107 liittyvät kysymykset
Re: 107 liittyvät kysymykset
En ole kun ei ole tuollaista lämpömittaria.... Vika on todella mystinen. Kylmänä lämmöt nousee melkein tappiin asti ( mittarin mukaan) , hetkeksi kun pysähtyy ja sammuttaa koneen niin sen jälkeen mittari asettuu hieman yli 80astetta.
Onko kukaan kokeillut kokonaan ilman termaria ?????
Tai sitten pitää hakea jostain halpahallista moinen lasermittari.....
Onko kukaan kokeillut kokonaan ilman termaria ?????
Tai sitten pitää hakea jostain halpahallista moinen lasermittari.....
SL- man
Re: 107 liittyvät kysymykset
En suosittele ajamaan ilman termaria. Mersun termari avaa pääkanavan ja sulkee lämmityskierron. Termarin poistaminen sotkee tällöin koko jäähdytyskierron.
Suosittelen ostamaan sen mittarin ennenkuin tekee mitään radikaalia...Mittaristoissa on ollut usein lämpömittarit ihan sekaisin.
Timppa
Suosittelen ostamaan sen mittarin ennenkuin tekee mitään radikaalia...Mittaristoissa on ollut usein lämpömittarit ihan sekaisin.
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
- Tiffany Twisted
- Vakiokalustoa
- Viestit: 96
- Liittynyt: To 28.05.2015 18:08
Re: 107 liittyvät kysymykset
Pakko jakaa kun olen niin tyytyväinen itseeni.
Onnistuin hölmöilemään niin, että kadotin sulakerasian kannen, jonka tilalle on tietysti on ihan älyttömän vaikea löytää vastaavaa. Bamboo-väristä ei enää valmisteta, eikä sitä sulaketaulukkoakaan juuri minun autooni siinä kannen sisäpuolella.Usasta olisi saanut käytetyn ilman sitä lappua. 50 dollaria+postimaksut+tullit+ALV.
Löysin muualta väärän värisen, jonka maalasin sävytetyllä paukkupullolla oikean väriseksi. Ja netistä bongasin valokuvan, josta rakentelin uuden lapun.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: 107 liittyvät kysymykset
Mikä Denson tulppa sopii parhaiten M116 moottorille kun vastaavuus taulukko NGK:lle antaa kymmenkunta Denson vaihtoehtoa?
kekehe kirjoitti:Tervehdys Kuopiosta!
Tulpiksi hankin NGK BP6ES tulpat. Sitten alkoivat käyntiongelmat. Pudotti aina pyttyjä pois pelistä ja sitten taas kunnolla lämmettyään lähti pelaamaan kunnolla. Arvelin syyksi rimpulat tulpanjohdot. Vaihdoin ne takaisin vanhoihin ja tutkailin kaikkia muitakin sähköjohtoja jotka ovat kovettuneita. Ei auttanut. Luin kauhuissani juttuja D-jetronicista ja sen monimutkaisuudesta ja haavoittuvuudesta. Tutkailin kärjet virranjakajan sisältä ja ne näyttivät puhtailta. Lopulta kuitenkin pari päivää sitten kokeilin vielä että vaihdan vanhat (Denso) tulpat takaisin. Ja kas kummaa, moottori toimii taas mainiosti. En olisi voinut arvata että tulpat olivat ongelman aiheuttaja kun nuo NGK:t ovat kuitenkin suositeltavat tulpat jossain luettelossa. Onkohan muilla kokemuksia tulppien kanssa puljauksesta? NGK:t eivät ole häiriösuojattuja, onkohan sillä vaikutusta asiaan? Onko jotain suositeltavia tulppia?
Re: 107 liittyvät kysymykset
w107 keskikonsolin pinnoite on ilmeisesti vinyyliä vai jotain muuta? Onnistuuko siihen laittaa uutta vinyylipintaa, ainakin kojelaudan päälliseen olen nähnyt vaihdettavia vinyyli tms paloja. Onko porukalla kokemusta hyvistä vinyylin kiillotusaineista?
Re: 107 liittyvät kysymykset
Minäkin tilasin nämä mattojen alle tulevat pehmusteet, etujalkatilaan tulevat olivat kyllä kuvan mukaisia, jokinlaisessa muotissa "paistettuja" mutta takajalkatilaan tulevat levyt olivat heppoisesta superlonista leikeltyjä palasia ja muotokaan ei ollut sopiva, onko muilla samoja kokemuksia näistä?
