R129 M104 öljyvuoto ketjukopasta
R129 M104 öljyvuoto ketjukopasta
M104:ssä on ilmeisen tyypillinen taipumus vuotaa öljyä jakoketjun kotelon alaosasta pelkääjän puolelta. Netti on pullollaan vastaavia kokemuksia ja korjausohjeita, ja niitä tuntuu yhdistävän se, että pelkällä kumitiivisteellä paikkaa ei tiiviiksi saa, vaan sinne pitää truutata tuubista RTV-silikonia joka tapauksessa. Jotkut ovat todenneet tiivisteen vaihdon yhteydessä, että tiiviste on aivan ehjä ja oikeastaan tarvitaan vain sitä silikonia, ja tästä toiset ovat keksineet, että hommahan on aivan sama tehdä ulkopuolelta moottoria avaamatta, koska vuotopaikkaan pääsee melko helposti käsiksi. Päätin kokeilla itsekin tätä, seuraamalla kutakuinkin näitä ohjeita. Tiivisteen vaihtoon löytyy erinomaiset ohjeet kuvineen täältä, ja samalla kuvista näkee mistä ongelmassa on kyse.
Jotta vuotopaikan saa ulottuville SL:ssä, ei tarvitse purkaa tieltä kuin ilmanputsarikotelo. Ruiskin sauman ympäristöön reilusti rasvanpoistajaa (CRC Quickleen), ja annoin kuivua. Sitten tungin sinne Permatex Ultra Grey -RTV-silikonia (paketissa luki Supra Grey, mutta pitäisi ilmeisesti olla sama tuote), auttaen sitä syvemmälle tiivisteenpoistoon tarkoitetulla metallikoukulla ja sormilla. Yritin myös putsata ja tiivistää saumaa moottorin etupuolelta siltä varalta, että itse tiivisteessäkin on jotain vikaa, mutta siellä puolella ei ilman letkujen irrotusta ole pahemmin työskentelytilaa, joten harjoituksen hyöty lienee kyseenalainen.
Nyt silikoni saa kuivua päivän tai pari. Raportoin lisää, kun tiedän oliko tästä apua vai ei. Kesäauton ajot tosin rupeavat olemaan kohta ajetut, joten voi olla ettei tuloksia nähdä ennen kevättä.
Jotta vuotopaikan saa ulottuville SL:ssä, ei tarvitse purkaa tieltä kuin ilmanputsarikotelo. Ruiskin sauman ympäristöön reilusti rasvanpoistajaa (CRC Quickleen), ja annoin kuivua. Sitten tungin sinne Permatex Ultra Grey -RTV-silikonia (paketissa luki Supra Grey, mutta pitäisi ilmeisesti olla sama tuote), auttaen sitä syvemmälle tiivisteenpoistoon tarkoitetulla metallikoukulla ja sormilla. Yritin myös putsata ja tiivistää saumaa moottorin etupuolelta siltä varalta, että itse tiivisteessäkin on jotain vikaa, mutta siellä puolella ei ilman letkujen irrotusta ole pahemmin työskentelytilaa, joten harjoituksen hyöty lienee kyseenalainen.
Nyt silikoni saa kuivua päivän tai pari. Raportoin lisää, kun tiedän oliko tästä apua vai ei. Kesäauton ajot tosin rupeavat olemaan kohta ajetut, joten voi olla ettei tuloksia nähdä ennen kevättä.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
- hismajestics
- Mersumies
- Viestit: 1764
- Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
- Paikkakunta: Helsinki
Re: R129 M104 öljyvuoto ketjukopasta
Miten tilkitseminen onnistui? Omassani sama vika, jota olen yrittänyt kaksikin kertaa korjata uudella, alkuperäisellä tiivisteellä (sillä vihreällä) mutta ilman silikonia. Tuloksetta.
//johannes
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Re: R129 M104 öljyvuoto ketjukopasta
Kilometrejä ei ihan hirveästi ole tullut korjauksen jälkeen, mutta sen verran mitä olen pikaisesti tiiraillut taskulampun kanssa yläpuolelta, paikka näyttää edelleen kuivalta. Tallin lattialle kuitenkin tuntuu välillä tippuvan tippa tai pari öljyä, joten en ole varma. Tein sen virheen että en putsannut koko moottorin kylkeä ja "pohjapanssaria", joten öljy voi olla vanhaakin. Pitäisi ottaa ilmanputsari taas irti että näkisi paremmin, ja samalla putsata paikat.
