Teräsleidi S123 300TD Turbodiesel vm. 1982 tarinaa
Re: S123 300TD Turbodiesel vm. 1982 tarinaa
Jos todella laitat sinne sanomalehteä niin joudut kyllä vaihtelee jos ei vuoda niin miten kondensaatio? Kohta taas läpi laho
100 D Cityliner -89
S124 E300TD -93
S124 E300TD -93
Re: S123 300TD Turbodiesel vm. 1982 tarinaa
Tarkoitus on seurata kastuuko sanomalehdet ja mistä kohti. Sen perusteella tilkitä rintapeltiä elastisella massalla kunnes vuodot loppuu. Ja vaihtaa lehtiä tarpeen mukaan.
Sanomalehti ottaa kosteutta myös ilmasta joten se pitää ikkunat auki sisäpuolelta talvella. Itse pidän nykyään talvisaikaan paperikassissa sanomalehtiä auton takapenkin jalkatilassa ja vaihdan lehdet parin viikon välein.
Sanomalehti ottaa kosteutta myös ilmasta joten se pitää ikkunat auki sisäpuolelta talvella. Itse pidän nykyään talvisaikaan paperikassissa sanomalehtiä auton takapenkin jalkatilassa ja vaihdan lehdet parin viikon välein.
S123 300TDT autom -82 664 tkm viewtopic.php?t=165053
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: S123 300TD Turbodiesel vm. 1982 tarinaa
Olis muuten 15" amg monoblock replicat et25. Olleet 123n alla. On jo sen verran heikossa iskussa, että ei ole kalliit.
Ostitko ratin jo? Mulla on 126 korisen nahkaratti tuolla jemmassa. Pienempi kehä, mutta sama ulkonäkö loppu pään 123n kanssa. Täysin eheä.
Ostitko ratin jo? Mulla on 126 korisen nahkaratti tuolla jemmassa. Pienempi kehä, mutta sama ulkonäkö loppu pään 123n kanssa. Täysin eheä.
MersuMies kolmannessa polvessa..........
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Re: S123 300TD Turbodiesel vm. 1982 tarinaa
Rattirintamalla tapahtuu huomenna, eli tarkoitus on ommalla kiinasta tilaamani ratin nahkapäällys paikalleen. Tänään sen jo kietaisin kokeeksi ratin ympärille ja totesin sen olevan mitoitettu paksummalle ratille. Joten joko leikkaan siitä sentin pois koko matkalta tai ompelen sen osittain päällekkäin.
S123 300TDT autom -82 664 tkm viewtopic.php?t=165053
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: S123 300TD Turbodiesel vm. 1982 tarinaa
Kuvia ratinsuojuksen asennuksesta. Suojusta täytyi ensin kaventaa n. 8mm saksilla leikkaamalla kummastakin reunasta n. 3-4 mm. Sitten suojus ratin ympärille ja mukanatulleella neulalla ja langalla punotaan suojus kiinni ratin sisäkehän puolelle. Jos joku ihmettelee miksi mukana tuleva neula on niin tylsä, niin syy on se ettei lankaa pujoteta nahkan läpi vaan valmiiksi tikattuihin lankasilmukoihin molemmin puolin. Minulla meni tunti punomiseen, joku näppärämpisorminen selviää varmaan vartissa.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut Sharedoc, Ti 31.03.2020 18:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
S123 300TDT autom -82 664 tkm viewtopic.php?t=165053
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: S123 300TD Turbodiesel vm. 1982 tarinaa
Maalasin mersun helmat kilikali-maalilla tavoitteena saada auto sellaiseen kuntoon että sillä kehtaa ajaa liikenteessä. Maalia meni 5,5 aerosolipurkkia, puolikkaan jätin korjailuihin. Sävyeroa on hieman, mutta toivon että se pienenee kun vahaan yläosan. Apparin puolella puuttuu etulokasuojan alaosan koristelista. Päävalojen alla olevat listat täytyy vielä maalata ja vilkut vaihtaa kirkkaisiin kunhan saan ne.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
S123 300TDT autom -82 664 tkm viewtopic.php?t=165053
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: S123 300TD Turbodiesel vm. 1982 tarinaa
Auto vahattuna.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut Sharedoc, Ti 31.03.2020 18:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
S123 300TDT autom -82 664 tkm viewtopic.php?t=165053
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: S123 300TD Turbodiesel vm. 1982 tarinaa
Yllättävän siisti tuli. Mulla on yksi purkuun menevä sedan jossa muistaakseni hyvä alalista. Voin kattoa sen jos tarvitset?
