W211 katalysaattori vai hiukkassuodatin??
W211 katalysaattori vai hiukkassuodatin??
Lähetään nyt tästä liikkeelle, että onko -06 (ei facelift) E280 CDI A:ssa pelkkä katalysaattori vai myös hiukkassuodatin?
Kiviniityllä Vammalassa sanoivat, ettei tässä ole vielä hiukkassuodatinta.
Oothan ystävällinen ja vastaa vain jos tiedät ihan 100varmasti.
Kiviniityllä Vammalassa sanoivat, ettei tässä ole vielä hiukkassuodatinta.
Oothan ystävällinen ja vastaa vain jos tiedät ihan 100varmasti.
Re: W211 katalysaattori vai hiukkassuodatin??
Voi olla sekä että.
Laita auton rekkari tai runkonumero esille, niin tulee 100% tieto.
Laita auton rekkari tai runkonumero esille, niin tulee 100% tieto.
Star/bittiTuikkaukset Kalajoella.
-
- Mersumies
- Viestit: 669
- Liittynyt: La 21.02.2015 14:16
Re: W211 katalysaattori vai hiukkassuodatin??
Riittäskö yksi topicci aiheesta:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 06&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 3#p1175043" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 1#p1175101" onclick="window.open(this.href);return false;
Sitä 100% vastausta odotellessa.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 06&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 3#p1175043" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 1#p1175101" onclick="window.open(this.href);return false;
Sitä 100% vastausta odotellessa.
2007 R 320cdi
Re: W211 katalysaattori vai hiukkassuodatin??
.
Kaikissa suoran kutosen 280cdi,ssä on hiukkaspönttö.
V6,ssa ei välttämättä.
Kaikissa suoran kutosen 280cdi,ssä on hiukkaspönttö.
V6,ssa ei välttämättä.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: W211 katalysaattori vai hiukkassuodatin??
Näinpä, itellä on tullut kummankinlaisia V6 280cdi:tä vastaan ja tämäkin näyttää olevan V6 vuosimallin perusteella.
Star/bittiTuikkaukset Kalajoella.
Re: W211 katalysaattori vai hiukkassuodatin??
Kiitos nopeista vastauksista!!
Kyse on V6 koneesta ja rekkari on OXI-922
Kyse on V6 koneesta ja rekkari on OXI-922
Re: W211 katalysaattori vai hiukkassuodatin??
Ei ole dpf:ää eli hiukkassuodatinta.
Tämä näkyi olevan suomiauto ja niihin moni ei ole ottanut sitä hinnan takia.
Vain katalysaattori.
Tämä näkyi olevan suomiauto ja niihin moni ei ole ottanut sitä hinnan takia.
Vain katalysaattori.
Star/bittiTuikkaukset Kalajoella.
Re: W211 katalysaattori vai hiukkassuodatin??
Oolrait ja tänks!!
Re: W211 katalysaattori vai hiukkassuodatin??
.
Katin poisto ei vaadi muutosta ohjelmaan, jos on rikki, niin poistat vaan pakoputkesta, halvin ratkaisu.
Katin poisto ei vaadi muutosta ohjelmaan, jos on rikki, niin poistat vaan pakoputkesta, halvin ratkaisu.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: W211 katalysaattori vai hiukkassuodatin??
Niin oliko tässä autossa muuten jotain vikaa?
Jäi vähän auki..
Jäi vähän auki..
Star/bittiTuikkaukset Kalajoella.
Re: W211 katalysaattori vai hiukkassuodatin??
Joo.
Elikkäs, autolla kun kiihdyttää reippaasti, niin se jää nykimään n. 3000 kierroksen kohille ja usein menee siitä vikatilaan, ei nosta enää kierroksia.Turbo ja vastapaineentunnistin jo vaihdettu, ilmeisesti turhaan kun vika ei poistu. Herjaa, että vastapaine-ero liian suuri tai pieni (en just muista kumpi, heh)
Nyt myyjäliike suostui kustantamaan kunnon tutkimuksen ja tuomio oli, että katalysaattori olisi tukossa. Olivat myös käyttäneet autoa ilman ja oli toiminut moitteetta.
Uusi katti 3600€ jota myyjäliike ei suostu maksamaan, koska auto 10 vuotias ja 224000 mittarissa.
Aion kyllä asian riitauttaa, koska mielestäni kyseessä on virhe, ei kuluma. Vähän menin nyt asian vierestä, joten pahoittelut siitä.
