M271 jakoketjun vaihto
Re: M271 jakoketjun vaihto
Missä olette ketjun vaihdattanut ja mihin hintaan?
Nyt
W107 450 75
W210 200 96
W204 200 kompressor 09
W107 450 75
W210 200 96
W204 200 kompressor 09
Re: M271 jakoketjun vaihto
Moro.
Keväällä (2015) Vänttinen 550 eur. kahdeksankymppiä ajettuna, rallatti kun käynnisti , ei ollut vielä "paha". Mutta auttoi vaivaan...
Keväällä (2015) Vänttinen 550 eur. kahdeksankymppiä ajettuna, rallatti kun käynnisti , ei ollut vielä "paha". Mutta auttoi vaivaan...
Re: M271 jakoketjun vaihto
http://www.heinomotors.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Muistaakseni pelkkä ketjun vaihto n. 550-600 €. Jos rattaat olis vaihdettu -> n. 2000 €.
Muistaakseni pelkkä ketjun vaihto n. 550-600 €. Jos rattaat olis vaihdettu -> n. 2000 €.
S212 E 250 CGI Avantgarde -10
W203 C180 Kompressor Sport -05
W201 190E 2.3-16 Cosworth -86 -> Project 2022-2026: Getrag, KMS ITB, Motec, OZ Ultraleggera, Eibach B12, Sparco
Exät: W124 230E -89, W202 C180 -95, C124 230CE -87, W203 C180 Kompressor Avantgarde -04, S203 C200 CDI Elegance -05
W203 C180 Kompressor Sport -05
W201 190E 2.3-16 Cosworth -86 -> Project 2022-2026: Getrag, KMS ITB, Motec, OZ Ultraleggera, Eibach B12, Sparco
Exät: W124 230E -89, W202 C180 -95, C124 230CE -87, W203 C180 Kompressor Avantgarde -04, S203 C200 CDI Elegance -05
Re: M271 jakoketjun vaihto
Oman S203 175 000km ajettu vein ketjunvaihtoon. Käynnistyksen jälkeen piti hieman rallatusta, muuten kävi oikein nätisti ja hiljaa. Hinta noin 600€ pelkkä ketjun vaihto. Ketju oli selvästi venynyt, imupuolen ratas hieman kulunut mutta vielä käyttökuntoinen joten ei vaihdettu. Rattaiden ja ketjujen vaihto olisi ollut 2600€. Varmaan täytyy kuitenkin seuraavan kerran vaihtaa koko setti...
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: M271 jakoketjun vaihto
Se olis pitänyt jo nyt vaihtaajonze90 kirjoitti:Oman S203 175 000km ajettu vein ketjunvaihtoon. Käynnistyksen jälkeen piti hieman rallatusta, muuten kävi oikein nätisti ja hiljaa. Hinta noin 600€ pelkkä ketjun vaihto. Ketju oli selvästi venynyt, imupuolen ratas hieman kulunut mutta vielä käyttökuntoinen joten ei vaihdettu. Rattaiden ja ketjujen vaihto olisi ollut 2600€. Varmaan täytyy kuitenkin seuraavan kerran vaihtaa koko setti...
(ratas kun on lähtenyt kulumaan niin kuluu usein nopeasti
tuurilla ajaa ehkä puolet sitä mitä nyt oli ajettu
yleensä huomatavasti vähemmän)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: M271 jakoketjun vaihto
Nyt ei budjetti antanut periksi, toivottavasti hieman lisää elinaikaa koneelle ja mielenrauhaa tällä kuitenkin saisi. Ei ollut kuulema kuitenkaan pahasti kulunut, mutta ei kuitenkaan uudenveroinenkaan. Täytyy varmaan jossakin 200 000km kohdilla (noin kaksi vuotta minun ajoillani) vaihtaa koko satsi... Harmi homma nämä tällaiset kalliit tyyppiviat, muuten on pirun mukava auto ajella ja kulutuskin paljon pienempi kun mitä olin odottanut.CDI203 kirjoitti:Se olis pitänyt jo nyt vaihtaajonze90 kirjoitti:Oman S203 175 000km ajettu vein ketjunvaihtoon. Käynnistyksen jälkeen piti hieman rallatusta, muuten kävi oikein nätisti ja hiljaa. Hinta noin 600€ pelkkä ketjun vaihto. Ketju oli selvästi venynyt, imupuolen ratas hieman kulunut mutta vielä käyttökuntoinen joten ei vaihdettu. Rattaiden ja ketjujen vaihto olisi ollut 2600€. Varmaan täytyy kuitenkin seuraavan kerran vaihtaa koko setti...
