Väyrysen ruostekorjauksista päivitettyä tietoa.
Kävin näyttämässä Oulun Vehossa "appiukkoni" mersua kuukausi sitten.
Auto on vm. -99 200 cdi, ajettu 500 tkm ja entinen taksi ilman huoltokirjaa.
Tällä viikolla tuli korjauspäätös, kaikki ovet korjataan, takaluukun lukon
ympärys, etusivuvilkkujen ympärys.
Ja kaikki korjataan 100%, ilman omavastuuta. Että silleen.
Auto on vm. -99 200 cdi, ajettu 500 tkm ja entinen taksi ilman huoltokirjaa.
Tällä viikolla tuli korjauspäätös, kaikki ovet korjataan, takaluukun lukon
ympärys, etusivuvilkkujen ympärys.
Ja kaikki korjataan 100%, ilman omavastuuta. Että silleen.
Kovin on erinlaisia nämä käytännöt eri Vehon liikkeissä, mutta sainpas minäkin oman korjaukseen ja vieläpä parin viikon sisään. Menee kyllä paikalliselle maalaamolle, ei Vehon kautta. Käyvät ainaski kaikki ovet läpi sekä takalunkan ja lasku menee autoliikkeeseen. Toivotaan ettei ala jo kevät auringon noustessa taas kukkiin!! 

nykyiset:
Oldsmobile Cutlass Ciera -85
Ford F100 -53
Chevy Van Starcraft 6,2D -89
Dodge 4d -37 rodiprojekti
GAZ 20 Pobeda -48 projekti
mb exät:
MB 124 200D -85
MB 124 E300 TDT -93
MB E 230 Avantgarde -97
MB W115 200 bensa -69 R.I.P
Oldsmobile Cutlass Ciera -85
Ford F100 -53
Chevy Van Starcraft 6,2D -89
Dodge 4d -37 rodiprojekti
GAZ 20 Pobeda -48 projekti
mb exät:
MB 124 200D -85
MB 124 E300 TDT -93
MB E 230 Avantgarde -97
MB W115 200 bensa -69 R.I.P
Auto ruostekorjauksiin 15.11. Vaihdetaan takaluukku ja ovet putsataan ja suojataan ja oven sisukset ja kotelot vahataan.
Vuokra-auto tilalle. Yli neljä vuotta vanha, niin mercedes eikä Veho anna autoa siksi aikaa.
Joku jos on saanut auton siksi aikaa noihin vanhenpiin, niin on muka kyseisen liikkeen käden ojennus. No sain neuvoteltua silti "sopivan taksan" 5vrk ja 50-100 ekeä riippuen paljon tulee kilometrejä. Taksa oli koko ajalta. Auto on sitten saksalainen, mutta VW Golf varian vm. 2004. 



Mobilolife puhkiruostumattomuus takuu on ihan HÖPÖ HÖPÖ juttuja. Emme hyväksy ruostetta ja silleen.... Jotta ruostevaurio menee mobilon piikkiin se vaatii että ruoste on lähtenyt siis sisältä päin. Eli jos sulla on ovi keskeltä peltiä ruosteessa sillälailla että maali kupruilee ,on tärkeämpi ottaa kuvat oven sisäpuolelta kuin ulkopuolelta. Jos on ruosteessa sisäpuolelta ja lähtenyt sieltä puolelta menee mobilon piikkiin. Nämä nyt kyseessä olevat oven ja takaluukun vaihto talkoot on valmistusvika eikä liity mobilolife takuuseen. Muuten vauriot menee aina maalipintavaurioksi eikä sisälly gw2 jatkotakuun piiriin. Joten omaan piikkiin menee. Siinä vähän mersun omistajille purtavaa mobilosta....
En nyt oikeen ymmärtänyt tuota mobilo vuodatusta. Ainakin minulle sanoivat korvaavan ruostevauriot 100%:sti. Lausunto oli korvataan, koska ruostumattomuus takuu on 30 vuotta. Siinä yksinkertainen lausunto tiskin takaa. Tarkastaja tuli vielä jostakin pääkaupunki seudulta. Tarkasti ja sanoi kuukausi menee ennenkuin korjaukseen. Näin tapahtui.
