S211 sisälämmöt
S211 sisälämmöt
Jaahas... Kirjuutellaanpa tännekin välillä jotakin ja kerta vielä ihan aiheesta eikä sen vierestä.
Eli ei suoranainen ongelma ole kyseessä, mutta äärimmäisen turhauttava "vika".
Eli tuohon omaan "emmaan" on vaihdettu edellisen omistajan, että minun toimesta seuraavat kamppeet liittyen lämpöön ja lämmitykseen....
Termostaatti (2x), vesipumppu, vesiventtiili, jäähdytysnesteet.... silti sisällä ei ole kuuma.... näin talvella siis.
Kone nostaa lämmöt ihan oikealle tasolle ja suhteellisen nopeastikin, koska termarin vaihdoin keväällä, kuten vesiventtiilinkin.
Mutta sisälle ei tule oikeasti kuumaa, vaan sellaista haalean lämpöistä.
Ylävesiletku ei ole kova, vaan normaalin joustava, jäähdytysnestettä ei kulu eikä valu minnekään....
Ja takajalkotiloista ei tule sitä haaleaakaan, vaan suhteellisen viileää jopa...
Joten jääkö ainoaksi vaihtoehdoksi kiertovesipumppu?
Toki sitä en ole milläänlailla testaillut, joten jos se on ihan seis niin vaikuttaako juurikin kertomallani tavalla?
Itselle ei tule enää muuta mieleen.
Toki eihän tuo iso kustanne olisi kiertovesipumppua vaihtaakaan, vaikkei olisikaan siinä vika. Mutta olisihan tuo kiva tietää ettei nyt saturaista ihan turhaan ilmoille nakkele.
Joten tiivistettynä:
- Kone nostaa lämmöt oikeaan aikaan oikeaan mittaan
- Jäähdytysneste vuotoja ei ole
- Letkut eivät ole autossa kovana
- Kierrokset eivät juurikaan sisälle tulevaan lämpötilaan vaikuta
- Taakse jaloille ainoastaan viileää, muualle haalean lämpöistä
- Termostaatti, vesiventtiili, jäähdytysnesteet, vesipumppu vaihdettu autoon vuosien saatossa.
Meinaan tässä kolkuttelee nuo 30 asteen pakkaset, niin tuskin on senkään verran emmassa lämmin kuin nyt 12 asteen pakkasessa....
Eli ei suoranainen ongelma ole kyseessä, mutta äärimmäisen turhauttava "vika".
Eli tuohon omaan "emmaan" on vaihdettu edellisen omistajan, että minun toimesta seuraavat kamppeet liittyen lämpöön ja lämmitykseen....
Termostaatti (2x), vesipumppu, vesiventtiili, jäähdytysnesteet.... silti sisällä ei ole kuuma.... näin talvella siis.
Kone nostaa lämmöt ihan oikealle tasolle ja suhteellisen nopeastikin, koska termarin vaihdoin keväällä, kuten vesiventtiilinkin.
Mutta sisälle ei tule oikeasti kuumaa, vaan sellaista haalean lämpöistä.
Ylävesiletku ei ole kova, vaan normaalin joustava, jäähdytysnestettä ei kulu eikä valu minnekään....
Ja takajalkotiloista ei tule sitä haaleaakaan, vaan suhteellisen viileää jopa...
Joten jääkö ainoaksi vaihtoehdoksi kiertovesipumppu?
Toki sitä en ole milläänlailla testaillut, joten jos se on ihan seis niin vaikuttaako juurikin kertomallani tavalla?
Itselle ei tule enää muuta mieleen.
Toki eihän tuo iso kustanne olisi kiertovesipumppua vaihtaakaan, vaikkei olisikaan siinä vika. Mutta olisihan tuo kiva tietää ettei nyt saturaista ihan turhaan ilmoille nakkele.
Joten tiivistettynä:
- Kone nostaa lämmöt oikeaan aikaan oikeaan mittaan
- Jäähdytysneste vuotoja ei ole
- Letkut eivät ole autossa kovana
- Kierrokset eivät juurikaan sisälle tulevaan lämpötilaan vaikuta
- Taakse jaloille ainoastaan viileää, muualle haalean lämpöistä
- Termostaatti, vesiventtiili, jäähdytysnesteet, vesipumppu vaihdettu autoon vuosien saatossa.
