atlas kirjoitti:Niin en minä pahalla kun tiesin ton suunnitelmasi...en vain oikein välitä noista koko bägin nollaajista tai jos huijataan anturi mutta tässä on kuitenkin toinen juttu kyseessä...toivottavasti en pahoittanut mieltäsi ja ohjelmoijan.
Hei,
Muutin tuota välikommenttiani tuolla keskustelussa ja otin pois vastusarvot ja ne tiedot kuinka tuo homma tehdään, koska ainahan siinä olisi väärinkäytön mahdollisuus ja joku saattaisi niillä ohjeilla viallisen airbagin ohittaa ja myydä autonsa eteenpäin toimivana, ilman että uusi omistaja tietäisi "virittelystä" mitään. Netissä myydään jos monenmoista airbagin kusettajaa ja itse en niitä halunnut autooni laittaa, vaan nimenomaan etsin käytettynä sen Recaron ja airbagillisen version siitä. Uutena olisi maksanut yli 3500 eur kiinnikerautoineen ja en viitsinyt käytettyyn autoon semmoista summaa laittaa. Oli aika työn takana löytää airbagillista Recaroa ja muutoinkin melko vähän myynnissä tuota Ergomed ES-jakkaraa ( Heidän paras mallinsa). Mersun oma istuin on yksi surkeimpia missä koskaan istunut ja kutakuinkiin viittäkymmentä eri autoa olen ajanut pitkän työurani aikana.
En minä mieltäni tässä pahoittanut, mutta mikä tahansa liike olisi ottanut ne hälyt pois sieltä airbagin moduulilta, eihän tuo testerikään ilmoittanut muuta kuin liian alhainen (taikka korkea vastusarvo airbagilla ja em. häly tulee pelkästään jo siitä, että liitin on ollut auki). Itseasiassa eräs firmakin olisi tuon koko homman tehnyt, oli vaan liian kaukana asuinpaikastani.