Niin sinulla oli ilmeisesti ruostuminen lähtenyt saumoista kuten lähes kaikilla muillakin...kyllähän minullakin ruoste on alkanut saumasta ja kiertynyt nyt sinne näkyvälle päälipinnalle.petri.n kirjoitti:En nyt oikeen ymmärtänyt tuota mobilo vuodatusta. Ainakin minulle sanoivat korvaavan ruostevauriot 100%:sti. Lausunto oli korvataan, koska ruostumattomuus takuu on 30 vuotta. Siinä yksinkertainen lausunto tiskin takaa. Tarkastaja tuli vielä jostakin pääkaupunki seudulta. Tarkasti ja sanoi kuukausi menee ennenkuin korjaukseen. Näin tapahtui.
...mutta jospa olisi ruosteeton mersu (onko sellaisiakin) ja siihen ilmaantuu yksi ruostepilkku keskelle ovea. Sitä ei korvata, eikä suinkaan kuulu korvatakkaan. Sehän on tietysti kiven iskemästä lähtenyt, ja omistaja olisi voinut vahauksella, paikkauksella yms. estää ruostumisen.
Saumasta tai auton koteloiden sisältä lähtevää ruostumista on jokseenkin mahdoton estää, siis omistajan toimesta.
Lisää tietoa: www.skg.fi
...mutta jospa olisi ruosteeton mersu (onko sellaisiakin) ja siihen ilmaantuu yksi ruostepilkku keskelle ovea. Sitä ei korvata, eikä suinkaan kuulu korvatakkaan. Sehän on tietysti kiven iskemästä lähtenyt, ja omistaja olisi voinut vahauksella, paikkauksella yms. estää ruostumisen.
Joo ei sellaista tarvitsekaan korvata ellei ruoste ole myös oven sisäpuolella. Sellainen se mobilo-life vaan on. Täytyy olla sisäpuolella ruoste joka tullu läpi ja sen johdosta maali kupruilee. Selonteko tuli takuu käsittelijältä jonka kautta kulkee kaikki suomen tapaukset.
Onko Veskola sulla ollu saumasta lähtevä ruoste tapaus muuallakin kuin ovissa? Meillä tämä asia tuli nyt ilmi ja on käsittelyssä kun kuskin puolen takavalon ja puskurin välissä on maalit kupruillu ja ensimmäinen tuomio tuli että kaikki omaan piikkiin. Ei kuulu mobilo-life:n piiriin eikä GW2 jatkotakuun piiriin? Maalivaurio = omaan piikkiin. Maali on ehjää joten näkee että tulee sisältä. Kontin puolelta kun aukaisee polttimin vaihto luukun on siinä kohdalla juuri sauma mutta sisäpuolella ei ole ruostetta. Saa nähdä.....yritetään vetää valmistus virheeksi! Auto on -99 malli E 220 cdi, ajettu 105 tkm ja kaikki huollot tehty.
Joo ei sellaista tarvitsekaan korvata ellei ruoste ole myös oven sisäpuolella. Sellainen se mobilo-life vaan on. Täytyy olla sisäpuolella ruoste joka tullu läpi ja sen johdosta maali kupruilee. Selonteko tuli takuu käsittelijältä jonka kautta kulkee kaikki suomen tapaukset.
Onko Veskola sulla ollu saumasta lähtevä ruoste tapaus muuallakin kuin ovissa? Meillä tämä asia tuli nyt ilmi ja on käsittelyssä kun kuskin puolen takavalon ja puskurin välissä on maalit kupruillu ja ensimmäinen tuomio tuli että kaikki omaan piikkiin. Ei kuulu mobilo-life:n piiriin eikä GW2 jatkotakuun piiriin? Maalivaurio = omaan piikkiin. Maali on ehjää joten näkee että tulee sisältä. Kontin puolelta kun aukaisee polttimin vaihto luukun on siinä kohdalla juuri sauma mutta sisäpuolella ei ole ruostetta. Saa nähdä.....yritetään vetää valmistus virheeksi! Auto on -99 malli E 220 cdi, ajettu 105 tkm ja kaikki huollot tehty.