Tiffany Twisted kirjoitti:https://www.cabrio.de/khm/en/carpets-mo ... pcs-detail
Näitäkö kaipailet?
Tulevat siis lattian ja verhoilumaton väliin.
Re: 107 liittyvät kysymykset
Alunperin takamatoissa on kiinni tosiaan vain pienet superlonin kappaleet. Äänieristemateriaali on takalattiassa kiinni.
Timppa
Timppa
Viimeksi muokannut unski, Su 02.10.2016 20:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
- Tiffany Twisted
- Vakiokalustoa
- Viestit: 96
- Liittynyt: To 28.05.2015 18:08
Re: 107 liittyvät kysymykset
Omaani olen saanut palautettua alkuperäiseen väriinsä kiillottamalla/puhdistamalla sitä NOVUS 3 ja sitten NOVUS 2 muovinkiillotustahnoilla. Samaisella aineella saa myös naarmuisen muoviplexin palautettua alkuperäiseen kiiltoonsa. Poistaa naarmut.BHN kirjoitti:w107 keskikonsolin pinnoite on ilmeisesti vinyyliä vai jotain muuta? Onnistuuko siihen laittaa uutta vinyylipintaa, ainakin kojelaudan päälliseen olen nähnyt vaihdettavia vinyyli tms paloja. Onko porukalla kokemusta hyvistä vinyylin kiillotusaineista?
Oletan, että tarkoitat keskikonsolilla istuimien välissä olevaa konsolia, johon on istutettu myös vaihteenvalitsin, ilmastoinninsäädöt ja radio. Usein nuo konsolit (ainakin ne joita minä olen nähnyt) ovat haalistuneita ja maitomaisia väriltään. Novus auttaa siihen, mutta tiedossa on paljon hinkkaamista.
- Tiffany Twisted
- Vakiokalustoa
- Viestit: 96
- Liittynyt: To 28.05.2015 18:08
Re: 107 liittyvät kysymykset
Olen nähnyt kahdenlaisia sisävaloja (courtesy lights) SL r107 mallissa. Toisissa on valot edessä jalkatiloissa ja joissakin vielä ylhäällä aurinkolippojen vieressä toiset valot.
Toimivatko nämä ylhäällä olevat valot samalla tavalla kuin alhaalla olevat, eli silloin kun ovi aukaistaan, vai onko niille erillinen kytkin? Ovatko nämä valot erillinen optio vai jostain tietystä vuosimallista eteenpäin ollut vakiovaruste?
Yritin kaivaa tietoa Googlen avulla, mutta en löytänyt mitään.
Toimivatko nämä ylhäällä olevat valot samalla tavalla kuin alhaalla olevat, eli silloin kun ovi aukaistaan, vai onko niille erillinen kytkin? Ovatko nämä valot erillinen optio vai jostain tietystä vuosimallista eteenpäin ollut vakiovaruste?
Yritin kaivaa tietoa Googlen avulla, mutta en löytänyt mitään.
Re: 107 liittyvät kysymykset
Muistaakseni ylä-ja alavalot on olleet kaikissa SL-malleissa. 80-luvun alkupuolella ylävalot sai toimimaan erillisellä kytkimellä, siihen asti ne toimi kaikki yhdessä, kun ovi avataan,
Timppa
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: 107 liittyvät kysymykset
Moi,
nyt Unskilla muisti pätkii ylävaloja ei ole kaikissa vakiona. Ainakin tuossa 79 purku autossa ne ovat ja muistaakseni muissa mitä on itsellä ollut niin ylävaloja ei ole ollut siellä aurinkolipan päällä.
nyt Unskilla muisti pätkii ylävaloja ei ole kaikissa vakiona. Ainakin tuossa 79 purku autossa ne ovat ja muistaakseni muissa mitä on itsellä ollut niin ylävaloja ei ole ollut siellä aurinkolipan päällä.
mb W115 240D-75
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
Re: 107 liittyvät kysymykset
Juu en ollut ihan varma asiasta, siksi pistin "muistaakseni", kun minulla on ollut kaikissa omissani ja paneeleissakin ne ylävalot...mutta saattaahan ne juku olla matkan varrella sitten päivittänytkin...tosin saattaa myös olla lisävaruste ja ehkäpä jenkkimalleissa vakiona... Kannattaisi melkein katsoa epc:stä mitä se mainitsee noiden paneleiden tiedoissa.
