W169 ohjaus ja satunnainen klappi

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
joe cool
Sisäänajossa
Sisäänajossa

W169 ohjaus ja satunnainen klappi

Viesti Kirjoittaja joe cool »

Olen nyt 5000 ajanut 2005 A160 CDI:llä ja autoon varsin tytyväinen. Nyt mittarissa 216000

Ohjauksessa oudoksuttaa keskiasennossa pieni klapin tapainen, joka välillä tuntuu ja välillä häviää. Vähän kuin olisi hammastangossa tai simpukassa pieni välys. Katsastuksessa ei löytynyt muuta, kuin väljä alapallo, mutta sen vaihto ei vaikuttanut asiaan.

Onko kenelle muulle moista tullut eteen ja mitä korjaukseksi?
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko

Re: W169 ohjaus ja satunnainen klappi

Viesti Kirjoittaja atlas »

Joissakin hammastangoissa on kiristys mahdollisuus mutta mutta....sitten välys päissä niin heloitus ei mielestäni onnistu koska se muutenkin on tehostettu tanko...tässä ei mielestäni ole simpukkaa...kaipa olen oikeassa.
Taitaa olla ainut keino hankkia kunnostettu,uusi tai käytetty...vertaa hintaa tai oikeastaan käy jollakin korjaajalla jos et itse voi selvittää missä välys on...ratti akselin ristikoita en ole kuullut kellään menneen eli siellä se tuskin on.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
joe cool
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Re: W169 ohjaus ja satunnainen klappi

Viesti Kirjoittaja joe cool »

En ole tutkinut lainkaan tuota vielä. Vein sen katsastukseen ja sanoin katsastusmiehelle, että ohjauksessa on jotain outoa, joten katso sillä silmällä. Hän löysi alapallon, ei muuta. JOten kovin helposti se ei löydy...

En tiedä onko tuossa simpukka vai tanko.
Vastaa Viestiin