W210 270cdi vaihteisto-ongelma

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
tbzz
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: Ma 10.10.2016 15:28

W210 270cdi vaihteisto-ongelma

Viesti Kirjoittaja tbzz »

Hei! nyt on niin kauan tapeltu tuon laatikko vian kanssa että omat neuvot loppuvat kesken.

270cdi -01 , ensinmäisen vuoden aikana (50tkm) laatikko meni vikatilaan yleensä kärryä vedettäessä , nollaantui auton uudelleen käynnistyksellä tämä tapahtui vuodenaikana n.5 kertaa.
Yksi kaunis päivä ajelin tallille ja liikenne ympyrästä lähdettäessä huomasin että vikatila oli päällä eikä laatikko vaihtanut->uudelleen käynnistys ja toimi n. kilometrin verran ja sen jälkeen ei ole uudelleen käynnistelyt auttanu.

Staari näytti että yhteyttä keppimoduulin ei saada, lisäksi staari kertoi imuilman lämpötilaksi -40 ( imm mittari vaihdettu vuosi sitten)

Vaihdettua on:
-Töpseli
-Johdinlevy (tämä vaihdettu jo aikasemmin edellisen omistajan toimesta -13)
-öljyt x2
-vaihdekeppimoduuli
-vaihteiston ohjainboxi

Kokeiltu useammallakin ohjainboxilla. Nykyinen boxi on samalla numeroyhdistelmällä ja tällä tuntuisi toimivan mutta ei kuitenkaan. Vaihtaa vissiin 4 asti kun nopeus on n.90 km/h jolloin kierroksia 2800-3000
Auton omalla orkkis boxilla ei anna jurnuttaa kuin 40 km/h ja silloinkin kierroksia 3000, boxissa ei ollut tippaakaan öljyä sisällä.

-Auto käyntiin, tiptronic toimii näytön mukaan paikallaan. Liikkeelle lähdettyä tiptronic ei enään tottele.
-Jos paikalla lyö tiptronicin 1 vaihteelle (ei tottele keppiä enään liikkeelle lähdettyä) se pysyy näytöllä n. 45 km/h asti jolloin näyttöön vaihtuu 2... n.75 km/h kohdalla vaihtuu automaattisesti taas 3 jonka jälkeen ei vaihdenäytössä tapahdu enään mitään vaikka pysähtyisi ja lähtisi uudestaan liikkeelle. 3 on ja pysyy. vaihteet näytöllä ei vaihdu mitenkään loogisesti vaihtamisen kanssa.

-Kun auton käynnistää niin R ja D kytkeytyy nätisti samantien niinkuin pitääkin, pienenkin lenkin jälkeen kun käyttää P ja takaisin R/D vaihteet kytkeytyy vasta kun antaa kierroksia ja nykäisemällä.

Mitäs tässä seuraavaksi yrittäis? boxi on koodiltaan A 030 545 23 32, EGS52, pitäisikö tämän toimia suoraan vai koodata jotenkin?
Tähän mennessä laatikko toiminut aina todella nätisti, vaihdot on huomannut vaan kierroslukumittarista.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: W210 270cdi vaihteisto-ongelma

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

tbzz kirjoitti:Hei! nyt on niin kauan tapeltu tuon laatikko vian kanssa että omat neuvot loppuvat kesken.

270cdi -01 , ensinmäisen vuoden aikana (50tkm) laatikko meni vikatilaan yleensä kärryä vedettäessä , nollaantui auton uudelleen käynnistyksellä tämä tapahtui vuodenaikana n.5 kertaa.
Yksi kaunis päivä ajelin tallille ja liikenne ympyrästä lähdettäessä huomasin että vikatila oli päällä eikä laatikko vaihtanut->uudelleen käynnistys ja toimi n. kilometrin verran ja sen jälkeen ei ole uudelleen käynnistelyt auttanu.