Timppa
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: 107 liittyvät kysymykset
Terve. Olipas mielenkiintoista asiaa tässä viestiketjussa 107sta. Minulla olisi kysymys mesen sisä ja ulkovärin koodin löytämisestä. Tiedän, juu, että löytyy konepellin alta syylarin edessä olevasta etupellistä, mutta kun se peltilätkä puuttuu minun autosta. Onko mahdollista saada selville valmistenumeron kanssa, millä sisustan värillä jne autoni on? Kun katsoo netissä noita sisämattojen värejä, niin enosaa sanoa, onko Palomino vai Bamboo vai joku muu, mikä??? Vm -78 500 SL kyseessä.
SL 500 R107, E-Coupe 350 CDi C207, Opel Corsa GSI -02
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 53
- Liittynyt: Pe 04.04.2014 14:17
- Paikkakunta: Oulu
Re: 107 liittyvät kysymykset
Hei,
Valmistenumero pitäisi löytyä myös kuljettajan puolen oven `pilarista`. Tuon valmistenumeron avulla saa haettua mersuliikkeestä kantakortin, josta ulkoväri, sisuta ja muut auton varusteet selviää. Netistä löytyy usemmalta sivulta selitykset mersun käyttämille koodeille.
-Jaakko
Valmistenumero pitäisi löytyä myös kuljettajan puolen oven `pilarista`. Tuon valmistenumeron avulla saa haettua mersuliikkeestä kantakortin, josta ulkoväri, sisuta ja muut auton varusteet selviää. Netistä löytyy usemmalta sivulta selitykset mersun käyttämille koodeille.

-Jaakko
Re: 107 liittyvät kysymykset
Pilarin tyyppikilpi on ainakin alkusarjojen autoissa vain Jenkkimalleissa. Euromalleissa runkonumero ja tyyppikilpi on pelkästään lukkopellissä. Auto muuten pitää olla omissa nimissään ja auton rekisteriote pitää olla mukana, että kantakortin kopion saa...ainakin pitäisi siis...riippuu tietysti Vehon tai virallisen edustajan toimipisteen toimintatavoista.
Timppa
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: 107 liittyvät kysymykset
Tere. Siis mitään nettisivua ei ole, vaan Veholle on marssittava, että saa kantakortin(?) runkonumeron perusteella?
SL 500 R107, E-Coupe 350 CDi C207, Opel Corsa GSI -02
Re: 107 liittyvät kysymykset
TerveBHN kirjoitti:Miten olette korjanneet lässähtäneet penkit? Eli kun istuu niin tippuu pohjaan asti
Näin tämän kysymyksen, vaikka onkin vuoden vanha. Kankaanpäässä on kaveri joka vaihtoi minun auton rättikaton ja lupasi korjata auton penkit molemmat 150€ työstä, osat päälle. Katto on ainakin hyvin laitettu ja oli todella edullinen asennus vs muita mitä kysyin.
SL 500 R107, E-Coupe 350 CDi C207, Opel Corsa GSI -02
Re: 107 liittyvät kysymykset
W107:n taitaa saada epc:stä varusteet vasta jostain 80- luvun puolelta. Jos pitäisi veikata sanoisin -83 eteenpäin...jos edes W107:aa on koskaan otettu sinne mukaan.
Timppa
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: 107 liittyvät kysymykset
Ihan vain tuli mieleen, kun katselin tuota viestiketjua: Mitkä mahtaisivat olla autosi runkonumeron ensimmäiset kuusi numeroa, kun 500:nen SL tuli tuotantoon kirjallisuuden mukaan vasta huhtikuussa -80. Pohdin vain voisiko autosi olla jotain muuta tyyppiä alunperin, mikäli se tosiaan on vm. -78?touko1 kirjoitti: Vm -78 500 SL kyseessä.
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: 107 liittyvät kysymykset
Niin, autohan on tuotu USAsta ja olen jostain lukenut, että siellä ei ole ollut kuin 500 SL valikoimassa, eli 450 SL se oikeasti on. Näin olen antanut itseni ymmärtää.....?
SL 500 R107, E-Coupe 350 CDi C207, Opel Corsa GSI -02
Re: 107 liittyvät kysymykset
Minun autoni (-85 vuoden lopun "facelift") varustetiedot löytyy EPC:sta ja myös foorumilla olevasta linkistä venäläiselle sivustolle.
R107 500 SL:ää ei ole myyty jenkeissä dealerin kautta, vaan kaikki ovat olleet "harmaatuontia". Määriä en tiedä, mutta käsittääkseni ei niitä paljoa ole. Omani myös on sitä kautta Suomeen tullut.
