Airmatic
Airmatic
Moro.
Osaako täällä joku kertoa mitä vikaa on airmaticissa. Luin vikakoodit ja tuli tällainen vika:
Y54/1(airmatic valve unit, right rear suspension strut)
Y54/1y2(level valve)
Y54/1y1(additional volume valve)
Koodit:5340 ja 5390
Eli tollasia herjaa. Onko kellään kokemusta? Liekö joku venttiili jumissa vai mistä kyse?
Onko kalliskin remontti?
Kiitos etukäteen
Osaako täällä joku kertoa mitä vikaa on airmaticissa. Luin vikakoodit ja tuli tällainen vika:
Y54/1(airmatic valve unit, right rear suspension strut)
Y54/1y2(level valve)
Y54/1y1(additional volume valve)
Koodit:5340 ja 5390
Eli tollasia herjaa. Onko kellään kokemusta? Liekö joku venttiili jumissa vai mistä kyse?
Onko kalliskin remontti?
Kiitos etukäteen
Re: Airmatic
Tuliko tähän 5390 vikakoodille selvyyttä? Minulla rupesi herjaamaan samaa.
Re: Airmatic
Ei mennyt kovaksi. Tuntuisi ihan normilta ajossa. Eikä kolise.
Re: Airmatic
Onko joku "vika päällä" ? Nollasitko "viat", vai jäivätkö päälle ? Jos hävisivät, niin on voinut olla joku venttilli jumissa, joka siten aukes...jos edelleen on "failed" päällä, niin joku venttiili ei toimi kunnolla...
nyt mennään: W 210/ E 430/ 4-matic/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
Re: Airmatic
Ja oliko kompura huollettu , milloin?
Miksi tehdään muitakin autoja, kuin mersuja?
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Re: Airmatic
Ilmeisesti E-sarjalaisesta kyse (auto olisi hyvä mainita, koska ilmajouset ovat hieman erilaisia eri malleissa).veeweee kirjoitti:Y54/1(airmatic valve unit, right rear suspension strut)
Y54/1y2(level valve)
Y54/1y1(additional volume valve)
Koodit:5340 ja 5390
Koodien merkitykset kertovat avoimesta virtapiiristä:
5340 y54/1 (airmatic valve unit, right rear suspension strut) y54/1y2 (level valve) : open circuit
5390 Y54/1 (airmatic valve unit, right rear suspension strut) y54/1y1 (additional volume valve) : open circuit
Tuon perusteella tarkistaisin sähköliittimet ensin. Toiseksi, auto Starin päähän ja sillä testailua. Tee paineistustestit, lisäksi voit kokeilla manuaalisesti aktivoida noita venttiilejä. Aktivoinnin yhteydessä iskarista kuuluu pieni naksahdus (ei kuulu sisälle asti, pitää olla ihan renkaan vieressä).
R170 SLK200 K -00
eksät 8 kpl: W220 S500 4matic -05, W211 E500 4matic -05, S210 E55 AMG 4matic -01, W210 E320 4matic -99, W210 E240 -01, W210 E200 -00, W124 E420 -94, W124 220E -93
eksät 8 kpl: W220 S500 4matic -05, W211 E500 4matic -05, S210 E55 AMG 4matic -01, W210 E320 4matic -99, W210 E240 -01, W210 E200 -00, W124 E420 -94, W124 220E -93
Re: Airmatic
Juu, w211 kyseessä minulla. Kompuran laitoin tilaukseen ebaystä. Kun sen historiasta ei tietoa. Pitää tsekata liittimet kun pääsee nosturille.
Re: Airmatic
Paljonko ajettu ja minkä ikänen auto eli jos kompura alkuperäinen.?
Re: Airmatic
En usko, että kompurasta johtuu tuo vika. Jos kompura rikki, siitä tulee ihan eri vikakoodit. Kompuran kuntoa voi arvioida myös Starin paineentuottotestien perusteella.
Kompuraan löytyy muuten myös korjaussarjoja ebay:stä parilla kympillä. Kunnostaminen ei ole vaikeaa. Youtubesta löytyy videoita missä näytetään, miten se tehdään.
Kompuraan löytyy muuten myös korjaussarjoja ebay:stä parilla kympillä. Kunnostaminen ei ole vaikeaa. Youtubesta löytyy videoita missä näytetään, miten se tehdään.
R170 SLK200 K -00
eksät 8 kpl: W220 S500 4matic -05, W211 E500 4matic -05, S210 E55 AMG 4matic -01, W210 E320 4matic -99, W210 E240 -01, W210 E200 -00, W124 E420 -94, W124 220E -93
eksät 8 kpl: W220 S500 4matic -05, W211 E500 4matic -05, S210 E55 AMG 4matic -01, W210 E320 4matic -99, W210 E240 -01, W210 E200 -00, W124 E420 -94, W124 220E -93
Re: Airmatic
En minäkään usko, että kompura olisi risa.
Mutta kun tuolla vika listalla on mainittu ventiili ongelma, minä varmistaisin, että ongelma ei ainakaan johdu siitä, että kompura laskee vettä järjestelmään. Huolto kannattaa varmasti tehdä, koska voi varmistaa, että se sitten palvelee jatkossa.
Mutta, eikös w211 kompuralle tulevassa johtosarjassa ole ollut tyyppivikaa, kannattaa sitä tutkia. Voisi selittää monta yhtäaikaista vika koodia.
Mutta kun tuolla vika listalla on mainittu ventiili ongelma, minä varmistaisin, että ongelma ei ainakaan johdu siitä, että kompura laskee vettä järjestelmään. Huolto kannattaa varmasti tehdä, koska voi varmistaa, että se sitten palvelee jatkossa.
Mutta, eikös w211 kompuralle tulevassa johtosarjassa ole ollut tyyppivikaa, kannattaa sitä tutkia. Voisi selittää monta yhtäaikaista vika koodia.
Miksi tehdään muitakin autoja, kuin mersuja?
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Re: Airmatic
Myös sen kompuran kuivaimen voi huoltaa, haulla löytyy siitä juttua. Nyt kun tilattu osa on käytetty, niin kunnosta ei ole takeita?
Tässä muuten aika kiva esitys w211:n airmaticin toiminnasta:
http://mbworld.org/forums/attachments/e ... larged.pdf
Tässä muuten aika kiva esitys w211:n airmaticin toiminnasta:
http://mbworld.org/forums/attachments/e ... larged.pdf
R170 SLK200 K -00
eksät 8 kpl: W220 S500 4matic -05, W211 E500 4matic -05, S210 E55 AMG 4matic -01, W210 E320 4matic -99, W210 E240 -01, W210 E200 -00, W124 E420 -94, W124 220E -93
eksät 8 kpl: W220 S500 4matic -05, W211 E500 4matic -05, S210 E55 AMG 4matic -01, W210 E320 4matic -99, W210 E240 -01, W210 E200 -00, W124 E420 -94, W124 220E -93