oli kaksi: Joko kansi irti ja uusi tiiviste tai sitten joku paikka-aine jäähdytysjärjestelmään.
Valitsin jälkimmäisen kun vuoto oli niin pieni eikä muutenkaan hirveästi kiinnosta alkaa purkamaan konetta, laitoin jäähdytysnesteen sekaan (ylävesiletkun kautta) purkillisen Motonetistä ostamaani Bar´s Leaks - nimistä paikkausainetta, ja vuoto sekä se inhottava ajon jälkeen nenässä sekä suussakin tuntunut haju ja maku loppuivat kun lähdin autolla liikkeelle.
Saas nähdä kauanko se korjaus sitten kestää ? Aiempien kokemusteni mukaan nuo paikka-aineet toimivat oikein hyvin, eivätkä aiheuta mitään haittaa jäähdytysjärjestelmälle.
W 211 E 220 CDI nestevuoto kannen/lohkon oik takanurkasta
W 211 E 220 CDI nestevuoto kannen/lohkon oik takanurkasta
W 211 E 220 CDI A -03
Re: W 211 E 220 CDI nestevuoto kannen/lohkon oik takanurkast
Joissain autoissa tukkii lämppärin kennon, tossa on yksi ranskanpulla 308 jossa on lämppäri tukossa tuollaisen korjauksen jälkeen.rexa kirjoitti:Ongelmana oli jäähdytysnesteen haju auton sisätiloissa silloin tällöin, ajaessa ja välillä pysähtyessä, ikkunat eivät huurtuneet eikä nestettä ole tarvinnut lisätä ollenkaan, joten vuoto oli minimaalisen pieni mutta se haju !
Käytin autoa nosturilla kun vaihdoin öljyt automaattilaatikkoon ja samalla voitelin kuparitahnalla, sen tyhjäkäynnillä voimakkaasti kitisseen pakoputken 1-liitoksen ( se jousikiinnitteinen ensimmäinen liitos katin alapuolella )
Sylinterinkannen alla lohkon takaosassa oikealla näkyi kuivuneen pakkasnesteen tekemiä vaaleita jälkiä, ihan varma en ole mistä neste sinne on tippunut mutta veikkaan että kannen ja lohkon välistä sitä tihkuaa, vaihtoehtoja oli kaksi: Joko kansi irti ja uusi tiiviste tai sitten joku paikka-aine jäähdytysjärjestelmään.
Valitsin jälkimmäisen kun vuoto oli niin pieni eikä muutenkaan hirveästi kiinnosta alkaa purkamaan konetta, laitoin jäähdytysnesteen sekaan (ylävesiletkun kautta) purkillisen Motonetistä ostamaani Bar´s Leaks - nimistä paikkausainetta, ja vuoto sekä se inhottava ajon jälkeen nenässä sekä suussakin tuntunut haju ja maku loppuivat kun lähdin autolla liikkeelle.
Saas nähdä kauanko se korjaus sitten kestää ? Aiempien kokemusteni mukaan nuo paikka-aineet toimivat oikein hyvin, eivätkä aiheuta mitään haittaa jäähdytysjärjestelmälle.
Myös termostaatti oli entinen, sähkötoiminen oli jumissa. Ja alkuperäinen vika oli vesipumppu joka vuoti. Arvaa vaan kirosinko tuollaisen korjauksen tekijän jonnekin minne ei aurinko paista. Toivottavasti sun autossa ei tule noita ongelmia.
Pitää joskus vaihtaa tuo kenno mutta se vaatii niin paljon inspiraatiota ettei heti löydy kun ei ole kunnon lämpimiä tiloja. Onneksi ei ole oma auto.
S205 2020 C300de
exS205 2016 C300h,
exS204 2012 C220cdi
exW204 2008 C200cdi
exS203 2004 C200cdi
exS205 2016 C300h,
exS204 2012 C220cdi
exW204 2008 C200cdi
exS203 2004 C200cdi
Re: W 211 E 220 CDI nestevuoto kannen/lohkon oik takanurkast
x_ismo kirjoitti: Joissain autoissa tukkii lämppärin kennon, tossa on yksi ranskanpulla 308 jossa on lämppäri tukossa tuollaisen korjauksen jälkeen.
