autovero pois , huomisen uutinen jo tänään
Re: autovero pois , huomisen uutinen jo tänään
Minäkin kokeilin Trafin laskuria. W124 E250DT vm -95, massaa about 2100kg ja kulutus noin 7 litraa sadalle. Ajokilometrejä 30000km vuodessa
Nykyisellään veroja maksellaan noin 1800€/v
Kilometriperusteinen arvio noin 3200€/v
Kiinteämaksuinen arvio noin 2200€/v
Autoveron poisto ja muut veroalennukset tietysti kuulostaa houkuttelevalta idealta, nyt kun siihen ei kuitenkaan ole varaa niin verojen nimet vaan muuttuu. Ne jotka eivät autoveron poiston hyötyä pääse nautimaan, maksavat sen poiston korkempina maksuina. Ja jos se autovero halutaan pois korottamalla muita maksuja, niin miksi ollaan luomassa toista aikaan perustuvaa maksua ajoneuvoveron rinnalle kun valmis järjestelmä on jo olemassa.
Jotenkin haiskahtaa että tää on askel kohti jotain mistä ei vielä puhuta...?
Nykyisellään veroja maksellaan noin 1800€/v
Kilometriperusteinen arvio noin 3200€/v
Kiinteämaksuinen arvio noin 2200€/v
Autoveron poisto ja muut veroalennukset tietysti kuulostaa houkuttelevalta idealta, nyt kun siihen ei kuitenkaan ole varaa niin verojen nimet vaan muuttuu. Ne jotka eivät autoveron poiston hyötyä pääse nautimaan, maksavat sen poiston korkempina maksuina. Ja jos se autovero halutaan pois korottamalla muita maksuja, niin miksi ollaan luomassa toista aikaan perustuvaa maksua ajoneuvoveron rinnalle kun valmis järjestelmä on jo olemassa.
Jotenkin haiskahtaa että tää on askel kohti jotain mistä ei vielä puhuta...?
- Juhani Halmeenmäki
- Mersumies
- Viestit: 1453
- Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
- Paikkakunta: Varsinainen Suomi
- Viesti:
Re: autoveropois , huomisen uutinen jo tänään
No kun se raha nyt vaan ei kasva itsestään missään välissä.DBFI kirjoitti:Vastaavasti kaikki minun maksamani verot voisi käyttää minun hyödykseni. En tietenkään välitä vaikka sinun verorahasi tulisi myös minun käyttööni. Got the point?Juhani Halmeenmäki kirjoitti: Eikö nykyisetkin verotulot voisi käyttää tieverkkoon, eikä kaiken maailman muuhun?
Kyllä siitä autoverostakin täällä aika lailla on itketty. Nytkö sitä ei saisikaan poistaa.
Jos autoilun verotuksesta on saatu iso potti muuhun valtion rahoitukseen, ja se potti pienenetyy nyt oleellisesti, niin milläs se reikä sitten täytetään? Taivaasta tippuvalla rahallako? Lisävelallako? Vai ehkä verottamalla jotain muuta asiaa sitäkin enemmän.
Ja sehän juuri oli se pakottavaksi syyksi tässä koko asiassa ilmoitettu, että muuten ei saada rahaa tieverkon ylläpitämiseen. Sitä rahaa siis piti saada tehtyä jollain sammolla.
Se, millä olisi saatu oikea win-win aikaan nopeasti, olisi ollut päästösidonnainen ja iso romutuspalkkio. Siitä oli jo valmiit laskelmat ja valmis ehdotus.
Jos ostamisen autovero haluttaisiin poistaa, olisi ainoa markkinoita sekoittamaton tapa tehdä se jokusen vuoden siirtymäajan kuluessa, ja siirtäen samalla verotusta vain näiden pieniveroisten kohdalla ostosta käyttöön, päästöperustaisesti. Näin nykyisen isomman veron kaluston arvo ei muuttuisi liian vauhdilla, mutta päästöporkkana ohjaisi uuden ostajia oikeana pidettyyn suuntaan. Isopäästöisen auton verotus puolestaan nousisi auton koko käyttöikä laskien, mutta se ensikäyttäjä ei välttämättä kokisi mitään muutosta muutaman ensimmäisen vuoden kuluissa. Pienipäästöisille porkkana alkaisi tuntua jo alussa, mikäli kohde ei ole vahvasti tehdassubventoitu.
AI NIIN, onkos missään laskelmissa huomioitu operaattorin katetta? Eli kun noihin laskelmiin on ensin otettu mukaan ALV (25 prossaako kohta?) niin sitten saa panna vielä toisen 25% katteeksi päälle?
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 & SLK200 R170 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
230CE W124 & SLK200 R170 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
Re: autovero pois , huomisen uutinen jo tänään
Jos voin vain ihmetellä , että sellaiset päättäjät kuin äänestejätkin:::
Joku tuossa yllä kirjoitti näin :''Minäkin kokeilin Trafin laskuria. W124 E250DT vm -95, massaa about 2100kg ja kulutus noin 7 litraa sadalle. Ajokilometrejä 30000km vuodessa
Nykyisellään veroja maksellaan noin 1800€/v
Kilometriperusteinen arvio noin 3200€/v
Kiinteämaksuinen arvio noin 2200€/v"
Suomessa siis halutaan ajaa 22-vuotta vanhalla autolla 30 tkm:n vuodessä ??? Vaikka kyse onkin Mersusta
...
Oikeasti , eikö mukavampi olisi laittaa autoon vaikkapa kohtuuliset 10 000 euroa ja ajaa vuoden 2010 farkkumersulla ? jos kiinteällä vuosimaksulla ajaen maksaa 1548 euroa nykytilanteen ollesssa 1547 euroa, mutta autoveroa on täytynyt maksaa nykytilanteessa 4500 euroa .
Joku tuossa yllä kirjoitti näin :''Minäkin kokeilin Trafin laskuria. W124 E250DT vm -95, massaa about 2100kg ja kulutus noin 7 litraa sadalle. Ajokilometrejä 30000km vuodessa
Nykyisellään veroja maksellaan noin 1800€/v
Kilometriperusteinen arvio noin 3200€/v
Kiinteämaksuinen arvio noin 2200€/v"
Suomessa siis halutaan ajaa 22-vuotta vanhalla autolla 30 tkm:n vuodessä ??? Vaikka kyse onkin Mersusta

Oikeasti , eikö mukavampi olisi laittaa autoon vaikkapa kohtuuliset 10 000 euroa ja ajaa vuoden 2010 farkkumersulla ? jos kiinteällä vuosimaksulla ajaen maksaa 1548 euroa nykytilanteen ollesssa 1547 euroa, mutta autoveroa on täytynyt maksaa nykytilanteessa 4500 euroa .
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Re: autovero pois , huomisen uutinen jo tänään
Täytyy muistaa että ollaan mersufoorumilla, tämä "alusta" ei kyllä edusta koko Suomeasportsman kirjoitti:Suomessa siis halutaan ajaa 22-vuotta vanhalla autolla 30 tkm:n vuodessä ??? Vaikka kyse onkin Mersusta...
Oikeasti , eikö mukavampi olisi laittaa autoon vaikkapa kohtuuliset 10 000 euroa ja ajaa vuoden 2010 farkkumersulla ? jos kiinteällä vuosimaksulla ajaen maksaa 1548 euroa nykytilanteen ollesssa 1547 euroa, mutta autoveroa on täytynyt maksaa nykytilanteessa 4500 euroa .


