CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Terve, itselläni on W176 A200cdi-13 , paljonko saisi lisää tehoa ?
W176 A200 cdi Cls 350 cdi-11 w218 sl 500-93 Vito-15
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
.
En ole tainnut tehdä vielä tuollaista - en osaa sanoa.
En ole tainnut tehdä vielä tuollaista - en osaa sanoa.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
.
No joo
Joissain hiukan uudemmissa 220cdi OM651 - moottoreissa on samat suuttimet, kuin 250,ssäkin.
Koskee vain Delphin viimeisintä versiota, crd3.10
Tyypillisesti ei mitään logiikkaa, GLK,ssa näyttäisi olevan, muissa harvinainen poikkeus.
Enivei, vetoja lähtee 250sen malliin.
284hp/583nm
Hiukkassuodatin + kierrätys pois - ei muita muutoksia vakioon.

No joo
Joissain hiukan uudemmissa 220cdi OM651 - moottoreissa on samat suuttimet, kuin 250,ssäkin.
Koskee vain Delphin viimeisintä versiota, crd3.10
Tyypillisesti ei mitään logiikkaa, GLK,ssa näyttäisi olevan, muissa harvinainen poikkeus.
Enivei, vetoja lähtee 250sen malliin.
284hp/583nm
Hiukkassuodatin + kierrätys pois - ei muita muutoksia vakioon.

.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
MB w212 220 cdi blue Effiencyn ohjelmointi. Minkä verran tehoa ja vääntöä saa lisää ?
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Tuossahan se sanotaan juuri yläpuolellamarsal63 kirjoitti:MB w212 220 cdi blue Effiencyn ohjelmointi. Minkä verran tehoa ja vääntöä saa lisää ?

Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Aijaa, että noin paljon, minkähän verran tuollainen ohjelmointi kustantaa ja mitä mieltä arvon raatilaiset ovat noista kaapelilastuista, joita näyttäsi saavan muutamalla satasella, tosin tehot noilla ei kyllä nouse noihin Tuikun ohjelmointien lukemiin ?
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Hinnan saa kysymällä suoraan tekijältä. Muutamissa satasissa se liikkuu tekijästä riippuen. Jos kaapelilastulla tarkoitat johtosarjaan tulevaa boksia, niin unohda moiset suosiolla.
Ajossa: Kia ProCeed GT 2020
Ex:
W205 C180 A Edition AMG 2018
S204 C180 CDI AMG 2013
W176 A180 BE Urban 2013
Nippu Pösöjä ja vanha Bemari
Ex:
W205 C180 A Edition AMG 2018
S204 C180 CDI AMG 2013
W176 A180 BE Urban 2013
Nippu Pösöjä ja vanha Bemari
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Mikä sitten noissa johtosarjaan tulevissa bokseissa mättää ? Autohan on tuolloin helppo palauttaa alkuperäisiin asetuksiin kun vain poistaa tuon liittimien välistä, eikä tuo jätä mitään jälkeä auton alkuperäisiin asetuksiin. Onko kellään tullut noista ihan oikeasti jotain negatiivista palautetta tai ongelmaa auton toiminnan suhteen ? Tuollainen olisi kätevä ottaa pois talveksi, milloin noita tehoja ei niin paljon tarvitse.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Saahan oikeankin ohjelmoinnin palautettua alkuperäiseksi. Noista ns. tuhoboxeistahan on kirjoiteltu, että on rikkonut joitain autoja. Hyvähän sitä reserviä on talvellakin olla
.
No, sitten muuta asiaa. Onko toi om646 manuaalina vakiona tosi ponnetton alle 1500rpm? Entäs sitten ohjelmoituna? Vai onko se kytkimen takia jouduttu jättämään niin tuhnuksi noin alhaisilla kierroksilla? Nimim. parikin kertaa liikkeelle lähtiessä sammuttanut auton.