Myös termostaatti oli entinen, sähkötoiminen oli jumissa. Ja alkuperäinen vika oli vesipumppu joka vuoti. Arvaa vaan kirosinko tuollaisen korjauksen tekijän jonnekin minne ei aurinko paista. Toivottavasti sun autossa ei tule noita ongelmia.
Pitää joskus vaihtaa tuo kenno mutta se vaatii niin paljon inspiraatiota ettei heti löydy kun ei ole kunnon lämpimiä tiloja. Onneksi ei ole oma auto.
Oletko varma että se kenno on tukossa, ja jos on niin oletko varma sen tukoksen aiheuttajasta ? Ja miten se paikkausaine voi rikkoa termostaatin ? Epäilemättä ne mainitsemasi viat ovat olemassa, mutta eri juttu sitten onkin että mikä ne on aiheuttanut.
On noita aineita tullut käytettyä sen verran paljon että haitat pitäisi jo olla tiedossa, vaan kun ei ole ollut minkäänlaisia ongelmia, entisellä työpaikallani oli 50 kpl trukkeja ja muita työkoneita, niiden jokaisen jäähdytysnesteen seassa oli paikka-aineet koko ajan, siis sen 8 vuotta kun talossa olin, eikä ikinä tullut vastaan yhtään tukkeutunutta kennoa tai jäähdytintä, ja nestevuodoista aiheutuneita korjausseisokkeja ei myöskään ollut.
W 211 E 220 CDI A -03
Re: W 211 E 220 CDI nestevuoto kannen/lohkon oik takanurkast
Niitä paikkausaineita on erilaisia. Jotkut tosiaankin tukkii helposti lämppärin kennon. Jotkut taas ei. Alkujaan jo täysin nesteenä olevat ovat turvallisempia käyttää. Valmiiksi puolikovia/kovia paikkausaineita tulisi välttää viimeiseen asti. (Palkkaavat tosin kyllä varmemmin)
S212 E220 -11
W123 230TE -83 MR
W201 2.6E -90 (sportline) MR
W123 230TE -83 MR
W201 2.6E -90 (sportline) MR
Re: W 211 E 220 CDI nestevuoto kannen/lohkon oik takanurkast
Siellä minun työpaikalla laitettiin Thurmo Stop Leak nimistä paikkausainetta jokaisen koneen jäähdytysnesteeseen, sihen aikaan ko, aine oli kuutionmuotoisina, noin sokerilpalan kokoisina paloina jotka tiputeltiin suoraan jäähdyttäjään.
Se ei ainakaan tukkinut yhtään mitään, paitsi vuodot ja sen se teki hyvin.
Se ei ainakaan tukkinut yhtään mitään, paitsi vuodot ja sen se teki hyvin.
W 211 E 220 CDI A -03
Re: W 211 E 220 CDI nestevuoto kannen/lohkon oik takanurkast
Toi bar leaks on samanlainen kuin se kuutio harmaata ainetta ja se on paras mahdollinen kun se johtaa lämpöä.
Olen nähnyt kun muovimainen aine on tukkinut totaallisesti syylarin...eli siellä on huonojakin aineita ja samaanvielä kun ei lue käyttöohjetta niin varma tuho.
Niin en usko muuten että kannen välistä vuotaa...ikinä en ole nähnyt moista missään koneessa.
Olen nähnyt kun muovimainen aine on tukkinut totaallisesti syylarin...eli siellä on huonojakin aineita ja samaanvielä kun ei lue käyttöohjetta niin varma tuho.