R107 500 SL:ää ei ole myyty jenkeissä dealerin kautta, vaan kaikki ovat olleet "harmaatuontia". Määriä en tiedä, mutta käsittääkseni ei niitä paljoa ole. Omani myös on sitä kautta Suomeen tullut.
R107 500 SL
W111 220 SEb coupe
W111 220 SEb coupe
Re: 107 liittyvät kysymykset
Tarkoitat tuolla harmaatuonnilla???? Joku ostanut Euroopasta, vienyt USAaan ja tullut takaisin Eurooppaan taas vai?
SL 500 R107, E-Coupe 350 CDi C207, Opel Corsa GSI -02
Re: 107 liittyvät kysymykset
Mercedes ei ole koskaan tehnyt W107 500SL mallia US-markkinoille sopivaksi ts. ei sitä ole sinne vienyt. Kaikki USA:sta löytyvät aidot 500:set on joku toinen taho sinne vienyt ja muuttanut USA:n rekisteröintiin sopiviksi. Harmaatuonti tarkoittaa virallisen maahantuojan ohi tehtyä maahantuontia.
Timppa
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: 107 liittyvät kysymykset
Tuli napattua imusarja pois omasta 350:stä ja kun lapion "mujut" pois imusarjan alta niin lohkosta paljastui kuvan numero (116 011 08 01), voisiko olla sama kuin moottorin numero vai onko vain joku lohkon tunnus? Varsinaista moottorin numeroa en ole päässyt näkemään kun se on niin pirullisessa paikassa siellä jossain pakosarjan alla?
Lohkossa myös toinen myös toinen koodi 2 B ja 71, oletan että se on joku lohkon valun ajankohta eli 71 voisi olla vuosi koska auton vm 1972.
Oli kyllä korkein aika irrottaa imusarja koska pari letkunkiristintä mureni käsiin ja imusarjan alla oleva metallinen lämppärin vesiputki oli niin ruosteinen että alkoi vuotamaan. Nämä olisi todennäköisesti tulleet eteen ensi suvena jo ekalla ajo reissulla.
Lohkossa myös toinen myös toinen koodi 2 B ja 71, oletan että se on joku lohkon valun ajankohta eli 71 voisi olla vuosi koska auton vm 1972.
Oli kyllä korkein aika irrottaa imusarja koska pari letkunkiristintä mureni käsiin ja imusarjan alla oleva metallinen lämppärin vesiputki oli niin ruosteinen että alkoi vuotamaan. Nämä olisi todennäköisesti tulleet eteen ensi suvena jo ekalla ajo reissulla.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: 107 liittyvät kysymykset
Moottorinnumero löytyy kuskin puolen kannen takaa lohkosta. Tuo kuvan numero on joku muu numero.
mb W115 240D-75
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
- Tiffany Twisted
- Vakiokalustoa
- Viestit: 96
- Liittynyt: To 28.05.2015 18:08
Re: 107 liittyvät kysymykset
Ihan vain uteliaisuudesta kysyn seuraavaa:
Netissä myydään kunnostettuja ohjaussimpukoita, jotka ovat nopeampia. Siis ohjauspyörän kierroksia laidasta toiseen on vähemmän.
Onko jollain kokemusta tuollaisesta nopeammasta ohjauksesta kyseisessä autossa?
Hyötyjä? Haittoja?
En ole tekemässä moista vaihtoa omaani, mutta kieltämättä ohjaus ei ole niitä kaikkein nopeimpia. Toisaalta tuollainen rauhallisuus ja cruisailuhenkisyys sopii auton henkeen.
Netissä myydään kunnostettuja ohjaussimpukoita, jotka ovat nopeampia. Siis ohjauspyörän kierroksia laidasta toiseen on vähemmän.
Onko jollain kokemusta tuollaisesta nopeammasta ohjauksesta kyseisessä autossa?
Hyötyjä? Haittoja?
En ole tekemässä moista vaihtoa omaani, mutta kieltämättä ohjaus ei ole niitä kaikkein nopeimpia. Toisaalta tuollainen rauhallisuus ja cruisailuhenkisyys sopii auton henkeen.
Re: 107 liittyvät kysymykset
Terve kaikille
Olen uusi täällä foorumilla ja mersuakaan minulla ei vielä ole....toistaiseksi
Keskustelu täällä on näyttänyt varsin asiantuntevalta ja asialliselta. Selaillu viestejä läpi ja näihin asioihin en löytänyt vastauksia.