No, sitten muuta asiaa. Onko toi om646 manuaalina vakiona tosi ponnetton alle 1500rpm? Entäs sitten ohjelmoituna? Vai onko se kytkimen takia jouduttu jättämään niin tuhnuksi noin alhaisilla kierroksilla? Nimim. parikin kertaa liikkeelle lähtiessä sammuttanut auton.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 231
- Liittynyt: Ma 30.11.2009 20:15
- Paikkakunta: seinäjoki
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Jäätävä voima kyllä om651:stä lähtöö pihalle pelkällä softalla näköjään.
Onko tuikku tehnyt jo voimasoftaa 350cdi 195kw(Mitä eroa edes tolla 195kw on 170kw malliin) malliin, mitä siitä on saatu irti?
Onko tuikku tehnyt jo voimasoftaa 350cdi 195kw(Mitä eroa edes tolla 195kw on 170kw malliin) malliin, mitä siitä on saatu irti?
Nyt E350CDI 4-Matic & E63 AMG
------------------------------------------
"Jonkin" verran ex mesejä laidasta laitaan.
------------------------------------------
"Jonkin" verran ex mesejä laidasta laitaan.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Olen kyllä ketjun tavannut läpi mutten nyt muista, onko ollut pakolämmöistä sen enemmin puhetta. Eli pahoittelut jos on asiaa jo puitu. Miten esim 250CDI Tuikun säädöillä, tuleeko haasteita pidemmissä "vedoissa"?
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
.
350,sestä noin 310hv/720nm, ehken vähän päällekkin.
Pakolämmöt tietenkin nousee, mutta rajoitin on niin korkealla, ettei siihen "päästä", ahtimien varat loppuu ensin.
Raja noin 900 asteessa.
350,sestä noin 310hv/720nm, ehken vähän päällekkin.
Pakolämmöt tietenkin nousee, mutta rajoitin on niin korkealla, ettei siihen "päästä", ahtimien varat loppuu ensin.
Raja noin 900 asteessa.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Siis kummasta versiosta? Aikaisempi kirjoittajantuikku kirjoitti:.
350,sestä noin 310hv/720nm, ehken vähän päällekkin.
Pakolämmöt tietenkin nousee, mutta rajoitin on niin korkealla, ettei siihen "päästä", ahtimien varat loppuu ensin.
Raja noin 900 asteessa.
kysymyksessä olevassa koneessahan on nimenomaan eri ahdin kuin aikaisemmassa.Onko tuikku tehnyt jo voimasoftaa 350cdi 195kw(Mitä eroa edes tolla 195kw on 170kw malliin) malliin, mitä siitä on saatu irti?
S212 350CDI 2011, Volvo XC60 D4 AWD 2015
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Eli ei ole ongelma kuitenkaan? Vaikuttaako putkisto, lähinnä hiukkausloukku asiaan negatiivisesti? Sori tyhmät kysmykset, ei ole dieseleistä niin kokemusta tämän tiimoilta, kiinnostaa kestävyyden ja moottorin terveyden kannalta.tuikku kirjoitti:.
Pakolämmöt tietenkin nousee, mutta rajoitin on niin korkealla, ettei siihen "päästä", ahtimien varat loppuu ensin.
Raja noin 900 asteessa.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Katoin just oman auton konepellin alle (s204 220cdi 4matic rek. 11/2013) ja moottorinohjaimessa lukee tuo crd 3.10. Eli ilmeisesti vielä on toivoa noista tehoistatuikku kirjoitti:.
Joissain hiukan uudemmissa 220cdi OM651 - moottoreissa on samat suuttimet, kuin 250,ssäkin.
Koskee vain Delphin viimeisintä versiota, crd3.10
Tyypillisesti ei mitään logiikkaa, GLK,ssa näyttäisi olevan, muissa harvinainen poikkeus.
0
Enivei, vetoja lähtee 25sen malliin.
284hp/583nm
Hiukkassuodatin + kierrätys pois - ei muita muutoksia vakioon.

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Eijarkkoo kirjoitti:Eli ei ole ongelma kuitenkaan? Vaikuttaako putkisto, lähinnä hiukkausloukku asiaan negatiivisesti? Sori tyhmät kysmykset, ei ole dieseleistä niin kokemusta tämän tiimoilta, kiinnostaa kestävyyden ja moottorin terveyden kannalta.tuikku kirjoitti:.