Niin en usko muuten että kannen välistä vuotaa...ikinä en ole nähnyt moista missään koneessa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W 211 E 220 CDI nestevuoto kannen/lohkon oik takanurkast
Kyllä se sellaista sementtimäistä ainetta on mikä termarinkotelon seinämillä oli. Ahtaammat raot ihan tukossa. Lämppärin kenno on sen verran tukossa että vesi ei kunnolla virtaa läpi eikä lämmitä oikeastaan yhtään. Noissa kun on vielä erittäin ahtaat vesikanavat niin tukkoonhan se on mennyt.
Läpät on tarkistettu kameralla, liikkuvat nätisti. Vesipumppu vaihdettu, termari vaihdettu.
En tiedä mitä sinne on laitettu ja kuinka paljon mutta oma mielipiteeni on että noista ei nykyautoissa ole muuta kuin haittaa, joissain 70 ja 80 luvun autoissa toimi kyllä ihan ok.
Jokainen laittaa omaan autoonsa mitä haluaa mutta tämäkin tuli liikkeestä ja vika huomattiin vasta puolen vuoden jälkeen. Ja vesipumpun vuotoa tuossakin oli tukittu,
se ei noilla aineilla oikeasti tule kuntoon mutta kun oli laitettu tarpeeksi tiivistysainetta niin oli vuoto loppunut.
Tuossa mallissa kun vesipumpun vaihto ei ole edes vaikea homma, välipyörän avulla käyttövoima niin ei tarvitse edes hihnoja löysäillä.
Läpät on tarkistettu kameralla, liikkuvat nätisti. Vesipumppu vaihdettu, termari vaihdettu.
En tiedä mitä sinne on laitettu ja kuinka paljon mutta oma mielipiteeni on että noista ei nykyautoissa ole muuta kuin haittaa, joissain 70 ja 80 luvun autoissa toimi kyllä ihan ok.
Jokainen laittaa omaan autoonsa mitä haluaa mutta tämäkin tuli liikkeestä ja vika huomattiin vasta puolen vuoden jälkeen. Ja vesipumpun vuotoa tuossakin oli tukittu,
se ei noilla aineilla oikeasti tule kuntoon mutta kun oli laitettu tarpeeksi tiivistysainetta niin oli vuoto loppunut.
Tuossa mallissa kun vesipumpun vaihto ei ole edes vaikea homma, välipyörän avulla käyttövoima niin ei tarvitse edes hihnoja löysäillä.
S205 2020 C300de
exS205 2016 C300h,
exS204 2012 C220cdi
exW204 2008 C200cdi
exS203 2004 C200cdi
exS205 2016 C300h,
exS204 2012 C220cdi
exW204 2008 C200cdi
exS203 2004 C200cdi
Re: W 211 E 220 CDI nestevuoto kannen/lohkon oik takanurkast
Kyllä se vuoto sieltä kannen ja lohkon välistä näytti tulevan, siinä on pakosarja yläpuolella, joten ei se oikein muualtakaan voi vuotaa.atlas kirjoitti:Toi bar leaks on samanlainen kuin se kuutio harmaata ainetta ja se on paras mahdollinen kun se johtaa lämpöä.
Olen nähnyt kun muovimainen aine on tukkinut totaallisesti syylarin...eli siellä on huonojakin aineita ja samaanvielä kun ei lue käyttöohjetta niin varma tuho.
Niin en usko muuten että kannen välistä vuotaa...ikinä en ole nähnyt moista missään koneessa.
Ei kai se nyt kovin tavatonta ole että kannentiiviste vuotaa ulospäin ? Kyllä semmosia vikoja on sattunut eteen useammankin kerran työhommien yhteydessä.
Siinä kohtaa on ilmeisesti vesitila lähellä ja tiivisteen vesireikää ympäröivä kumi-tai metallivahvike on hiukan "antautunut" syystä tai toisesta, onneksi se lopetti vuotamisen tuolla paikkauksella, muuten oliskin ollut sitten kannentiivisteen vaihto edessä.
Vesipumpun vuotoa noilla aineilla ei voi korjata edes tilapäisesti, ei se paikka-aine voi liikkuvassa saumassa pysyä, ei siihen auta kuin pumpun vaihto.
W 211 E 220 CDI A -03