 nyt on edessä tilanne, että joudun vaihtamaan perheelleni vanhemman kulkineen ja viemään romuttamolle täysin ehjän ja toimivan auton.
 nyt on edessä tilanne, että joudun vaihtamaan perheelleni vanhemman kulkineen ja viemään romuttamolle täysin ehjän ja toimivan auton.Olkoon tämä varoittavana esimerkkinä myös muille
 
 Käytin perheen w210 cdi 220 vuosim. 2001 Nokialla katsastuskonttorilla joulukuun alussa. Jolloin insinööri totesi, että auto ei mene päästöistä läpi. Johtuen Trafin uudesta määräyksestä, joka velvoittaa noudattamaan auton tyyppikilvessä olevaa arvoa, koska se on siellä mainittu. Auton kilvestähän löytyy K-arvo 0,8 . Mutta mittauksessa otettu savu oli 1,5. Joten hylkäyspäätös lappuun. Huom edellinen päästömittauksen raja-arvo turboahdetulle moottorille Marraskuun loppuun asti on ollut 3.0
Tämän asian varmistin vielä toiseltakin saman yhtiön konttorilta a-katsastus, mutta sielläkin toteisvat asian näin olevan Trafiltakin yritin asiaa tiedustella, mutta sieltä kieltäydyttiin kommentoimasta katsastusteknisiä asioita
 
 Nyt vaihtehtona olisi esim saada jostain autokorjaamolta tai huoltamolta raja-arvoihin menevä mittaustulos. Muutamasta paikasta asiaa jo tiedustelin, mutta he kieltäytyivät kunniasta. Mainitsivat myös, että voi olla tekeminen jos haluaa kulkineen tuohon arvoon menevän.
Joten mitä seuraavaksi ? Taivunko Trafin mielivallan alle ja toimitan auton paalikoneeseen.






 
  
 



 
  co2 perusteella, ja melkein laite kuin laite, ainakin riittävän isolla saksalaismoottorilla alittaa lukemat kevyesti, kas kun insinööriä ei tuohon aikaan vielä kiinnostanut optimointi tai sitten talous ja markkinamiehet ei siihen olleet hoksanneet pakottaa.
  co2 perusteella, ja melkein laite kuin laite, ainakin riittävän isolla saksalaismoottorilla alittaa lukemat kevyesti, kas kun insinööriä ei tuohon aikaan vielä kiinnostanut optimointi tai sitten talous ja markkinamiehet ei siihen olleet hoksanneet pakottaa. .
 .

 
  
 