(ratas kun on lähtenyt kulumaan niin kuluu usein nopeasti
tuurilla ajaa ehkä puolet sitä mitä nyt oli ajettu
yleensä huomatavasti vähemmän)
Re: M271 jakoketjun vaihto
näkyykös kiristin mistä välistä? Ylhäältä yritin vilkuilla. Pitäisi olla ketju ja kiristin saksan päässä vaihdettu..
Re: M271 jakoketjun vaihto
Omassa mitä ilmeisemmin sama vika, auto ostettu 2kk sitten käytettynä autoliikkeestä, liekkö korvaa tämä 6kk takuu tälläistä vikaa?
Jos on laiminlyönyt huoltoja niin ainakin takuu raukeaa, onkohan ketjun vaihto huolto-ohjelmassa? Mb s203 2,0 bensa vm 01
Jos on laiminlyönyt huoltoja niin ainakin takuu raukeaa, onkohan ketjun vaihto huolto-ohjelmassa? Mb s203 2,0 bensa vm 01
Re: M271 jakoketjun vaihto
Jos sulla ei ole kompressoria vaan on vapari 2,0 niin todennäköisesti siinä on joku muu kuin M271 -moottori. Siten riski on pienempi.Aaapee kirjoitti:Omassa mitä ilmeisemmin sama vika, auto ostettu 2kk sitten käytettynä autoliikkeestä, liekkö korvaa tämä 6kk takuu tälläistä vikaa?
Jos on laiminlyönyt huoltoja niin ainakin takuu raukeaa, onkohan ketjun vaihto huolto-ohjelmassa? Mb s203 2,0 bensa vm 01
M271:t ovat 1,8 litraisia tai uudemmat 1,6:a.
S212 E 250 CGI Avantgarde -10
W203 C180 Kompressor Sport -05
W201 190E 2.3-16 Cosworth -86 -> Project 2022-2026: Getrag, KMS ITB, Motec, OZ Ultraleggera, Eibach B12, Sparco
Exät: W124 230E -89, W202 C180 -95, C124 230CE -87, W203 C180 Kompressor Avantgarde -04, S203 C200 CDI Elegance -05
W203 C180 Kompressor Sport -05
W201 190E 2.3-16 Cosworth -86 -> Project 2022-2026: Getrag, KMS ITB, Motec, OZ Ultraleggera, Eibach B12, Sparco
Exät: W124 230E -89, W202 C180 -95, C124 230CE -87, W203 C180 Kompressor Avantgarde -04, S203 C200 CDI Elegance -05
Re: M271 jakoketjun vaihto
Mielenkiinnosta kysyn, että onko venyneen ketjuun oire tuo käynnistyksenjälkeinen nakutus kun itselläni sellainen, että ei tyhjäkäynnillä tai kylmäkäynnistyksessä ole mitään, mutta vapaalla edetessä kuuluu sivuääniä moottorista.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 231
- Liittynyt: Ma 30.11.2009 20:15
- Paikkakunta: seinäjoki
Re: M271 jakoketjun vaihto
Possu81 kirjoitti:Mielenkiinnosta kysyn, että onko venyneen ketjuun oire tuo käynnistyksenjälkeinen nakutus kun itselläni sellainen, että ei tyhjäkäynnillä tai kylmäkäynnistyksessä ole mitään, mutta vapaalla edetessä kuuluu sivuääniä moottorista.
