190e ei lähde käyntiin.
190e ei lähde käyntiin.
vm. 92, 1.8l 190e 5v manuska.
Päivällä rupesin autoon kokeilemaan pioneerin mankan tilalle Sonyn 2DIN soitinta, liittimet kiinni ja soitinta roppaamaan, 30s päästä soittimen näyttö mykäksi, eikä auto enään startannut avaimesta kääntäessä vaan kuului vain vaimeaa surinaa. Noh, akku laturiin ja johan rupesi muutaman tunnin latauksen jälkeen starttaamaan, muttei lähde enää käyntiin. Ennen tuota soittimen vaihtoa ei siis ollut minkäänlaista ongelmaa auton toiminnassa, ja mainittakoon nyt vielä ettei autossa tällä hetkellä ole mitään soitinta kiinni. Mitäs tuo soittimen kytkeminen nyt noin voisi rikkoa..? Virrat kytkiessä bensapumppu hurisee nätisti sen hetken mitä normaalistikin.
Päivällä rupesin autoon kokeilemaan pioneerin mankan tilalle Sonyn 2DIN soitinta, liittimet kiinni ja soitinta roppaamaan, 30s päästä soittimen näyttö mykäksi, eikä auto enään startannut avaimesta kääntäessä vaan kuului vain vaimeaa surinaa. Noh, akku laturiin ja johan rupesi muutaman tunnin latauksen jälkeen starttaamaan, muttei lähde enää käyntiin. Ennen tuota soittimen vaihtoa ei siis ollut minkäänlaista ongelmaa auton toiminnassa, ja mainittakoon nyt vielä ettei autossa tällä hetkellä ole mitään soitinta kiinni. Mitäs tuo soittimen kytkeminen nyt noin voisi rikkoa..? Virrat kytkiessä bensapumppu hurisee nätisti sen hetken mitä normaalistikin.
-92 1.8 190E Avantgarde Rosso
Re: 190e ei lähde käyntiin.
Ehjiä kaikki, kokeilin myös toisilla yj- ja bensapumpun releillä, ei vaikutusta.
-92 1.8 190E Avantgarde Rosso
Re: 190e ei lähde käyntiin.
Ehjiä kaikki, kokeilin myös toisilla yj- ja bensapumpun releillä, ei vaikutusta.
Edit: Ohoh, vahingossa tuplaklikkasin lähetä painiketta..
Edit: Ohoh, vahingossa tuplaklikkasin lähetä painiketta..
-92 1.8 190E Avantgarde Rosso
Re: 190e ei lähde käyntiin.
Ne sulakkeidenpäät pitää hioahiekkapaperilla ,hapettuvat.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: 190e ei lähde käyntiin.
Ei voi sivuuttaa tuotakaan mahdollisuutta, vaikkakin tuntuu hyvin utopistiselta vaihtoehdolta kun vika ilmeni juurikin silloin kun tuon toisen soittimen kytkin. Pitää kuitenkin huomenna ensihätään pyöritellä nuita sulakkeita paikoissaan, jollei vaikuta niin kiltisti koittaa hiasta päädyt puhtaiksi.
-92 1.8 190E Avantgarde Rosso
Re: 190e ei lähde käyntiin.
Ja kun käyt ostaa pari pakettia kutakin sulakemallia (8A, 16A ja 25A) ja vaihdat kaikki kerralla, säästyt monelta ongelmalta tulevaisuudessa. Vaikkei nyt just tähän käynnistysongelmaan auttaisikaan...
Re: 190e ei lähde käyntiin.
Todellakin. Nämävanhanmalliset suippopäiset sulakkeet harhauttavat helposti. Aina ei pyörittely auta, päinvastoinvoi se viimeinenkin metalli lähteä kosketuskohdasta. Varminta aina ottaa irti ja katsoa.
Re: 190e ei lähde käyntiin.
Oliko vanhassa soittimessa joku varkaudenesto? Tuli vain mieleen kun niitä joskus käytössä. Toimiiko vanha soitin vai menikö siitäkin sähköt?
MB w212
LR Range Rover
LR Defender 60 YRS Lim. Ed.
Audi Quattro 20V
LR Range Rover
LR Defender 60 YRS Lim. Ed.
Audi Quattro 20V
Re: 190e ei lähde käyntiin.
Vaihtelin tänään puolan ja sytkäboksin, tuloksetta.
Ei ollut vanhassa mankassa varkaudenestoa tms.
Lueskelin tuosta käynnistyssuuttimesta toisesta topiikista.
'käynnistyssuutin jumissa/tukossa tai sen ohjaus uupuu syystä tai toisesta (yj-rele viallinen, b-pumpun rele viallinen). tyhjäkäyntimoottorin tukkoisuus/jumittaminen. käynnistyssuutin on 2 ja 3 pytyn välissä imusarjassa, sininen 2-napainen johtopistoke. startatessa tultava AINA 12V ja kylmällä ilmalla tietyn aikaa startin jälkeenkin (tätä ohjaa lämpöaikakytkin, kaksinapainen anturi kannen etukulmassa) -20 astetta/ 12 s päällä käynnistyksen jälkeen, +3 astetta ja 0,3s päällä'
Mittailin tuota, 0.02V antoi parhaillaan startatessa eikä tietoakaan jännitteestä starttauksen jälkeen, muutama aste pakkasta. Illalla kun pääsen talliin, vaihdan tuon käynnistyssuuttimen varaosa-autosta, katsotaas sitten uudestaan.
Ei ollut vanhassa mankassa varkaudenestoa tms.
Lueskelin tuosta käynnistyssuuttimesta toisesta topiikista.
'käynnistyssuutin jumissa/tukossa tai sen ohjaus uupuu syystä tai toisesta (yj-rele viallinen, b-pumpun rele viallinen). tyhjäkäyntimoottorin tukkoisuus/jumittaminen. käynnistyssuutin on 2 ja 3 pytyn välissä imusarjassa, sininen 2-napainen johtopistoke. startatessa tultava AINA 12V ja kylmällä ilmalla tietyn aikaa startin jälkeenkin (tätä ohjaa lämpöaikakytkin, kaksinapainen anturi kannen etukulmassa) -20 astetta/ 12 s päällä käynnistyksen jälkeen, +3 astetta ja 0,3s päällä'
Mittailin tuota, 0.02V antoi parhaillaan startatessa eikä tietoakaan jännitteestä starttauksen jälkeen, muutama aste pakkasta. Illalla kun pääsen talliin, vaihdan tuon käynnistyssuuttimen varaosa-autosta, katsotaas sitten uudestaan.
-92 1.8 190E Avantgarde Rosso