W168 107cdi suutin irti?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Keijjo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 77
Liittynyt: Su 27.05.2012 20:52

W168 107cdi suutin irti?

Viesti Kirjoittaja Keijjo »

Hei olisko pk seudulla irrotus työkalua ,että sais suuttimeen irti?
Kohde sijaitsee Järvenpäässä tällähetkellä.
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: W168 107cdi suutin irti?

Viesti Kirjoittaja atlas »

Kokeilitko löysätä hieman pulttia ja sitten käyntiin ...jos ei lähde niin paikallaan hanaa...tai ajaa hieman niin kyllä muuten lähtee.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18296
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: W168 107cdi suutin irti?

Viesti Kirjoittaja dealer »

Oletko atlas miten usein noista suuttimia irrotellut ? Oma hommansa kasata ahdin ym. paikalleen että pääsee käyttelemään, ja taas sitten purkaa. Eikä ole suuttimien kiinnityskään kätevimmästä päästä.
wiimax.fi
Keijjo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 77
Liittynyt: Su 27.05.2012 20:52

Re: W168 107cdi suutin irti?

Viesti Kirjoittaja Keijjo »

atlas kirjoitti:Kokeilitko löysätä hieman pulttia ja sitten käyntiin ...jos ei lähde niin paikallaan hanaa...tai ajaa hieman niin kyllä muuten lähtee.
Kuumaks käytin koneen ja se mitä aikaa meni imusarjan irrotuksessa ni ei hievahtunutkaan. Pari tuntii voitelin ja nitkuttelin. Viereinen suutin lähti nätisti irti. Yks pultti pitää kahta suutinta kiinni tässä mallissa. Uskaltaako käyttää ilman imusarjaa ?
Keijjo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 77
Liittynyt: Su 27.05.2012 20:52

Re: W168 107cdi suutin irti?

Viesti Kirjoittaja Keijjo »

dealer kirjoitti:Oletko atlas miten usein noista suuttimia irrotellut ? Oma hommansa kasata ahdin ym. paikalleen että pääsee käyttelemään, ja taas sitten purkaa. Eikä ole suuttimien kiinnityskään kätevimmästä päästä.
Joo Ahdin irti mieli saada kaksi suutinta irti mutta näytti ,että nämä suuttimet eivät vuotaneet tai ainakin toivon.
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: W168 107cdi suutin irti?

Viesti Kirjoittaja atlas »

dealer kirjoitti:Oletko atlas miten usein noista suuttimia irrotellut ? Oma hommansa kasata ahdin ym. paikalleen että pääsee käyttelemään, ja taas sitten purkaa. Eikä ole suuttimien kiinnityskään kätevimmästä päästä.
Nyt tuli puhuttua sivu suunsa kun ei tullut ajateltua miten tuossa olisi vaikeasti ne suuttimet..perus cdi koneisista kyllä ottanut..sori kommenttini.
Mutta jos ahdin on otettava pois niin paikka niin miten sinne sitten ulosvetäjä mahtuu..toki erilaisia ,tuota moottoria varten varmaan on ...massa vasaralla sitä ei kuitenkaan sieltä saa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18296
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: W168 107cdi suutin irti?

Viesti Kirjoittaja dealer »

Muistelen että johonkin porattiin pikku reikääkin lukkopeltiin tms. että saatiin massaulosvetäjä suoraan suuttimeen kiinni. Suutin purettuna ja rungon kierteeseen, että saa suorassa asennossa hakata.
Suutin on sitten "vörpii", mutta niinpä se yleensä muutenkin on kun väkivalloin pitää irrottaa.
wiimax.fi
Keijjo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 77
Liittynyt: Su 27.05.2012 20:52

Re: W168 107cdi suutin irti?