Vapaalla edetessä? Tarkoitatko, että moottori tyhjäkäynnillä ja auto liikkeessä "lipuu" omalla painollaan. Eiköhän tuo ääni pitäisi sitten kuulua myös tyhjäkäynnillä paikallaan. Siis jos ääni kuuluu oikeasti moottorista niinkuin kerroit?
Tuo venynyt ketjun ensioireet ovat nämä "rapinat" kylmäkäynnistyksen yhteydessä, jotka kuuluu muutaman sekunnin.
....... Kuinkahan moni näidenkin automallien(tai siis moottori) käyttäjistä on tietämätön tuollaisista tyyppivioista saatika sitten ymmärtää / hoksaa kuunnella koneen ääntä tai edes huomaisi siinä mitään poikkeavaa käynnistyksen yhteydessä ......
Viimeksi muokannut Suksipoika, La 03.12.2016 09:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nyt E350CDI 4-Matic & E63 AMG
------------------------------------------
"Jonkin" verran ex mesejä laidasta laitaan.
------------------------------------------
"Jonkin" verran ex mesejä laidasta laitaan.
Re: M271 jakoketjun vaihto
Niin paljon ollut moottori rikkoja että sinuna kävisin tarkistummamassa sen ketjun venymän ettei ole liian myöhäistä...voihan olla että kiristimen vaihdollakin selviää koska se on paranneltu versio tahtaan omasta joita jälkikäteen asennetaan.Possu81 kirjoitti:Mielenkiinnosta kysyn, että onko venyneen ketjuun oire tuo käynnistyksenjälkeinen nakutus kun itselläni sellainen, että ei tyhjäkäynnillä tai kylmäkäynnistyksessä ole mitään, mutta vapaalla edetessä kuuluu sivuääniä moottorista.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: M271 jakoketjun vaihto
tosiaan itsellä rapisee myös joskus kylmäkäynnistyksessä,ketju ja kiristin vaihdettu,ehkä nokkapyörätkin hampaiden kunnosta päätellen.
Oon tullut siihen lopputulokseen että jostain syystä kiristimestä häviää välillä paine,onko se sitten kiinni mihin kohtaan "kone pysähtyy",öljyn viskositeetista(0w/40w),vai ihan vain ominaisuus. Aattelin koittaa erimerkin 5w/40 öljyjä kun seuraavaksi liemet sinne vaihdan.
Onko mersun vikadiagnostiikka niin jälkeen jäänyt mitä ymmärtänyt että vaikka ketju oisi venynyt se ei anna vikakoodia?
Btw tsekatkaa ettei nokkien säätimet oo vuotanut öljyä läpi,jos ja kun on unohtakaa ne merkkarin johtoviritykset kun samaan rahaan saa uudet anturit,yhtä nopee vaihtaa kuin asentaa ne johdot.
Oon tullut siihen lopputulokseen että jostain syystä kiristimestä häviää välillä paine,onko se sitten kiinni mihin kohtaan "kone pysähtyy",öljyn viskositeetista(0w/40w),vai ihan vain ominaisuus. Aattelin koittaa erimerkin 5w/40 öljyjä kun seuraavaksi liemet sinne vaihdan.
Onko mersun vikadiagnostiikka niin jälkeen jäänyt mitä ymmärtänyt että vaikka ketju oisi venynyt se ei anna vikakoodia?
Btw tsekatkaa ettei nokkien säätimet oo vuotanut öljyä läpi,jos ja kun on unohtakaa ne merkkarin johtoviritykset kun samaan rahaan saa uudet anturit,yhtä nopee vaihtaa kuin asentaa ne johdot.