Onneksi tämä on vasta selvitys ja hallituksen sisälläkin on epäselvyyttä. Ihme että tuotiin tällainen halvaannuttava raakile julkisuuteen...
Ai niin vastaus, ei olisi mukavampi

1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: autovero pois , huomisen uutinen jo tänään
Trafin laskuri on mielenkiintoinen. Kilometriperusteinen vuosikustannus saadaan näyttämään isomoottoriselle ja isopäästöiselle vähillä ajoilla olevalle ikäautolle maltilliselta, kun autolle keksii syöttää edes jonkin laisen arvon, mutta koska ne verot on kuitenkin jo maksettu, eikä palautusta ole odotettavissa, ainoa oikea tapa on antaa arvoksi nolla, jolloin kustannukset nykytasoon (yli 500€ ajoneuvoverolla) pomppaa vielä melkoisesti jo 5000km vuotuisella ajomäärällä
Toisaalta, en oikein jaksa uskoa poliitikkojen yksituumaisuuteen tämän uudistuksen läpiviemiseen. Viisasten kiven löytämiseksi pitänee vielä säätää aika lailla...


Toisaalta, en oikein jaksa uskoa poliitikkojen yksituumaisuuteen tämän uudistuksen läpiviemiseen. Viisasten kiven löytämiseksi pitänee vielä säätää aika lailla...
Re: autovero pois , huomisen uutinen jo tänään
Itse asiassa tuo trafin laskuri olisi totuudenmukaisempi jos se " laskennallinen autovero " näkyisi kuluna näissä uusissa ehdotelmissa.
Tosiaan joo, kun se vero on jo oston yhteydessä maksettu niin ei se mikään vuotuinen meno ole. Mutta jos autovero poistuisi niin silloinhan se olisi huomattava kustannus arvon aleneman myötä.
Tai siis väliraha kasvaisi uudempaan kun ei ne uudet autot mainittavasti halpenisi. Erotus menee autoteollisuudelle jos vero poistuisi.
Tosiaan joo, kun se vero on jo oston yhteydessä maksettu niin ei se mikään vuotuinen meno ole. Mutta jos autovero poistuisi niin silloinhan se olisi huomattava kustannus arvon aleneman myötä.
Tai siis väliraha kasvaisi uudempaan kun ei ne uudet autot mainittavasti halpenisi. Erotus menee autoteollisuudelle jos vero poistuisi.
CLS 320 cdi-07
ex-CLS 350 cdi-11
ex-GLK 250 cdi-12
ex-CLK 220 cdi-06 Avantgarde
ex-E270 cdi-00 Avantgarde
ex-CLK 200 Kompressor-00 Avantgarde
ex-CLK 320 cdi-06 Avantgarde
ex-190 2.5d-92 Avantgarde
ex-E 270 cdi-00
ex-300 diesel 4matic
ex-CLS 350 cdi-11
ex-GLK 250 cdi-12
ex-CLK 220 cdi-06 Avantgarde
ex-E270 cdi-00 Avantgarde
ex-CLK 200 Kompressor-00 Avantgarde
ex-CLK 320 cdi-06 Avantgarde
ex-190 2.5d-92 Avantgarde
ex-E 270 cdi-00
ex-300 diesel 4matic
Re: autovero pois , huomisen uutinen jo tänään
Trafi julkaisi sivuillaan selvennyksen aiheesta. Kävin sen johdosta vähän keskustelua Trafin kanssa:
Trafin www-sivut kirjoitti: Autovero maksetaan rekisteröinnin yhteydessä, ja on siten osa auton kokonaishintaa. Niiden autojen hinnassa, joista autovero on maksettu, aikoinaan maksetun veron osuus näkyy siis silloinkin, jos autovero poistettaisiin.
Näin ollen autoveroa ei voi jättää huomiomatta autoilun käyttökustannusten laskelmassa, vaikka se poistuisikin jatkossa. Tästä syystä laskurissa on oltava tämä ns. laskennallisen autoveron osuus.
tj86430 kirjoitti: Jos tämä on perustelu laskennallisen autoveron näyttämiselle nykytilannelaskelmassa, niin samalla perustelulla se pitäisi näyttää myös tulevan tilanteen laskelmissa. Ainoastaan mikäli esiteltyyn malliin sisältyy ajatus olemassaolevan auton nykyarvoon sisältyvän autoveron palauttamisesta auton jo omistavalle kansalaiselle olisi laskennallisen autoveron näyttäminen nollana tulevassa tilanteessa perusteltua. Sisältyykö tämä ajatus esiteltyyn veromalliin?
Trafi kirjoitti: Kyse on siitä mitä laskurissa näytetään eli nykytilassa laskennallinen vero näkyy, vaikka se tulevaisuudessa poistettaisiin. Eli ei oteta mitään kantaa, minkälaisia poliittisia ratkaisuja tehdään ja pitäisikö jotain hyvittää. Tuo meidän sanoma on hieman epäselvästi todettu, kiitokset huomiosta.
tj86430 kirjoitti:Tällä hetkellä laskuri faktisesti vertaa "omenoita ja appelsiineja", eli jos kansalainen jo omistaa auton, laskuri vertaa nykymallin kuluja nykyisellä autolla tulevan mallin kuluihin uudella, mutta muuten vastaavalla autolla, josta ei makseta autoveroa. Vertailu ei siis ole realistinen niille, joilla on jo auto. Ainoastaan ne kansalaiset, joilla ei ole autoa mutta aikovat sellaisen ostaa, saavat realistisen vertailun nykytilanteen ja esitetyn mallin välillä.
Oma ehdotukseni olisi, että laskurissa kysyttäisiin "omistatko jo auton", ja jos vastaus on kyllä, laskennallinen autovero näytettäisiin joko sekä nykytilanteen että tulevan tilanteen laskelmassa, tai ei kummassakaan. Näin myös auton jo omistavat saisivat rehellisen vertailun.
Väkisinkin tulee mieleen, että laskurin tarkoituskaan ei ole antaa rehellistä vertailua, vaan saada esitetty malli näyttämään paremmalta kuin se todellisuudessa on.
Trafi kirjoitti: Laskuria voi jo nyt käyttää niin, ettei laita auton arvoa lainkaan (tai laittaa sen nollaksi), jos niin haluaa.
Re: autovero pois , huomisen uutinen jo tänään
En ole äänestänyt ketään nykyisistä päättäjistäsportsman kirjoitti:Jos voin vain ihmetellä , että sellaiset päättäjät kuin äänestejätkin:::
Joku tuossa yllä kirjoitti näin :''Minäkin kokeilin Trafin laskuria. W124 E250DT vm -95, massaa about 2100kg ja kulutus noin 7 litraa sadalle. Ajokilometrejä 30000km vuodessa
Nykyisellään veroja maksellaan noin 1800€/v
Kilometriperusteinen arvio noin 3200€/v
Kiinteämaksuinen arvio noin 2200€/v"
Suomessa siis halutaan ajaa 22-vuotta vanhalla autolla 30 tkm:n vuodessä ??? Vaikka kyse onkin Mersusta...
Oikeasti , eikö mukavampi olisi laittaa autoon vaikkapa kohtuuliset 10 000 euroa ja ajaa vuoden 2010 farkkumersulla ? jos kiinteällä vuosimaksulla ajaen maksaa 1548 euroa nykytilanteen ollesssa 1547 euroa, mutta autoveroa on täytynyt maksaa nykytilanteessa 4500 euroa .

