Ruostesuojaus
Ruostesuojaus
Vein juuri tuontiautoni (124 farkku, vm -94) ruostesuojaamoon. En ehtinyt hiekkapuhaltaa ja maalata pohjassa kardaanin alla perässä olevaa ruostevikaa, ja ruostesuojaamon kaveri sanoi, että parempi näin. Heidän laittama koteloaine (finikor) imeytyy paremmin, eikä ruostuminen jatku, koteloaineen päälle he levittävät massan. Tuleekohan tuosta noin hyvä, vai tuleeko ruoste nyt vain suojattua.
Käyttömersut: S124 300 TDT, W201 190, W460 300 D
Projektit: S123 300 TDT, W108 280 SEL, W136 170 Vb
Projektit: S123 300 TDT, W108 280 SEL, W136 170 Vb
Anteeksi nyt sitten etukäteen kaikki ne ruostesuojausta työkseen tekevät, jotka tekevät työnsä hyvin,
MUTTA: Oma kokemukseni on valitettavasti, että sillä alalla on ikävä kyllä enempi rahat pois ihmisiltä meininki, kuin todellisen tarvetyön harkinnasta ja toteuttamisesta syntyvä laskutus.
Liian monta hyvin massattua/ruostesuojattua muovitankkia olen autojen alla käsittelyn jälkeen nähnyt, että luotto alkaa olla
Lisäksi tietyissä ranskalaisautoissa oli joskus tehtaan PVC-massaukset tehty taka-akselille asti, eli siihen asti ruostevapaita käytännössä. No, ne aina pääystettiin uudelleen, mutta ainoa paikka, mistä ko. autot ruostuivat, oli tavaratilan lattian alusta, varsinkin alapuolella keikkuvan vararenkaan alta. Suojaus tällaisessa tilanteessa yleensä siten, että varapyörää ei poisteta ja jätetään kajoamatta se ainut paikka, johon olis pitänyt kajota
Lisäksi, kun mietin esim. nykyistä 21v. vanhaa W123:ani, jolle ei ole koskaan tehty mitään suojausta, ei sen ruostuminen tuossa iässä vielä ole kuin ehkä 5% luokkaa. Ensimmäinen hitsaus pohjaan tehtiin viime syksynä, ja sekin oli alkanut helmakotelosta. Enimmäkseen auto kukkiikin joko kotelorakenteista alkaneesta ruostumisesta tai ihan kylmästi pintapuolisesti.
Eli paras tulos ruostesuojaushommissa tulee mielestäni vain, kun itse huolellisesti ja tarpeeksi purkaen tekee ajan kanssa. Ei muuten ole mitään salatiedettä.
No, ne välineet ja paikka työn tekemiselle tietysti saattavat aiheuttaa päänvaivaa.
Että sillai.
MUTTA: Oma kokemukseni on valitettavasti, että sillä alalla on ikävä kyllä enempi rahat pois ihmisiltä meininki, kuin todellisen tarvetyön harkinnasta ja toteuttamisesta syntyvä laskutus.
Liian monta hyvin massattua/ruostesuojattua muovitankkia olen autojen alla käsittelyn jälkeen nähnyt, että luotto alkaa olla

Lisäksi tietyissä ranskalaisautoissa oli joskus tehtaan PVC-massaukset tehty taka-akselille asti, eli siihen asti ruostevapaita käytännössä. No, ne aina pääystettiin uudelleen, mutta ainoa paikka, mistä ko. autot ruostuivat, oli tavaratilan lattian alusta, varsinkin alapuolella keikkuvan vararenkaan alta. Suojaus tällaisessa tilanteessa yleensä siten, että varapyörää ei poisteta ja jätetään kajoamatta se ainut paikka, johon olis pitänyt kajota

Lisäksi, kun mietin esim. nykyistä 21v. vanhaa W123:ani, jolle ei ole koskaan tehty mitään suojausta, ei sen ruostuminen tuossa iässä vielä ole kuin ehkä 5% luokkaa. Ensimmäinen hitsaus pohjaan tehtiin viime syksynä, ja sekin oli alkanut helmakotelosta. Enimmäkseen auto kukkiikin joko kotelorakenteista alkaneesta ruostumisesta tai ihan kylmästi pintapuolisesti.
Eli paras tulos ruostesuojaushommissa tulee mielestäni vain, kun itse huolellisesti ja tarpeeksi purkaen tekee ajan kanssa. Ei muuten ole mitään salatiedettä.
No, ne välineet ja paikka työn tekemiselle tietysti saattavat aiheuttaa päänvaivaa.
Että sillai.