
Iki-ihana keltainen valokolmikko räpsähti palamaan kojetauluun.
Valot sai "nollattua" sammuttamalla auton, käynnistämällä uudestaan ja ajamalla jonkin matkaa.
Ongelma on selkeästi nyt useampien "nollausten" ja valojen sytyttelyn jälkeen seljennyt liittyvän tiukkaan käännökseen vasemmalle. Eli kun kääntää pyörät linkkuun sille puolelle, valot räpsähtää päälle.

Möllissä oli ostaessa(vuosi sitten) ratti vähän vinossa, en muista kummalle puolelle, mutta ajelin lähes sellaisenaan viime syksyyn asti.
Pariin otteeseen säädin aurauksia ja samalla ratin asentoa lähemmäs suoraa.
Katsastukseen vaihdoin sitten taka raidetangon väljän pallonivelen takia ja pääsin säätämään "vähän" lisää aurauskulmia, jolloin lipsahti ratti sen verran enemmän vinoon(oma moka, tuli auton alla maatessa pyöritettyä säätöjä väärään suuntaan rattia ajatellen), että räväytti heti ajoon lähtiessä ABS-ESP-BAS-valot päälle.
Säädin ratin takaisin suoraan ja valot sammui.

Nyt tuli sitten tuo valojen syttymisongelma aina pyörät tapissa vasemmalle -tilanteessa.
Tulee lähinnä mieleen onko ratti mahdollisesti otettu joskus aiemmin irti ja pistetty väärille pooreille? Onko se mahdollista?
Joissakin autoissa on, mutta toisissa ei.
Jos tuo ratti olisi joskus tuupattu väärään asentoon kiinni, niin voisiko ESP haistella rattia pyöritellessä ettei ääriasennot täsmää?

Vai onko siellä jotain pashana..
