Terve ja heipähei.
Tarkoitus olisi tässä talven aikana katsella alle tommonen sopiva w211 korinen sedan tai farkku, mielummin jälkimmäinen. Tähän mennessä uusin mersu on ollut nykyinen -92 vuoden W124 ja kiinnostaisi tietää että mihin näissä uudemmissa mersuissa kannattaa kiinnittää huomiota?
Tarkoituksena hommata automaagisesti vaihteita vaihtava nokileka, todennäköisesti alkupään tuotantoa (2003-2006) taloudellisista syistä. Kiikarissa on muutamakin n. 300tkm ajettu yksilö, moottoreina 2.2-2.7litraset. Eihän tommonen 300tkm vielä näissä pahalta tunnu? Pääasiallinen ajo tulee olemaan n. 30km suuntaansa oleva työmatka josta 25km maantietä, eli kevyellä käytöllä tulee olemaan.
Ilmeisesti kori on suurimmalta osin sinkittyä metallia ja alumiinia, mutta missä on ruostepaikat? Tuon ikäisissä autoissa kait ne on jo tiedossa. Mitä eroa on alkusarjan autolla ja faceliftillä ulkoisesti, etenkin farmarissa?
Ja sitten häpeillen, 18" vai 19"?
W/S211, riittäkö renkaiden potkiminen vai tarviiko tutkia?
W/S211, riittäkö renkaiden potkiminen vai tarviiko tutkia?
W211
Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Re: W/S211, riittäkö renkaiden potkiminen vai tarviiko tutki
Ei ruoste ole kovin suuri ongelma ellei nyt aivan hunningolla autoa pidetty.
7G loota on kyllä sivistyneempi kuin 5-lovinen , mutta ei ollut saatavissa kaikkien moottoreiden perään.
Perusjutut mitä auton koeajossa nyt voi jotenkuten todeta. Huoltoosat kohtuuhinnoissa, mutta yksittäiset hajoavat pisteosat kalliita.
Faceliftin tunnistaa helpoiten mm. etupuskurista joka uudemmassa hiukan taitettu (V-keula) rekisterikilven kohdilta.
7G loota on kyllä sivistyneempi kuin 5-lovinen , mutta ei ollut saatavissa kaikkien moottoreiden perään.
Perusjutut mitä auton koeajossa nyt voi jotenkuten todeta. Huoltoosat kohtuuhinnoissa, mutta yksittäiset hajoavat pisteosat kalliita.
Faceliftin tunnistaa helpoiten mm. etupuskurista joka uudemmassa hiukan taitettu (V-keula) rekisterikilven kohdilta.
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )
You go full throttle - or you go home.
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )
You go full throttle - or you go home.
Re: W/S211, riittäkö renkaiden potkiminen vai tarviiko tutki
Tuossahan tuo näyttää roikkuvan heti seuraavana topiccina myyntiosastolla, jos et ole jo itse huomannut:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 6&t=181779" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 6&t=181779" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: W/S211, riittäkö renkaiden potkiminen vai tarviiko tutki
Pohja kannattaa tutkia ettei tarvi hitsata. Samoin ainakin takaluukku.
W213 220d +W242 electric drive
Re: W/S211, riittäkö renkaiden potkiminen vai tarviiko tutki
Niin vanhoja autoja että mitään vaan voi olla. Suuri mahdollisuus iskeä kyntensä paskaan ja syvälle. Moni 6-10ke auto, toiminta tonni tarkoittaa tonneja... Täähän on uus 124 joka tarkoittaa että kaikenmaailman sepät tehneet jälkensä suurimpaan osaan kalustoa.
Re: W/S211, riittäkö renkaiden potkiminen vai tarviiko tutki
Tuohan on hiljaa tosi, vanha auto on aina vanha ja toki 13-14v aikana on moni seppä koittanut onneaan. Yleisesti vaan mallin heikkouksia mietein. Kiitos vastauksista 

W211
Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Re: W/S211, riittäkö renkaiden potkiminen vai tarviiko tutki
No omia kokemuksia S211 (farkku) 220 diesel manuaali vm.2004/2005 Avantgarde, takana reilu puoli vuotta/30 000km.nj^ kirjoitti: Tarkoitus olisi tässä talven aikana katsella alle tommonen sopiva w211 korinen sedan tai farkku, mielummin jälkimmäinen.
... ja kiinnostaisi tietää että mihin näissä uudemmissa mersuissa kannattaa kiinnittää huomiota?
Kokonaisajomäärä nyt 420tkm
Mitä tehty sillä aikaa, projektina hankittu.
-molemmat akut vaihdettu
-molemmat ilmapussit tasonsäätöön/taakse
-takaluukun lukkokoneisto
-tuulilasi
-tuulilasinpyyhinmoottori
-uudet renkaat+vanteet
-huollot 15tkm välein
-uudet avaimet
Vaihdettu/tehty aikaisemmin
-SBC jarruyksikkö vaihdettu
-apulaitehihnan kiristäjä
-etujarru + levyt
-huoltokirjan mukaan säännöllisesti huollettu
Noiden jälkeen katsastettu heinäkuussa huomautuksitta ja varsin luotettavalta peliltä vaikuttaa, mutta jäämässä ylimääräiseksi uuden alta..