Re: R129 M104 öljyvuoto ketjukopasta
Silikoonia pitäis ehdottomasti laittaa ainakin niihin nurkkiin, sieltä alkaa vuotamaan jos jostain. Ite laitoi varuilta kevyen kerroksen jokapuolelle ja nurkkaan reilummin. Mutta kuitenkin kohtuu määrän ettei pursuile ja lähde suikaleet kiertämään koneen sisällähismajestics kirjoitti:Miten tilkitseminen onnistui? Omassani sama vika, jota olen yrittänyt kaksikin kertaa korjata uudella, alkuperäisellä tiivisteellä (sillä vihreällä) mutta ilman silikonia. Tuloksetta.
Re: R129 M104 öljyvuoto ketjukopasta
Eipä ollut auttanut. Siihen tosin näytti olevan selvä syy: En ollut laittanut kunnolla silikonia kulman taakse vaan lähinnä tuohon näkyvään osaan (puuttui siis sieltä mihin aiemmin mainitussa blogipostauksessa näytetään peilillä). Laitoin eilen sinne nurkan taakse vähän lisää silikonia, katsotaan miten nyt käy. Samalla tosin pistin auton talvijemmaan. Käyn talven mittaan muutamia kertoja ajamassa auton lämpimäksi, joten katsotaan sitten miltä näyttää.
- hismajestics
- Mersumies
- Viestit: 1764
- Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
- Paikkakunta: Helsinki
Re: R129 M104 öljyvuoto ketjukopasta
Tulisikohan pitävä jos käyttäisi tasotiivistettä (esim. Loctite 5980 Quick Gasket) alkuperäisen "uratiivisteen" sijaan?
Ottaa nokkaketjun kopan irti, poistaa sen vihreän uratiivisteen ja laittaa Locktitea uraan ja nurkkiin. Koppa kiinni ja Locktitea vielä ulkopuolen saumoihin ja nurkkiin...
Ottaa nokkaketjun kopan irti, poistaa sen vihreän uratiivisteen ja laittaa Locktitea uraan ja nurkkiin. Koppa kiinni ja Locktitea vielä ulkopuolen saumoihin ja nurkkiin...
//johannes
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Re: R129 M104 öljyvuoto ketjukopasta
Ei siinä alkuperäisessä vihreässä tiivisteessä kai sinänsä ole mitään vikaa, ei vain tiivistä varsinkaan pelkääjänpuoleisesta päästään. Sinne päihin ohjeistetaan laittamaan silikonia, ja sen kanssa pitäisi pysyä tiiviinä.hismajestics kirjoitti:Tulisikohan pitävä jos käyttäisi tasotiivistettä (esim. Loctite 5980 Quick Gasket) alkuperäisen "uratiivisteen" sijaan?
Ottaa nokkaketjun kopan irti, poistaa sen vihreän uratiivisteen ja laittaa Locktitea uraan ja nurkkiin. Koppa kiinni ja Locktitea vielä ulkopuolen saumoihin ja nurkkiin...
Vaan eipä ollut vieläkään onnistunut tilkitseminen, silikonin päälle oli jostain tupsahtanut tippa tuoretta öljyä. En vain keksinyt mistä. Yritin nyt vielä truutata vähän lisää, mutta pitää varmaan joko rapsuttaa kaikki pois ja yrittää uudelleen, tai avata koppa.
Re: R129 M104 öljyvuoto ketjukopasta
Ei nyt näytä lupaavalta. Edellisten parin talvilämmittelylenkin jälkeen en huomannut lattialla öljyä, mutta tämänpäiväisen jälkeen ainakin laturin yläkiinnikkeen päällä oli tuoreen oloista öljyä. En itse asiassa oikein ymmärrä enää mistä se öljy tulee, koska tässä yksilössä laturi on tosi ylhäällä, yläkiinnike taitaa olla samalla tasolla ellei vähän ylempänä kuin epäilty vuotopaikka. Kai se on pakko ottaa auki jossain välissä.