MersuMies kolmannessa polvessa..........
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Re: S123 300TD Turbodiesel vm. 1982 tarinaa
Ehdin juuri tilata uuden listan saksan ebayn kautta, joten ei tarvi enää. Ihanan kallista 43,80 eur rahdin kanssa.
Kokeilin pyyhkiä vilkunlaseja jarrunesteellä ja kyllä tummennus hieman vaaleni käsittelyssä, ei kuitenkaan läheskään tarpeeksi. Jätin vilkkujen pinnan jarrunesteestä kosteaksi yön yli, täytyy huomenna pyyhkiä lisää jos vaikka vaalenisi lisää.
Grillin vaakarimat elvytin Motonetin 3 mm hopeateipillä.
Takapuskurista irrottelin pintaruosteita ihan Korrekin pikavahalla liottamalla ja hinkkaamalla.
Sisätiloihin asentelin tavaratilan sivupaneelin apparin puolelle ja varapyörakotelon kuskin puolelle. Muita ruuman verhoiluja en kelpuuttanut tässä vaiheessa niiden likaisuuden vuoksi. Otin pois myös keskikonsolin jalkatiloihin menevät verhoilut takaa ja edestä molemmin puolin likaisuuden vuoksi. Täytyy selvittää missä ne voisi pestä tai pesettää. Nyt etu- ja takajalkatiloissa on sanomalehtiä äänieristeenä ja kumimatto päällä, paitsi apparin jalkatila, jonka alkuperäinen "hyytelömatto" oli yllättäen säilynyt käyttökelpoisessa kunnossa. Täytyy nyt alkaa aktiivisesti hakemaan oliivinvihreää (056) sisustusta, erityisesti lattiamatto- ja penkkiverhoilukangasta. Lähetin hintatiedustelun tälle putiikille jonka sivuilta löytyy 056 istuinkangasta http://www.steenbuck-web.de/index.htm" onclick="window.open(this.href);return false;.
Tuulilasin alla vasemmassa alakulmassa osittain kumilistan alla osittain näkyvissä on pieni läpiruostunut kohta, näkösällä noin 15mm x 30mm. Mikähän olisi paras tapa korjata? Tiedän kyllä että suoraviivainen tapa on ottaa lasi pois ja hitsaa peltiä, hio, paklaa, hio, maalaa, laita lasi takaisin. Mutta onko mitään fiksua tapaa hoitaa asia ilman lasin irroitusta? <kuva tulossa>
Kokeilin pyyhkiä vilkunlaseja jarrunesteellä ja kyllä tummennus hieman vaaleni käsittelyssä, ei kuitenkaan läheskään tarpeeksi. Jätin vilkkujen pinnan jarrunesteestä kosteaksi yön yli, täytyy huomenna pyyhkiä lisää jos vaikka vaalenisi lisää.
Grillin vaakarimat elvytin Motonetin 3 mm hopeateipillä.
Takapuskurista irrottelin pintaruosteita ihan Korrekin pikavahalla liottamalla ja hinkkaamalla.
Sisätiloihin asentelin tavaratilan sivupaneelin apparin puolelle ja varapyörakotelon kuskin puolelle. Muita ruuman verhoiluja en kelpuuttanut tässä vaiheessa niiden likaisuuden vuoksi. Otin pois myös keskikonsolin jalkatiloihin menevät verhoilut takaa ja edestä molemmin puolin likaisuuden vuoksi. Täytyy selvittää missä ne voisi pestä tai pesettää. Nyt etu- ja takajalkatiloissa on sanomalehtiä äänieristeenä ja kumimatto päällä, paitsi apparin jalkatila, jonka alkuperäinen "hyytelömatto" oli yllättäen säilynyt käyttökelpoisessa kunnossa. Täytyy nyt alkaa aktiivisesti hakemaan oliivinvihreää (056) sisustusta, erityisesti lattiamatto- ja penkkiverhoilukangasta. Lähetin hintatiedustelun tälle putiikille jonka sivuilta löytyy 056 istuinkangasta http://www.steenbuck-web.de/index.htm" onclick="window.open(this.href);return false;.