Minun auto ei kuulu edes mobilon piirin kun on rekisteröity 1/98 ja mobilo alkaa 10/98, eli kannattaa suosia -99 malleja.jehu kirjoitti:<...>
Onko Veskola sulla ollu saumasta lähtevä ruoste tapaus muuallakin kuin ovissa? Meillä tämä asia tuli nyt ilmi ja on käsittelyssä kun kuskin puolen takavalon ja puskurin välissä on maalit kupruillu ja ensimmäinen tuomio tuli <...>
Toinen ruostepaikka on sivuoven liukukiskon paikka, eli on lähtenyt ruostumaan sieltä liukukiskon luota, jossa on jokin 'pelti' kiinni maalipinnassa. Tuon taidan korjata ihan itse.
Lisäksi huomasin että kiveniskemästä on yksikupru lähtenyt pelkääjän ovessa. Senkin töpötän itse kuntoon.
Onkos kenelläkään kokemusta kunäruiskuista, voisiko minimaaliset paikkaukset yrittää sellaisella, vai meneekö pelleilyksi ? Isolla ruiskulla ja rajaamalla maalia kuluu hukkaan kohtuu paljon.
Lisää tietoa: www.skg.fi
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 467
- Liittynyt: To 12.02.2004 20:35
- Paikkakunta: Tukholma
En ole itse vielä kokeillut mutta samalla lailla ajatuksissa käynyt.veskola kirjoitti: Onkos kenelläkään kokemusta kynäruiskuista, voisiko minimaaliset paikkaukset yrittää sellaisella, vai meneekö pelleilyksi ? Isolla ruiskulla ja rajaamalla maalia kuluu hukkaan kohtuu paljon.
Ammatti korjaajat käyttävät niitä naarmujen ja kiven iskujen korjaamiseen. Tulos on tosi hyvä.
Itsellä pitäis eka harjotella käsittelemään kynäruiskua ennen kuin menen töhrimään sillä.
Ihan,ihan pikkuisen kiven iskun jälkiä korjatessa saa kait käyttää järkeä.

A170cdi-00 1999-
Oon jotain pikku korjauksia joskus kynäruiskulla tehnyt.veskola kirjoitti:Onkos kenelläkään kokemusta kunäruiskuista, voisiko minimaaliset paikkaukset yrittää sellaisella, vai meneekö pelleilyksi ? Isolla ruiskulla ja rajaamalla maalia kuluu hukkaan kohtuu paljon.
Hyvää jälkeä tuollaisella saa pieniin paikkoihin.
Isolla ruiskulla tai paukkupullolla on vaikeampi häivyttää maalausrajoja

-Jani-
W124, W210, W163, W251
+Pari ajoneuvoa
W124, W210, W163, W251
+Pari ajoneuvoa
jehu kirjoitti:Mobilolife puhkiruostumattomuus takuu on ihan HÖPÖ HÖPÖ juttuja. Emme hyväksy ruostetta ja silleen.... Jotta ruostevaurio menee mobilon piikkiin se vaatii että ruoste on lähtenyt siis sisältä päin. Eli jos sulla
EN YMMÄRRÄ TUOTA JUTTUA MOBILOLIFE:STÄ!!!???
Ei sillä takuulla ja mobilolife ole tekemistä toistensa kanssa?
Ruoste asiaa
Oma MB 270 t cdi -99 sai Oulun Veholta asiallisen käsittelyn, vaikkakin aluksi päällikkö totesi ruosteen olevan ihan normaalia tämän ikäisessä. Ihmettelin asiaa miehelle tiukahkoon sävyyn ja siinäpä ne ongelmat sitten olikin. Tämä on tapahtunut heinäkuussa ja auton sain korjaukseen syyskuussa. Ovet vaihdettiin ja takaluukku fiksattiin. Käytössäni oli myös vuokra-auto mersun piikkiin. Annetaan kuulemma jos auto alle 4 vuotias. Autossani on aukoton huoltokirja, minkä tarkastuttivat Saksassa. Auto oli korjattavana 2 viikkoa puhutun 1 viikon sijasta. Se ei kyllä haitannut, jospa ne tekivät sen sitten kunnolla. Ajattelin tehdä seuraavan huollon Haukiputaalla, ei mersun huolto, joten saapa nähdä miten tulevaisuudessa käy kun ruostetta pukkaa? Vai pitäiskö pistää auto myyntiin.. ei kyllä raskis. 