Re: R129 M104 öljyvuoto ketjukopasta
Noh, rupesinpa sitten hommiin. Nyt on aika lailla kaikki tarvittava purettu ympäriltä: Flekti, hihna, ketjunkiristin, venttiilikoppa ja edessä olleet liittimet ja letkut. Itse koppa on edelleen kiinni, kun en vielä ehtinyt keksiä miten sen saisi kammettua irti rikkomatta mitään - aika lujassa vanhat tiivistesilikonit. Taisin myös onnistua murjomaan ketjuohjuritapin sisäkierteet tohjoksi, joten pitää myös keksiä millä sen saa kiskottua ulos...
- hismajestics
- Mersumies
- Viestit: 1764
- Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
- Paikkakunta: Helsinki
Re: R129 M104 öljyvuoto ketjukopasta
Koputtele koppaa varovasti kumi/kovamuovi tms. vasaralla samalla kun koitat varovasti vääntää sopivista kulmista. Jos sulla ei ole koppa ollut aikaisemmin auki, niin tästä voit katsoa miltä näyttää http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 9&start=30" onclick="window.open(this.href);return false;
Ota sitten tarkat kuvat mihin laitat silikonitiivistettä alkuperäisen kumitiivisteen kaveriksi Mulla sama homma edessä keväällä.
Ota sitten tarkat kuvat mihin laitat silikonitiivistettä alkuperäisen kumitiivisteen kaveriksi Mulla sama homma edessä keväällä.
//johannes
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Re: R129 M104 öljyvuoto ketjukopasta
No niin! Sain tapin ja kopan irti ja uudet tiivisteet sisään. Aiemmassa viestissä mainitsemassani kuskin puolen ketjuohjurin sisäkierteisessä ylätapissa olikin vielä kierteitä sen verran, että sain sen kiskottua ulos pultti-mutteri-hylsy-virityksellä. Sen verran entiset ne kierteet kuitenkin olivat, että piti pistää uusi tilaukseen. Luulin jo kertaalleen sellaisen ostaneeni, mutta tulkitsin ilmeisesti EPC:tä väärin ja tilasin osan N006325008103, joka osoittautui umpinaiseksi ja liian lyhyeksi. Oikea on ilmeisesti A1040520774.
Liitteenä kuva molemmilta puolilta sieltä, mihin pursotin silikonia reilulla kädellä. Käytin sekä tuohon että kopan ja kannen väliin samaa Permatex Ultra/Supra Greytä. Toivottavasti kestää. Nyt tosiaan pitää odotella uutta tappia ennen kuin pääsen kasaushommissa pidemmälle. Pääseepähän silikoni kuivumaan rauhassa.
Liitteenä kuva molemmilta puolilta sieltä, mihin pursotin silikonia reilulla kädellä. Käytin sekä tuohon että kopan ja kannen väliin samaa Permatex Ultra/Supra Greytä. Toivottavasti kestää. Nyt tosiaan pitää odotella uutta tappia ennen kuin pääsen kasaushommissa pidemmälle. Pääseepähän silikoni kuivumaan rauhassa.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: R129 M104 öljyvuoto ketjukopasta
Joopa joo. Sain homman paketoitua, mutta eiköhän sieltä tutusta paikasta pelkääjän puolelta alkanut heti tursua öljyä. Hohhoijaa. Noh, nyt kun tunnen paikan vähän paremmin, voisin jossain vaiheessa yrittää vielä uudestaan tilkitsemistä ulkopuolelta.
- hismajestics
- Mersumies
- Viestit: 1764
- Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
- Paikkakunta: Helsinki
Re: R129 M104 öljyvuoto ketjukopasta
Mäkin olen yrittänyt kahdesti, ei onnistumisia.
Onkohan niin, että "mb-huollossa" on kikka, jolla ne saa ujutettua kopan paikalleen niin, ettei vihreä tiiviste pääse rullaantumaan/siirtymään pois uraltaan? Vahva fiilis, että tiiviste siirtyy urastaan koppaa asentaessa. Mitä luulet?