Itsellä ollut jonkin aikaa hakusessa hintalapultaan max nelinumeroinen SLC 350 tai 450, jonka pienellä laitolla saisi museoitua. Torit ja Nettiautot selattu läpi mutta tarjonta melko vähäistä. Onko tilanne tosiaan ettei nämä autot liikahda kovin usein vai liikkuvatko enemmänkin hiljaisessa myynnissä harrastelijoiden kesken? Entä onko millaisia kokemuksia jos toisi Ruotsisa? Haussa sellainen suht valmis yksilö sillä taidot eivät mitenkään riitä kunnostusprojektiin. Toki ainahan noissa jotain fiksailtavaa löytyy ja sellaiseen olen valmistautunut
Jos/kun menen jotain autoa katsomaan niin onko korissa tms jotain tiettyjä kohtia mitkä kannattaa syynätä erityisen tarkkaan kyseisten mallien kohdalla?
Toivottavasti en kysele liian hölmöjä ja nostata kenenkään niskakarvoja
Olen uusi täällä foorumilla ja mersuakaan minulla ei vielä ole....toistaiseksi

Itsellä ollut jonkin aikaa hakusessa hintalapultaan max nelinumeroinen SLC 350 tai 450, jonka pienellä laitolla saisi museoitua. Torit ja Nettiautot selattu läpi mutta tarjonta melko vähäistä. Onko tilanne tosiaan ettei nämä autot liikahda kovin usein vai liikkuvatko enemmänkin hiljaisessa myynnissä harrastelijoiden kesken? Entä onko millaisia kokemuksia jos toisi Ruotsisa? Haussa sellainen suht valmis yksilö sillä taidot eivät mitenkään riitä kunnostusprojektiin. Toki ainahan noissa jotain fiksailtavaa löytyy ja sellaiseen olen valmistautunut

Toivottavasti en kysele liian hölmöjä ja nostata kenenkään niskakarvoja

1976 450SL
2014 S205
2014 S205
- Tiffany Twisted
- Vakiokalustoa
- Viestit: 96
- Liittynyt: To 28.05.2015 18:08
Re: 107 liittyvät kysymykset
Tervetuloa joukkoon!
En varmasti ole paras vastaamaan kysymyksiisi, koska omalla kohdalla on kokemuksena vasta yksi 450SL.
SLC on paljon harvinaisempi ja siksi niitä varmaankin on vähemmän tarjolla.
Sanot, että etsit suht valmista yksilöä. Eli teknisesti toimivaa, vai myös ulkoasultaan alkuperäisen kaltaista?
Jos etsit lähes museoautokuntoista, (what ever it means) niin osta paras minkä löydät, sillä se on myös loppupelissä halvin. Itse tekemällä ja osia ostamalla et säästä. Mersulla on Mersun hinnat ja klassikko-osista joutuu maksamaan vielä enemmän. Kaikkia sisustuksen ym. pisteosia ei ole edes saatavana uutena.
Kiinnitä huomiota alkuperäisyyteen ja etsi ruostetta. Jalkatilat ja takakontti taitaa olla pahimmat.
Muitakin huomioitavia asioita on, mutta osaisikohan joku kokeneempi neuvoa paremmin?
En varmasti ole paras vastaamaan kysymyksiisi, koska omalla kohdalla on kokemuksena vasta yksi 450SL.
SLC on paljon harvinaisempi ja siksi niitä varmaankin on vähemmän tarjolla.
Sanot, että etsit suht valmista yksilöä. Eli teknisesti toimivaa, vai myös ulkoasultaan alkuperäisen kaltaista?
Jos etsit lähes museoautokuntoista, (what ever it means) niin osta paras minkä löydät, sillä se on myös loppupelissä halvin. Itse tekemällä ja osia ostamalla et säästä. Mersulla on Mersun hinnat ja klassikko-osista joutuu maksamaan vielä enemmän. Kaikkia sisustuksen ym. pisteosia ei ole edes saatavana uutena.
Kiinnitä huomiota alkuperäisyyteen ja etsi ruostetta. Jalkatilat ja takakontti taitaa olla pahimmat.
Muitakin huomioitavia asioita on, mutta osaisikohan joku kokeneempi neuvoa paremmin?
