E270 aur resonoi kiihdyttäessä "korjattu"
E270 aur resonoi kiihdyttäessä "korjattu"
Tommonen W211 E 270 aut -02 ja häiritsee kun kiihdyttelee niin määrätyssä vaihessa resonoi sen verran että tavarat ja etuosa rupeaa värisemään. Tekee vaan pienen hetken ja tasasessa ajossa menee tärinättä. Varmaan joku moottorin tai vaihteiston kumityyny on väsähtynä. Oiskos antaa vinkkejä mitä / mitkä kaikki kannattas tarkistaa tai alkaa etsimään "syyllistä". Montahan kumityynyy siellä on jos vaihtas kaikki samantein. Ja minkähän hintasi lie moiset. Ps. autolla ajettu n. 390000 km
Viimeksi muokannut Atro, To 26.01.2017 16:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W 211 E 270 CDI AUT AVANTGARDE
Re: E270 aur resonoi kiihdyttäessä
takatyyny yleensä ensimmäisenä väsähtää. n. 50e
moottorin etu tyynyt näkee moottorin käyttäytymisellä toisen avustuksella . n.100e kpl
muutama haljennut vetolevy tullut vastaan jotka saa kovassa kiihdytyksessä tärinän aikaiseksi
turbiineja myös jotka aiheuttavat tärinää
moottorin etu tyynyt näkee moottorin käyttäytymisellä toisen avustuksella . n.100e kpl
muutama haljennut vetolevy tullut vastaan jotka saa kovassa kiihdytyksessä tärinän aikaiseksi
turbiineja myös jotka aiheuttavat tärinää
Re: E270 aur resonoi kiihdyttäessä
Voihan sieltä olla joku pakoputken kannatin kumi olla loppu
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: E270 aur resonoi kiihdyttäessä
Koneen tyynyt on kyllä vaikea todeta ..korkeintaan jos nesteet on karannut ja motti heiluu hervottomasti.
Etu tyynyt kun voi lähteä pohjaamaan eli mennä kasaan liikaa ja tällöin kone kun kääntyy pohjaa se ja värinä alkaa.
kardaanin ristikkokin resonoi paljon mutta se pitää olla kyllä totaallisesti loppu..kuitenkaan tähän en usko mutta tarkista nyt sekin.
Etu tyynyt kun voi lähteä pohjaamaan eli mennä kasaan liikaa ja tällöin kone kun kääntyy pohjaa se ja värinä alkaa.
kardaanin ristikkokin resonoi paljon mutta se pitää olla kyllä totaallisesti loppu..kuitenkaan tähän en usko mutta tarkista nyt sekin.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: E270 aur resonoi kiihdyttäessä
Omassa E230 pakoputken tukirauta putken ja moottorin välissä oli murtunut poikki ja resonoi juurikin kiihdyttäessä. En tiedä onko diisselissä samantapainen mutta kannattanee tarkistaa.
-Esukki-
260 SE -87, R 320 CDI 4matic -06, A 160 BE -09, C200 A Kompressor -07, C180 TA -18
(ex. 190D -65, 200B -76, 230B -77, 190E 2.0 -86, V220 CDI A -01, C 180 TA Classic -01, E 230 TA Elegance -96, C 230 TA Avantgarde -08, C200 TA CDI Classic -08)
260 SE -87, R 320 CDI 4matic -06, A 160 BE -09, C200 A Kompressor -07, C180 TA -18
(ex. 190D -65, 200B -76, 230B -77, 190E 2.0 -86, V220 CDI A -01, C 180 TA Classic -01, E 230 TA Elegance -96, C 230 TA Avantgarde -08, C200 TA CDI Classic -08)
Re: E270 aur resonoi kiihdyttäessä
Joku kumityyny siellä varmaan antaa periks, huomasin kun hidastetöyssystä ajoi alaspäin, niin runkoon resonoi pikkasen jurinaa kun auto vähän niias ..... 

W 211 E 270 CDI AUT AVANTGARDE
Re: E270 aur resonoi kiihdyttäessä
Ne kumityynyt ei kauhean kalliita ole, moottorin alle joku 80€ kpl ja joku 50€ pinnassa se vaihdelaatikon kumi.Atro kirjoitti:Tommonen W211 E 270 aut -02 ja häiritsee kun kiihdyttelee niin määrätyssä vaihessa resonoi sen verran että tavarat ja etuosa rupeaa värisemään. Tekee vaan pienen hetken ja tasasessa ajossa menee tärinättä. Varmaan joku moottorin tai vaihteiston kumityyny on väsähtynä. Oiskos antaa vinkkejä mitä / mitkä kaikki kannattas tarkistaa tai alkaa etsimään "syyllistä". Montahan kumityynyy siellä on jos vaihtas kaikki samantein. Ja minkähän hintasi lie moiset. Ps. autolla ajettu n. 390000 km
Itselle vaihdettiin 280 CDI:hin ne, kun oli jo entiset. Otti pakoputkikin pohjapanssarin reunaan, kun oli sen verran alempana kone.
Lisäksi sen jurinan kyllä huomasi ihan tasaisellakin ajolla, mutta eritoten kiihdyttäessä koko kierrosalueen läpi.
----------------------------------
Timo Laaksonen
P. 0400 761 149
Timo Laaksonen
P. 0400 761 149
Re: E270 aur resonoi kiihdyttäessä
Kylläpä mersu nuortu 10 vuotta. Pelkääjän puoleinen moottorin kumityyny oli 2-3 cm painunut eli loppu. Vaihdettiin molemmat + vaihelaatikon kumityyny,
eipä enää ole karkea käyntiääni, kehrää kuin ompelukone ....
eipä enää ole karkea käyntiääni, kehrää kuin ompelukone ....

W 211 E 270 CDI AUT AVANTGARDE