Onkohan niin, että "mb-huollossa" on kikka, jolla ne saa ujutettua kopan paikalleen niin, ettei vihreä tiiviste pääse rullaantumaan/siirtymään pois uraltaan? Vahva fiilis, että tiiviste siirtyy urastaan koppaa asentaessa. Mitä luulet?
//johannes
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Re: R129 M104 öljyvuoto ketjukopasta
Jos haluaa saada sen vihreän tiivisteen kunnolla paikoilleen niin täytyy irroittaa ketjunohjurin tappi. Kun tappi on irrallaan kopan paikalleen laitto on todella helppoa ja tiiviste asettuu kunnolla tietysti massan kanssa. Kun koppa paikallaan niin laittaa ketjunohjuri tapin kopan reijästä paikoilleen.
- hismajestics
- Mersumies
- Viestit: 1764
- Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
- Paikkakunta: Helsinki
Re: R129 M104 öljyvuoto ketjukopasta
Tämäkö se kikka sitten onkin Kiitos vinkistä
//johannes
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
- hismajestics
- Mersumies
- Viestit: 1764
- Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
- Paikkakunta: Helsinki
Re: R129 M104 öljyvuoto ketjukopasta
Muuten... Tervetuloa "mesee280" foorumillemesee280 kirjoitti:Jos haluaa saada sen vihreän tiivisteen kunnolla paikoilleen niin täytyy irroittaa ketjunohjurin tappi. Kun tappi on irrallaan kopan paikalleen laitto on todella helppoa ja tiiviste asettuu kunnolla tietysti massan kanssa. Kun koppa paikallaan niin laittaa ketjunohjuri tapin kopan reijästä paikoilleen.
juusmo, sorry OT
//johannes
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Re: R129 M104 öljyvuoto ketjukopasta
Ekassa viestissä olevassa ohjeessakin tuo mainittiin
Käyttis: W210 E55 AMG -00
- hismajestics
- Mersumies
- Viestit: 1764
- Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
- Paikkakunta: Helsinki
Re: R129 M104 öljyvuoto ketjukopasta
No niinpä olikin Pitää olla tarkkaavaísempi jatkossa
//johannes
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Re: R129 M104 öljyvuoto ketjukopasta
Joo, nimenomaan kyseisestä tapista tuossa aiemmin puhuinkin, eli otin sen kyllä irti. Kopan sai sen jälkeen ihan helposti paikalleen rullaamatta tiivistettä. Silti, en näköjään onnistunut saamaan silikonia sinne vuotopaikkaan niin että olisi auttanut. Tai ehkä tämä Permatexin harmaa ei ole sopivaa. Mitäs muut ovat käyttäneet? Jossain tuolla muilla foorumeilla sitä kyllä suositeltiin.
Re: R129 M104 öljyvuoto ketjukopasta
Kyllä tuo permatexin harmaa piti hienosti itse tehdyssä öljypohjassa, sai vasaralla ja taltalla hakkailla irti kun purin. Hyvää kamaa on kyllä, öljyä tai muuta likaa jäänyt sinne kulmaan vaan jonka takia vuotaa edelleen.
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Re: R129 M104 öljyvuoto ketjukopasta
Minä laitoin sinistä Hylomaria M103:n vastaavaan kohtaan pari vuotta sitten kun ko. remontti oli edessä (Saksanfoorumin suosituksia), mutta tulokset jäivät laihoiksi, kone kastuu öljystä pikkuhiljaa edelleen. Liekö tuhersin sitä liikaa / liian vähän, en tiedä, joten olen antanut asian olla ja koneen kastua...