Meinaan tässä kolkuttelee nuo 30 asteen pakkaset, niin tuskin on senkään verran emmassa lämmin kuin nyt 12 asteen pakkasessa....
MB 220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2d
EX- MB 180 cgi W204
EX- MB 270cdi S211
EX- MB 200 kompura C209 "Rouvan coupe"
EX- Toyota Yaris
EX- Volvo S60
EX- MB 200 cdi W211
EX- MB 270cdi W163 "Jykevä juna, joka vain puski eteepäin..."
EX- MB 290TD W210 "Halvin kulkupeli ikinä, uskollinen tiennielijä. Suosittelen kaikille lämpöisesti"
EX- BMW E34 520B
EX- MB 190 W201
EX- VW Transporter T3-type 2
EX- MB 230E W124"Ikirakas oma"
EX- Nissan Bluebird 2.0i vm91
EX- Ford Taunus vm81
Jaguar XF 2.2d
EX- MB 180 cgi W204
EX- MB 270cdi S211
EX- MB 200 kompura C209 "Rouvan coupe"
EX- Toyota Yaris
EX- Volvo S60
EX- MB 200 cdi W211
EX- MB 270cdi W163 "Jykevä juna, joka vain puski eteepäin..."
EX- MB 290TD W210 "Halvin kulkupeli ikinä, uskollinen tiennielijä. Suosittelen kaikille lämpöisesti"
EX- BMW E34 520B
EX- MB 190 W201
EX- VW Transporter T3-type 2
EX- MB 230E W124"Ikirakas oma"
EX- Nissan Bluebird 2.0i vm91
EX- Ford Taunus vm81
Re: S211 sisälämmöt
Lämpöä ei siis kertakaikkiaan tule - lämppärinkenno tukossa - jos ilma kuitenkin kiertää?meze1 kirjoitti:- Termostaatti, vesiventtiili, jäähdytysnesteet, vesipumppu vaihdettu autoon vuosien saatossa.
Re: S211 sisälämmöt
Vasta tuttu huuhteli 211 lämppärin kennon, kun oli kaikki muu vaihettu, alko tuleen lämmintä.
Star/bittiTuikkaukset Kalajoella.
Re: S211 sisälämmöt
Siis lämpöä tulee kyllä, mutta haaleaa. Eli vaikka pirssi rouskuttaisi tunti tolkulla pihassa tuossa -12 asteessa, niin kuumaksi se ei tule...taky kirjoitti:Lämpöä ei siis kertakaikkiaan tule - lämppärinkenno tukossa - jos ilma kuitenkin kiertää?meze1 kirjoitti:- Termostaatti, vesiventtiili, jäähdytysnesteet, vesipumppu vaihdettu autoon vuosien saatossa.
Mistä tuon lämppärinkennon tukoksen pystyy tarkastamaan ja miten se muka tukkoon olisi mennyt....?
Kuitenkin edellisellä W211 ajettiin yli puoli miljoonaa ja väyrysellä vieläkin reilusti enemmän ja ei niissä moista ollut.
Termarin vaihdolla selvisi viileydestä aina....
MB 220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2d
EX- MB 180 cgi W204
EX- MB 270cdi S211
EX- MB 200 kompura C209 "Rouvan coupe"
EX- Toyota Yaris
EX- Volvo S60
EX- MB 200 cdi W211
EX- MB 270cdi W163 "Jykevä juna, joka vain puski eteepäin..."
EX- MB 290TD W210 "Halvin kulkupeli ikinä, uskollinen tiennielijä. Suosittelen kaikille lämpöisesti"
EX- BMW E34 520B
EX- MB 190 W201
EX- VW Transporter T3-type 2
EX- MB 230E W124"Ikirakas oma"
EX- Nissan Bluebird 2.0i vm91
EX- Ford Taunus vm81
Jaguar XF 2.2d
EX- MB 180 cgi W204
EX- MB 270cdi S211
EX- MB 200 kompura C209 "Rouvan coupe"
EX- Toyota Yaris
EX- Volvo S60
EX- MB 200 cdi W211
EX- MB 270cdi W163 "Jykevä juna, joka vain puski eteepäin..."