Re: M271 jakoketjun vaihto
350 v6 antaa nokan ajoituksen merkin jos ketju venyy ja rattaatkin on loppu eli siinä oli se karkaisu vika tehtaan rattas sarjassa.
onko sitten niin että se ei vielä yllä tolla venymällä siihen että tekisi vikakoodia venymästä vaan antaa käydä kunnes räjähtää..silloin ainakin antaa moottori häiriö valon.
onko sitten niin että se ei vielä yllä tolla venymällä siihen että tekisi vikakoodia venymästä vaan antaa käydä kunnes räjähtää..silloin ainakin antaa moottori häiriö valon.

-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: M271 jakoketjun vaihto
Mahtaakohan automaateissa ketju venyä nopeammin vrt manuaaliin? Mun mielestä automaatti ajaa esim kaupungissa liian isolla vaihteella..se ei ainakaan edesauta tohon ketju ongelmaan..siihen lisätään se 25tkm öljynvaihtoväli.atlas kirjoitti:350 v6 antaa nokan ajoituksen merkin jos ketju venyy ja rattaatkin on loppu eli siinä oli se karkaisu vika tehtaan rattas sarjassa.
onko sitten niin että se ei vielä yllä tolla venymällä siihen että tekisi vikakoodia venymästä vaan antaa käydä kunnes räjähtää..silloin ainakin antaa moottori häiriö valon.
Re: M271 jakoketjun vaihto
350 V6 se valmistusvikahan on tasapainoakselin rattaassa, siis erilainen rakenne kuin M271, mutta jakoketjuhan se silti taitaa olla.Arben87 kirjoitti:Mahtaakohan automaateissa ketju venyä nopeammin vrt manuaaliin? Mun mielestä automaatti ajaa esim kaupungissa liian isolla vaihteella..se ei ainakaan edesauta tohon ketju ongelmaan..siihen lisätään se 25tkm öljynvaihtoväli.atlas kirjoitti:350 v6 antaa nokan ajoituksen merkin jos ketju venyy ja rattaatkin on loppu eli siinä oli se karkaisu vika tehtaan rattas sarjassa.
onko sitten niin että se ei vielä yllä tolla venymällä siihen että tekisi vikakoodia venymästä vaan antaa käydä kunnes räjähtää..silloin ainakin antaa moottori häiriö valon.
Muistelen täällä kirjoitetun että manuaalilaatikolla se jakoketju menee vaihtokuntoon nopeammin M271:ssä, tai siis on ollut trendi havaittavissa.
Kuis paljon tollasessa se vaihteiston "taloudellisuus"asento vaikuttaa, oliko W203:ssa W/S vai S/E ?
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: M271 jakoketjun vaihto
Entäpä jos se onkin kulunut, mistä vikakoodi tulisi ? Nokkapyöristä hampaat poikkiArben87 kirjoitti:Onko mersun vikadiagnostiikka niin jälkeen jäänyt mitä ymmärtänyt että vaikka ketju oisi venynyt se ei anna vikakoodia?

Hupaisaa riskipeliä kyllä M271 ajella ja odotella kuuluuko mitään, tai jos kuuluu niin miettiä että kuuluuko jakopäästä

wiimax.fi
Re: M271 jakoketjun vaihto
Ajoitus pielessä? Vuoden 2001 bemarikin siitä osaa jo "kertoa"dealer kirjoitti:Entäpä jos se onkin kulunut, mistä vikakoodi tulisi ? Nokkapyöristä hampaat poikkiArben87 kirjoitti:Onko mersun vikadiagnostiikka niin jälkeen jäänyt mitä ymmärtänyt että vaikka ketju oisi venynyt se ei anna vikakoodia?![]()
Hupaisaa riskipeliä kyllä M271 ajella ja odotella kuuluuko mitään, tai jos kuuluu niin miettiä että kuuluuko jakopäästä
Re: M271 jakoketjun vaihto
Arben87 kirjoitti:Ajoitus pielessä? Vuoden 2001 bemarikin siitä osaa jo "kertoa".ei se sentään mitään avaruus tason tunnistimia tartte että ajoitus on pielessä. On siellä yläkerrassa ja alakerrassa anturi sekä ennakon säätimet nokkien päässä.dealer kirjoitti:Entäpä jos se onkin kulunut, mistä vikakoodi tulisi ? Nokkapyöristä hampaat poikkiArben87 kirjoitti:Onko mersun vikadiagnostiikka niin jälkeen jäänyt mitä ymmärtänyt että vaikka ketju oisi venynyt se ei anna vikakoodia?![]()
Hupaisaa riskipeliä kyllä M271 ajella ja odotella kuuluuko mitään, tai jos kuuluu niin miettiä että kuuluuko jakopäästä
Re: M271 jakoketjun vaihto
Bemarit hyvin usein tosiaan kertovatkin siitä että parin tonnin remontti on ajankohtainen jakopäälle.