Staari näytti että yhteyttä keppimoduulin ei saada, lisäksi staari kertoi imuilman lämpötilaksi -40 ( imm mittari vaihdettu vuosi sitten)

Vaihdettua on:
-Töpseli
-Johdinlevy (tämä vaihdettu jo aikasemmin edellisen omistajan toimesta -13)
-öljyt x2
-vaihdekeppimoduuli
-vaihteiston ohjainboxi

Kokeiltu useammallakin ohjainboxilla. Nykyinen boxi on samalla numeroyhdistelmällä ja tällä tuntuisi toimivan mutta ei kuitenkaan. Vaihtaa vissiin 4 asti kun nopeus on n.90 km/h jolloin kierroksia 2800-3000
Auton omalla orkkis boxilla ei anna jurnuttaa kuin 40 km/h ja silloinkin kierroksia 3000, boxissa ei ollut tippaakaan öljyä sisällä.

-Auto käyntiin, tiptronic toimii näytön mukaan paikallaan. Liikkeelle lähdettyä tiptronic ei enään tottele.
-Jos paikalla lyö tiptronicin 1 vaihteelle (ei tottele keppiä enään liikkeelle lähdettyä) se pysyy näytöllä n. 45 km/h asti jolloin näyttöön vaihtuu 2... n.75 km/h kohdalla vaihtuu automaattisesti taas 3 jonka jälkeen ei vaihdenäytössä tapahdu enään mitään vaikka pysähtyisi ja lähtisi uudestaan liikkeelle. 3 on ja pysyy. vaihteet näytöllä ei vaihdu mitenkään loogisesti vaihtamisen kanssa.

-Kun auton käynnistää niin R ja D kytkeytyy nätisti samantien niinkuin pitääkin, pienenkin lenkin jälkeen kun käyttää P ja takaisin R/D vaihteet kytkeytyy vasta kun antaa kierroksia ja nykäisemällä.

Mitäs tässä seuraavaksi yrittäis? boxi on koodiltaan A 030 545 23 32, EGS52, pitäisikö tämän toimia suoraan vai koodata jotenkin?
Tähän mennessä laatikko toiminut aina todella nätisti, vaihdot on huomannut vaan kierroslukumittarista.
Boxsit ei toim suoraan keskeenään jos ovat erivälityksellä olevasta autosta,
mitä *:ri näytää siellä tapahtuvan ja mitä vika koodeja tulee vaihto boxsilla
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
tbzz
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: Ma 10.10.2016 15:28

Re: W210 270cdi vaihteisto-ongelma

Viesti Kirjoittaja tbzz »

Joo herätellääs tätä välillä..starin pääs eioo keritty vielä käymään. Kuinka tuo boxin ohjelmointi onnistuu?
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: W210 270cdi vaihteisto-ongelma

Viesti Kirjoittaja atlas »

Testeriin kun vika voi olla ihan solenoidessakin...tällöin ei tarvitsisi boxien kanna pelata kun testeri kertoo suraan vian...voihan boxissakin olla vika mutta testerikertoo.
Tuntuisi että perävälitys muutos ei käy ...mielestäni.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
tbzz
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: Ma 10.10.2016 15:28

Re: W210 270cdi vaihteisto-ongelma

Viesti Kirjoittaja tbzz »

atlas kirjoitti:Testeriin kun vika voi olla ihan solenoidessakin...tällöin ei tarvitsisi boxien kanna pelata kun testeri kertoo suraan vian...voihan boxissakin olla vika mutta testerikertoo.
Tuntuisi että perävälitys muutos ei käy ...mielestäni.
Nojoo palataan taas asiaan.. omalla boxillahan ei toisiaan meinaa edes eteenpäin liikkua, uudella samalla numerolla pelaa aika hyvin..
Mennään mennää starin päähän kun muilta projekteilta kerkiää. Mutta missä tuo boxin ohjelmointi on mahdolista ja mitä kustantaa??
Vastaa Viestiin