Re: Ruoste asiaa
Minulta eivät kysyneet huoltokirjaa, vaikka sellainen aukoton olisi ollut tarjolla. Raision Veho ja 1/98 rekisteröity auto.ap65 kirjoitti:Oma MB 270 t cdi -99 sai Oulun Veholta asiallisen käsittelyn, vaikkakin aluksi päällikkö totesi ruosteen olevan ihan normaalia tämän ikäisessä. Ihmettelin asiaa miehelle tiukahkoon sävyyn ja siinäpä ne ongelmat sitten olikin. Tämä on tapahtunut heinäkuussa ja auton sain korjaukseen syyskuussa. Ovet vaihdettiin ja takaluukku fiksattiin. Käytössäni oli myös vuokra-auto mersun piikkiin. Annetaan kuulemma jos auto alle 4 vuotias. Autossani on aukoton huoltokirja, minkä tarkastuttivat Saksassa. Auto oli korjattavana 2 viikkoa puhutun 1 viikon sijasta. Se ei kyllä haitannut, jospa ne tekivät sen sitten kunnolla. Ajattelin tehdä seuraavan huollon Haukiputaalla, ei mersun huolto, joten saapa nähdä miten tulevaisuudessa käy kun ruostetta pukkaa? Vai pitäiskö pistää auto myyntiin.. ei kyllä raskis.
Varmaan on mun Vitossaki nyt erittäin hyvin laitettu kansipahvi kun kesti 3,5 viikkoa sen laitto



Lisää tietoa: www.skg.fi
Mesen Vuosimalli? Täysi huoltokirja?petri.n kirjoitti:En nyt oikeen ymmärtänyt tuota mobilo vuodatusta. Ainakin minulle sanoivat korvaavan ruostevauriot 100%:sti. Lausunto oli korvataan, koska ruostumattomuus takuu on 30 vuotta. Siinä yksinkertainen lausunto tiskin takaa. Tarkastaja tuli vielä jostakin pääkaupunki seudulta. Tarkasti ja sanoi kuukausi menee ennenkuin korjaukseen. Näin tapahtui.
Väyrysen ruostekorjaus
Väyrynen 290 tdt menee huomenna Tampereen Veholle, ovet vaihdetaan ja takaluukku korjataan tai vaihdetaan. 100% takuu. Auto on -97, ei huoltokirjaa ja tuontiauto (siis käytettynä tuotu). Käsittely kesti n. 1,5 viikkoa ja auto menee heti työn alle.
Omaa kokemusta on mm Delta-auton takuukäsittelyistä, ja täytyy sanoa, että Mercedes hoitaa asiat laadulla. Fiat Scudosta halkesi lohko noin puolentoista vuoden ikäisenä ja jouduin itse maksamaan homman kokonaan.
Harva myöntää virheensä ja kantaa vastuun...
Omaa kokemusta on mm Delta-auton takuukäsittelyistä, ja täytyy sanoa, että Mercedes hoitaa asiat laadulla. Fiat Scudosta halkesi lohko noin puolentoista vuoden ikäisenä ja jouduin itse maksamaan homman kokonaan.
Harva myöntää virheensä ja kantaa vastuun...
HEP!!cad70 kirjoitti:Kovin on erinlaisia nämä käytännöt eri Vehon liikkeissä, mutta sainpas minäkin oman korjaukseen ja vieläpä parin viikon sisään. Menee kyllä paikalliselle maalaamolle, ei Vehon kautta. Käyvät ainaski kaikki ovet läpi sekä takalunkan ja lasku menee autoliikkeeseen. Toivotaan ettei ala jo kevät auringon noustessa taas kukkiin!!
