
BlueEfficiency W212 cdi ureakoneinen vai ei?
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 72
- Liittynyt: Su 02.10.2016 12:37
BlueEfficiency W212 cdi ureakoneinen vai ei?
Eli tuli käytyä tuollaista W212 E200 cdi meseä katsomassa joka tuotu vuoden vanhana saksasta, auto on käyttöönotettu 2009 vuoden lopulla. Kyljessä oli nuo blue efficiency merkit niin aloin epäilemään että onko tämä näitä autoja joihin sitä ureaa joutuu laittamaan omaan tankkiinsa joka kuitenkin jäätyy vähänkään kovemmalla pakkasella (tais olla jotain alle -20 astetta jäätymispiste). Myyjä oli kovasti sitä mieltä ettei tuo olisi urean ruiskutuksella varustettu mutta itsellä on omat epäilykset asiasta...
Joten kertokaahan että onko tuon ikäisessä BlueEfficiency kylkimerkinnällä varustetussa mesessä ureanruiskutus vaiko ei?

Nykyinen kulkine: W219 CLS320 CDI vuosimalli 2007
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 40
- Liittynyt: Pe 18.03.2016 14:11
Re: BlueEfficiency W212 cdi ureakoneinen vai ei?
Eikös ureat tullut vasta 212 kopassa vuoden 2014 loppupuolella. Euro 6. Samalla CDI merkintä vaihtui Bluetec merkintään 

Ex:
W245 2010 180CDI
S204 2012 180CDI
W212 2014 220CDI
S210 1999 220CDI
Nykyiset:
W212 2016 200 BlueTec
S211 2003 270CDI
208 1981 Hymer-Matkailuauto
Tilauksessa:
W213 2017 200d BlueTec
W245 2010 180CDI
S204 2012 180CDI
W212 2014 220CDI
S210 1999 220CDI
Nykyiset:
W212 2016 200 BlueTec
S211 2003 270CDI
208 1981 Hymer-Matkailuauto
Tilauksessa:
W213 2017 200d BlueTec
Re: BlueEfficiency W212 cdi ureakoneinen vai ei?
Euro 5 todennäköisesti ilman turhaa start stoppia ja urealuukkua.
W213 220d +W242 electric drive
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 72
- Liittynyt: Su 02.10.2016 12:37
Re: BlueEfficiency W212 cdi ureakoneinen vai ei?
Tosiaan start stoppia tuossa ei ollut keskikonsolin start-stop disablointinappulan puutteesta päätellen. Mitähän tuo BlueEfficiency sitten tuossa mahtaa tarkoittaa...
Nykyinen kulkine: W219 CLS320 CDI vuosimalli 2007
Re: BlueEfficiency W212 cdi ureakoneinen vai ei?
Tehokkuutta energiankäytössä, pienempää kulutusta ja siten pieniä päästöjä. Näihin päästään eri tavoin painoa alas materiaaleissa, parempaa aerodynamiikkaa ja muuta mainosmiesten keksimää höpö höpöä. Aika vähän konkretiaa, enemmän markkinointipuolen visioita.
Re: BlueEfficiency W212 cdi ureakoneinen vai ei?
Eikö tuo listasi ollut aika konkreettista energiatehokkuuden parannusta? Markkinamiehet osaa tehdä isoja myyntisloganeita paljon mitättömämmistä aiheista, rehellisempää höpö höpöä.JaTaVi kirjoitti:Tehokkuutta energiankäytössä, pienempää kulutusta ja siten pieniä päästöjä. Näihin päästään eri tavoin painoa alas materiaaleissa, parempaa aerodynamiikkaa ja muuta mainosmiesten keksimää höpö höpöä. Aika vähän konkretiaa, enemmän markkinointipuolen visioita.
Re: BlueEfficiency W212 cdi ureakoneinen vai ei?
Onhan siinä yliharva perävälitys ja automaattinen kaihdin syylärissä joka vähentää ilmanvastusta. Ja jotain muita pieniä juttuja.
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: BlueEfficiency W212 cdi ureakoneinen vai ei?
On joo, jos niin haluaa. Hienoiltahan noi kaikki kuulostaa, mutta vaikutus esim kulutukseen taitaa olla aika minimaalinen. Mitä onko tässä -09 avantgardesssakin kaihdin ?
Jakopäätäkin kevennettiin niin paljon, että ei meinaa kestää.... No vitsi,vitsi.
Jakopäätäkin kevennettiin niin paljon, että ei meinaa kestää.... No vitsi,vitsi.
Re: BlueEfficiency W212 cdi ureakoneinen vai ei?
Nojoo tiedä sitten montako promillea noilla on vaikutusta kulutukseen
On sielä kaihdin, ei oikein näe kun se on sielä syylärin takana moottorin puolella. Lämpeää nopeasti, ei tarvi viritellä viimasuojia keulalle.

S124 300TE
W124 300D
W124 300D