Ja koko Suomea en edusta, mutta minä haluan ajaa nykyisellä autollani eikä sen seikan syyt liiemmin liity tähän aiheeseen eivätkä tule muuttumaan ehdotetuilla toimenpiteillä. Halusin vaan laskea vaikutukset, kun isoon ääneen lupasivat ettei kustannukset autoilijoilla nouse. Laskin myös monta muuta esimerkkiä uudenkarheilla autoilla vastaavalla ajomäärällä, enkä oikein vakuuttunut kannattavuudesta.
Autoveron poistoa kannatan, koska sen vaikutukset olisivat todennäköisesti positiivisia niin uusiin kuin käytettyihin autoihin. Mutta nyt sen poistossa on mielestäni isoja epäkohtia nykyiseen politiikkaan verrattuna. Tällä hetkellä vähäpäästöisyyttä on painotettu pienemmällä autoverolla, jonka johdosta esim verottomana kalliimpi hybridi on loppuhinnaltaan edullisempi kuin saman autovalmistajan saman automallin bensakoneinen versio. Jos autovero poistetaan, tilanne kääntyy jälleen kerran päälaelleen ja enemmän saastuttava malli maksaa vähemmän.
- Juhani Halmeenmäki
- Mersumies
- Viestit: 1453
- Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
- Paikkakunta: Varsinainen Suomi
- Viesti:
Re: autovero pois , huomisen uutinen jo tänään
Muutama referoitu kommentti lehdistöstä:
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-2000005051564.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ensi silmäyksellä se olisi kuin suomalaisautoilijan märkä päiväuni: autovero poistuu – vihdoin!
Tänään julkistetusta selvityksestä joitakin tärkeitä tietoja vuoti julkisuuteen jo eilen. Niiden perusteella pystyi päättelemään, että autoilun verotuksen keventäminen olisi vain harhautus, illuusio.
Uuden mallin keskiössä on autoveron poisto kokonaan, jo ensi vuoden alusta alkaen. Samalla Bernerin mallissa on “tarve vastata liikenteen rahoituksen riittämättömyyteen, löytää ratkaisuja liikenteen päästöjen vähentämiseksi sekä luoda edellytyksiä liikenteen digitalisaatiolle ja liikenteen uudenlaisten palvelujen syntymiselle.”
Berner siis näkee, että liikenteen rahoitukseen siirtyy jostain maagista, uutta rahaa.
Selvityksen mukaan autoveron poisto, ajoneuvoveron kevennys ja polttoaineveron laskeminen aiheuttaisivat valtion budjettiin noin 1,6 miljardin euron loven. Tästä autoveron osuus olisi noin 850 miljoonaa euroa, ajoneuvoveron 550 miljoonaa ja polttoaineveron 200 miljoonaa. Ajaminen siis halpenisi näiltä osin.
No, sehän ei tietenkään ole koko totuus.
Keskimäärin ajoneuvovero laskisi autoa kohden noin 180 euroa, polttoainekulut ajomäärästä riippuen noin 50–60 euroa. Lisäksi uuden auton voisi ostaa jatkossa ilman autoveroa. Voiko tämä olla tottakaan?
Ei voi. Vastapainoksi esityksessä ehdotetaan alkuun aikaan perustuvaa tienkäyttömaksua, joka olisi noin 500–600 euroa per auto vuodessa. Sen lisäksi ajoneuvoveroa pitäisi edelleen maksaa jäljelle jäänyt osa, ja polttoaineiden pumppuhinnoissa kaavailtu neljän sentin veronalennus on käytännössä merkityksettömän pieni.
Bernerin paperin budjettiin tekemä lovi olisi 1,6 miljardia. Kun noin 600 euron arvioitu uusi vuosimaksu kerrotaan Suomen noin 2,65 miljoonalla aktiivisesti liikenteessä olevalla autolla, saadaan 1,6 miljardia euroa.
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-2000005050777.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Noin kahdeksasta miljardista eurosta, joka kaiken kaikkiaan autoilijoilta vuositasolla kerätään, reilu miljardi palaa meillä ainoastaan tienpitoon. Kaikki muu menee muualle. Fiskaalisesti arvioituna autoilun raskaasta verotuksesta ei voida luopua, ellei samalla tehdä radikaaleja leikkauksia johonkin muualle.
Varmaa on, ettei autovero poistu vielä huomenna. Ja lähes yhtä varmaa on, että autokauppa sakkaa nyt pahasti, kun sekä kuluttajat että kauppa jäävät epätietoisuuden tilaan odottamaan seuraavaa askelta.
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2 ... 52253.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Orpo:
"En ole tällä tutustumisella saanut varmuutta, että selvityksen keinoilla tiet olisivat tulevaisuudessakin kunnossa ja maksut ja verot eivät nousisi. En näe, miten logiikka toimii, mistä tulee lisää rahaa järjestelmään, Orpo sanoo.
Orpo sanoo, että valtiovarainministeriö ei valmistele tällä hetkellä autoveron poistoa tai muutoksia polttoaineveroon.
Kyseessä on niin valtava uudistus, että on päivänselvää valmistella muita vaihtoehtoisia malleja ja katsoa mikä on lopullinen esitys, Orpo sanoo"
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-2000005053135.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Miten käy harraste- ja museoautojen Live Oy:ssä?
Museoautot ja esimerkiksi kaikki riittävän vanhat autot tulisi vapauttaa vuotuisista veroista kokonaan. Nämä autot näyttelevät pientä osaa kokonaisuudessa ja autojen pelastamiseksi ja historian vaalimiseksi tämä olisi pieni kädenojennus kalliissa työssä, Heinonen (kok) toteaa.
Pitäisi luoda malli, missä tällaiset autot voisivat olla harrasteajoneuvorekisterissä ja siirtokilvistä kehiteltävällä mallilla useampi auto samojen kilpien alla toki aina vain yksi kerrallaan ajossa, Heinonen esittää
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-2000005051564.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ensi silmäyksellä se olisi kuin suomalaisautoilijan märkä päiväuni: autovero poistuu – vihdoin!
Tänään julkistetusta selvityksestä joitakin tärkeitä tietoja vuoti julkisuuteen jo eilen. Niiden perusteella pystyi päättelemään, että autoilun verotuksen keventäminen olisi vain harhautus, illuusio.
Uuden mallin keskiössä on autoveron poisto kokonaan, jo ensi vuoden alusta alkaen. Samalla Bernerin mallissa on “tarve vastata liikenteen rahoituksen riittämättömyyteen, löytää ratkaisuja liikenteen päästöjen vähentämiseksi sekä luoda edellytyksiä liikenteen digitalisaatiolle ja liikenteen uudenlaisten palvelujen syntymiselle.”
Berner siis näkee, että liikenteen rahoitukseen siirtyy jostain maagista, uutta rahaa.
Selvityksen mukaan autoveron poisto, ajoneuvoveron kevennys ja polttoaineveron laskeminen aiheuttaisivat valtion budjettiin noin 1,6 miljardin euron loven. Tästä autoveron osuus olisi noin 850 miljoonaa euroa, ajoneuvoveron 550 miljoonaa ja polttoaineveron 200 miljoonaa. Ajaminen siis halpenisi näiltä osin.
No, sehän ei tietenkään ole koko totuus.