Pakolämmöt tietenkin nousee, mutta rajoitin on niin korkealla, ettei siihen "päästä", ahtimien varat loppuu ensin.
Raja noin 900 asteessa.
Ei
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Ei ole vielä sellaista Ceetä tullut vastaan ...rzy kirjoitti:Katoin just oman auton konepellin alle (s204 220cdi 4matic rek. 11/2013) ja moottorinohjaimessa lukee tuo crd 3.10. Eli ilmeisesti vielä on toivoa noista tehoistatuikku kirjoitti:.
Joissain hiukan uudemmissa 220cdi OM651 - moottoreissa on samat suuttimet, kuin 250,ssäkin.
Koskee vain Delphin viimeisintä versiota, crd3.10
Tyypillisesti ei mitään logiikkaa, GLK,ssa näyttäisi olevan, muissa harvinainen poikkeus.
0
Enivei, vetoja lähtee 25sen malliin.
284hp/583nm
Hiukkassuodatin + kierrätys pois - ei muita muutoksia vakioon.
Kyllä siihen hyvä muutos tulee pienemmilläkin suuttimilla.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Jaa no nyt minäkin tiedän että Tuikulla on oma threadi. W220 320CDIn olet pathenkilölle lastuttanut 280heppaan vaihtamalla vain coolerin? Voisin kohta puoliin hakea isomman jäähdyttimen, ja laittaa sen alle kun ei ole ilmastoinnin flektejä niin mahtuisi isompikin...
Mutta minua huolestuttaa tuosta 320 CDI koneesta repiä 280 ihan vaan sen takia että kestääkö se jos on 430tkm ajettu, öljyjä vaihdeltu 10tkm välein, eka hiukkassuodatin poistettu, katit hakattu tyhjäksi ja suoraa putkea, EGR ohjelmoitu pois päältä ja STAGE 1 pohjalla...? 225 hp tuntui antavan viime kerralla arvoksi, 550nm vääntöä.
722.6 laatikolle antaa tehdas 580newtonia maksimi väännöksi, paljon tuolla 280hplla tulee sitten runtua laatikolle?
Vielä yksi ongelma mikä tuli vastaan, JOSKUS, ei aina, täyskiihdytyksessä potkaisee vapaalle ja sammuttaa auton kun laittaa kepin N:lle. Ei aina, onko silloin menossa laatikko vai ruiskuissa tai cp pumpussa vikaa? Tämä rupesi tapahtumaan STAGE 1 lastutuksen jälkeen, samalla poistettiin kierrätys. MAP anturin tarkka tehtävä tuossa lastutuksessa, antaa maksimi oikeaan aikaan soppaa?

Malinen HKI

722.6 laatikolle antaa tehdas 580newtonia maksimi väännöksi, paljon tuolla 280hplla tulee sitten runtua laatikolle?
Vielä yksi ongelma mikä tuli vastaan, JOSKUS, ei aina, täyskiihdytyksessä potkaisee vapaalle ja sammuttaa auton kun laittaa kepin N:lle. Ei aina, onko silloin menossa laatikko vai ruiskuissa tai cp pumpussa vikaa? Tämä rupesi tapahtumaan STAGE 1 lastutuksen jälkeen, samalla poistettiin kierrätys. MAP anturin tarkka tehtävä tuossa lastutuksessa, antaa maksimi oikeaan aikaan soppaa?

Malinen HKI
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Ehkä kestää, ehkä ei... itsellä oli V6 280CDI ajettu 640tkm, kun siihen ohjelma raapastiin.Tyramies kirjoitti: Mutta minua huolestuttaa tuosta 320 CDI koneesta repiä 280 ihan vaan sen takia että kestääkö se jos on 430tkm ajettu
Ei nyt vielä ole 'räjähtänyt'... tuolla eräässä threadissa kaveri oli teettänyt ohjelmoinnin 760tkm kohdassa ja nyt autolla ajettu 890tkm... ei vielä räjähtänyt sekään

Ks. http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 3&t=180955" onclick="window.open(this.href);return false;
----------------------------------
Timo Laaksonen
P. 0400 761 149
Timo Laaksonen
P. 0400 761 149
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Tässä on paljon sen laatuisia kysymyksiä, joita pitäisi esittää sille, joka sen autosi ohjelman on tehnyt.Tyramies kirjoitti:Jaa no nyt ...
Kaikkiin esittämiisi kysymyksiin löydät minun vastaukseni täältä jo kirjoitettuna moneen kertaan - selaamalla opit sitten jo aikatavalla itse aiheestakin.
Mitä mersun laatikko kestää, tehon/väännön lisääminen ja luiston vähentäminen entisestään ei käsittääkseni ainakaan lisää kestävyyttä - vai
Miksi tarvitaan korkeampaa painetta lukeva anturi
Miksi laatikko heittää vapaalle, vian poistuminen uudelleenkäynnistettäessä merkitsee jotain, jatkuva vikatila jotain, sammumiseen on taas omat syynsä.
Miksi cooleri kannattaa vaihtaa
Miksi toimivasta pakoputkistosta ei kannata tuhota mitään
Mikä tärkeä polttoainejärjestelmän toimintaperiaatteeseen liittyvä ero on 1350 ja 1600bar järjestelmissä, mikä ero ahtimissa.
Sellaisiin kysymyksiin, joissa pitää selitellä, tai arvostella toisten töitä, en halua puuttua.
Enkä ole millään lailla halukas tieten tahtoen muuttelemaan jonkun toisen aloittamaa työtä, ensisijaisesti minusta työtä jatkaa se, joka sen on aloittanutkin.
En ole kiinnostunut toisten ohjelmista, en edes välitä tietää niistä mitään.
Yritän tehdä ihan omalla tavallani, mitä osaan - ja teesit on naulattu tänne näkyville jo vuosia sitten, eikä niitä ole muutettu.
Ohjelmani teen, niinkuin olen aiheesta täällä jo piiiitkään kirjoittanutkin.
Ja omat, vuosien takaisetkin kirjoitukseni tulevatkin mitä kummallisimmissa paikoissa vastaan käytännössä sanasta sanaan jonkun toisen suusta ja mielipiteenä.
Se on vähän kummallinen tilanne toisaalta kuunnella ja "ottaa tietoa vastaan".
Lastutuksesta keskusteleminen on täällä ollut käytännössä noin kymmenen vuoden monologi.
Ei tahdo jaksaa enää ...
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
.
Minulla on ollut viime aikoina sähköpostin toiminta vähän huonolla mallilla.
Posteja on varmaan jäänyt vastausta vaille, olen pahoillani.
Läppäriongelmia, vaikka on uudet koneet....
Minulla on ollut viime aikoina sähköpostin toiminta vähän huonolla mallilla.
Posteja on varmaan jäänyt vastausta vaille, olen pahoillani.
Läppäriongelmia, vaikka on uudet koneet....
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 79
- Liittynyt: Ma 21.01.2013 18:27
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Ohjelminnista kiinnostuneena kysyisin, mitä eroa on powergate 3 :lla ja kessin flassaustyökalulla.
Jos powergatella tai kessillä lukee tiedoston ,lähteekö se kokonaan pois ja auto on stopissa niin kauan että flassataan uusi tiedosto sisään.
Jos powergatella tai kessillä lukee tiedoston ,lähteekö se kokonaan pois ja auto on stopissa niin kauan että flassataan uusi tiedosto sisään.
61.98N,5.13E
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Lukkiessa vain luetaan.
Luettu tiedosto on ja pysyy niin kauan kuin siihen päälle kirjoitetaan uusi.
Eli auto ihan toiminta kuntoinen.
Luettu tiedosto on ja pysyy niin kauan kuin siihen päälle kirjoitetaan uusi.
Eli auto ihan toiminta kuntoinen.
Star lukua
Ohjelmointia
Nyk MB w204 -13 180cdi +200hp/+500nm
EX MB-200d 87- (Tuning)
Ex MD-E300DT 95- ST
Ohjelmointia
Nyk MB w204 -13 180cdi +200hp/+500nm
EX MB-200d 87- (Tuning)
Ex MD-E300DT 95- ST
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
.
