Just tällaiselta munkin tuntui, vakiosäädöissä oleva 300tdt. Nopea ja kohtuuhelppo apu on pumpun päällä olevan alppikellon (tai alda) säätö aukipäin. Se tuo juuri tuohon alakierroksille apua, toki vielä itse pumpun takakannen allekkin pitää mennä. Mutta omassani tuokin auttoi jo hieman.sotahiiri kirjoitti:Lähti ensimmäistä kertaa käymään niinkuin kuuluukinOn jo alkanut ketuttaa aamuisin 5:20 ilmata polttoainejärjestelmää kadun varressa
EDIT:
Mun mielestä auto vaan tuntuu kovin tehottomalta, alle 2000 kiekan ei tapahdu oikeen mitään, ahdotkin nousee vasta siellä. Siitä sitten vetääkin ihan mukavasti, mutta ihmeen kuminauhamainen on liikkellelähdössä vaikka olisi pedaali pohjassa. Ja ahtaa n. 0,75bar koko kierrosalueen, tämä lienee normaali paine? Turbo on käsittääkseni vakio, olisko pumpun ajotukset pieles, jakoketju venahtanu?
C124 260E MEGASQUIRT HX35W + käyttisten rakentelua ->
Re: C124 260E MEGASQUIRT HX35W +S124 300tdt 4matic käyttis
C126 500 -88
855-T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
855-T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
Re: C124 260E MEGASQUIRT HX35W +S124 300tdt 4matic käyttis
Pitänee ruuvvailla kelloa ja käydä pumpun sisällä
Lähti tosiaan tänä aamunakin -10C käymään parin sekunnin starttauksella 12h seisonnan jälkeen. Käy vaan jotenkin ontuen (viidellä?) ekan 10-15sek, mistä lie johtuu? olisko suutinvikaa vai mahtaako pumpun ajotukset olla pielessä?

Nykyinen kalusto:
C124 M103 2.6 Turbo+megasquirt (Versio 2.0 rakenteilla) -89
S124 E280 -93
C124 M103 2.6 Turbo+megasquirt (Versio 2.0 rakenteilla) -89
S124 E280 -93
Re: C124 260E MEGASQUIRT HX35W +S124 300tdt 4matic käyttis
Mittaileppa hehkut hehkureleen pistokkeesta.
Käyttiis: W124 300DT -89
Projekti: S124 om606 4Matic -89
Projekti: S124 om606 4Matic -89
Re: C124 260E MEGASQUIRT HX35W +S124 300tdt 4matic käyttis
Niin en tiedä onko tuo tehottomuuden tunne vika vai ominaisuus. Oma om602 turbo tuntui myös ihan samalta, alakierroksilla ei tapahdu mitään, heräilee vasta kun on kunnolla jengaa. Tuntui myös tehottomammalta kuin 230ce:ni joka paperilla on lähes saman tehoinen. Luulis tuossa dieselissä olevan laajempi tuo vääntöalue. Katsotaan miltä se 250 turbo tuntuu kansi rempan jälkeen. Tehottomuuteen vaikutti varmaan myös se että imu ja pakosarjan tiivisteet näytti vuotaneen, eli paineita on päässyt pakoon...Lapio kirjoitti:Just tällaiselta munkin tuntui, vakiosäädöissä oleva 300tdt. Nopea ja kohtuuhelppo apu on pumpun päällä olevan alppikellon (tai alda) säätö aukipäin. Se tuo juuri tuohon alakierroksille apua, toki vielä itse pumpun takakannen allekkin pitää mennä. Mutta omassani tuokin auttoi jo hieman.sotahiiri kirjoitti:Lähti ensimmäistä kertaa käymään niinkuin kuuluukinOn jo alkanut ketuttaa aamuisin 5:20 ilmata polttoainejärjestelmää kadun varressa
EDIT:
Mun mielestä auto vaan tuntuu kovin tehottomalta, alle 2000 kiekan ei tapahdu oikeen mitään, ahdotkin nousee vasta siellä. Siitä sitten vetääkin ihan mukavasti, mutta ihmeen kuminauhamainen on liikkellelähdössä vaikka olisi pedaali pohjassa. Ja ahtaa n. 0,75bar koko kierrosalueen, tämä lienee normaali paine? Turbo on käsittääkseni vakio, olisko pumpun ajotukset pieles, jakoketju venahtanu?
230ce 91
300d 2.5 turbo 92
Sprinter 316cdi bussi
Raadot
250td 91
Sprinter 312D bussi
300d 2.5 turbo 92
Sprinter 316cdi bussi
Raadot
250td 91
Sprinter 312D bussi
Re: C124 260E MEGASQUIRT HX35W +S124 300tdt 4matic käyttis
Niin, ne on vaihdettu toissapäivänä. Voihan toki rele olla viallinen tai johto poikki...Jukki kirjoitti:Mittaileppa hehkut hehkureleen pistokkeesta.
Nykyinen kalusto:
C124 M103 2.6 Turbo+megasquirt (Versio 2.0 rakenteilla) -89
S124 E280 -93
C124 M103 2.6 Turbo+megasquirt (Versio 2.0 rakenteilla) -89
S124 E280 -93
Re: C124 260E MEGASQUIRT HX35W +S124 300tdt 4matic käyttis
Meilläkin tallissa 260E seisomassa enkä ole ennen kuullut että näitä turboteltu. Onko vaikea saada muutokset otteelle ja katsastuksesta läpi?
Sprinter W901 208 cdi, 2002
B160 W245, 2010
B160 W245, 2010
Re: C124 260E MEGASQUIRT HX35W +S124 300tdt 4matic käyttis
260 ja 300 on sama alusta, joten pysymällä alle 188hp:n pitäisi onnistua alustaa muuttamatta.
Nykyinen kalusto:
C124 M103 2.6 Turbo+megasquirt (Versio 2.0 rakenteilla) -89
S124 E280 -93
C124 M103 2.6 Turbo+megasquirt (Versio 2.0 rakenteilla) -89
S124 E280 -93
Re: C124 260E MEGASQUIRT HX35W +S124 300tdt 4matic käyttis
Nyt tomii neliveto ja tasonsäätö! Uusin vuotavat pikkuputket jarruputkella (5 ja 6mm) ja palloilta iskareille teetin hydrauliletkusta uudet. Nyt on ryhdissään ja oli vielä yön jälkeenkin 