Keskimäärin ajoneuvovero laskisi autoa kohden noin 180 euroa, polttoainekulut ajomäärästä riippuen noin 50–60 euroa. Lisäksi uuden auton voisi ostaa jatkossa ilman autoveroa. Voiko tämä olla tottakaan?
Ei voi. Vastapainoksi esityksessä ehdotetaan alkuun aikaan perustuvaa tienkäyttömaksua, joka olisi noin 500–600 euroa per auto vuodessa. Sen lisäksi ajoneuvoveroa pitäisi edelleen maksaa jäljelle jäänyt osa, ja polttoaineiden pumppuhinnoissa kaavailtu neljän sentin veronalennus on käytännössä merkityksettömän pieni.
Bernerin paperin budjettiin tekemä lovi olisi 1,6 miljardia. Kun noin 600 euron arvioitu uusi vuosimaksu kerrotaan Suomen noin 2,65 miljoonalla aktiivisesti liikenteessä olevalla autolla, saadaan 1,6 miljardia euroa.
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-2000005050777.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Noin kahdeksasta miljardista eurosta, joka kaiken kaikkiaan autoilijoilta vuositasolla kerätään, reilu miljardi palaa meillä ainoastaan tienpitoon. Kaikki muu menee muualle. Fiskaalisesti arvioituna autoilun raskaasta verotuksesta ei voida luopua, ellei samalla tehdä radikaaleja leikkauksia johonkin muualle.
Varmaa on, ettei autovero poistu vielä huomenna. Ja lähes yhtä varmaa on, että autokauppa sakkaa nyt pahasti, kun sekä kuluttajat että kauppa jäävät epätietoisuuden tilaan odottamaan seuraavaa askelta.
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2 ... 52253.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Orpo:
"En ole tällä tutustumisella saanut varmuutta, että selvityksen keinoilla tiet olisivat tulevaisuudessakin kunnossa ja maksut ja verot eivät nousisi. En näe, miten logiikka toimii, mistä tulee lisää rahaa järjestelmään, Orpo sanoo.
Orpo sanoo, että valtiovarainministeriö ei valmistele tällä hetkellä autoveron poistoa tai muutoksia polttoaineveroon.
Kyseessä on niin valtava uudistus, että on päivänselvää valmistella muita vaihtoehtoisia malleja ja katsoa mikä on lopullinen esitys, Orpo sanoo"
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-2000005053135.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Miten käy harraste- ja museoautojen Live Oy:ssä?
Museoautot ja esimerkiksi kaikki riittävän vanhat autot tulisi vapauttaa vuotuisista veroista kokonaan. Nämä autot näyttelevät pientä osaa kokonaisuudessa ja autojen pelastamiseksi ja historian vaalimiseksi tämä olisi pieni kädenojennus kalliissa työssä, Heinonen (kok) toteaa.
Pitäisi luoda malli, missä tällaiset autot voisivat olla harrasteajoneuvorekisterissä ja siirtokilvistä kehiteltävällä mallilla useampi auto samojen kilpien alla toki aina vain yksi kerrallaan ajossa, Heinonen esittää
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 & SLK200 R170 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
230CE W124 & SLK200 R170 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
Re: autovero pois , huomisen uutinen jo tänään
Tässä kanssa yksi mielenkiintoinen tulkinta asiasta:
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2017012 ... 6_uu.shtml" onclick="window.open(this.href);return false;
Joitain pomintoja, jotka jokainen tajuaa ettei voi toteutua, jos kuluja ei nosteta ja muita mielenkiintoisia kohtia:
- Selvitys esimerkiksi kertoo, että jo maksettua autoveroa aiotaan hyvittää, mutta vain vaihtoautoja myyville yrityksille näiden varastoarvojen alentuessa. Yksityiset autonomistajat eivät saa hyvitystä.
- Laskelmat kertovat, että verkkoyhtiö on superkannattava ja supertuottava. Yhtiö on uskomattomat 20 prosenttia tuottavampi kuin nykytilanne.
- Yhtiö jakaisi vuosittain ainakin sata miljoonaa osinkoja ja tuloveroja toisen mokoman.
- Tierakentamiseen ei suinkaan siirtyisi1,6 miljardia, vaan selvästi vähemmän. Laskelmien mukaan vuosittaiset tieinvestoinnit olisivat ensimmäisinä vuosina noin 700 miljoonaa, josta ne putoaisivat neljän vuoden jälkeen 600 miljoonaan ja vähenisivät sen jälkeen 15 miljoonaa joka vuosi.
- Yhtiö tuottaa liikevoittoa vajaa puoli miljardia, josta jaetaan nuo osingot, korot ja verot ja vielä jää oikeata voittoakin. Miten tämä on mahdollista?
Erikoinen on kanssa tuo lupaus, ettei kenenkään kulut nouse. mitä nyt tässä olen lukenut ja laskenut, niin edes sähköautoilla ei kulut laske, niin eiköhän silloin kaikilla nouse!
Tässä koko raportti:
http://julkaisut.valtioneuvosto.fi/bits ... sequence=1" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2017012 ... 6_uu.shtml" onclick="window.open(this.href);return false;
Joitain pomintoja, jotka jokainen tajuaa ettei voi toteutua, jos kuluja ei nosteta ja muita mielenkiintoisia kohtia:
- Selvitys esimerkiksi kertoo, että jo maksettua autoveroa aiotaan hyvittää, mutta vain vaihtoautoja myyville yrityksille näiden varastoarvojen alentuessa. Yksityiset autonomistajat eivät saa hyvitystä.
- Laskelmat kertovat, että verkkoyhtiö on superkannattava ja supertuottava. Yhtiö on uskomattomat 20 prosenttia tuottavampi kuin nykytilanne.
- Yhtiö jakaisi vuosittain ainakin sata miljoonaa osinkoja ja tuloveroja toisen mokoman.
- Tierakentamiseen ei suinkaan siirtyisi1,6 miljardia, vaan selvästi vähemmän. Laskelmien mukaan vuosittaiset tieinvestoinnit olisivat ensimmäisinä vuosina noin 700 miljoonaa, josta ne putoaisivat neljän vuoden jälkeen 600 miljoonaan ja vähenisivät sen jälkeen 15 miljoonaa joka vuosi.
- Yhtiö tuottaa liikevoittoa vajaa puoli miljardia, josta jaetaan nuo osingot, korot ja verot ja vielä jää oikeata voittoakin. Miten tämä on mahdollista?
Erikoinen on kanssa tuo lupaus, ettei kenenkään kulut nouse. mitä nyt tässä olen lukenut ja laskenut, niin edes sähköautoilla ei kulut laske, niin eiköhän silloin kaikilla nouse!
Tässä koko raportti:
http://julkaisut.valtioneuvosto.fi/bits ... sequence=1" onclick="window.open(this.href);return false;
- Juhani Halmeenmäki
- Mersumies
- Viestit: 1453
- Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
- Paikkakunta: Varsinainen Suomi
- Viesti:
Re: autovero pois , huomisen uutinen jo tänään
Eikö olekin yllättävää, että sen kauan kaivatun rahasammon löysi sitten poltiikan tähdenlento Sveitsistä!
Näköjään jotain tyytymättömyyttä rahojen käyttöön liittyen on kansalaisten suusta esitetty aiemminkin, josta linkityksenä mm tällainen kuva:

https://suulas.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Näköjään jotain tyytymättömyyttä rahojen käyttöön liittyen on kansalaisten suusta esitetty aiemminkin, josta linkityksenä mm tällainen kuva:

https://suulas.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 & SLK200 R170 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
230CE W124 & SLK200 R170 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
Re: autovero pois , huomisen uutinen jo tänään
Suomi yhteiskuntana näillä tempuilla alkaa olla aika lähellä noin sadan vuoden takaisia tunnelmia, eikä siinä ole mitään juhlan aihetta. "Schaumanista sisällissotaan" ei liene mikään mieltä ylentävä tulevaisuudenkuva sataa itsenäisyyden vuottaan juhlivasta Suomesta. Ei hyvää päivää.
Re: autovero pois , huomisen uutinen jo tänään
Niinpä, niin onko sitten joku sitä mieltä , että nykysysteemi autoverotuksessa toimii ??
Teitä tehdään/korjataan vanhalla siltarumpupolitiikalla(ministerien mökkitiet ja sillat) ja autoverotuksen lainsääntöä muutetaan 6 kertaa vuodessa , aina kun Tulli häviää oikeudessa. Ajetaan Euroopan vanhinmilla autoilla , todella surkeilla teillä ...
Oikeasti, jos kuuntelee tuo Bernerin esityksen niin minusta siinä on kohtuulisen paljon ideaa. Esimerkkilaskelmat on tehty huonosti.
Niistä puuttui nykutilanne keskiarvo autolla , jonka on 11-vuotta vanha ja 250 000 ajettu ja muutos jos ed.auton paalaa ja ostaa uuden/uudemman.
Nykyisen autoveron maksaneet voisivat saada vaikkapa 2 vuoden siirtymän ajan.
Toinen on tuo someraivo , jonka ei luulisi löytävän tälläiselle herrasmiesten foorumille ....
Teitä tehdään/korjataan vanhalla siltarumpupolitiikalla(ministerien mökkitiet ja sillat) ja autoverotuksen lainsääntöä muutetaan 6 kertaa vuodessa , aina kun Tulli häviää oikeudessa. Ajetaan Euroopan vanhinmilla autoilla , todella surkeilla teillä ...
Oikeasti, jos kuuntelee tuo Bernerin esityksen niin minusta siinä on kohtuulisen paljon ideaa. Esimerkkilaskelmat on tehty huonosti.
Niistä puuttui nykutilanne keskiarvo autolla , jonka on 11-vuotta vanha ja 250 000 ajettu ja muutos jos ed.auton paalaa ja ostaa uuden/uudemman.
Nykyisen autoveron maksaneet voisivat saada vaikkapa 2 vuoden siirtymän ajan.
Toinen on tuo someraivo , jonka ei luulisi löytävän tälläiselle herrasmiesten foorumille ....

Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Re: autovero pois , huomisen uutinen jo tänään
Suomalainen ei saa muuta aikaiseksi kun someraivoa, kättä puristetaan nyrkkiin ja sillee kun eteläeuroopassa marssitaan kaduille
.
Tuo eilisiltainen Sipilän kehu Bernerille oli kyllä sellainen teko että kyllä ohimosuoni pullistui, ja vielä insinöörismies
. Suomen eliitti on kyllä ajautunut kauas tavallisen kansan elämäntavasta.

Tuo eilisiltainen Sipilän kehu Bernerille oli kyllä sellainen teko että kyllä ohimosuoni pullistui, ja vielä insinöörismies

1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: autovero pois , huomisen uutinen jo tänään
Joka tapauksessa pitää olla tukku rahaa tai tehdä velkaa jos aikoo hankkia selvästi nykyistä uudemman auton, oli kuka tahansa ja nykyinen auto mikä tahansa.Oikeasti , eikö mukavampi olisi laittaa autoon vaikkapa kohtuuliset 10 000 euroa ja ajaa vuoden 2010 farkkumersulla ?
Sillä ajaminen ei sitten tule olemaan verotuksen ym. maksujen puolesta ainakaan halvempaa kuin nykyisellä.
Ei se jolla ei omasta mielestään ole nytkään varaa uudehkoon autoon tule sitä hankkimaan uudistusten jälkeenkään, kun autoilun menot kokonaisuutena edelleen kasvavat. Hyvä jos pystyy nykyisen pitämään liikenteessä, mikä auto onkaan

wiimax.fi
Re: autovero pois , huomisen uutinen jo tänään
mun mielestä helvetin hyvä systeemi nykyinen, nimittäin polttoaineessa oleva vero. Täysin toimiva systeemi, jokainen maksaa mitä kuluttaa ja kulkee kilsoja. Ei tarvetta investoida mihinkään seurantaan ja muuhun hölynpölyyn. Jokseenkin tasavertainen systeemi autoveronkin osalta , jos on varaa ostaa uusi auto niin hyvä, ei sorra vähäosaisimpia.
Nämä uudet systeemit näyttäis kauttan linjan tuuppaavaan monoa syvämmälle perusduunarin kinkkuun jälleenkerran
sähköautoihin en ota kantaa miten se pitäis hoitaa jatkossa
Nämä uudet systeemit näyttäis kauttan linjan tuuppaavaan monoa syvämmälle perusduunarin kinkkuun jälleenkerran

sähköautoihin en ota kantaa miten se pitäis hoitaa jatkossa

Re: autovero pois , huomisen uutinen jo tänään
Nykyinen systeemi ei ole hyvä, mutta pitäisin sen mieluummin, kun esitetyn. Nykyinen ei vain tule jatkossa olemaan mahdollinen, siihen tulee muutos kuitenkin. On laskettu että rahat ei riitä nykysysteemillä, kun autoista tulee vähemmän kuluttavia (päästöt laskee), jolloin verotulot pienenee.sportsman kirjoitti:Niinpä, niin onko sitten joku sitä mieltä , että nykysysteemi autoverotuksessa toimii ??
Teitä tehdään/korjataan vanhalla siltarumpupolitiikalla(ministerien mökkitiet ja sillat) ja autoverotuksen lainsääntöä muutetaan 6 kertaa vuodessa , aina kun Tulli häviää oikeudessa. Ajetaan Euroopan vanhinmilla autoilla , todella surkeilla teillä ...
Oikeasti, jos kuuntelee tuo Bernerin esityksen niin minusta siinä on kohtuulisen paljon ideaa. Esimerkkilaskelmat on tehty huonosti.
Niistä puuttui nykutilanne keskiarvo autolla , jonka on 11-vuotta vanha ja 250 000 ajettu ja muutos jos ed.auton paalaa ja ostaa uuden/uudemman.
Nykyisen autoveron maksaneet voisivat saada vaikkapa 2 vuoden siirtymän ajan.
Toinen on tuo someraivo , jonka ei luulisi löytävän tälläiselle herrasmiesten foorumille ....
Sinänsä mielenkiintoista, että pienempi päästöisiin autoihin on pyritty ja täytynyt olla tiedossa että verorahat tippuu (ajoneuvo, auto- ja polttoaineverot).
Autoilijan kulut kasvaa jatkossa varmasti, koska samanverran siltä vähäpäästöiseltä kuskilta pitää saada rahaa, kun nyt isopäästöiseltä (siinä vaiheessa, kun kaikilla on vähäpäästöinen). Rahan tarve kun ei muutu miksikään. Oikeastaan niikuin uudesta systeemistä käy ilmi rahaa tarvitaan hitosti enemmän. Osa tievelkaan, mutta suhteetonta on että autoilijoilta peritään maksuja niin että operaattorit saa kattensa ja väyläyhtiö tuottaa 500 milj. voittoa vuodessa

Toiasaalta kun tilanne on tämä nyt, niin jatkossa tarvitaan lisää rahaa autoilijoilta tavalla tai toisella, parempi siis tehdä kokonaan uusi järjestelmä. Tai en tiedä missä vaiheessa on menty siihen että "pitää" autoilijoilta kerätä 8 miljardia vuodessa, jostain noi rahat tarvitaan, mutta ei kait sitä ole kiveen kirjoitettu että pitää ottaa autoilijoilta...
Re: autovero pois , huomisen uutinen jo tänään
Onko tämä laskettu mille autolle? En tuollaista saanut aikaiseksi laskurilla (ei kait tässä ole mukana se laskennallinen autovero). Huomionarvoista on myös että esityksessä käy ilmi että kiinteä vuosimaksu on vain väliaikainen ja luultavasti kilometripohjainen tulee jatkossa pakolliseksi (paitsi vanhoihin autoihin, johon ei voi seurantaa asentaa.) Tai ei ne sitä pakolliseksi saa, mutta kiinteää voi nostaa niin korkealle, että se tulee kalliimmaksi, kova pyrkimys on kilometripohjaiseen ja se ei tarvitse edes obd-porttia, kunhan saa boxi sähköä.sportsman kirjoitti: Oikeasti , eikö mukavampi olisi laittaa autoon vaikkapa kohtuuliset 10 000 euroa ja ajaa vuoden 2010 farkkumersulla ? jos kiinteällä vuosimaksulla ajaen maksaa 1548 euroa nykytilanteen ollesssa 1547 euroa, mutta autoveroa on täytynyt maksaa nykytilanteessa 4500 euroa .
Kilometripohjaisella laskennalla tälläisen nykyisin 1500e/v näyttäisi olevan jotain 2500e/v jatkossa (riippuu toki kilometreistä.)
Pelottavinta tässä on että tosiaan jatkossa tyylillä tai toisella autoilun hinta nousee perkeleesti.
Toisaalta ei nämä asiat minua koske, kun voin reissata taksilla 3e /suunta, mutta haluan kuitenkin pitää auton harrastus/mielenrauha mielessä

- Juhani Halmeenmäki
- Mersumies
- Viestit: 1453
- Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
- Paikkakunta: Varsinainen Suomi
- Viesti:
Re: autovero pois , huomisen uutinen jo tänään
Jep.noroljan kirjoitti:Pelottavinta tässä on että tosiaan jatkossa tyylillä tai toisella autoilun hinta nousee perkeleesti.
Tai no, vetää kyllä ihan yhtä pelottavaksi se, että joku ei tätä nyt osaisi laskea.
Tai siihen kait tuon uuden systeemin laatijat luottavatkin, että totuus paljastuu vasta kun on liian myöhäistä.
Jollei Bernerillä sittenkin ole kuuluisaa rahasampoa Sveitsintuomisina


Aikavälillä 19.01.2017 - 21.01.2017 kymmenisen tuhatta uutta allekirjoitusta Bernerin erottamista vaativaan adressiin.
https://www.adressit.com/allekirjoituks ... tart/18300" onclick="window.open(this.href);return false;
Tosi nuo perustelut voisi olla täydellisemmät & paremmat.
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 & SLK200 R170 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
230CE W124 & SLK200 R170 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
Re: autovero pois , huomisen uutinen jo tänään
Periaatteessa kannattaisin kilometripohjaista järjestelmää, jolloin ei tarvitsisi maksaa siitä että auto seisoo pihassa, jos sitä kerran viikossa käytän.
Mutta tällä ehdotetulla systeemillä omilla n.5000km ajoilla menee jo kalliimmaksi kuin nyt (tollanen 5000km tulee nyt ajoja jatkossa)
Laskuri ei tosin ymmärrä että ML on pakettiauto ja ajoneuvoverot menee painonmukaan samalla dieselvero on 95 euroa, eikä suinkaan 582 euroa, mutta suurinpiirtein noin:

Toi ensivuodelle kaavailtu kiinteä maksu onkin ihan katastrofi, +600 euroa nykyiseen. Käyttövoimaverokorjattuna nykyinen maksu 580e, uusi 1250e
(Jos haluaa polttoaineveron ottaa huomioon, niin 20 tulee takaisin päin
)
Mutta tällä ehdotetulla systeemillä omilla n.5000km ajoilla menee jo kalliimmaksi kuin nyt (tollanen 5000km tulee nyt ajoja jatkossa)

Laskuri ei tosin ymmärrä että ML on pakettiauto ja ajoneuvoverot menee painonmukaan samalla dieselvero on 95 euroa, eikä suinkaan 582 euroa, mutta suurinpiirtein noin:
Toi ensivuodelle kaavailtu kiinteä maksu onkin ihan katastrofi, +600 euroa nykyiseen. Käyttövoimaverokorjattuna nykyinen maksu 580e, uusi 1250e


Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: autovero pois , huomisen uutinen jo tänään
Kun otetaan pari askelta taaksepäin ja tarkastellaan kokonaisuutta niin se on ylläolevan mukainen. Nyt kerätään 8 miljardia autoilusta veroina ja palautetaan about rapea 1 miljardi tienylläpitoon jne. Bernerin suunnitellut autoveron vähennykset ja muiden maksujen nostot kompensoivat toisensa. Lopputulos säilyy ennallaan.Juhani Halmeenmäki kirjoitti:Muutama referoitu kommentti lehdistöstä:
Noin kahdeksasta miljardista eurosta, joka kaikenkaikkiaan autoilijoilta vuositasolla kerätään, reilu miljardi palaa meillä ainoastaan tienpitoon. Kaikki muu menee muualle. Fiskaalisesti arvioituna autoilun raskaasta verotuksesta ei voida luopua, ellei samalla tehdä radikaaleja leikkauksia johonkin muualle.
Yritysmaailmassa olisi syytä kysyä onko business kunnossa, jos tuotot ovat yli 8 miljardia, kulut noin 1 miljardi ja jonnekkin muualle menee 7 miljardia. Tämä 7 miljardin saaja on suurin voittaja. Sivukulut ovat liian suuria ja niiden syihin ja vähentämiseen olisi kaikkein paras keskittyä.
Hakisin mielelläni käytetyn auton esim Saksasta ja saisin uudemman, varustellumman, vähäpäästöisemmän, vähemmän ajatun jne kuin nyt, mutta tuo 7 miljardin sivukulu taitaa olla suurin este tälle haaveelleni.
Re: autovero pois , huomisen uutinen jo tänään
Harmi, että meitä mersufoorumilaisia ei ole enempää. Kun kukaan meistä ei äänestä kepua, kokoomusta eikä perussuomalaisia, niin saisimme seuraavissa eduskuntavaaleissa toisenlaisen hallituksen ja muunlaiset ministerit Suomeen. Toivottavasti kukaan meistä ei kuulu nukkuvien puolueeseen, joka on lähes yhtä suuri kuin nuo "kolme suurta" yhteensä, mutta ei saa mitään aikaiseksi.
tomant
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020

Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
-
- Mersumies
- Viestit: 3092
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: autovero pois , huomisen uutinen jo tänään
No hyvä, sitten saadaan punavihreä hallitus ja sekö parantaa tilannetta???? vihreät fillarikommarit hallitukseen, niin sen jälkeen ei tarvita mersufoorumiakaan, kun on kaikki vanhat mersut paalissatomant kirjoitti:Harmi, että meitä mersufoorumilaisia ei ole enempää. Kun kukaan meistä ei äänestä kepua, kokoomusta eikä perussuomalaisia, niin saisimme seuraavissa eduskuntavaaleissa toisenlaisen hallituksen ja muunlaiset ministerit Suomeen. Toivottavasti kukaan meistä ei kuulu nukkuvien puolueeseen, joka on lähes yhtä suuri kuin nuo "kolme suurta" yhteensä, mutta ei saa mitään aikaiseksi.
tomant



Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Re: autovero pois , huomisen uutinen jo tänään
Sitä saa, mitä tilaa. Nykyinen yritysjohtamiseen perustuva hallintotapa antaa ainakin surkean kuvan maamme yritysjohdon osaamistasosta. Sekin kertoo jotain osaamattomuudesta, että hallituksessa ei ole yhtään lakiasiantuntijaa - tämä on näkynyt erityisesti lakien valmistelussa ja perustuslain tulkinnan heikossa tasossa. Millainen eduskunta ja millainen hallitus olisi nykyistä parempi selviää (toivottavasti) kahden vuoden päästä. Ehkä sitten saamme aihetta kritisoida muita päätöksiä tai esityksiä.
tomant
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020

Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: autovero pois , huomisen uutinen jo tänään
Olipa älytön kohellus tämä koko asia. Hyvä että peruttiin nyt tälläisenä ja nopeesti.
Lähtökohtana on ollut selvittää miten teiden korjauksiin saataisiin rahaa, niin että autoilijoiden kulut ei nouse. Kait tuon nyt tyhmempikin tajuaa ettei mitenkään, ellei rahaa oteta joltain muulta kuin autoilijoilta
Esitys oli kyllä luokattoman huono ja olisi ollut parempi jättää julkaisematta tollaisena. Tämän raportin suunniteluun mennyt aikaa ja rahaakin varmaa tolkuttomasti, itse en kyllä tollaista julkaisisi, kun lähtökohtaan nähden se on ihan susi
Erikoista myös ettei kukaa estänyt raportin julkaisua. Kait siellä vielä on jollain edes vähän järkeä päässä, että tietää mitä tuollainen tekee autokaupalle (verotuloille), mutta taitaa olla vaan toiveajattelua.
Nyt sitten kun tyhmä kansa on taas saatu uskomaan ettei veroa poistetakkaan ja takaisin autokaupoille on turvallista mennä, niin jäädään odottamaan sitä "oikeaa" tapaa jolloin ilmoitetaan että autoveropoistuu huomenna!
Lähtökohtana on ollut selvittää miten teiden korjauksiin saataisiin rahaa, niin että autoilijoiden kulut ei nouse. Kait tuon nyt tyhmempikin tajuaa ettei mitenkään, ellei rahaa oteta joltain muulta kuin autoilijoilta

Esitys oli kyllä luokattoman huono ja olisi ollut parempi jättää julkaisematta tollaisena. Tämän raportin suunniteluun mennyt aikaa ja rahaakin varmaa tolkuttomasti, itse en kyllä tollaista julkaisisi, kun lähtökohtaan nähden se on ihan susi

Nyt sitten kun tyhmä kansa on taas saatu uskomaan ettei veroa poistetakkaan ja takaisin autokaupoille on turvallista mennä, niin jäädään odottamaan sitä "oikeaa" tapaa jolloin ilmoitetaan että autoveropoistuu huomenna!
Re: autovero pois , huomisen uutinen jo tänään
Ettei vain koko shown tarkoitus ollut se, että nyt väki on tyytyväisempää, kun nykyinen verosysteemi jatkuu ja tämän johdosta nurinat sen muuttamiseksi vähenevät ,-) Taitavat nuo nykyministerit kavereidensa avustuksella olla liian ovelia meille.
tomant
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020

Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: autovero pois , huomisen uutinen jo tänään
Ihan muistuu jonkun taannoin lanseeraama ilmaus "vatulointi". Annen olisi varmaan parempi tehdä oikeat johtopäätökset ja siirtyä takaisin sohvatyynyjen pariin. Eiköhän se oma polku olisi paremmin siellä suunnalla.
Re: autovero pois , huomisen uutinen jo tänään
Kuntavaalit taitaa olla liian lähellä:
"Sipilän mukaan luonnos liikenneverkkoselvityksestä lähetettiin kuulemiskierrokselle yhteisymmärryksessä hallituspuolueiden kesken.
– Tämä käytiin läpi kaikkien hallituspuolueiden kesken. Valtiovarainministeri kuittasi, että se voidaan laittaa kuulemiskierrokselle. Tämä kuittaus tuli kaikilta hallituspuolueilta"
Nyt siis vielä ehtii ostaa autoverollisen auton Suomesta , tosin hyvitys vaihdokista on varmasti samakuin EU:n autoverottomalla alueella.
Poistuiko tässä peruutuksessa se perusongelma ? Toisaalta eihän asia ollut mistään valmistelussa jos uskoo esim Orpoa. Yllättäen kuitenkin
Kokoomuksen/Persujen vaalilupauksissa on autonveron poistaminen ja siirtyminen käytön verotukseen.
"Sipilän mukaan luonnos liikenneverkkoselvityksestä lähetettiin kuulemiskierrokselle yhteisymmärryksessä hallituspuolueiden kesken.
– Tämä käytiin läpi kaikkien hallituspuolueiden kesken. Valtiovarainministeri kuittasi, että se voidaan laittaa kuulemiskierrokselle. Tämä kuittaus tuli kaikilta hallituspuolueilta"
Nyt siis vielä ehtii ostaa autoverollisen auton Suomesta , tosin hyvitys vaihdokista on varmasti samakuin EU:n autoverottomalla alueella.
Poistuiko tässä peruutuksessa se perusongelma ? Toisaalta eihän asia ollut mistään valmistelussa jos uskoo esim Orpoa. Yllättäen kuitenkin
Kokoomuksen/Persujen vaalilupauksissa on autonveron poistaminen ja siirtyminen käytön verotukseen.
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Re: autovero pois , huomisen uutinen jo tänään
Kyllä siellä vielä homma muhii. Uskon että nyt vähän mietityttäisi verollisen auton osto, uuden tai käytetynsportsman kirjoitti:Nyt siis vielä ehtii ostaa autoverollisen auton Suomesta , tosin hyvitys vaihdokista on varmasti samakuin EU:n autoverottomalla alueella.
Poistuiko tässä peruutuksessa se perusongelma ? Toisaalta eihän asia ollut mistään valmistelussa jos uskoo esim Orpoa. Yllättäen kuitenkin
Kokoomuksen/Persujen vaalilupauksissa on autonveron poistaminen ja siirtyminen käytön verotukseen.


Onkohan tää takapirujuttu totta, tosin Almamedia on viime aikoina petrannut uutisointiaan olemalla aidosti journalistisen kriittinen, mm näissä maturikosjutuissa... uskon että berner oli vaan se äänitorvi, höynäytettävä poliitikkotulokas

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2017012 ... 1_uu.shtml" onclick="window.open(this.href);return false;
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: autovero pois , huomisen uutinen jo tänään
Siinäpä se, autoveron poiston pitää tulla yllätyksenä kuluttajille ettei autokauppiaat kärsi. Ei niin väliä pystyykö kuluttaja tekemään suunnitellusti auton ostopäätöksen.sportsman kirjoitti:
Nyt siis vielä ehtii ostaa autoverollisen auton Suomesta , tosin hyvitys vaihdokista on varmasti samakuin EU:n autoverottomalla alueella.
Poistuiko tässä peruutuksessa se perusongelma ? Toisaalta eihän asia ollut mistään valmistelussa jos uskoo esim Orpoa. Yllättäen kuitenkin
Kokoomuksen/Persujen vaalilupauksissa on autonveron poistaminen ja siirtyminen käytön verotukseen.