Niin, jos ajoitus ei ole pielessä niin mistä se tieto tulikaan ellei avaruus tason tunnistimista ?
Fiksua odotella että jako hyppää, ajoitus on pielessä ja kone hajalla ?
Niin, jos ajoitus ei ole pielessä niin mistä se tieto tulikaan ellei avaruus tason tunnistimista ?
Fiksua odotella että jako hyppää, ajoitus on pielessä ja kone hajalla ?
wiimax.fi
Re: M271 jakoketjun vaihto
Jos ketju on venynyt meinaat että ajoitus ei ole pielessä?dealer kirjoitti:Bemarit hyvin usein tosiaan kertovatkin siitä että parin tonnin remontti on ajankohtainen jakopäälle.
Niin, jos ajoitus ei ole pielessä niin mistä se tieto tulikaan ellei avaruus tason tunnistimista ?
Fiksua odotella että jako hyppää, ajoitus on pielessä ja kone hajalla ?

Re: M271 jakoketjun vaihto
Arben87 kirjoitti:vaikka ketju oisi venynyt

Sinä meinasit että venynyt, minä endealer kirjoitti:Entäpä jos se onkin kulunut

Sekin on nähty että nokkapyörien hampaat kaputt vaikka ajoitus ei vielä ole hylkyrajalla. On mahdollista että joku on vaihtanut vain ketjun vaikka hampaat oli jo kuluneet, mikäpä noista tietää.
Kaikki muukin lie jo nähty, asiakkaalle ikävimpänä jäi mieleen W204 noin 130tkm ja hypännyt ketju josta täystuho moottorille.
Vaan suottahan näistä inttää, sori. Me korjataan sitten kun jakopää pettää, oli mersu tai bemari

wiimax.fi
Re: M271 jakoketjun vaihto
no se on totta että uutta ketjua on turha laittaa jos hampaat on morjes,en tiedä kuka korjaamo tekee niin että jättää kuluneet nokkapyörät vaihtamatta. Omani rapisee silloin tällöin,ketju uusi/kiristin uusi.nokkapyörät uudet/uudenveroiset. Millä se ääni loppuu? Ei viitti uudestaan ehjii osii vaihtaa..dealer kirjoitti:Arben87 kirjoitti:vaikka ketju oisi venynyt
Sinä meinasit että venynyt, minä endealer kirjoitti:Entäpä jos se onkin kulunut![]()
Sekin on nähty että nokkapyörien hampaat kaputt vaikka ajoitus ei vielä ole hylkyrajalla. On mahdollista että joku on vaihtanut vain ketjun vaikka hampaat oli jo kuluneet, mikäpä noista tietää.
Kaikki muukin lie jo nähty, asiakkaalle ikävimpänä jäi mieleen W204 noin 130tkm ja hypännyt ketju josta täystuho moottorille.
Vaan suottahan näistä inttää, sori. Me korjataan sitten kun jakopää pettää, oli mersu tai bemari
Re: M271 jakoketjun vaihto
Onko tässä Oulun läheisyydessä sellaista ketjunvaihtajaa jonka hinta on lähempänä 500e kun tonnia tuohon m271:een?
Re: M271 jakoketjun vaihto
Meillä saattaisi olla lähempänä viittäsataa kuin tonnia.