Tuulilasin alla vasemmassa alakulmassa osittain kumilistan alla osittain näkyvissä on pieni läpiruostunut kohta, näkösällä noin 15mm x 30mm. Mikähän olisi paras tapa korjata? Tiedän kyllä että suoraviivainen tapa on ottaa lasi pois ja hitsaa peltiä, hio, paklaa, hio, maalaa, laita lasi takaisin. Mutta onko mitään fiksua tapaa hoitaa asia ilman lasin irroitusta? <kuva tulossa>
S123 300TDT autom -82 664 tkm viewtopic.php?t=165053
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: S123 300TD Turbodiesel vm. 1982 tarinaa
Likaisten verhoilujen pesemiseen yksi ratkaisu olisi ostaa tai vuokrata Kärcher pesevä imuri kuten tämä
http://www.ebay.de/itm/Karcher-Wasch-Na ... XQhuVRXV4M" onclick="window.open(this.href);return false;
Motonet ja Verkkokauppa.com myy hieman uudempaa mallia 6100 haarukassa 260-280 eur
Vuokrahinta näyttää olevan 30 eur/vrk täälläpäin.
http://www.ebay.de/itm/Karcher-Wasch-Na ... XQhuVRXV4M" onclick="window.open(this.href);return false;
Motonet ja Verkkokauppa.com myy hieman uudempaa mallia 6100 haarukassa 260-280 eur
Vuokrahinta näyttää olevan 30 eur/vrk täälläpäin.
S123 300TDT autom -82 664 tkm viewtopic.php?t=165053
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: S123 300TD Turbodiesel vm. 1982 tarinaa
Sellaisella saa kyllä puhtaaksi. Lattiamatot voi pestä painepesurilla ja vaikka mäntysuovalla harjaten. Lattiamattojen taakse liimattu juuttikangas irtoaa konepesussa, kokeilin joskus.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: S123 300TD Turbodiesel vm. 1982 tarinaa
Tässä kuvia tuulilasin alakulmien ruostevaurioista.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
S123 300TDT autom -82 664 tkm viewtopic.php?t=165053
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: S123 300TD Turbodiesel vm. 1982 tarinaa
Erittäin miellyttäviä korjata nuo lasinalakulmat. Omasta w123:sta oli etu- ja takalasien alakulmat hapertuneet ja nyt syksyn niitä askarrellut. Meni 4h/pellinvaihto noissa. Riippuu onko sisempikin (ohjaamon puoleinen) pelti hapertunut. Siis jos molemmat, sisä- ja ulkopelti hapertunut, tiedossa peltitöitä n.8h. Pintahommat erikseen. Ja lasi tietenkin irti.
Kulma oli jo vuotanut kuskinpuolenkulmasta vuosia ja lattia oli ruostunut sen seurauksena. Entistä omistajaa ei ollut kiinnostanut, oli vaan korjannut seurauksia. Lasinkulman lisäksi jouduin siis korjaamaan/ vaihtamaan kuskinpuolen lattiaa 1/2 neliötä.
Kulma oli jo vuotanut kuskinpuolenkulmasta vuosia ja lattia oli ruostunut sen seurauksena. Entistä omistajaa ei ollut kiinnostanut, oli vaan korjannut seurauksia. Lasinkulman lisäksi jouduin siis korjaamaan/ vaihtamaan kuskinpuolen lattiaa 1/2 neliötä.
W123 230E -82
S204 -08
W204 -12
S204 -08
W204 -12
Re: S123 300TD Turbodiesel vm. 1982 tarinaa
Täytyy varmaan käyttää tuulilasi pois että näkee onko ruostunut matkustamon puoleltakin läpi.
S123 300TDT autom -82 664 tkm viewtopic.php?t=165053
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: S123 300TD Turbodiesel vm. 1982 tarinaa
Otin lumisateiden myötä mersun työmatkakäyttöön. Jostain kojetaulun alta puhaltaa kylmää ilmaa kuskin vasempaan polveen. Lämmönsäätimet eivät toimi kummallekaan puolelle matkustamoa. Jouduin säätämään lämmöt konehuoneen puolelta.
S123 300TDT autom -82 664 tkm viewtopic.php?t=165053
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: S123 300TD Turbodiesel vm. 1982 tarinaa
Polttoainevuotoa auton etupäästä joka valuu polttoaineputkea pitkin auton alle. Ei paljon mutta yön aikana tulee betonille noin 10 cm läiskä.
Viimeksi muokannut Sharedoc, Su 06.11.2016 18:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
S123 300TDT autom -82 664 tkm viewtopic.php?t=165053
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: S123 300TD Turbodiesel vm. 1982 tarinaa
Auto ollut nyt viikon työmatkakäytössä. Ihan hyvin on mersu pelannut vaikka on ollut pakkastakin -10C. Nyt kuitenkin otin auton takaisin pois liikennekäytöstä tuulilasin alareunan ruostekorjausta varten.
S123 300TDT autom -82 664 tkm viewtopic.php?t=165053
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: S123 300TD Turbodiesel vm. 1982 tarinaa
Kojelaudan alta tukeva kylmä ilmavirta tulee ilmeisesti "reumaluukusta", eli kuskin puolen A-tolpan alaosa on mahdollisesti puhkiruostunut ja kylmää ilmaa tulee etulokasuojan alta tolpan läpi ja kiertää verhoilumuovin yli kojetaulun alta kuskin polville.
Tilasin ebayn kautta Turkista etuovien ikkunoiden alareunalistat ja Floridasta OM617a turbo-koneen alkuperäinen ilmanpuhdistinkotelon.
Tilasin ebayn kautta Turkista etuovien ikkunoiden alareunalistat ja Floridasta OM617a turbo-koneen alkuperäinen ilmanpuhdistinkotelon.
S123 300TDT autom -82 664 tkm viewtopic.php?t=165053
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: S123 300TD Turbodiesel vm. 1982 tarinaa
Ruiskutuspumpun säätämistä olen miettinyt ja selvitellyt. Tässä autossa on vanhemmantyyppinen MW-pumppu. Foorumilta löytyy ohjeet pumpun säätöön mutta ohjeet on sen verran kryptiset että täytyisi varmaan hommata ensin toinen pumppu malliksi jolla kokeilisi ensin.
S123 300TDT autom -82 664 tkm viewtopic.php?t=165053
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: S123 300TD Turbodiesel vm. 1982 tarinaa
Ilmavuoto kojetaulun alta paljastui johtosarjan läpivientikumin irtoamisen aiheuttamaksi. Painelin läpivientikumin paikalleen ja ongelma poistui. Auto on takaisin työmatkakäytössä.
S123 300TDT autom -82 664 tkm viewtopic.php?t=165053
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: S123 300TD Turbodiesel vm. 1982 tarinaa
Perehdyin MW-pumpun säätämiseen ja säädin morkoolia (ALDA) päällä olevaa ruuvia vastapäivään niin pitkälle kuin ruuvi tuli helposti ja lukitsin siihen. Vetoja tuli lisää ja myös automaattilaatikko alkoi vaihtamaan pehmeämmin. Savua ei tule joten ei syötöt ole vielä mitenkään isot.
MW-pumpun päätylevyn läpi tulee lukittava säätöruuvi jota ihmettelen mikä se on? Voisiko se olla syötön säätö? En vielä koskenut siihen ennenkuin perehdyn enemmän asiaan.
Asensin 16" talvirenkaat jotka ovat olleet W124 mesessä. Hyvin mahtuu pyörimään ilman spacereitakin.
MW-pumpun päätylevyn läpi tulee lukittava säätöruuvi jota ihmettelen mikä se on? Voisiko se olla syötön säätö? En vielä koskenut siihen ennenkuin perehdyn enemmän asiaan.
Asensin 16" talvirenkaat jotka ovat olleet W124 mesessä. Hyvin mahtuu pyörimään ilman spacereitakin.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut Sharedoc, Ti 31.03.2020 18:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
S123 300TDT autom -82 664 tkm viewtopic.php?t=165053
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: S123 300TD Turbodiesel vm. 1982 tarinaa
Tuli pienimuotoinen ympäristökatastrofi kun mese valoi juuri vaihdetut moottoriöljyt autotallin lattialle. Öljyvuodon aiheutti paikaltaan luiskahtanut suodatinkopan kumitiiviste. Onneksi huomasin öljyvanan heti kun ajoin auton tallista pihalle. Aika mustat oli juuri vaihdetut öljyt, koska suodatinkoppaan jää aina vanhaa öljyä jonkin verran. Putsasin rintapellin ja suodatinkopan jarrukliinerillä. Uusi suodattimen kumitiiviste oikein asennettuna paikalleen ja uudet öljyt sisään. Tuli sitten ns. huuhteluöljynvaihto vaikka ei ollut tarkoituskaan
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
S123 300TDT autom -82 664 tkm viewtopic.php?t=165053
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: S123 300TD Turbodiesel vm. 1982 tarinaa
Korjasin myös polttoainevuodon paluuputkessa. Oli korroosiota metalliputkessa ja tihkui läpi polttoainetta.
S123 300TDT autom -82 664 tkm viewtopic.php?t=165053
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: S123 300TD Turbodiesel vm. 1982 tarinaa
Sovittelin sisutuksen puuosia ja takapaksin luukun tyyppimerkintöjä.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut Sharedoc, Ti 31.03.2020 18:23. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
S123 300TDT autom -82 664 tkm viewtopic.php?t=165053
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: S123 300TD Turbodiesel vm. 1982 tarinaa
Olen perehtynyt MW-rivipumpun rakenteeseen ja ajatus on nyt säätää pumppua paikallaan autossa purkamatta suoraan yläkannesta seuraavalla tavalla:
1. Merkataan elementtien asennot ensiksi vetämällä piikillä ura kanteen kullekin elementille (tämä jotta voidaan palauttaa alkuperäiseen säätöön)
2. Löysätään ensin ruiskutusputken alapää ja sitten elementin (barrel) kiinnitysmutterit.
3. Etsitään elementti, jossa on silmämääräisesti vähiten matkaa säädön reunaan myötäpäivään. Käännetään elementin päällä olevasta putkinatsasta säädön reunaan ja mitataan kulmamuutos (kaaren pituus hylsysatsin varrella pahvia vasten merkiten hylsyavaimen pään kulku-ura pahviin kynällä).
4. Käännetään muut elementit myötäpäivää saman kulman (kaarenpituuden) verran kuin kohdan 3 elementti
5. Sitten vaan mutterit kiinni. Vähäksi aikaa käyntiin että ilmat poistuu.
6. Syöttöjä voi tasata löysäämällä vuorollaan kunkin elementin päässä olevaa ruiskutusputken alapään mutteria ja tarkkailemalla korvakuulolla kuinka paljon vaikutusta on tyhjäkäynnin kierroslukuun. Logiikka on jättää pienimmän vaikutuksen omaavat elementit rauhaan ja kääntää vastapäivään suurimman vaikutuksen omaavia kunnes tyhjäkäynti on tasaista.
Tämän menetelmän etuna on että öljynsuodatinta ja pumpun takakantta ei tarvitse irroittaa. Se kuinka paljon syöttöjä löytyy lisää riippuu ihan siitä miten pumppu on aiemmin säädetty ja kuinka saa tyhjäkäynnin pysymään tasaisena eikä nouse liikaa.
1. Merkataan elementtien asennot ensiksi vetämällä piikillä ura kanteen kullekin elementille (tämä jotta voidaan palauttaa alkuperäiseen säätöön)
2. Löysätään ensin ruiskutusputken alapää ja sitten elementin (barrel) kiinnitysmutterit.
3. Etsitään elementti, jossa on silmämääräisesti vähiten matkaa säädön reunaan myötäpäivään. Käännetään elementin päällä olevasta putkinatsasta säädön reunaan ja mitataan kulmamuutos (kaaren pituus hylsysatsin varrella pahvia vasten merkiten hylsyavaimen pään kulku-ura pahviin kynällä).
4. Käännetään muut elementit myötäpäivää saman kulman (kaarenpituuden) verran kuin kohdan 3 elementti
5. Sitten vaan mutterit kiinni. Vähäksi aikaa käyntiin että ilmat poistuu.
6. Syöttöjä voi tasata löysäämällä vuorollaan kunkin elementin päässä olevaa ruiskutusputken alapään mutteria ja tarkkailemalla korvakuulolla kuinka paljon vaikutusta on tyhjäkäynnin kierroslukuun. Logiikka on jättää pienimmän vaikutuksen omaavat elementit rauhaan ja kääntää vastapäivään suurimman vaikutuksen omaavia kunnes tyhjäkäynti on tasaista.
Tämän menetelmän etuna on että öljynsuodatinta ja pumpun takakantta ei tarvitse irroittaa. Se kuinka paljon syöttöjä löytyy lisää riippuu ihan siitä miten pumppu on aiemmin säädetty ja kuinka saa tyhjäkäynnin pysymään tasaisena eikä nouse liikaa.
S123 300TDT autom -82 664 tkm viewtopic.php?t=165053
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: S123 300TD Turbodiesel vm. 1982 tarinaa
Kokeilin säätää pumpun takakannesta ulos tulevaa säätöruuvia. En huomannut sillä mitään vaikutusta tyhjäkäyntiin. Kun kiersin sitä vastapäivään niin se putosi kolmen kierroksen kohdalla maahan. Ruuvasin sen takaisin ja käytin alkuasentoon nähden 3 kierrosta myötäpäivään, eikä silläkään ollut mitään vaikutusta. Lopulta jätin sen alkuperäiseen säätöönsä.
S123 300TDT autom -82 664 tkm viewtopic.php?t=165053
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: S123 300TD Turbodiesel vm. 1982 tarinaa
Turkista tilaamani etuovien ikkunoiden alalistat olivat tarttuneet tulliin mutta sain nettitullauksen kautta ne maahan ilman tullia kun niiden hinta 20 euroa oli juuri ja juuri alle Tullin alarajan 22 euroa.
Jenkeistä Floridasta tilaamani OM617a alkuperäinen ilmanpuhdistinkoppa taas tuli suoraan pakettina kotiin ilman mitään tullausta vaikka oli hinnaltaan yli tuon Tullin alarajan.
Jenkeistä Floridasta tilaamani OM617a alkuperäinen ilmanpuhdistinkoppa taas tuli suoraan pakettina kotiin ilman mitään tullausta vaikka oli hinnaltaan yli tuon Tullin alarajan.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
S123 300TDT autom -82 664 tkm viewtopic.php?t=165053
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: S123 300TD Turbodiesel vm. 1982 tarinaa
Etujousien madaltamista olen mietiskellyt kun tuo keula näyttäisi olevan muutaman sentin turhan korkealla. Saksan eBayssä olisi sopivat -35mm jouset 147 euroa + rahti päälle.
Jousien asennuskin on hieman ongelmallinen kun itselläni on vain halvat tarvikejousipuristimet, joilla en uskalla alkaa mersun pitkiä etujousia puristelemaan.
Jousien asennuskin on hieman ongelmallinen kun itselläni on vain halvat tarvikejousipuristimet, joilla en uskalla alkaa mersun pitkiä etujousia puristelemaan.
S123 300TDT autom -82 664 tkm viewtopic.php?t=165053
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: S123 300TD Turbodiesel vm. 1982 tarinaa
Etuikkunan tiiviste näyttää vuotavan jonkun verran vettä kuskin jalkatilaan. Äänieristeenä käyttämäni sanomalehdet olivat kastuneet jonkin verran kun auto oli parina päivänä sateessa parkissa ja ajossa. Vaihdoin kuivat lehdet tilalle.
Ehdin käyttämään tuulilasin pois vasta joululomalla. Sitä ennen täytyy kokeilla kumitiivisteen alle Bilteman butyylimassaa.
Ehdin käyttämään tuulilasin pois vasta joululomalla. Sitä ennen täytyy kokeilla kumitiivisteen alle Bilteman butyylimassaa.
S123 300TDT autom -82 664 tkm viewtopic.php?t=165053
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: S123 300TD Turbodiesel vm. 1982 tarinaa
Sharedoc kirjoitti:Etujousien madaltamista olen mietiskellyt kun tuo keula näyttäisi olevan muutaman sentin turhan korkealla. Saksan eBayssä olisi sopivat -35mm jouset 147 euroa + rahti päälle.
Jousien asennuskin on hieman ongelmallinen kun itselläni on vain halvat tarvikejousipuristimet, joilla en uskalla alkaa mersun pitkiä etujousia puristelemaan.
oletko katsonut minkäkorkuiset jousikumit on paikallaan? niitten vaihtaminenkin vaikuttaa yllättävän paljon.
itsellänikin on coupessa keula omaan silmään hieman pystyssä, ja paikallaan on korkeimmat kumit. tarkoituksena olisi vaihtaa ne matalampiin ja katsoa millainen vaikutus niillä on.
"Elämä, oli se hassu juttu joka sattui matkalla kalmistoon" -komisario Jansson-
"You never actually own a Mercedes-Benz. You merely look after it for the next generation."
w140 500SE
exät:
c124 300CE
w201 190E
w124 200E
s124 300TD
w124 260E Sportline
s123 300TD
a124 E220cab
c123 230CE
c123 230C
w126 500SE
w126 260SE
c124 320CE
c124 300CE
"You never actually own a Mercedes-Benz. You merely look after it for the next generation."
w140 500SE
exät:
c124 300CE
w201 190E
w124 200E
s124 300TD
w124 260E Sportline
s123 300TD
a124 E220cab
c123 230CE
c123 230C
w126 500SE
w126 260SE
c124 320CE
c124 300CE