Re: 107 liittyvät kysymykset
Mikäli et omaa hyvää osaamista, harrastetilaa ja työkaluarsenaalia, suosittelisin samaa kuin moni muu: osta heti niin hyvä kuin vain rahkeet suinkin riittää. Ja ota joku asiasta enemmän tietävä mukaan ostosretkelle, palkkaa vaikka, jos tuttavapiirissäsi ei heti löydy asiantuntijaa. Hyvältä vaikuttavan auton kun näkee, tulee monella vetäistyä heti ostohousut jalkaan. Silloin on hyvä olla joku mukana rauhoittelemassa.
Itse olen myös huomannut, että vaikka kuinka hyvän yksilön ostaisi...kun nuo ovat vanhoja vehkeitä, yllätyksiin on syytä varautua. Hyväänkin yksilöön pitää varautua melkein 25% ostohinnan päälle huolto ja korjauskuluihin ensimmäisen parin vuoden aikana. Puhutaan siis parin, kolmen tonnin reservistä.
Mitään erityistä mallisuositusta en halua antaa, erot mallien kesken on aika pienet kuitenkin ja useimmat "mukavuuslisävarusteet" on kuitenkin lakanneet jo toiminnasta. Suosittelisin siis hankkimaan vain oikein hyväkuntoinen yksilön.
Ruosteesta olen huomannut, että jos ruostetta on takaikkunan kehyksen alalaidassa, on sitä silloin suurella todennäköisyydellä jossain muuallakin. Takaikkunan kehys on perusruostepaikoista se vaikein korjata. Takaluukkun pohjat tahtovat euroautoissa olla 100% todennäköisyydellä jonkin asteisessa ruosteessa (jos ei ole jo korjattu) ja etulokasuojien lampunpäälliset. Lattiat on suht helppo korjata ja niihin saa korjauspaloja hyvin.
Timppa
Itse olen myös huomannut, että vaikka kuinka hyvän yksilön ostaisi...kun nuo ovat vanhoja vehkeitä, yllätyksiin on syytä varautua. Hyväänkin yksilöön pitää varautua melkein 25% ostohinnan päälle huolto ja korjauskuluihin ensimmäisen parin vuoden aikana. Puhutaan siis parin, kolmen tonnin reservistä.
Mitään erityistä mallisuositusta en halua antaa, erot mallien kesken on aika pienet kuitenkin ja useimmat "mukavuuslisävarusteet" on kuitenkin lakanneet jo toiminnasta. Suosittelisin siis hankkimaan vain oikein hyväkuntoinen yksilön.
Ruosteesta olen huomannut, että jos ruostetta on takaikkunan kehyksen alalaidassa, on sitä silloin suurella todennäköisyydellä jossain muuallakin. Takaikkunan kehys on perusruostepaikoista se vaikein korjata. Takaluukkun pohjat tahtovat euroautoissa olla 100% todennäköisyydellä jonkin asteisessa ruosteessa (jos ei ole jo korjattu) ja etulokasuojien lampunpäälliset. Lattiat on suht helppo korjata ja niihin saa korjauspaloja hyvin.
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: 107 liittyvät kysymykset
Moi,Törsy kirjoitti:Terve kaikille
Itsellä ollut jonkin aikaa hakusessa hintalapultaan max nelinumeroinen SLC 350 tai 450, jonka pienellä laitolla saisi museoitua. Torit ja Nettiautot selattu läpi mutta tarjonta melko vähäistä. Onko tilanne tosiaan ettei nämä autot liikahda kovin usein vai liikkuvatko enemmänkin hiljaisessa myynnissä harrastelijoiden kesken? Entä onko millaisia kokemuksia jos toisi Ruotsisa? Haussa sellainen suht valmis yksilö sillä taidot eivät mitenkään riitä kunnostusprojektiin. Toki ainahan noissa jotain fiksailtavaa löytyy ja sellaiseen olen valmistautunutJos/kun menen jotain autoa katsomaan niin onko korissa tms jotain tiettyjä kohtia mitkä kannattaa syynätä erityisen tarkkaan kyseisten mallien kohdalla?
Toivottavasti en kysele liian hölmöjä ja nostata kenenkään niskakarvoja
olen samaa mieltä muiden vastaajien kanssa, että kannattaa ostaa mahdollisimman hyvä yksilö. Myös rengaskoteloista kannatta katsella mahdollisia ruosteita ja helmoista myös. Mersun pohjassa ja pyöräkoteloissa on sitten muovimassa ja se voi näyttää ehjältä vaikka peltiä ei olisi alla yhtään.
mb W115 240D-75
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot