Esså kirjoitti:75tkm huolto muutama viikko sitten ja tänään uusintavisiittinä oikea alapallonivel, ilmastoinnin ohjelmistopäivitys (pimeni tyystin kertaalleen), vaihteiston ohjelmistopäivitys (tökki aika lailla ylöspäin), uusi kuskin oven kangas-/kumitiiviste (rispaantunut) ja jonkinsortin kalvot etuikkunoihin eristämään suhinoita ja kohinoita. Kaikki OK, paitsi että webaston kaukosäädin kyykähti samalla hetkellä, kun sain avaimet työnjohtajalta. Ei auttanut patterin vaihto. Uusi tilaukseen ja joku päivä noutamaan. Lämmittimen kaukosäädin ei kuulemma kuulu minkään huollon piiriin...
Olen huomannut ilmeisesti saman kulumisen oven tiivisteen sisäpinnassa - siinä pinnassa mikä on sisäpuolella b-pilarissa. Joko siihen hinkkaa itseään autoon käydessä tai sitten turvavyön solki ottaa siihen kiinni. Joka tapauksessa penkin ja tiivisteen väli on pienempi kuin solki eikä tässä ole kyse kuin puolesta sentistä. Toivottavasti tuo korjataan faceliftissä, koska onhan tuo vähän nolo moka.
Varailin 50t huoltoa ja samalla ilmoittivat takaisinkutsusta, johon varattava 3-4h aikaa eli koko päivä huoltoineen. TJ käytti niin outoa termiä asiasta, etten päässyt jyvälle mistä on kyse. Puhui jostain kampikammion "rasitus tason säädöstä" tms outoa. Jälkikäteen tuli mieleen, että tarkoittiko huohotusventtiiliä tai -järjestelmää. Liittyyköhän siis näihin täällä kuvattuihin "talvivaivoihin", joissa autot on tuotu lavetilla räntäsateesta pajalle?
Jos jollain on tarkempaa tietoa tästä takaisinkutsusta, kuulisin mielelläni lisää. Asia kiinnostaa teknisesti, sinänsä takaisinkutsu(t) on hyvä asia.
Oma auto kävi viime viikolla Airportin Veholla etuikkunoiden vaihdossa. Kävin varaamassa työn paikan päällä, ja se onnistui ilman sen suurempia mutinoita - tuttu homma vaikutti olevan huoltoneuvojille.
Ensimmäistä kertaa autoa hakiessa ei peilikolmioiden asennus ollut mielestäni onnistunut, joten ko. toimenpiteen uudelleen suorittamista varten auto jäi huoltoon vielä 1-2 tunniksi. No, huollon sijaisautolla takaisin töihin ja toisella kerralla noudettaessa auto oli taas samanveroinen kuin huoltoon viedessä.
kurkkukarkki kirjoitti:Varailin 50t huoltoa ja samalla ilmoittivat takaisinkutsusta, johon varattava 3-4h aikaa eli koko päivä huoltoineen. TJ käytti niin outoa termiä asiasta, etten päässyt jyvälle mistä on kyse. Puhui jostain kampikammion "rasitus tason säädöstä" tms outoa. Jälkikäteen tuli mieleen, että tarkoittiko huohotusventtiiliä tai -järjestelmää. Liittyyköhän siis näihin täällä kuvattuihin "talvivaivoihin", joissa autot on tuotu lavetilla räntäsateesta pajalle?
Jos jollain on tarkempaa tietoa tästä takaisinkutsusta, kuulisin mielelläni lisää. Asia kiinnostaa teknisesti, sinänsä takaisinkutsu(t) on hyvä asia.
Kävin eilen Airportissa ja siellä mekaanikon kanssa keskusteltiin takaisin kutsuista. Hän sanoi, että nyt vaihdetaan jotain putkistoja koska jotkut C sarjalaiset ovat sammuneet lumisateessa. No minulle ei ole tullut takaisinkutsua. Aika näyttää.
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Linkin auton teknisissä tiedoissa omamassaltaan yli 1600kg painavalle 136 heppaselle diisselifarkulle näytti olevan 0-100 ilmoitettu 7,6s. Totta, toivetta vai ihan oikea virhetieto?
Linkin auton teknisissä tiedoissa omamassaltaan yli 1600kg painavalle 136 heppaselle diisselifarkulle näytti olevan 0-100 ilmoitettu 7,6s. Totta, toivetta vai ihan oikea virhetieto?
Vahvasti haaveajattelulta vaikuttaa.
Tietenkin voi olla nopeampikin, kun kiihdytyksen tekee TopGearin tyyliin, pudottamalla sen helikopterista
----------------------------------
Timo Laaksonen
P. 0400 761 149
Saksassa näytti olevan 1.6 koneisia kaikki mitä pikaisesti selailin.
Suomen hinnastossa näyttää 200d perusmalli olevan 1.6 -koneella, mutta Premium Business ja Premium Pro 2.15 -koneella. http://www.mercedes-benz.fi/content/fin ... elist.html" onclick="window.open(this.href);return false;
C 300d A 4matic + Airmatic sedan 2019
ex C 220d A 4matic + Airmatic sedan 2016
ex C 220 CDI A sedan 2012
Saksassa näytti olevan 2016-malleja isommalla moottorilla. Näissä vanhemmissa ilmeisesti 220 on vasta Mersun omalla moottorilla? Kalliita vaan vielä. Vuoden päästä ehkä hintataso sopivampi. Tosin nytkin enemmän ajetut 2014-mallit jo tiputtaneet hintaa lähes 60%.
Linkin auton teknisissä tiedoissa omamassaltaan yli 1600kg painavalle 136 heppaselle diisselifarkulle näytti olevan 0-100 ilmoitettu 7,6s. Totta, toivetta vai ihan oikea virhetieto?
Vahvasti haaveajattelulta vaikuttaa.
Tietenkin voi olla nopeampikin, kun kiihdytyksen tekee TopGearin tyyliin, pudottamalla sen helikopterista
Toi 7,6 s on 220 Blutecin kiihtyvyys.
Ajossa: Kia ProCeed GT 2020
Ex:
W205 C180 A Edition AMG 2018
S204 C180 CDI AMG 2013
W176 A180 BE Urban 2013
Nippu Pösöjä ja vanha Bemari
Saksassa näytti olevan 1.6 koneisia kaikki mitä pikaisesti selailin.
Suomen hinnastossa näyttää 200d perusmalli olevan 1.6 -koneella, mutta Premium Business ja Premium Pro 2.15 -koneella. http://www.mercedes-benz.fi/content/fin ... elist.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Wepasto asiaa.Nyt kun on ollut noin 26c pakkaset voin varmuudella sanoa että wepasto lämmittää myös moottoria ,noin puolen tunnin käytön jälkeen moottorin lämmöt on noin 70c ja olen todenut myös konehuoneen puolelta moottori on tosiaakin lämmin jä käy kuin kesäkelillä.Eli kysymyksessä on 2016 w205 4-matic 200 pensa
Katselin näitä netistä ja huomioni kiinnittyi siihen, että takana ei ole tällaisessa Premium Bisneksessä ilmasuuttimia: http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/c/8463913" onclick="window.open(this.href);return false;
Sitten näihin on normaalisti Thermatic ja Thermotronic kuten edeltävissä korimalleissa, mutta erikoista kehitystä tämäkin. Saksassa sama juttu ihan neekerimalleissa, joten mikään Suomi-auton hienous tämä ei ole. Siellä näyttäisi Avantgardessa ja Exclusivessa nämä olevan, mutten ole perehtynyt mitenkään siihen pitääkö ne ostaa erikseen. Suomi-premiumissa sisusta näyttäisi olevan samanlainen kuin perusmallissa.
tn62634 kirjoitti:Katselin näitä netistä ja huomioni kiinnittyi siihen, että takana ei ole tällaisessa Premium Bisneksessä ilmasuuttimia: http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/c/8463913" onclick="window.open(this.href);return false;
Sitten näihin on normaalisti Thermatic ja Thermotronic kuten edeltävissä korimalleissa, mutta erikoista kehitystä tämäkin. Saksassa sama juttu ihan neekerimalleissa, joten mikään Suomi-auton hienous tämä ei ole. Siellä näyttäisi Avantgardessa ja Exclusivessa nämä olevan, mutten ole perehtynyt mitenkään siihen pitääkö ne ostaa erikseen. Suomi-premiumissa sisusta näyttäisi olevan samanlainen kuin perusmallissa.
Suomi-premiumissa ei tosiaan ole mitään sisätilanpakettia vakiona eli siloin noita ilmansuuttimia ei ole.
Näistä rellukoneisista c180d/200d alkaa olla jo kollegoilla (taksi) hyvin kokemusta. Tielle jättäviä vikoja useita jopa alle 100tkm (laturi, turbo). Koneita mennyt takuuseen 200-300tkm. Mersun koneilla varustetuissa ei ongelmia.
Vastapainoksi sitten taas w212 facelift 200/220cdi koneellisella ajettu kollegoiden toimesta jopa 600tkm kirjaimellisesti ilman ongelmia, mitä nyt joku laturi mennyt ja kulutusosia tietenkin. Meilläkin vielä kaksi w212 220cdi:tä, toisessa karvan verran alle, toisessa karvan verran yli 300tkm; ei ongelmia.
Tesla Model 3 SR+ 2020
Mercedes-Benz E 320 4Matic Avantgarde '98
Minullakin eilen syttyi moottorihäiriövalo vaikka on OM651, uudelleenkäynnistyksen jälkeen toimi. Ainoastaan tuo keltainen valo loistaa. Tällähän on kuitenkin jo ajettu melkein 20tkm. Tehot uupui heti kun 250m sivutien jälkeen lähti isolle tielle ja painoi kaasua reilusti.
