W124 farkku takaiskarit ja jouset.

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
healer
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: Su 25.12.2016 02:59

W124 farkku takaiskarit ja jouset.

Viesti Kirjoittaja healer »

No hyvää päivää ja kiitos jo etukäteen. Dilemma on seuraavanlainen: Farkussa oli joskus hyraulinen tasonsäätö eikä ole enää, eikä tule.

Nyt siellä on vahvistetut Bilsteinin jouset jotka itse vaihdoin. Iskarit on joku muu soveltanut aiemmin, ja on perkeleen jäykät iskarit. Liian jäykät.

Lähdin tässä funtsimaan notta mitäs jos sinne laittaisi taakse Coil-overit tavallisten iskareitten tilalle? Meinaan toi perse kyllä nyykkää vähän liian helposti, että jos laittas SEKÄ ne tavalliset vahvistetut jouset ETTÄ ne Coiloverit iskareiksi?

Olisko mitään käryy että mitä pampuntynkää tonne kehtaisi tarjota ja että millä spekseillä ☺???

Jäykkäakselista tuosta ei tietenkään saa. Mitähän tohon nyt seuraavaksi keksis?
healer
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: Su 25.12.2016 02:59

Re: W124 farkku takaiskarit ja jouset.

Viesti Kirjoittaja healer »

Vähän uppia tähän... En nääs oikein löytänyt mitään tietoa mahdollisesta muutoksesta, jossa tavallisten iskarien tilalle vaihdetaankin coiloverit, jolloin siellä olisi käytännössä 4 jousta takana. En tiedä sopiiko sinne mikään ja onko tämä asia edes tehtävissä.

Ei tuo nytkään aivan onneton ole, sellasen 150kg lastilla ihan ajettava mutta toki uljaasti keula pystyssä. Tulevaisuuden käyttöä ajatellen tosin, kantokykyä ja jopa mahdollista säätövaraa olisi hyvä olla. Tietenkin ilman sitä hydrauliikkaa, joka poikii tietysti juuri silloin kun on jossain hevon... pitkällä.

Tasonsäätöä diggailevat voivat muuten ruuvata autostani loput hydrauliroippeet irti jos tarvetta on. Tietääkseni ne ovat vielä ehjiä, joskaan vannoa en voi. Ainakin toinen iskari on paskana/tivarit rikki ☺ Toinen iskari on kai ehjä vielä. Iskarit on irti, mutta muut romut vielä kiinni.

Ja jos nurkissa pyörii murikka 364 välityksellä, linkoo se mulle ja ota hyraulit vaihdossa tms. Nyt on automaattidieselin perä ja menee se noinkin, mutta hivenen tihee on.
Anzzu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 603
Liittynyt: Ke 08.06.2016 17:44

Re: W124 farkku takaiskarit ja jouset.

Viesti Kirjoittaja Anzzu »

dealer kirjoitti:Satalankku-farkun takajousitus ei ilman tasonsäätöä hyvä ole, eikä tule.
Siitä tosiasiasta on hyvä lähteä suunnittelemaan.

Mutta, JOS ei tarvitse kuormaa kantaa niin kyllä siitä ajettavan saa.
Kyseisen mallin vahvistetut kuormajouset + Volvo 850 iskarit niin 1-2 hengen kuormalla oikein hyvä.
Iskareita joutuu hieman alapään kiinnityksen osalta hiomaan, helppo homma. Tuo iskari on oikealla toiminta-alueellaan mersussa eli pituus sopii just eikä melkein.
Sulla oli tullut kahteen kertaan sama aihe :) . Dealer oli siihen toiseen naruun vastannut tuollain.
healer
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: Su 25.12.2016 02:59

Re: W124 farkku takaiskarit ja jouset.

Viesti Kirjoittaja healer »

Anzzu kirjoitti:
dealer kirjoitti:Satalankku-farkun takajousitus ei ilman tasonsäätöä hyvä ole, eikä tule.
Siitä tosiasiasta on hyvä lähteä suunnittelemaan.

Mutta, JOS ei tarvitse kuormaa kantaa niin kyllä siitä ajettavan saa.
Kyseisen mallin vahvistetut kuormajouset + Volvo 850 iskarit niin 1-2 hengen kuormalla oikein hyvä.
Iskareita joutuu hieman alapään kiinnityksen osalta hiomaan, helppo homma. Tuo iskari on oikealla toiminta-alueellaan mersussa eli pituus sopii just eikä melkein.
Sulla oli tullut kahteen kertaan sama aihe :) . Dealer oli siihen toiseen naruun vastannut tuollain.
Joo näköjään pientä häikkää. Communocation breakdown på forum about Lord give me Mercedes benz. Give it away to a stray person at this point.
Vastaa Viestiin