W 123 200D '84, classicweiss, MB-Tex blau, ~635 000 km (ajossa 03/13 - 01/16; 12/22 - 08/23)
W 140 S320 '95, blauschwarz, leder schwarz, ~ 465 000 km (ajossa 02/21 - 12/22; aiemmin vaimolla)
W 126 300SE '90, anthrazitgrau, leder schwarz, ~693 000 km (ajossa 05/09 - 02/21; ajossa 05/23 alkaen)
(ex W 210, rouvalla S203 ´07)
W 140 S320 '95, blauschwarz, leder schwarz, ~ 465 000 km (ajossa 02/21 - 12/22; aiemmin vaimolla)
W 126 300SE '90, anthrazitgrau, leder schwarz, ~693 000 km (ajossa 05/09 - 02/21; ajossa 05/23 alkaen)
(ex W 210, rouvalla S203 ´07)
- hismajestics
- Mersumies
- Viestit: 1764
- Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
- Paikkakunta: Helsinki
Re: R129 M104 öljyvuoto ketjukopasta
Tämähän menee perin mielenkiintoiseksi. Mitenhän merkkihuollossa homma hoidetaan
//johannes
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Re: R129 M104 öljyvuoto ketjukopasta
Mersun korjausoppaassa (WIS) käsketään laittamaan 002 989 45 20 -numeroista silikonitököttiä tiivisteen ja kannen väliin, ja sitten tiiviste paikalleen. Tajusin vasta äsken, että tein tuon vaiheen päin helvettiä ja laitoin silikonia vasta tiivisteen ollessa paikalla. Argh.
- hismajestics
- Mersumies
- Viestit: 1764
- Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
- Paikkakunta: Helsinki
Re: R129 M104 öljyvuoto ketjukopasta
Siis silikonitiivistettä siihen uraan ja sitten tiiviste paikalleen...?juusmo kirjoitti:Mersun korjausoppaassa (WIS) käsketään laittamaan 002 989 45 20 -numeroista silikonitököttiä tiivisteen ja kannen väliin, ja sitten tiiviste paikalleen. Tajusin vasta äsken, että tein tuon vaiheen päin helvettiä ja laitoin silikonia vasta tiivisteen ollessa paikalla. Argh.
//johannes
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Re: R129 M104 öljyvuoto ketjukopasta
Joo, sinne missä ura, kansi ja tiiviste kohtaavat.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
- hismajestics
- Mersumies
- Viestit: 1764
- Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
- Paikkakunta: Helsinki
Re: R129 M104 öljyvuoto ketjukopasta
Kiitos
Mercedes 002 989 45 20 tasotiiviste on samaa kamaa kuin Loctite alla.
http://www.500eboard.com/forums/showthr ... 082&page=4" onclick="window.open(this.href);return false;
Mercedes 002 989 45 20 tasotiiviste on samaa kamaa kuin Loctite alla.
http://www.500eboard.com/forums/showthr ... 082&page=4" onclick="window.open(this.href);return false;
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
//johannes
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
-
- Mersumies
- Viestit: 2561
- Liittynyt: Su 25.02.2007 17:39
- Paikkakunta: Espoo
Re: R129 M104 öljyvuoto ketjukopasta
Tuon Cuupan M103 moottorissa touhusin aikoinaan samaisen ongelman perässä, tuossa tosin tuo samanlainen tiiviste käikäle on ylempänä virranjakajan alla, vaan samanlailla vuotaa tuota öljyä ja kastelee koko etupään öljyllä.
Tuolloin sain vinkiksi laittaa tuon tiivistys aineen (oli Loctaitin tavaraa) siihen uraan ja päätyyn ennen tiivisteen laittoa, huom huolellinen puhdistus, ja vasta sen jälkeen tuo tiiviste käikäle paikoileen, tämän jälkeen tiivisteen päälle koko matkalle uusi pursotus siihen tasoon saakka,ei liikaa toki.. Hyvin puhdistettu koppa varovasti paikoileen, tosin tässä mallissa kannatti samaan syssyyn laittaa virranjakajan stefakin uusiksi, mutta hyvin korjaus on pitänyt ei vuotoja.
Tämä samainen korjaus tehtiin kaverillekkin ja ilmeisen hyvin on tuokin pitänyt koneen etupään kuivana. Joten ilmeisesti pitäisi liimata se tiiviste koko matkalta ala, yläpuolelta ja pysty osastaan koppakin jotta pitäisi tuon oljyn koneen sisuksissa! Kieltämättä hiukan kummallinen rakenne mersun poijilta, vaan jokin huollollinen syy tähän rakenteeseen on ollut..