Elikkäs, autolla kun kiihdyttää reippaasti, niin se jää nykimään n. 3000 kierroksen kohille ja usein menee siitä vikatilaan, ei nosta enää kierroksia.Turbo ja vastapaineentunnistin jo vaihdettu, ilmeisesti turhaan kun vika ei poistu. Herjaa, että vastapaine-ero liian suuri tai pieni (en just muista kumpi, heh)
Nyt myyjäliike suostui kustantamaan kunnon tutkimuksen ja tuomio oli, että katalysaattori olisi tukossa. Olivat myös käyttäneet autoa ilman ja oli toiminut moitteetta.
Uusi katti 3600€ jota myyjäliike ei suostu maksamaan, koska auto 10 vuotias ja 224000 mittarissa.
Aion kyllä asian riitauttaa, koska mielestäni kyseessä on virhe, ei kuluma. Vähän menin nyt asian vierestä, joten pahoittelut siitä.
Re: W211 katalysaattori vai hiukkassuodatin??
Ootko tutkinut ilma massa anturia ettei vaan se olisi rikkiJoniman kirjoitti:Joo.
Elikkäs, autolla kun kiihdyttää reippaasti, niin se jää nykimään n. 3000 kierroksen kohille ja usein menee siitä vikatilaan, ei nosta enää kierroksia.Turbo ja vastapaineentunnistin jo vaihdettu, ilmeisesti turhaan kun vika ei poistu. Herjaa, että vastapaine-ero liian suuri tai pieni (en just muista kumpi, heh)
Nyt myyjäliike suostui kustantamaan kunnon tutkimuksen ja tuomio oli, että katalysaattori olisi tukossa. Olivat myös käyttäneet autoa ilman ja oli toiminut moitteetta.
Uusi katti 3600€ jota myyjäliike ei suostu maksamaan, koska auto 10 vuotias ja 224000 mittarissa.
Aion kyllä asian riitauttaa, koska mielestäni kyseessä on virhe, ei kuluma. Vähän menin nyt asian vierestä, joten pahoittelut siitä.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: W211 katalysaattori vai hiukkassuodatin??
Olivat testanneet ja kunnossa on.arska10 kirjoitti:Ootko tutkinut ilma massa anturia ettei vaan se olisi rikkiJoniman kirjoitti:Joo.
Elikkäs, autolla kun kiihdyttää reippaasti, niin se jää nykimään n. 3000 kierroksen kohille ja usein menee siitä vikatilaan, ei nosta enää kierroksia.Turbo ja vastapaineentunnistin jo vaihdettu, ilmeisesti turhaan kun vika ei poistu. Herjaa, että vastapaine-ero liian suuri tai pieni (en just muista kumpi, heh)
Nyt myyjäliike suostui kustantamaan kunnon tutkimuksen ja tuomio oli, että katalysaattori olisi tukossa. Olivat myös käyttäneet autoa ilman ja oli toiminut moitteetta.
Uusi katti 3600€ jota myyjäliike ei suostu maksamaan, koska auto 10 vuotias ja 224000 mittarissa.
Aion kyllä asian riitauttaa, koska mielestäni kyseessä on virhe, ei kuluma. Vähän menin nyt asian vierestä, joten pahoittelut siitä.
Re: W211 katalysaattori vai hiukkassuodatin??
Sen vasta- eli pakopaineanturin alla oleva poraus pitää olla auki, voi mennä noesta tukkoon,
silloin ei auta anturin vahto, jos reikä tukossa. Esim pitkällä ohkasella meisselillä tökkää sinne.
Ja siis uusi turbo ja nimenomaan sen servo on vaihdettu??
Jos ahtimen ohjauksessa on jotain vikaa ja sattuu pitämään johdinsiivet liian pienellä,
varmasti silloin herjaa kovasta pakopaineesta.
En nyt muista että mulla ois koskaan tullut vastaan V6:sta, mistä ois katti tukossa, en ihan ekana sitä uskois.
Tuo katin hinta on semmoinen, että varmaankin on katottu dpf:n hintaa, mikä ei tähän autoon kuulu.
Kuulostaa äkkiseltään aika korkeelta.
silloin ei auta anturin vahto, jos reikä tukossa. Esim pitkällä ohkasella meisselillä tökkää sinne.
Ja siis uusi turbo ja nimenomaan sen servo on vaihdettu??
Jos ahtimen ohjauksessa on jotain vikaa ja sattuu pitämään johdinsiivet liian pienellä,
varmasti silloin herjaa kovasta pakopaineesta.
En nyt muista että mulla ois koskaan tullut vastaan V6:sta, mistä ois katti tukossa, en ihan ekana sitä uskois.