EX- MB 290TD W210 "Halvin kulkupeli ikinä, uskollinen tiennielijä. Suosittelen kaikille lämpöisesti"
EX- BMW E34 520B
EX- MB 190 W201
EX- VW Transporter T3-type 2
EX- MB 230E W124"Ikirakas oma"
EX- Nissan Bluebird 2.0i vm91
EX- Ford Taunus vm81
Re: S211 sisälämmöt
tuosta oli juttu tosiaan tällä foorumilla (kattele noita vesiventtiili threadeja läpi), vesiletkulla huuhdeltuna vesiventtiilin lähdöistä toiseen suuntaan ei tullut mitään, toiseen suuntaan kyllä, jonka jälkeen alkoi toimimaan... mystinen vika tosiaan...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: S211 sisälämmöt
Joo, tuli luettua läpi. En taida kuitenkaan tekemään moisia viritelmiä ensi alkuun.MiHe kirjoitti:tuosta oli juttu tosiaan tällä foorumilla (kattele noita vesiventtiili threadeja läpi), vesiletkulla huuhdeltuna vesiventtiilin lähdöistä toiseen suuntaan ei tullut mitään, toiseen suuntaan kyllä, jonka jälkeen alkoi toimimaan... mystinen vika tosiaan...
Jos tuo ei tuosta kummemmaksi tokene, niin kuhan pahimmat pakkaset tässä päivien aikana rauhottuu, niin laittelen sen konetiskiaineen ensin ja kierrättelen sillä homman läpi.
Ja katsoo mihin suuntaan homma kallistuu...
MB 220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2d
EX- MB 180 cgi W204
EX- MB 270cdi S211
EX- MB 200 kompura C209 "Rouvan coupe"
EX- Toyota Yaris
EX- Volvo S60
EX- MB 200 cdi W211
EX- MB 270cdi W163 "Jykevä juna, joka vain puski eteepäin..."
EX- MB 290TD W210 "Halvin kulkupeli ikinä, uskollinen tiennielijä. Suosittelen kaikille lämpöisesti"
EX- BMW E34 520B
EX- MB 190 W201
EX- VW Transporter T3-type 2
EX- MB 230E W124"Ikirakas oma"
EX- Nissan Bluebird 2.0i vm91
EX- Ford Taunus vm81
Jaguar XF 2.2d
EX- MB 180 cgi W204
EX- MB 270cdi S211
EX- MB 200 kompura C209 "Rouvan coupe"
EX- Toyota Yaris
EX- Volvo S60
EX- MB 200 cdi W211
EX- MB 270cdi W163 "Jykevä juna, joka vain puski eteepäin..."
EX- MB 290TD W210 "Halvin kulkupeli ikinä, uskollinen tiennielijä. Suosittelen kaikille lämpöisesti"
EX- BMW E34 520B
EX- MB 190 W201
EX- VW Transporter T3-type 2
EX- MB 230E W124"Ikirakas oma"
EX- Nissan Bluebird 2.0i vm91
EX- Ford Taunus vm81
Re: S211 sisälämmöt
No vikaahan siinä sitten on ... Oma kun lämpiää niin ei maxilla voi lämpöjä pitää, palaa varpaat.meze1 kirjoitti: Eli vaikka pirssi rouskuttaisi tunti tolkulla pihassa tuossa -12 asteessa, niin kuumaksi se ei tule...
Ei kait huuhtelun osalta ole kuin ottaa irti siitä tuulilasinpyyhkijöiden alta ventiilistön ja vesiletkulla vettä vastakkaiseen suuntaan kiertoon nähden niin luulisi irtoaineksen tulevan veks.
Re: S211 sisälämmöt
Joo, pitää tuo tehdä ja jos saisi talliin vaikka pikkuisen tilaa... Voisi tehdä jopa tuon kanisterihuuhtelun joka oli aikaisemmin kirjoitettu....taky kirjoitti:No vikaahan siinä sitten on ... Oma kun lämpiää niin ei maxilla voi lämpöjä pitää, palaa varpaat.meze1 kirjoitti: Eli vaikka pirssi rouskuttaisi tunti tolkulla pihassa tuossa -12 asteessa, niin kuumaksi se ei tule...