Tuolloin sain vinkiksi laittaa tuon tiivistys aineen (oli Loctaitin tavaraa) siihen uraan ja päätyyn ennen tiivisteen laittoa, huom huolellinen puhdistus, ja vasta sen jälkeen tuo tiiviste käikäle paikoileen, tämän jälkeen tiivisteen päälle koko matkalle uusi pursotus siihen tasoon saakka,ei liikaa toki.. Hyvin puhdistettu koppa varovasti paikoileen, tosin tässä mallissa kannatti samaan syssyyn laittaa virranjakajan stefakin uusiksi, mutta hyvin korjaus on pitänyt ei vuotoja.
Tämä samainen korjaus tehtiin kaverillekkin ja ilmeisen hyvin on tuokin pitänyt koneen etupään kuivana. Joten ilmeisesti pitäisi liimata se tiiviste koko matkalta ala, yläpuolelta ja pysty osastaan koppakin jotta pitäisi tuon oljyn koneen sisuksissa! Kieltämättä hiukan kummallinen rakenne mersun poijilta, vaan jokin huollollinen syy tähän rakenteeseen on ollut..
Jaakko.P
Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
Re: R129 M104 öljyvuoto ketjukopasta
Toinen erä. Tänään otin taas kopan auki ja tiivistin uudestaan. Nyt homma sujui jo helposti ja koko touhuun meni alle 6h, kun ei tarvinnut arpoa tuntitolkulla mysteerien parissa. Ei silti huvittaisi kyllä enää tehdä uudestaan tätä harjoitusta parkkihallin lattialla.
Nyt putsasin paikat paremmin, toivotaan että riittävän hyvin. Varsinkin urassa oli vielä vanhaa silikonia aika paljon, ja sain siitä suurimman osan pois. Aika hankala paikka putsata kunnolla.
Laitoin päätyihin sekä tiivisteen alle että päälle silikonia, en kuitenkaan koko tiivisteen matkalle. Toivottavasti en joudu katumaan tätä
Nyt putsasin paikat paremmin, toivotaan että riittävän hyvin. Varsinkin urassa oli vielä vanhaa silikonia aika paljon, ja sain siitä suurimman osan pois. Aika hankala paikka putsata kunnolla.
Laitoin päätyihin sekä tiivisteen alle että päälle silikonia, en kuitenkaan koko tiivisteen matkalle. Toivottavasti en joudu katumaan tätä
Re: R129 M104 öljyvuoto ketjukopasta
Nyt kuulostaa siltä että alkaa pitämään Itse ensimmäisen kerran tein saman operaation 280 mersun kannentiivisteen vaihdon yhteydessä ja lueskelin tietoa kyseisestä operaatiosta ennen kiinni laittoa. Ei ainakaan tähän asti ole vuotanut pisaraakaan
Re: R129 M104 öljyvuoto ketjukopasta
Vaan eipä pidä vieläkään. Pieni noro sieltä kulmasta taas valuu. Nyt en kyllä enää keksi mitä voisin tehdä paremmin ottamatta kantta auki samalla, ja siihen mulla ei ole oikein tiloja. Vuoto tuntuu olevan kyllä nimenomaan sieltä kulmasta edelleen, eli en usko, että tiivisteen muuraaminen paikalleen silikonilla koko matkalta olisi auttanut yhtään.
Noh, ensi viikoksi lupailevat kevätkelejä. Pitää seurata miten paljon käytännössä vuotaa kun auton ottaa taas ajoon, että näkee viitsiikö yrittää vielä kolmannen kerran vai antaako toistaiseksi vain olla. Yksi mitä voisin vielä kokeilla, olisi yrittää paikkausta ulkopuolelta jollain muulla kuin tuolla harmaalla Permatexillä.
Noh, ensi viikoksi lupailevat kevätkelejä. Pitää seurata miten paljon käytännössä vuotaa kun auton ottaa taas ajoon, että näkee viitsiikö yrittää vielä kolmannen kerran vai antaako toistaiseksi vain olla. Yksi mitä voisin vielä kokeilla, olisi yrittää paikkausta ulkopuolelta jollain muulla kuin tuolla harmaalla Permatexillä.