Tuo katin hinta on semmoinen, että varmaankin on katottu dpf:n hintaa, mikä ei tähän autoon kuulu.
Kuulostaa äkkiseltään aika korkeelta.
Star/bittiTuikkaukset Kalajoella.
Re: W211 katalysaattori vai hiukkassuodatin??
Itsellä vedossa vähän nykäytti juuri tuossa 2800-3000 kierroksen paikkeilla ja ahtopaineen säädin siellä oli viallinen. Harvemmin kylmemmällä koneella, mutta kun oli täyslämpöiseksi kone ajettu, niin pienen jäähtymisen jälkeen useimmiten tuli vika esiin.
Oireet siis samankaltaiset ja sama tekniikka saman ikäisenä, tosin DPF:llä.
Olisi periaatteessa voinut olla jumitella ahtimen siivetkin, kun se jätti täysvedon jälkeen 80% ahdot, vaikka nosti kaasun pois.
AutoComin testerillä silloin yritin asiaa selvitellä, niin sen 'koodin' perusteella olisi pitänyt vaihtaa puolet aiheeseen liittyvistä osista
Kokeiltiinko autoa siis ajossa STAR:n kanssa ?
itse yritin reissussa säätimen putsailla, muttei se ainakaan tässä tapauksessa auttanut.
Omassa lopulta vikatila tuli joka ylämäessä, kun kuormaa (asuntovaunu) oli riittävästi.
Oireet siis samankaltaiset ja sama tekniikka saman ikäisenä, tosin DPF:llä.
Olisi periaatteessa voinut olla jumitella ahtimen siivetkin, kun se jätti täysvedon jälkeen 80% ahdot, vaikka nosti kaasun pois.
AutoComin testerillä silloin yritin asiaa selvitellä, niin sen 'koodin' perusteella olisi pitänyt vaihtaa puolet aiheeseen liittyvistä osista

Kokeiltiinko autoa siis ajossa STAR:n kanssa ?
itse yritin reissussa säätimen putsailla, muttei se ainakaan tässä tapauksessa auttanut.
Omassa lopulta vikatila tuli joka ylämäessä, kun kuormaa (asuntovaunu) oli riittävästi.
----------------------------------
Timo Laaksonen
P. 0400 761 149
Timo Laaksonen
P. 0400 761 149
Re: W211 katalysaattori vai hiukkassuodatin??
Olen myös nykimistä havainnut sellaisissa autoissa, joissa säätimessä ollut häikkää.
Ois jännä tietää mitä osia se korjaamo on tähän oikeasti vaihdellut, vai onko annettu vain kallista valohoitoa?
Huollettu ahdin vanhalla säätimellä?
Siitä jos koittas ottaa sen säätimen sokan irti, mikä menee ahtimen johdinsiiville ja rautalangalla jumittaa sen tangon yläasentoon ja käy ajelemassa silleen, että rupeaa antamaan kaasua hiljalleen, ettei tulis heti vikatilaa.
Jos ei nykimistä ole, vois se mahdollinen vikapaikka olla siinä.
Jos nykii vielä, niin onhan siellä sitten joku paikka ehkäpä tukossa.
Ois jännä tietää mitä osia se korjaamo on tähän oikeasti vaihdellut, vai onko annettu vain kallista valohoitoa?
Huollettu ahdin vanhalla säätimellä?
Siitä jos koittas ottaa sen säätimen sokan irti, mikä menee ahtimen johdinsiiville ja rautalangalla jumittaa sen tangon yläasentoon ja käy ajelemassa silleen, että rupeaa antamaan kaasua hiljalleen, ettei tulis heti vikatilaa.
Jos ei nykimistä ole, vois se mahdollinen vikapaikka olla siinä.
Jos nykii vielä, niin onhan siellä sitten joku paikka ehkäpä tukossa.
Viimeksi muokannut Kumipää, Ti 24.01.2017 10:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Star/bittiTuikkaukset Kalajoella.
Re: W211 katalysaattori vai hiukkassuodatin??
Onko se ilmassa massa-anturi tarkistettu. Jos on viallinen niin tekee ihmellisiä temppuja
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: W211 katalysaattori vai hiukkassuodatin??
V6:ssa on näitä siis 2 ja toinen voi olla pimeä ja silti toimii oikein.arska10 kirjoitti:Onko se ilmassa massa-anturi tarkistettu. Jos on viallinen niin tekee ihmellisiä temppuja
Ei ehkä halvin vaihdettava, kun se v-putki maksaa lähemmäs 400€
Jos ton *:iin pistää kiinni, niin kyllä merkkaa vikakohdan oikein, kertoo jopa puolen

Mutta onko tämä auto ollut ollenkaan STAR:n päässä, vai mennäänkö tässä vain arvuutellen tai jonkun AutoComin tms. testerin sinnepäin-arvausten mukaan ?
