Nälkä pääsi kasvamaan syödessä ja "helppo homma" levisi käsiin.
Aloin vaihtamaan CLK 200k:hon (M271.955) pienempää kompressorin hihnapyörää, joka ei sitten menekään paikalleen niin kuin elokuvissa. Alkuperäinenkin irtosi vain vaivoin halkaisemalla se, kun ei rullan rakenne kestänyt ulosvetäjän koukkuja.
K1. Uutta rullaa on kuumennettu kosanilla ja akselia jäädytetty spraylla: ei mene. Tein puukotelon rullalle, ja sitä vastaan ei mahdu hakkaamaan niin että menisi paikalleen. Onko kompuran irroitus ja kunnon pajavasaratakominen ainoa tapa saada rulla paikalleen?
K2. Uudesta rullasta irtoaa jotain mustaa metallimaista hilettä pinnasta kuumentaessa sitä. Rullan reiästä sitä on lähtenyt osin myös, ja kuumennan varmaan loputkin irti, josko sitten menisi. Mitäköhän tämä on?
K3. Jotta saan kompuran irti, imusarja pitää irroittaa. Tarvitseeko tämän tiivistettä uusia aina irroittamisen jälkeen?
Jos on ammattimiestä/-naista joka näitä jossain Pirkanmaa/Uusimaa -akselilla tekisi, saa vinkata ja vaikka tarjota paljollako laittaa kuntoon jos tuon pihaan.
Help: CLK:n kompuran hihnapyörän asennus ei ihan onnistu
Help: CLK:n kompuran hihnapyörän asennus ei ihan onnistu
E 240 2001, SLK 200K 2002, CLK 200K 2007
Re: Help: CLK:n kompuran hihnapyörän asennus ei ihan onnistu
Mittaapa paksuus ero ensin..normaalia en tiedä mutta oisiko 0.10mmm jos enemmän ei se sinne mene millään..toki kuumennus ja akseli jäähdytys auttaisi mutta jos se ei mene pohjaan tulee ongelma.
Älä myöskään hakkaa akselia kun laakerit kärsii...
https://cse.google.fi/cse?cx=partner-pu ... gsc.page=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Oisiko tuolta apuja?
Älä myöskään hakkaa akselia kun laakerit kärsii...
https://cse.google.fi/cse?cx=partner-pu ... gsc.page=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Oisiko tuolta apuja?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Help: CLK:n kompuran hihnapyörän asennus ei ihan onnistu
Itse tuon saman asian kanssa taistellut tuossa A209 kolmisen vuotta sitten.
1. versio yksi , rälläkällä alk. pyörä pois ja väkisin uusi paikalleen, uudesta pyörästä pikku siivu pois. Kesti noin 2vko sen jälkeen uusi pyörä irtosi
2. versio hommansin uuden kompuran ebaystä ja prässissä vanha pois uusi pyörä paikalleen. Tämä versio kesti n. 5tkm ja sen jälkeen laakerit meni kompressorista
3. versio kahdesta rikkiäisestä kompressorista tehtiin yksi ehjä en ole aivan aivan varma ostinko vielä toisen kompuran tuohon autoon.
Tätä kompuraa on tehty valmiiksi pienemmälä hihnapyörällä, mutta silloin ei ollut semmosta missään myytävänä, voin katsoa jos löydän varaosanumeron
Tämän jälkeen kompura pysyi vakiona, mutta muistaakseni chipattiin, mutta eroa ei huomannut ajaessa vaikka tehoa piti olla +25hp
Eli loppujen lopuksi pidä tuo auto vakiona ja nekin rahat säästyy jakoketju jumppaan..
1. versio yksi , rälläkällä alk. pyörä pois ja väkisin uusi paikalleen, uudesta pyörästä pikku siivu pois. Kesti noin 2vko sen jälkeen uusi pyörä irtosi
2. versio hommansin uuden kompuran ebaystä ja prässissä vanha pois uusi pyörä paikalleen. Tämä versio kesti n. 5tkm ja sen jälkeen laakerit meni kompressorista
3. versio kahdesta rikkiäisestä kompressorista tehtiin yksi ehjä en ole aivan aivan varma ostinko vielä toisen kompuran tuohon autoon.
Tätä kompuraa on tehty valmiiksi pienemmälä hihnapyörällä, mutta silloin ei ollut semmosta missään myytävänä, voin katsoa jos löydän varaosanumeron
Tämän jälkeen kompura pysyi vakiona, mutta muistaakseni chipattiin, mutta eroa ei huomannut ajaessa vaikka tehoa piti olla +25hp
Eli loppujen lopuksi pidä tuo auto vakiona ja nekin rahat säästyy jakoketju jumppaan..
Viimeksi muokannut joskami, Su 20.11.2016 14:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
* star * Jyväskylä
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
Re: Help: CLK:n kompuran hihnapyörän asennus ei ihan onnistu
Eli helpompi isontaa kampuran pyörää kun laittaa pienmpää pyörää kompuralle.
Eikös Suomessakin ollut paja joka näitä teki ja möi?
Eikös Suomessakin ollut paja joka näitä teki ja möi?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Help: CLK:n kompuran hihnapyörän asennus ei ihan onnistu
Joo kyllä siellä uusi rulla oli sisältä ahdas. Akseli on 15.88mm, vanha rulla 15.85 ja uusi 15.77mm. Huomenna sorvaamoon ja uusi tuohon vanhan mittaan hoonilla. Eli atlas ihan oikeessa oot.
Joskami: oliko sulla tää 184hv versio jota viritit? Näissähän on kahta eri Eatonin kompuraa, oliko niin että M45 ja M65, joista mulla tuo jälkimmäinen. Vakiona en oikein voi pitää, kun toi vanha rulla on aika komeessa kunnossa. Ihmettelen vaan, että mikähän se sulla noin aikasin on kompuran rikkonut, paljot metrit vai mitä. Mulla 186tkm kellossa.
Joskami: oliko sulla tää 184hv versio jota viritit? Näissähän on kahta eri Eatonin kompuraa, oliko niin että M45 ja M65, joista mulla tuo jälkimmäinen. Vakiona en oikein voi pitää, kun toi vanha rulla on aika komeessa kunnossa. Ihmettelen vaan, että mikähän se sulla noin aikasin on kompuran rikkonut, paljot metrit vai mitä. Mulla 186tkm kellossa.
E 240 2001, SLK 200K 2002, CLK 200K 2007
Re: Help: CLK:n kompuran hihnapyörän asennus ei ihan onnistu
Näitä on ainakin noihin vanhempiin kompuroihin asennettu, ilmeisesti jo 209 CLK:n pre-faceliftiin jossa on vakiona 163hv. Jossain singaporen mersufoorumilla puhuvat että 184hv versio on jo tehtaalta tuosta edellisestä parannetulla kampuran pyörällä.atlas kirjoitti:Eli helpompi isontaa kampuran pyörää kun laittaa pienmpää pyörää kompuralle.
Eikös Suomessakin ollut paja joka näitä teki ja möi?
E 240 2001, SLK 200K 2002, CLK 200K 2007