Ei kait huuhtelun osalta ole kuin ottaa irti siitä tuulilasinpyyhkijöiden alta ventiilistön ja vesiletkulla vettä vastakkaiseen suuntaan kiertoon nähden niin luulisi irtoaineksen tulevan veks.
Pistää puhallin päälle, niin jos saisi edes 0 tietämille lämpötilan...
Vitsi kun olisi tuolloin kesällä/keväällä kun vesiventtiilin vaihdoin tehnyt ko. asian.... vaan eihän sitä silloin tajunnut ja eikä moista hoksannut koska lämpöä piisas yltä kyllin....
Joo, näillä eteenpäin.
MB 220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2d
EX- MB 180 cgi W204
EX- MB 270cdi S211
EX- MB 200 kompura C209 "Rouvan coupe"
EX- Toyota Yaris
EX- Volvo S60
EX- MB 200 cdi W211
EX- MB 270cdi W163 "Jykevä juna, joka vain puski eteepäin..."
EX- MB 290TD W210 "Halvin kulkupeli ikinä, uskollinen tiennielijä. Suosittelen kaikille lämpöisesti"
EX- BMW E34 520B
EX- MB 190 W201
EX- VW Transporter T3-type 2
EX- MB 230E W124"Ikirakas oma"
EX- Nissan Bluebird 2.0i vm91
EX- Ford Taunus vm81
Jaguar XF 2.2d
EX- MB 180 cgi W204
EX- MB 270cdi S211
EX- MB 200 kompura C209 "Rouvan coupe"
EX- Toyota Yaris
EX- Volvo S60
EX- MB 200 cdi W211
EX- MB 270cdi W163 "Jykevä juna, joka vain puski eteepäin..."
EX- MB 290TD W210 "Halvin kulkupeli ikinä, uskollinen tiennielijä. Suosittelen kaikille lämpöisesti"
EX- BMW E34 520B
EX- MB 190 W201
EX- VW Transporter T3-type 2
EX- MB 230E W124"Ikirakas oma"
EX- Nissan Bluebird 2.0i vm91
EX- Ford Taunus vm81
-
- Mersumies
- Viestit: 1554
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
Re: S211 sisälämmöt
meze1 kirjoitti:Jaahas... Kirjuutellaanpa tännekin välillä jotakin ja kerta vielä ihan aiheesta eikä sen vierestä.
Eli ei suoranainen ongelma ole kyseessä, mutta äärimmäisen turhauttava "vika".
Eli tuohon omaan "emmaan" on vaihdettu edellisen omistajan, että minun toimesta seuraavat kamppeet liittyen lämpöön ja lämmitykseen....
Termostaatti (2x), vesipumppu, vesiventtiili, jäähdytysnesteet.... silti sisällä ei ole kuuma.... näin talvella siis.
Kone nostaa lämmöt ihan oikealle tasolle ja suhteellisen nopeastikin, koska termarin vaihdoin
keväällä, kuten vesiventtiilinkin.
Mutta sisälle ei tule oikeasti kuumaa, vaan sellaista haalean lämpöistä.
Ylävesiletku ei ole kova, vaan normaalin joustava, jäähdytysnestettä ei kulu eikä valu minnekään....
Ja takajalkotiloista ei tule sitä haaleaakaan, vaan suhteellisen viileää jopa...
Joten jääkö ainoaksi vaihtoehdoksi kiertovesipumppu?
Toki sitä en ole milläänlailla testaillut, joten jos se on ihan seis niin vaikuttaako juurikin kertomallani tavalla?
Itselle ei tule enää muuta mieleen.
Toki eihän tuo iso kustanne olisi kiertovesipumppua vaihtaakaan, vaikkei olisikaan siinä vika. Mutta olisihan tuo kiva tietää ettei nyt saturaista ihan turhaan ilmoille nakkele.
Joten tiivistettynä:
- Kone nostaa lämmöt oikeaan aikaan oikeaan mittaan
- Jäähdytysneste vuotoja ei ole
- Letkut eivät ole autossa kovana
- Kierrokset eivät juurikaan sisälle tulevaan lämpötilaan vaikuta
- Taakse jaloille ainoastaan viileää, muualle haalean lämpöistä
- Termostaatti, vesiventtiili, jäähdytysnesteet, vesipumppu vaihdettu autoon vuosien saatossa.