----------------------------------
Timo Laaksonen
P. 0400 761 149
Timo Laaksonen
P. 0400 761 149
Re: W211 katalysaattori vai hiukkassuodatin??
Sitä itekkin ihmettelinTLP kirjoitti:V6:ssa on näitä siis 2 ja toinen voi olla pimeä ja silti toimii oikein.arska10 kirjoitti:Onko se ilmassa massa-anturi tarkistettu. Jos on viallinen niin tekee ihmellisiä temppuja
Ei ehkä halvin vaihdettava, kun se v-putki maksaa lähemmäs 400€
Jos ton *:iin pistää kiinni, niin kyllä merkkaa vikakohdan oikein, kertoo jopa puolen
Mutta onko tämä auto ollut ollenkaan STAR:n päässä, vai mennäänkö tässä vain arvuutellen tai jonkun AutoComin tms. testerin sinnepäin-arvausten mukaan ?
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: W211 katalysaattori vai hiukkassuodatin??
Jos arvuutellen mennään, niin voihan siihen vaihtaa kaikki osat samantien.arska10 kirjoitti:Sitä itekkin ihmettelinTLP kirjoitti:V6:ssa on näitä siis 2 ja toinen voi olla pimeä ja silti toimii oikein.arska10 kirjoitti:Onko se ilmassa massa-anturi tarkistettu. Jos on viallinen niin tekee ihmellisiä temppuja
Ei ehkä halvin vaihdettava, kun se v-putki maksaa lähemmäs 400€
Jos ton *:iin pistää kiinni, niin kyllä merkkaa vikakohdan oikein, kertoo jopa puolen
Mutta onko tämä auto ollut ollenkaan STAR:n päässä, vai mennäänkö tässä vain arvuutellen tai jonkun AutoComin tms. testerin sinnepäin-arvausten mukaan ?
Halvin tapa se ei ole

----------------------------------
Timo Laaksonen
P. 0400 761 149
Timo Laaksonen
P. 0400 761 149
Re: W211 katalysaattori vai hiukkassuodatin??
TLP kirjoitti:arska10 kirjoitti:Jos arvuutellen mennään, niin voihan siihen vaihtaa kaikki osat samantien.TLP kirjoitti:V6:ssa on näitä siis 2 ja toinen voi olla pimeä ja silti toimii oikein.arska10 kirjoitti:Onko se ilmassa massa-anturi tarkistettu. Jos on viallinen niin tekee ihmellisiä temppuja
Ei ehkä halvin vaihdettava, kun se v-putki maksaa lähemmäs 400€
Jos ton *:iin pistää kiinni, niin kyllä merkkaa vikakohdan oikein, kertoo jopa puolen
Mutta onko tämä auto ollut ollenkaan STAR:n päässä, vai mennäänkö tässä vain arvuutellen tai jonkun AutoComin tms. testerin sinnepäin-arvausten mukaan
Sitä itekkin ihmettelin
Halvin tapa se ei ole
ON STAR:lla tutkittu Kiviniityllä.
Toimii ihan ok n. 3000 rpm asti mutta sitten alkaa ahtamaan liikaa ja alkaa renkuttamaan. Herjaa paine-erosta. Malliauto vaihtoi turbon tästä syystä, mutta myös uusi tekee samaa. Hinnasta päätellen turbo on tehdaskorjattu. Täytyypi soittaa sinne, et onko servo yms. myös vaihdettu vai pelkkä ahdin.
Käyttivät autoa Star:n päässä ilman kattia ja ahtopaineet olivat näin normaalit. Olisiko vanha ahdin vuotanut öljyä putkeen?
-
- Mersumies
- Viestit: 669
- Liittynyt: La 21.02.2015 14:16
Re: W211 katalysaattori vai hiukkassuodatin??