Mihin veit ja paljonko tuli maksaan..??
~KOS~
p.s. pistä vastaus vaikka yv:nä
Mersut:
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
Väyrysen ruostekorjaus
Eli onko nyt näin että Veho korjaa automaattisesti kaikki epänormaalisti ruostuneet väykyt vai onko jollekulle annettu kielteinen päätös?
Oma auto 200cdi -01, ruostetta etuovissa ja takaluukun lukon ympärys. Kaikki huollot tehty veholla. Mitäköhän sanovat Raision vehossa?
Oma auto 200cdi -01, ruostetta etuovissa ja takaluukun lukon ympärys. Kaikki huollot tehty veholla. Mitäköhän sanovat Raision vehossa?
Re: Väyrysen ruostekorjaus
Voisi varmaan ruveta sanomaan että Veho korjaa kaikki normaalisti ruostuneet väyrysetvipula kirjoitti:Eli onko nyt näin että Veho korjaa automaattisesti kaikki epänormaalisti ruostuneet väykyt vai onko jollekulle annettu kielteinen päätös?

Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Sain tänään auton pois Suutarilan Veholta. Työnjälki näyttää tosi hyvältä ja palvelu erinomaista, kivat työnjohtajat, kiitos heille. Ainoa miinus on aika pitkät jonotusajat korjaamolle - yli kuukausi.
Auto on C200CDI -98, vaihdettiin pari ovea ja kaksi kunnostettiin.
Sijaisautoa en saanut, syy: Mobilo lupaa sijaisauton 24.10.1998 ja sitä uudemmille autoille (tämä tieto minulle annettiin työnvastaanotosta), omani on rekisteröity 9.10.1998 joten auto jäi saamatta, mutta sillä ei väliä kun sai auton kunnossa ja siistinä takaisin.
Auto on C200CDI -98, vaihdettiin pari ovea ja kaksi kunnostettiin.
Sijaisautoa en saanut, syy: Mobilo lupaa sijaisauton 24.10.1998 ja sitä uudemmille autoille (tämä tieto minulle annettiin työnvastaanotosta), omani on rekisteröity 9.10.1998 joten auto jäi saamatta, mutta sillä ei väliä kun sai auton kunnossa ja siistinä takaisin.
ex. W124 250D -85
ex. W124 200D -92
ex. W210 220D -96
ex. W202 220D STW -96
ex. W202 C200CDI -98
ex. W202 C200CDI -99
ex. W202 C200CDI A STW -01
ex. W211 E200CDI A -08
ex. W204 C200 CDI A -08
ex. W212 E200 CDI A -12
ex. W212 E200 CDI A -13
ex. W212 E200 CDI A -15
ex. W205 C200 CDI A STW (2,1) -16
ex. W205 C200 CDI A STW (2.1) -17
ex. W213 E200 CDI A Pro Premium-17
ex. W213 E200 CDI A Business -18
ex. W213 E200 CDI A Pro STW -18
ex. W247 B180 D Limited Edition -19
ex. W213 E200D Avantgarde Business .19
ex. W213 E200D Edition One Avantgarde -19
X247 GLB 2.0 D A Business -21
ex. W124 200D -92
ex. W210 220D -96
ex. W202 220D STW -96
ex. W202 C200CDI -98
ex. W202 C200CDI -99
ex. W202 C200CDI A STW -01
ex. W211 E200CDI A -08
ex. W204 C200 CDI A -08
ex. W212 E200 CDI A -12
ex. W212 E200 CDI A -13
ex. W212 E200 CDI A -15
ex. W205 C200 CDI A STW (2,1) -16
ex. W205 C200 CDI A STW (2.1) -17
ex. W213 E200 CDI A Pro Premium-17
ex. W213 E200 CDI A Business -18
ex. W213 E200 CDI A Pro STW -18
ex. W247 B180 D Limited Edition -19
ex. W213 E200D Avantgarde Business .19
ex. W213 E200D Edition One Avantgarde -19
X247 GLB 2.0 D A Business -21
Vien viime viikolla oman W202:n vuosimallia 2000 ruostetarkistukseen, jossa huomattiin kuskin ovessa kylkilistan vieressä maalin kuplimista, samoin takaluukussa. Kylkilistan vieressä oleva kuplinta oli tosi vaikea huomata, piti katsoa oikesta kulmasta. Ruostenestokäsittelyyn auto menee helimikuussa, alusta oli suht. hyvässä kunnossa.
Ei muuta kuin Suutarilaan, jossa otettiin digikuvat, ja lähetetiin takuukäsittelijälle. Kaveri Veholla sanoi, että korjauksen suhteen ei pitäisi olla ongelmia, koska auton huollot on tehty Veholla. Odotellaan tässä päätöstä.
Näköjään ongelmat koskevat myös C-sarjaa, ei pelkästään väkkyjä.
Ei muuta kuin Suutarilaan, jossa otettiin digikuvat, ja lähetetiin takuukäsittelijälle. Kaveri Veholla sanoi, että korjauksen suhteen ei pitäisi olla ongelmia, koska auton huollot on tehty Veholla. Odotellaan tässä päätöstä.
Näköjään ongelmat koskevat myös C-sarjaa, ei pelkästään väkkyjä.
Mercedes jo vuodesta 2004
Kylläpä oli Kuopion merkkiliikkeellä aika nihkeää tuon ruoste homman kanssa. Asiakaspalvelu oli syvältä. Ovet ja takaluukku lienee selvää että korjataan. Mutta sitten sivuvilkkujen ympärys hilseilee. Ensin haukkuivat että on maalattu autoa jälkeen päin ja epäilivät tuontiautoksi. Siitä päästiin tiukka sanaisen sanailun jälkeen yhteisymmärrykseen. Lisäksi lokarinkaarissa maali hilseilee. Autossa on muoviset sisälokarit joten kiven iskemistä johtuvaa se hilseily ei ole niin kuin tarkastaja väitti. Miten on kattaako tämä takuu noita sivuvilkkuja ja lokarin kaaria. Auto on E 200 cdi vm 99. ajettu n 290tkm.
Siis kyseessä ei ole takuu ruostumista vastaan, vaan tuotevastuutakuu virheellistä tuotetta vasten. Mikäli voidaan todeta maalipinnan olleen virheellinen tehtaalta lähtiessä ja hilseilyn johtuvan siitä se korjataan.tolby1 kirjoitti:iskemistä johtuvaa se hilseily ei ole niin kuin tarkastaja väitti. Miten on kattaako tämä takuu noita sivuvilkkuja ja lokarin kaaria. Auto on E 200 cdi vm 99. ajettu n 290tkm.
Vähän oudolta tuntuu että hilseilee tehtaan maali

Lisää tietoa: www.skg.fi
No hilseily kyllä on väärä sana kuvaamaan tuotaveskola kirjoitti: Vähän oudolta tuntuu että hilseilee tehtaan maali

No sitten, ajattelin tosiaan että maalinpäältä hilseilee toinen kerros pois. Sen kun puhaseen niin siitähän se pitäisi nähdä mistä on alkanut, ilmeisesti pellin taitoksesta, jossa ollut huono kerros/tartunta.tolby1 kirjoitti:No hilseily kyllä on väärä sana kuvaamaan tuota. Vaan samanlailla kuin takakontin lukkopesän ympärillä maali "kuplii". Ruoste etenee maalin alla. Ei vielä tähän mennessä ole mersun lokarit 5 vuotta vanhassa autossa lahonneet käsiin?
Hittolainen, minähän kävin jo joskus aikoinaan siellä raision veholla eikä vieläkään yhteydenottoa. On siitä jo reilusti kuukausi aikaa, tosin auto sinne nyt ehtisikään...voisi vaikka keväällä auringon paistaessa laittaa sen uuden luukun. Mädätköön nyt talven suolavesissä oikein kunnolla tuo vanha.
Lisää tietoa: www.skg.fi