Se korjaamo jolle kukaan ei suostu maksamaan nokkapyöristä.Arben87 kirjoitti:en tiedä kuka korjaamo tekee niin että jättää kuluneet nokkapyörät vaihtamatta
wiimax.fi
Re: M271 jakoketjun vaihto
En tiijä miten M271:ssä homma eroaa, mutta M273:n Veho oli halvin (1500eur ketju+kiristin+rattaat+tiivisteet+työt). MB-Osa (2500-3500eur) niiden lisäksi ainoa paikka joka edes suostuu tekemään ko. koneeseen tuota operaatiota, ja hekin oli asiasta sitä mieltä että pelkkää ketjua he ei edes suostuis vaihtaan, koska yleensä rattaat menny kans.mach71 kirjoitti:Onko tässä Oulun läheisyydessä sellaista ketjunvaihtajaa jonka hinta on lähempänä 500e kun tonnia tuohon m271:een?
Vuoden päivät ajeltu 0272 koodin kanssa koska autoliike ei sitä tunnistanu enkä itse älynny asiaa enempi tutkia, eikä moottorin vikavalokaan siitä jää pysyvästi päälle. Onneksi mitään ei ilmeisesti ole sen pahemmin (vielä?) hajonnu...
98 Ford Puma -> 06 Civic -> 04 CLK 200 -> 07 CLK 500
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 177
- Liittynyt: To 04.10.2007 21:17
- Paikkakunta: 08
Re: M271 jakoketjun vaihto
eiköhän tuo oo suomen autohuollossakin lähempänä 500 ku tonnia?mach71 kirjoitti:Onko tässä Oulun läheisyydessä sellaista ketjunvaihtajaa jonka hinta on lähempänä 500e kun tonnia tuohon m271:een?
Re: M271 jakoketjun vaihto
Vaihdatin ketjun kiristimineen Joensuussa Autotalo Hartikaisella ja työn hinnaksi jäi ~400€
Osat tilasin itse Saksasta, alkuperäis kamaa hinta postikuluineen ~240€
Osat tilasin itse Saksasta, alkuperäis kamaa hinta postikuluineen ~240€
C180 kompressor(S204) vm.2008
ex. E320 CDI(W211) vm.2003
ex. E320 CDI(W211) vm.2003
Re: M271 jakoketjun vaihto
Ei mikään paha hinta, kunhan rattaat eivät pääse kulumaan niin 700€ huolto neljän vuoden välein ei olisi paha (20tkm/vuosi).
Käyttikset:
MB S213 200d -18
MB X253 300d -19
Harrastevehkeet:
MB R230 SL 500 -03 AMG 55 look
MB R129 SL 500 -96
MB R107 SL 300 -86
Entiset:
MB S212 E 350Cdi -10 Avantgarde
MB W211 E 320Cdi -03 Avantgarde
MB W203 C 220Cdi -06 Elegance
MB W210 E 220D -98 Classic
MB W124 E 200D -94
MB S213 200d -18
MB X253 300d -19
Harrastevehkeet:
MB R230 SL 500 -03 AMG 55 look
MB R129 SL 500 -96
MB R107 SL 300 -86
Entiset:
MB S212 E 350Cdi -10 Avantgarde
MB W211 E 320Cdi -03 Avantgarde
MB W203 C 220Cdi -06 Elegance
MB W210 E 220D -98 Classic
MB W124 E 200D -94
Re: M271 jakoketjun vaihto
Isän mersuun vaihdettiin tänään merkkiliikkeessä jakoketju + kiristin ja kuitissa taisi olla jotain laahaimiakin. Tarvikkeineen (tiivisteet, jäähdytysnestettä ym) homma maksoi 770 euroa; siinä oli 50 euron alennuskuponki ja MB Klubin alennus (yleensä 10%) mukana. Hommaan meni nelisen tuntia, kolme ja puoli taisi olla ohjeaika. Autolla ajettu juuri alle 60t.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224