Jos auto on vikatilassa ei se kierräkkään kun tuon 3000, silloin ei luonnollisesti turbo ahda oikein, kun vikatila vähentää tehoja.Joniman kirjoitti:TLP kirjoitti:arska10 kirjoitti:Jos arvuutellen mennään, niin voihan siihen vaihtaa kaikki osat samantien.TLP kirjoitti:V6:ssa on näitä siis 2 ja toinen voi olla pimeä ja silti toimii oikein.arska10 kirjoitti:Onko se ilmassa massa-anturi tarkistettu. Jos on viallinen niin tekee ihmellisiä temppuja
Ei ehkä halvin vaihdettava, kun se v-putki maksaa lähemmäs 400€
Jos ton *:iin pistää kiinni, niin kyllä merkkaa vikakohdan oikein, kertoo jopa puolen
Mutta onko tämä auto ollut ollenkaan STAR:n päässä, vai mennäänkö tässä vain arvuutellen tai jonkun AutoComin tms. testerin sinnepäin-arvausten mukaan
Sitä itekkin ihmettelin
Halvin tapa se ei ole
ON STAR:lla tutkittu Kiviniityllä.
Toimii ihan ok n. 3000 rpm asti mutta sitten alkaa ahtamaan liikaa ja alkaa renkuttamaan. Herjaa paine-erosta. Malliauto vaihtoi turbon tästä syystä, mutta myös uusi tekee samaa. Hinnasta päätellen turbo on tehdaskorjattu. Täytyypi soittaa sinne, et onko servo yms. myös vaihdettu vai pelkkä ahdin.
Käyttivät autoa Star:n päässä ilman kattia ja ahtopaineet olivat näin normaalit. Olisiko vanha ahdin vuotanut öljyä putkeen?
Toivottavasti ei ole tästä kyse,muuten on menny osan vaihdot hukkaan.
Hempoin olisi tyhjentää se katti. En usko että liike korvaa tuota uutta osaa. Kuluva osahan se on ja 10 vanha. Tosin ei se helposti tukkoon mene ellei autolla ajeta jotenkin liian hiljaa kokoajan tai vikatilassa tai muuten erikoisesti, bota en nyt paremmin keksi ilmaista.
2007 R 320cdi
Re: W211 katalysaattori vai hiukkassuodatin??
Jos katti on tukossa, niin ei varmasti ahda liikaa!
Star/bittiTuikkaukset Kalajoella.
Re: W211 katalysaattori vai hiukkassuodatin??
Kumipää kirjoitti:Jos katti on tukossa, niin ei varmasti ahda liikaa!
Perusteletko tyhmälle tuon?
Miksi ahtaa normaalisti ilman kattia?
Re: W211 katalysaattori vai hiukkassuodatin??
Olit kirjoittanut, että olivat käyttäneet autoa ilman, se ei vielä kerro yhtään mitään, jos sitä paikallaan käyttelee ilman.
Ei siihen sillälailla mitään rasitusta saa, eikä ahtopainetta, kuten ajossa.
Jos pakoputkessa on tukos, niin ahtopainetta se ei pysty tekemään tarpeeksi.
Sama myös jos tukos on imupuolella. Moottorille tulee yksinkertaisesti hengenahdistus.
Sellaiset autut, mistä ollaan tyhjennetty putkisto, ovat mieluusti tehneet ahtopiikkejä toimenpiteen jälkeen.
Tuolla korjaamon periaatteellahan kannattaisi laittaa viritettyihin autoihin mahdollisimman pieni tai tukkoinen pakoputki, jos haluaa niitä ahtoja.
Kaksi täysin eri tilannetta, onko moottorissa rasitusta vai ei hengityksen kannalta.
En usko että korjaamon väki lähtisi tien päälle ajelemaan ilman pakoputkea.
Ei siihen sillälailla mitään rasitusta saa, eikä ahtopainetta, kuten ajossa.
Jos pakoputkessa on tukos, niin ahtopainetta se ei pysty tekemään tarpeeksi.
Sama myös jos tukos on imupuolella. Moottorille tulee yksinkertaisesti hengenahdistus.
Sellaiset autut, mistä ollaan tyhjennetty putkisto, ovat mieluusti tehneet ahtopiikkejä toimenpiteen jälkeen.
Tuolla korjaamon periaatteellahan kannattaisi laittaa viritettyihin autoihin mahdollisimman pieni tai tukkoinen pakoputki, jos haluaa niitä ahtoja.
Kaksi täysin eri tilannetta, onko moottorissa rasitusta vai ei hengityksen kannalta.
En usko että korjaamon väki lähtisi tien päälle ajelemaan ilman pakoputkea.
Star/bittiTuikkaukset Kalajoella.
Re: W211 katalysaattori vai hiukkassuodatin??
Kyllähän starilla aika pitkälti selviää mistä ahdistaa kun livedataa jaksaa tutkia ja olla aikaa. Staarillahan saa aika kattavasti tutkittua nuo jututa jossa jos vaan on aikaa
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan