Hakua käyttämällä ei aiheesta juurikaan löytyny ja englanniksikin huonosti. Ilmeisesti ainakin 3 erilaista kärkeä löytyy eli 265, 310 ja 314. Mitä eroa näillä on ja sopivatko kaikki mihin vaan 60x koneeseen? Vuosimallin perusteella suuttimissa on ilmeisesti eroa, eli vanhat ovat suorasss ja uudet vinossa esikammioon nähden, joten kärjetkin ovat ilmeisesti erilaiset?
Dieselkontorilta on myös saatavana 265race kärkeä, mikäs tämä sitten on? Ovatko dieselkontorin kärjet kiinalaisia metrimitta toleranssilla tehtyjä, vai jopa ihan toimivia, made in germany ainakin väitetään sivustolla.. Bosion kärjet ovat ilmeisesti laatutavaraa, onko näille jälleenmyyjää suomessa?
Löysin mututietoa ilman lähdettä, että 265 kärjillä saa paremman tehon yläkierroksilla, 314 antaisivat hiljaisemman käyntiäänen ja 310 paremman väännön alakierroksilla. Onko näissä väitteissä mitään perää, ja jos on niin mistä erot johtuvat?
Omaa mutua että 265 virtaisivat parhaiten mutta sumu ei olisi yhtä hieno kuin 314 kärjillä, joissa on panostettu hienoon sumuun virtauksen kustannuksella. Tuohon 310 kärjen parempaan alakierrosalueeseen en keksinyt järkevää selitystä.
Avautumispainetta ei ilmeisesti kannata muuttaa vaan pitää se 135-140bar välillä?