Kessillä kirjoitetaan, tai luetaan auton tiedot suoraan läppärille, läppäriltä.
Paaaaaljon eri merkkejä + malleja.
Käyttäjä itse valitsee.
Powergatella luetaan ohjelma siihen purkkiin, samoin kirjoitetaan siitä purkista.
Purkissa on itsessään luku- ja kirjoitusnappulat.
Tieto purkkiin tulee jonkun läppäristä.
Ajurit on vaan yhteen tai kahteen malliin/autoon.
Siis kun valitaa purkki, valitaan samalla auto, johon se käy.
Kessillä kirjoitetaan, tai luetaan auton tiedot suoraan läppärille, läppäriltä.
Paaaaaljon eri merkkejä + malleja.
Käyttäjä itse valitsee.
Powergatella luetaan ohjelma siihen purkkiin, samoin kirjoitetaan siitä purkista.
Purkissa on itsessään luku- ja kirjoitusnappulat.
Tieto purkkiin tulee jonkun läppäristä.
Ajurit on vaan yhteen tai kahteen malliin/autoon.
Siis kun valitaa purkki, valitaan samalla auto, johon se käy.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Joskus kyllä tälläkin mainittu että lukemisen jälkeen on tullut jotain ongelmiaiso E kirjoitti:Lukkiessa vain luetaan.
Luettu tiedosto on ja pysyy niin kauan kuin siihen päälle kirjoitetaan uusi.
Eli auto ihan toiminta kuntoinen.
jopa semoisia että ei lähede käymään
eli edes se lukeminen ei ole riskitöntönä
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
.
... Niitä on enää niin vähän ja vanhoja autoja, ettei kannata juuri mainostaa asiaa enempää.
... Niitä on enää niin vähän ja vanhoja autoja, ettei kannata juuri mainostaa asiaa enempää.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
.
Oliskohan nyt hyvä aika läpsähyttää jonkinlainen "väliaikaraportti" C ja E 250cdi mallien tehonlisäyksestä.
Koskee tietyiltä osin myös tuplaturbo 220cdi,tä.
Tälle ahdinpaketille on tyypillistä, että se kehittää hirmuisen pakopaineen.
Pikkuisen reilu kaksi baaria ahtoja antaa melkein viisi baaria pakopainetta.
Ja vakiossa 250,sissä on juurikin ~kaksi baaria max ahtoja.
Tehonnoston yhteydessä pakopaine myös nousee.
Vaikka ohjelmalle teksi mitä, niin hukkaportin jousi kuitenkin antaa periksi ja päästää liikoja paineita poikkeen "väkisellä".
Tämä pakopaineen lasku aiheuttaa notkahduksen myös ahtopuolelle, jolloin ahtopaineohjatussa järjestelmässä tulee vetoon notkopaikka, se "aaltoilee". Ilmiö on havaittavissa jo aika monessa vakioautossakin. Tällöin tehonlisäysvara jää totuttua pienemmäksi.
Sulan aikaan noita ahkerasti mitanneena, huomaan että tyypillinen max teho tässä mallissa asettuu 240-250hv väliin.
Jostain syystä silloin tällöin tehonkestoa on kuitenkin enemmän.
Autokohtaisia eroja ?
Ohjelmasta ei johdu, on kokeiltu useammankin kerran "identtisillä" autoilla.
Summa summarum
OM651 220cdi versus 250cdi,n tehoero on normitilanteessa käytännössä olematon, tai sitä ei ole.
Mittauksieni mukaan OM651/220cdi teho nousee 230-240hv väliin aivan suosiolla.
Uusissa Sprinttereissä on tuplaturbo Delphilaisiä, kun lähtöteho on matalampi, 130/160hv ja (moottorin) tekniikka on sama, kun henkilömalleissa, niin saatava tehonlisäyskin on huomattava.
Jonkun pitäisi purkaa tuollainen OM651,nen ja katsoa, mikä siellä sen pakopaineen tekee ?