Nykyinen kalusto:
C124 M103 2.6 Turbo+megasquirt (Versio 2.0 rakenteilla) -89
S124 E280 -93
C124 M103 2.6 Turbo+megasquirt (Versio 2.0 rakenteilla) -89
S124 E280 -93
Re: C124 260E MEGASQUIRT HX35W +S124 300tdt 4matic käyttis
Katos viikonloppuna 3. ja 4. vaihde laatikosta. Syy: Vaihteistoöljyn vähyys. Kaadoin 0,6L lisää mobil 220 atf:ää. Ja taas pelasi laatikko, tikkukin kastui. Jouduin kuitenkin lisäämään öljyä seuraavana päivänä. (Kestääkö pakkojen täyttyminen tai jotain?). Liukkaalla on tullut leikittyä ja testailtua nelivetoa, ja vedätyksen jälkeen tulee vaihteistoöljyn hajua kabiiniin, alle sitä ei kuitenkaan tipu. Mahtaakohan vaihteistoöljyä mennä jakolaatikon sisään, joka sitten huohottimen kautta käryää? ZH-M:ääkin tuntui hupenevan pöntöstä, saattoi silti johtua iskunvaimentimien täyttymisestä (oli viimeksi kun katsoin melko alhaalla vielä perä ja huomattavasti vetelämpi). Toivottavasti zh-m ei katoa jakolaatikon sisään.
Missäpäin jakoaskia on poisto- ja täyttöproput? ja mitä öljyä jakoaskiin laitetaan? ATF 220?
Missäpäin jakoaskia on poisto- ja täyttöproput? ja mitä öljyä jakoaskiin laitetaan? ATF 220?
Nykyinen kalusto:
C124 M103 2.6 Turbo+megasquirt (Versio 2.0 rakenteilla) -89
S124 E280 -93
C124 M103 2.6 Turbo+megasquirt (Versio 2.0 rakenteilla) -89
S124 E280 -93
Re: C124 260E MEGASQUIRT HX35W +S124 300tdt 4matic käyttis
Jakoaskin proput löytyy kun konttailet auton alle jakoaskin työ. Täyttöproppu sojottaa perää kohti ja tyhjennysproppu maata kohti. Kokeile kuitenki nykiä ensi se täyttöroppu auki niin voi löytyä kadonneet ZH-M:t. Vaihteistoöljyt sinne ei varmasti sovi menemään..
Käyttiis: W124 300DT -89
Projekti: S124 om606 4Matic -89
Projekti: S124 om606 4Matic -89
Re: C124 260E MEGASQUIRT HX35W
Päättyykö tuo bensaturbon tarina tällaiseen nokivasaran ostoon? Siinä tapauksessa voit muuttaa otsikkoa, jotta näitä juttuja ei turhaan avaisi.sotahiiri kirjoitti:Tuli ostettua S124 300tdt 4matic. 2+3h paku, eli halpaa ajoa käyttiksellä. ...
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020

Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: C124 260E MEGASQUIRT HX35W +S124 300tdt 4matic käyttis
Ei pääty, mutta hiljaiseloa tulee ainaki talven yli olemaan. Muutan otsikkoa vähän.
Tänään vaihdoin jakoaskiin öljyt. Täyttöproppua pelonsekasin tuntein auki... Ei mitään! Tyhjennysproppu auki, ulos tuli vajaa litra tummanruskeaa, peräöljyltä haisevaa kuraa. Eli ZH-M:t eivät mene jakolootaan
Onneksi tuli katottua, ei varmaan ihan parasta öljyä jakolootaan tuo. Sisään meni isolla tippakannulla painelemalla vajaa litra Mobil atf 220 vaihteistoöljyä. Pitänee ajella hetki ja vaihtaa uudestaan.
Tänään vaihdoin jakoaskiin öljyt. Täyttöproppua pelonsekasin tuntein auki... Ei mitään! Tyhjennysproppu auki, ulos tuli vajaa litra tummanruskeaa, peräöljyltä haisevaa kuraa. Eli ZH-M:t eivät mene jakolootaan

Nykyinen kalusto:
C124 M103 2.6 Turbo+megasquirt (Versio 2.0 rakenteilla) -89
S124 E280 -93
C124 M103 2.6 Turbo+megasquirt (Versio 2.0 rakenteilla) -89
S124 E280 -93
Re: C124 260E MEGASQUIRT HX35W + 300tdt 4matic käyttis sivu
Onneksi olkoon!
sullahan on vuotamaton jakolaatikko. Omi tosin mullakin, mutta muokkautin silti jm-koneella jakolaatikon. 7desiä muistaakseni jakolootikon öljytilavuus on. Sitä en tiä mitä öljyä sinne alkuperäseen lastikkoon pitäis laittaa, jm-koneen jäljiltä lukkoperäöljyä ainakin.

Käyttiis: W124 300DT -89
Projekti: S124 om606 4Matic -89
Projekti: S124 om606 4Matic -89
Re: C124 260E MEGASQUIRT HX35W + 300tdt 4matic käyttis sivu
Terve taas!
Laitetaan nyt pari kuvaa tuosta maticista kun alkaa olla kunnossa pikkuhiljaa. Vielä vaatii tlc:tä, että saa omaa vaatimustasoa miellyttävän.
Laitetaan nyt pari kuvaa tuosta maticista kun alkaa olla kunnossa pikkuhiljaa. Vielä vaatii tlc:tä, että saa omaa vaatimustasoa miellyttävän.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Nykyinen kalusto:
C124 M103 2.6 Turbo+megasquirt (Versio 2.0 rakenteilla) -89
S124 E280 -93
C124 M103 2.6 Turbo+megasquirt (Versio 2.0 rakenteilla) -89
S124 E280 -93
Re: C124 260E MEGASQUIRT HX35W + 300tdt 4matic käyttis sivu
Korjailin kaikki Coupea koskevien kuvien linkit, koska dropbox oli päättänyt jostain syystä muuttaa alkuperäisten kuvien linkkejä...
Noh, tuli kuntoon. Osa kuvista keikahti samalla 90 astetta. Koittakaa kestää
Sain tallipaikan asuinpaikkakunnalta ja koulukin alkaa olla pikkuhiljaa päätöksessä. Tänä vuonna uskoisin coupeen tulevan mahdollisesti jo leima 



Nykyinen kalusto:
C124 M103 2.6 Turbo+megasquirt (Versio 2.0 rakenteilla) -89
S124 E280 -93
C124 M103 2.6 Turbo+megasquirt (Versio 2.0 rakenteilla) -89
S124 E280 -93
Re: C124 260E MEGASQUIRT HX35W + 300tdt 4matic käyttis sivu
tullaampas seurailemaan vielä näin muutama vuosi jälkeenpäin 

W203 C30 CDI AMG
W201 200 E
W124 250 TD
W123 300 D
W201 200 E
W124 250 TD
W123 300 D