Meinaan tässä kolkuttelee nuo 30 asteen pakkaset, niin tuskin on senkään verran emmassa lämmin kuin nyt 12 asteen pakkasessa....
Kyllä jos lämmöt nousee 90 pitäis kyllä olla vesiletkut kovana,tai paisuntasäiliön korkki vuotaa.
Vesiventtiili ei varmaan toimi,nehän tahtoo jumitella kesän jälkeen.
S213 220CDI,Sprinter 315 Köning W906,BMW R1150RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Re: S211 sisälämmöt
Voiko kyseessä olla automaatti-ilmastoinnin lämpötila-anturi? Eli anturi(t) paskana-> luulee sisällä olevan kuuma-> ei anna lämmintä koska yrittää jäähdyttää ilmaa?
E: tää on sitten vaan hyvin vahvaa mutuilua.
E: tää on sitten vaan hyvin vahvaa mutuilua.
E350CDI&A180CDI
-
- Mersumies
- Viestit: 1554
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
Re: S211 sisälämmöt
Meillä w211 10 vuodessa 4vesiventtiili menossa,yksi venttiili meni alle vuodessa.ssuvik kirjoitti:Voiko kyseessä olla automaatti-ilmastoinnin lämpötila-anturi? Eli anturi(t) paskana-> luulee sisällä olevan kuuma-> ei anna lämmintä koska yrittää jäähdyttää ilmaa?
E: tää on sitten vaan hyvin vahvaa mutuilua.
S213 220CDI,Sprinter 315 Köning W906,BMW R1150RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Re: S211 sisälämmöt
Siis onhan nuo vesiletkut "kovat", muttei mitään betoniputkea kuitenkaan.jussilampi kirjoitti: Kyllä jos lämmöt nousee 90 pitäis kyllä olla vesiletkut kovana,tai paisuntasäiliön korkki vuotaa.
Pystyy kädellä puristamaan hiukan läjään. Eikä vuoda nestettä tosiaan mistään.
jussilampi kirjoitti:Vesiventtiili ei varmaan toimi,nehän tahtoo jumitella kesän jälkeen.
Voiko nuo tosiaan mennä puolessa vuodessa sököksi...? Olisihan niillä kyllä sitten toki takuu.... vaan kuittia ei todellakaan moisesta ole tallella... Liikkeessä jos sattuisi olemaan jemmassa..jussilampi kirjoitti:Meillä w211 10 vuodessa 4vesiventtiili menossa,yksi venttiili meni alle vuodessa.
Eilen tuli tosiaan ajeltua suhteellisen paljonkin, niin huomasin kyllä kierrosluvuissa merkityksen sittenkin. Eli kun meni kierrokset yli 3000, niin alkoi pukkaamaan selvästi lämpöisempää...
Eli kyllä lähden seuraavassa järjestyksessä hommaa viemään eteenpäin:
- Uusi kiertovesipumppu (kerta vielä alkuperäinen autossa kiinni)
- Lämppärin kennon puhdistus vastakkaiseen suuntaan (ei koskaan puhdistettu)
Tähän en usko, koska olen nyt ottanut automaattisen lämpötilan pois käytöstä ja säädän manuaallisesti, jotta saisi parhaimmat lämmöt pirttiin. Eli antaa sitä lämpöä kuin nupista säädän..ssuvik kirjoitti:Voiko kyseessä olla automaatti-ilmastoinnin lämpötila-anturi? Eli anturi(t) paskana-> luulee sisällä olevan kuuma-> ei anna lämmintä koska yrittää jäähdyttää ilmaa?
MB 220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2d
EX- MB 180 cgi W204
EX- MB 270cdi S211
EX- MB 200 kompura C209 "Rouvan coupe"
EX- Toyota Yaris
EX- Volvo S60
EX- MB 200 cdi W211
EX- MB 270cdi W163 "Jykevä juna, joka vain puski eteepäin..."
EX- MB 290TD W210 "Halvin kulkupeli ikinä, uskollinen tiennielijä. Suosittelen kaikille lämpöisesti"
EX- BMW E34 520B
EX- MB 190 W201
EX- VW Transporter T3-type 2
EX- MB 230E W124"Ikirakas oma"
EX- Nissan Bluebird 2.0i vm91
EX- Ford Taunus vm81
Jaguar XF 2.2d
EX- MB 180 cgi W204
EX- MB 270cdi S211
EX- MB 200 kompura C209 "Rouvan coupe"
EX- Toyota Yaris
EX- Volvo S60
EX- MB 200 cdi W211
EX- MB 270cdi W163 "Jykevä juna, joka vain puski eteepäin..."
EX- MB 290TD W210 "Halvin kulkupeli ikinä, uskollinen tiennielijä. Suosittelen kaikille lämpöisesti"
EX- BMW E34 520B
EX- MB 190 W201
EX- VW Transporter T3-type 2
EX- MB 230E W124"Ikirakas oma"
EX- Nissan Bluebird 2.0i vm91
EX- Ford Taunus vm81
Re: S211 sisälämmöt
Nyt kun elohopea painui jo tuonne -25 asteeseen, niin huomaa ehkä vielä paremmin nuo vivahteet lämmössä.
Eli sähköinen vastus toimii, koska haaleaa lähtee tulemaan suhteellisen nopeastikin... Ja volttimäärät nousevat jos sen laittaa pois päältä.
Kierrosluvut auttavat ainakin alkuvaiheessa selvästi. Eli korkeilla kierroksilla saa nopeammin lämpöä kajuuttaan.
Moottori on normaalilämpöinen -25 asteessa ajettuna n.18min päästä. Eli termarikin on vimosen päälle.
Sitten ne vivahteet, eli tuossa vähän ennen kotipihaa, heittää selkeästi haaleammalle kuin mitä oli ajoittain. Eli lämpöisen haaleasta tiputtaa sellaiseen ihon haaleaan....
Ja lämmönsäätö siis on manuaalilla. Automaatti poissa päältä.
Kyselin hiukan noita hintoja kiertovesipumpulle, mutta jätin vielä ostamatta. En siksi että hinta olisi ollut suolainen (80€ mb osassa, mutta 300€ veholla ) vaan kun niitä eivät olleet kummassakaan myyneet kuin pari kappaletta koko vuoden aikana....
Joten olettaisin, että siinä ei siis vikaa ole ollenkaan.
Joten pitää ottaa tuo kenno asiaksi ja kokeilla ensin vaikka noita letkujen vaihtoa vesiventtiililtä. Ajella päivä letkut päittäin....
Eli sähköinen vastus toimii, koska haaleaa lähtee tulemaan suhteellisen nopeastikin... Ja volttimäärät nousevat jos sen laittaa pois päältä.
Kierrosluvut auttavat ainakin alkuvaiheessa selvästi. Eli korkeilla kierroksilla saa nopeammin lämpöä kajuuttaan.
Moottori on normaalilämpöinen -25 asteessa ajettuna n.18min päästä. Eli termarikin on vimosen päälle.
Sitten ne vivahteet, eli tuossa vähän ennen kotipihaa, heittää selkeästi haaleammalle kuin mitä oli ajoittain. Eli lämpöisen haaleasta tiputtaa sellaiseen ihon haaleaan....
Ja lämmönsäätö siis on manuaalilla. Automaatti poissa päältä.
Kyselin hiukan noita hintoja kiertovesipumpulle, mutta jätin vielä ostamatta. En siksi että hinta olisi ollut suolainen (80€ mb osassa, mutta 300€ veholla ) vaan kun niitä eivät olleet kummassakaan myyneet kuin pari kappaletta koko vuoden aikana....
Joten olettaisin, että siinä ei siis vikaa ole ollenkaan.
Joten pitää ottaa tuo kenno asiaksi ja kokeilla ensin vaikka noita letkujen vaihtoa vesiventtiililtä. Ajella päivä letkut päittäin....
MB 220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2d
EX- MB 180 cgi W204
EX- MB 270cdi S211
EX- MB 200 kompura C209 "Rouvan coupe"
EX- Toyota Yaris
EX- Volvo S60
EX- MB 200 cdi W211
EX- MB 270cdi W163 "Jykevä juna, joka vain puski eteepäin..."
EX- MB 290TD W210 "Halvin kulkupeli ikinä, uskollinen tiennielijä. Suosittelen kaikille lämpöisesti"
EX- BMW E34 520B
EX- MB 190 W201
EX- VW Transporter T3-type 2
EX- MB 230E W124"Ikirakas oma"
EX- Nissan Bluebird 2.0i vm91
EX- Ford Taunus vm81
Jaguar XF 2.2d
EX- MB 180 cgi W204
EX- MB 270cdi S211
EX- MB 200 kompura C209 "Rouvan coupe"
EX- Toyota Yaris
EX- Volvo S60
EX- MB 200 cdi W211
EX- MB 270cdi W163 "Jykevä juna, joka vain puski eteepäin..."
EX- MB 290TD W210 "Halvin kulkupeli ikinä, uskollinen tiennielijä. Suosittelen kaikille lämpöisesti"
EX- BMW E34 520B
EX- MB 190 W201
EX- VW Transporter T3-type 2
EX- MB 230E W124"Ikirakas oma"
EX- Nissan Bluebird 2.0i vm91
EX- Ford Taunus vm81
Re: S211 sisälämmöt
Tähän pitää laittaa pientä vastausta, koska hoksasin tämmöistä joskus vatvoneeni....
Tässä tapauksessa kyseessä oli sisäkenno, joka VUOTI
Helvatan moinen urakka, mutta ompahan tehty......
Ja kun olisipa ollutkin vain tuon vaihto, mutta kun piti purkaa myös kaikki sisäverhoilut pois, kun jäähdytysnesteet oli pitkin lattioita ja imeytyneet eristeisiin....
Tämä operaatio onneksi tuli tehtyä kesällä, niin sai eristeet kuivamaan aurinkoon... Meinaan imi melko hyvin tuota nestettä itseensä....
Mutta sellainen setti se... Toki tuossa jo kyselin asiaa oikeastaan jopa hiukan uudestaan, kun ei saa tasaista lämpöä pirttiin.... Mutta se onkin oma saagansa se....
Tässä tapauksessa kyseessä oli sisäkenno, joka VUOTI
Helvatan moinen urakka, mutta ompahan tehty......
Ja kun olisipa ollutkin vain tuon vaihto, mutta kun piti purkaa myös kaikki sisäverhoilut pois, kun jäähdytysnesteet oli pitkin lattioita ja imeytyneet eristeisiin....
Tämä operaatio onneksi tuli tehtyä kesällä, niin sai eristeet kuivamaan aurinkoon... Meinaan imi melko hyvin tuota nestettä itseensä....
Mutta sellainen setti se... Toki tuossa jo kyselin asiaa oikeastaan jopa hiukan uudestaan, kun ei saa tasaista lämpöä pirttiin.... Mutta se onkin oma saagansa se....
MB 220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2d
EX- MB 180 cgi W204
EX- MB 270cdi S211
EX- MB 200 kompura C209 "Rouvan coupe"
EX- Toyota Yaris
EX- Volvo S60
EX- MB 200 cdi W211
EX- MB 270cdi W163 "Jykevä juna, joka vain puski eteepäin..."
EX- MB 290TD W210 "Halvin kulkupeli ikinä, uskollinen tiennielijä. Suosittelen kaikille lämpöisesti"
EX- BMW E34 520B
EX- MB 190 W201
EX- VW Transporter T3-type 2
EX- MB 230E W124"Ikirakas oma"
EX- Nissan Bluebird 2.0i vm91
EX- Ford Taunus vm81
Jaguar XF 2.2d
EX- MB 180 cgi W204
EX- MB 270cdi S211
EX- MB 200 kompura C209 "Rouvan coupe"
EX- Toyota Yaris
EX- Volvo S60
EX- MB 200 cdi W211
EX- MB 270cdi W163 "Jykevä juna, joka vain puski eteepäin..."
EX- MB 290TD W210 "Halvin kulkupeli ikinä, uskollinen tiennielijä. Suosittelen kaikille lämpöisesti"
EX- BMW E34 520B
EX- MB 190 W201
EX- VW Transporter T3-type 2
EX- MB 230E W124"Ikirakas oma"
EX- Nissan Bluebird 2.0i vm91
EX- Ford Taunus vm81