Edesmenneessä 204 250cdi:ssä oli samoja oireita joku vuosi sitten, samassa tilanteessa tuli häiriötila mutta tehot ei palautunut ennenkuin puolen tunnnin seisokin jälkeen.
Sitä vikaahan eivät koskaan minun aikana saaneet ratkaistua.
Eli ajetaan kovassa pakkasessa 500km ja senjälkeen parin päivän jälkeen seuraavassa käynnistyksessä tulee häiriötila vaikka keli olisi jo lauhtunut
En tuota ainakaan vielä vie tutkittavaksi, katsokoot 25tkm huollossa jos ei sitten ala enemmän kiusoitella.
Tuskin löytyy mitään vikaa. Itselläni teki kerran saman jutun kesken Lapin reissun. Ajettiin kovassa lumipyryssä varmaankin 100 km, moottori meni vikatilaan kesken matkan. Sinniteteltiin Kempeleestä Jyväskylään, ja sielä pajalle. Ei löytynyt muuta kuin kosteutta moottorin ilmansuodattimesta, vikakoodien luku ja kuivaus. Sen jälkeen ei ole oireillut, autolla ajettu sen jäkeen 50 tuhatta ilman ongelmia.
tn62634 kirjoitti:Katselin näitä netistä ja huomioni kiinnittyi siihen, että takana ei ole tällaisessa Premium Bisneksessä ilmasuuttimia: http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/c/8463913" onclick="window.open(this.href);return false;
Sitten näihin on normaalisti Thermatic ja Thermotronic kuten edeltävissä korimalleissa, mutta erikoista kehitystä tämäkin. Saksassa sama juttu ihan neekerimalleissa, joten mikään Suomi-auton hienous tämä ei ole. Siellä näyttäisi Avantgardessa ja Exclusivessa nämä olevan, mutten ole perehtynyt mitenkään siihen pitääkö ne ostaa erikseen. Suomi-premiumissa sisusta näyttäisi olevan samanlainen kuin perusmallissa.
Ei ole kyllä Premium Businesstä nähnytkään tämä. Saksasta asti on joutunut hakemaan noin karvalakin, Suomessa tuskin on myyty uutena yhtään noin karua 220 koneista. Tämä on lisäksi vinin mukaan ollut ulkopuolelta perusmalli tehtaalta lähtiessään?
Premium Businekseen verrattuna tuosta puuttuu mm. ILS ledit ja kaukovaloavustin, Istuinmukavuuspaketti, CD-soitin, taittuva takaselkänoja ja tuon ikäisessä PB:ssa oli vielä Touchpadkin mukana. Saksassa pystyy pikkukoneisen ostamaan myös sellaisella ilmastoinnilla missä ei ole kuin yksi lämpötilan säätö, Suomessa ei sellaista pysty ostamaan. Ilmasuuttimet taakse tulevat Thermaticiin jos ottaa Avantgarde, Exclusive tai AMG sisätilan.
Yllättävän monen tuontimersun varustetasona näkee nykyään Premium Businesstä, vaikka autosta monia varusteita puuttuisikin "aitoon" Premium Businekseen verrattuna tai olisi Serienausstattung ulkoa tms.
terasjussi kirjoitti:1200 km mittarissa ja vikatila päällä. C200d
Ilmanputsari tukossa, jonka takia hiukkassuodatin myös tukossa.
1200km ja putsari tukossa - millä ihmeellä moinen?
Tuohon en usko. Autoni oli tänään Veho Airportissa ja siihen tehtiin 2 tehtaan ilmoittamaa muutostyötä.Eka oli se, että ilman oton putki vaihdettiim´n sellaiseen joka ei jäädy. lämmitys systeemi siinä on erilainen. Toinen oli pissapojan säiliön alle muovi joka ohjaa vedet pois elektroniikasta. Vika joka Takyllä oli Mesessään.
terasjussi kirjoitti:1200 km mittarissa ja vikatila päällä. C200d
Ilmanputsari tukossa, jonka takia hiukkassuodatin myös tukossa.
1200km ja putsari tukossa - millä ihmeellä moinen?
Tarkoittiko tuo tukkeutuminen tällä kertaa jäätymistä? Jos siinä niitä talviongelmia on niin sen puolen voisi tukkeutua jo ekalla sadalla kilometrillä sopivissa oloissa. Voiko se hengenahdistus jatkua niin pitkään ettei 1200 kilometrin matkalla onnistu poltto kertaakaan.
Näköjään jäätymisiin sitten jotain parannuksia tehty. Minkäslainen lämmitys siellä ilmanotossa oikein on? Eihän tässä puhuta huohottimen lämmittimestä.