Viesti Kirjoittaja Keijjo »

dealer kirjoitti:Muistelen että johonkin porattiin pikku reikääkin lukkopeltiin tms. että saatiin massaulosvetäjä suoraan suuttimeen kiinni. Suutin purettuna ja rungon kierteeseen, että saa suorassa asennossa hakata.
Suutin on sitten "vörpii", mutta niinpä se yleensä muutenkin on kun väkivalloin pitää irrottaa.
Vetovasaralla sainkin tänään irti jumittuneen suuttimen. 20cm pitkä vetovasara mahtui juuri suuttimen ja syylärin väliin (juurikin suuttimen rungosta veto). Samalla otin muutkin irti ja putsaus kaikkiin kanaviin. Mutta tuskin se suutin tosta itseensä otti. Huomenna loput osat kasaan ja kokeilla avaimesta käyntiin.En uskonut vetovasaran toimivan tossa noin hyvin. Toki saatto olla eilisellä voitelullakin osansa tähän et irtosi ja hyvä näin. Ainut mikä ei mennyt ihan oppikirjojen mukaan nii momenttiavainta ei ollut joten suuttimet meni pikkuräikällä momenttii.
Keijjo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 77
Liittynyt: Su 27.05.2012 20:52

Re: W168 107cdi suutin irti?

Viesti Kirjoittaja Keijjo »

Jatketaan tähän alle. Onnellisia kilometrejä takana +1000 ja reissun päätteeksi taas uutta. Eli tyhjäkäynti alkoi temppuilemaan ja kuinka kivaa vielä kun kyseessä automaatti auto. Pikaisesti alipainepuoli käyty läpi eikä vuotoja. Autocomin nokassa käytetty ja sillä löydetyt viat nollattu, mm. Kuormituspaineensäädin? Vika ei hävinnyt nollauksista huolimatta. Tyhjäkäynnillä käy aika hyvin mutta esim D:n laittaa päälle niin sammuu. Sisätilossa hetken olleena alkoi toimia ja ulkoilmaan päästyään taas vika ilmaantui. :roll:
Keijjo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 77
Liittynyt: Su 27.05.2012 20:52

Re: W168 107cdi suutin irti?

Viesti Kirjoittaja Keijjo »

Näinhän siinä kävi ,että yksi suutin vuoti taas. Uudestaan työnalle ja nyt pitää. En tiiä onko toi lahden motari 150km liian pitkä pätkä kyseisellä moottorille yhtä soittoisesti ajaa mutta siinä saa ainakin viat ajettua pihalle :D Ainut mikä ei korjaantunut nyt vielä niin tyhjäkäynti tai lähinnä et pysyis tyhjäkäynnillä, sen verran korjaantui et nyt pysyy hyvin käynnissä kun koneen saa lämpimäksi. Aamullakin keli noin nollassa niin lähti nätisti käyntiin ja hetken kävikin ja sitten sammui. Staarin nokkaan halu päästä kuhan sellainen pk-seudulta joltain löytyy :eh: Toinen mitä mietiskelin kun käyttelin konetta ilman imusarjaa, että näki suuttimien pitävyyden nii egr putki kyl työntää nii kamalasti kokoajan et oiskohan se suotavaa tukkia jo? Vaatiiko muuta toimenpidettä kun tulppa päähän?
Keijjo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 77
Liittynyt: Su 27.05.2012 20:52

Re: W168 107cdi suutin irti?

Viesti Kirjoittaja Keijjo »

Tyhjäkäynti ongelmaa sen enempää nyt tutkittu kun, että staarin peräs käytetty. Egr paineenmuuntimesta antoi koodia ja se oli ainut. Nollaus ja sama meno jatkuu enkä ole nyt katsonut palautuiko sama koodi. Yleensä kun lämpimäksi koneen saa ja tiputtaa vapaalle niin kierrokset tipahtaa kerran kaks ja sit tasaantuu. Kylmänä kun starttaa niin käy hyvin korotetul käynnil ja sitte kun pitäisi omin avuin käydä niin sammuu. Sitten kun se aina puotattaa tyhjäkäyntiä niin putkesta pölläyttää eli kakkua saa ja sen myös haistaa. Ton egr paineenmuuntimen lisäks itellä on epäilys paineensäätimessäkin.

Saa kertoa jos ajatusta heräs jostain mistä vois vikaa paikallistaa?
Vastaa Viestiin