Mistä johtuu kun auton (w639) etupää rasahtaa kun pieneenkin kuoppaan ajaa?
Jouset uudet edessä ja takana. Katsastuksessa iskarit todettiin olevan ok...
Onko nyt kuitenkin niin, että iskarit ei ole enää täydessä tikissä vai onko iskarit kuivunut ja narahtaa?
Autossa edessä 17" vanne, mietin että voiko rengas ottaa lokasuojaan tai johonkin muoviosaan..
Vai pitäiskö olla jäykemmät jouset.
Mersun iskarit
Re: Mersun iskarit
Jos etupäässä on vakaajan koiranluut tai pysty pallonivel tangot niin etsipä niistä puristamalla välys..toinen paikka voisi olla iskarin yläpää mutta kaipa ne on tutkittu kun iskareita vaihdettu.
Yläpää kumi ..jos on löysä jää korin ja kumin väliin välys joka kyllä tumahtaa...niitä kun ei voi liika kiriä kun toppaa mutta välys jää.
Yläpää kumi ..jos on löysä jää korin ja kumin väliin välys joka kyllä tumahtaa...niitä kun ei voi liika kiriä kun toppaa mutta välys jää.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Mersun iskarit
Iskareista en tiedä koska vaihdettu. Jouset vasta vaihdettu. Voiko siis koiranluu/pystypallonivel aiheuttaa tuollasen narahtavan äänen?atlas kirjoitti:Jos etupäässä on vakaajan koiranluut tai pysty pallonivel tangot niin etsipä niistä puristamalla välys..toinen paikka voisi olla iskarin yläpää mutta kaipa ne on tutkittu kun iskareita vaihdettu.
Yläpää kumi ..jos on löysä jää korin ja kumin väliin välys joka kyllä tumahtaa...niitä kun ei voi liika kiriä kun toppaa mutta välys jää.
Re: Mersun iskarit
Niin koiranluu kolahtaa montussa mutta onkohan sulla ihan alapallonivet kuivat...ostapa apteekista neularuisku ja työnnä suojakumin sisään perä öljyä tai jotain .
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 23
- Liittynyt: Ma 04.04.2016 18:59
- Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaan reservaatti
Re: Mersun iskarit
Koiranluun kolahduksen kyllä tunnistaa, kolisee usein sarjassa niin perkeleesti olipa sitten terävä heitto tai muutoin tien aiheuttamaa tärinää. Samoin väljät tukivarsien pallonivelet tuppaavat kolahtamaan reippaammin esimerkiksi kadulta parkkipaikalle nousessa ja toisinpäin jos siinä on tasokivetys, samoin hidastetöyssyissä usein huomaa. Tämäkin on helppo todeta kun nostaa etukulman ylös ja rengasraudalla väntää varsia/nostelee rengasta.
Jos edellämainitut on kunnossa, niin seuraavaksi vanhat iskarit tai iskarien yläpäät vaihtoon, mielummin molemmat yhtäaikaa. Huonokuntoinen iskari saattaa aiheuttaa mielenkiintoisia ääniä etenkin pakkasilla. Huonokuntoiset iskarit ei oman kokemuksen mukaan katsastusaseman testerissä näy, eikä inssi siitä mitään sano varsinkaan jos ei näkyvää vuotoa ole. Taisi olla niin, että vertaavat saman akselin jousitusarvoja toisiinsa ja jos ero on liian suuri niin sitten antavat vaihtokehoituksen. Nämä kun ostaa merkkitavarana niin voi tuudittautua siihen, että kestävät taas seuraavat 200-300tkm.
Omakohtaista kokemusta on sellaisestakin, että alla on vasta-asennettu uusi -40mm H&R CUP KIT -alustasarja ja normi 225/45/17 rengastus niin katsastusinssi saa iskaritestin arvoksi takaa molemmista kulmista 40%...tuumasi vaan että "takana vähän huonosti vaimennusta".
Eikä alusta ollut edes ns. kivireki ja liikenteessä meni kuin "juna raiteilla". Menetin uskoni katsastuksen iskunvaimennintestiin ja vast'edes olen luottanut omaan intuitioon ajosta ja kulmien "heijaamiseen" käsivoimin.
Edit: tekstiä modifioitu
Jos edellämainitut on kunnossa, niin seuraavaksi vanhat iskarit tai iskarien yläpäät vaihtoon, mielummin molemmat yhtäaikaa. Huonokuntoinen iskari saattaa aiheuttaa mielenkiintoisia ääniä etenkin pakkasilla. Huonokuntoiset iskarit ei oman kokemuksen mukaan katsastusaseman testerissä näy, eikä inssi siitä mitään sano varsinkaan jos ei näkyvää vuotoa ole. Taisi olla niin, että vertaavat saman akselin jousitusarvoja toisiinsa ja jos ero on liian suuri niin sitten antavat vaihtokehoituksen. Nämä kun ostaa merkkitavarana niin voi tuudittautua siihen, että kestävät taas seuraavat 200-300tkm.
Omakohtaista kokemusta on sellaisestakin, että alla on vasta-asennettu uusi -40mm H&R CUP KIT -alustasarja ja normi 225/45/17 rengastus niin katsastusinssi saa iskaritestin arvoksi takaa molemmista kulmista 40%...tuumasi vaan että "takana vähän huonosti vaimennusta".

Edit: tekstiä modifioitu
S204 / 2008 / 200CDI AUT