Sitä on koko ajan "liikaa".
Oliskohan nyt hyvä aika läpsähyttää jonkinlainen "väliaikaraportti" C ja E 250cdi mallien tehonlisäyksestä.
Koskee tietyiltä osin myös tuplaturbo 220cdi,tä.
Tälle ahdinpaketille on tyypillistä, että se kehittää hirmuisen pakopaineen.
Pikkuisen reilu kaksi baaria ahtoja antaa melkein viisi baaria pakopainetta.
Ja vakiossa 250,sissä on juurikin ~kaksi baaria max ahtoja.
Tehonnoston yhteydessä pakopaine myös nousee.
Vaikka ohjelmalle teksi mitä, niin hukkaportin jousi kuitenkin antaa periksi ja päästää liikoja paineita poikkeen "väkisellä".
Tämä pakopaineen lasku aiheuttaa notkahduksen myös ahtopuolelle, jolloin ahtopaineohjatussa järjestelmässä tulee vetoon notkopaikka, se "aaltoilee". Ilmiö on havaittavissa jo aika monessa vakioautossakin. Tällöin tehonlisäysvara jää totuttua pienemmäksi.
Sulan aikaan noita ahkerasti mitanneena, huomaan että tyypillinen max teho tässä mallissa asettuu 240-250hv väliin.
Jostain syystä silloin tällöin tehonkestoa on kuitenkin enemmän.
Autokohtaisia eroja ?
Ohjelmasta ei johdu, on kokeiltu useammankin kerran "identtisillä" autoilla.
Summa summarum
OM651 220cdi versus 250cdi,n tehoero on normitilanteessa käytännössä olematon, tai sitä ei ole.
Mittauksieni mukaan OM651/220cdi teho nousee 230-240hv väliin aivan suosiolla.
Uusissa Sprinttereissä on tuplaturbo Delphilaisiä, kun lähtöteho on matalampi, 130/160hv ja (moottorin) tekniikka on sama, kun henkilömalleissa, niin saatava tehonlisäyskin on huomattava.
Jonkun pitäisi purkaa tuollainen OM651,nen ja katsoa, mikä siellä sen pakopaineen tekee ?
Sitä on koko ajan "liikaa".
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Jos nyt palataan vielä niinkin vanhaan malliin kun E 320CDI OM648-versiona niin paljonko tehoa olisi saatavissa ohjelmoinnilla kun rajoittavana tekijänä olis vakio pakoputkisto DPF:n kanssa ja orggis suuttimet. Cooleri tietty riittävän kokoinen, turbo modattu billet-AMG tyyliin. CR-pumpun vois vaihtaa tehokkaampaan vaan onko hyötyä tässä tapauksessa...
Pystyykö kolmea sataa puhkaisemaan jos oletetaan että auto on muuten kunnossa?
Pystyykö kolmea sataa puhkaisemaan jos oletetaan että auto on muuten kunnossa?
S211 320CDI -05
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
.
Noin 320hv ja ~800nm, niistä lähtee.
Ei tarvi pumppua vaihtaa, ahtoputken lähtö ahtimelta taas pitää.
Kunnossa olevan voimansiirron pitäisi kestää.
Hiukkassuodattimen joutuu tyhjäämään, katti voi jäädä.
Mieluiten neljän baarin mappi, vähintään kuitenkin kolmen.
Kunhan vaan tekniikka on kunnossa niin ohjelmointi on helppo juttu.
Noin 320hv ja ~800nm, niistä lähtee.
Ei tarvi pumppua vaihtaa, ahtoputken lähtö ahtimelta taas pitää.
Kunnossa olevan voimansiirron pitäisi kestää.
Hiukkassuodattimen joutuu tyhjäämään, katti voi jäädä.
Mieluiten neljän baarin mappi, vähintään kuitenkin kolmen.
Kunhan vaan tekniikka on kunnossa niin ohjelmointi on helppo juttu.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Entäs kun haluais tulta ilman savua eli DPF paikoillaan. 
Paljonko tippuu noista lukemista?

Paljonko tippuu noista lukemista?
S211 320CDI -05