Eikös Silberauto ole Viron Veho, eikä siis suinkaan halvin paikka siellä?tn62634 kirjoitti:Ei kyllä maksa vaivaa ainakaan pääkaupunkiseudun ulkopuolelta ajaa Viroon normaaliin huoltoon. Kyselin Tallinnan Silberautosta w204:n A-huollon hintaa ja vastaus oli noin 300 e.
Mersun huoltoa virossa
Re: Mersun huoltoa virossa
Re: Mersun huoltoa virossa
Juu mutten Suomessakaan vie autoani kuin sellaiseen paikkaan, jossa huoltotiedot ladataan Daimlerin palvelimelle. 

Re: Mersun huoltoa virossa
Justiinsa eilen soittelin silberille ja varailin aikaa faijan W212:lle B-huoltoon. Ensiksi kertoi hinnaksi lähelle vehon hintoja ja kysyi onko liike tuttu. Kerroin, että onhan siellä autoja tullut käytettyä aiemminkin, kaveri puhelimen toisessa päässä tarkisti asiakasrekisteristä ja kas kummaa hinta tippui lähelle Vehon A-huollon hintaa. Tyytyväinen olen ollut työnjälkeen ja samalla tulee haettua ne muutkin tuomiset.tn62634 kirjoitti:. Kenties Virostakin saisi halvemmalla, jos olisi pitkäaikainen asiakassuhde.
S212 200CDI 2012 (ex. W176 200CDI -14, S204 200CDI -08, S202 200CDI -00)
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 92
- Liittynyt: Ma 05.04.2010 11:19
- Paikkakunta: Espoo
Re: Mersun huoltoa virossa
Heh, olipa melko hassu sattuma.
Olen tässä hetken harkinnut paluuta tähtikeulan taakse, kun liisarista aika on jättämässä. Monessa ketjussa on mainittu tämä Tallinnan Silberauto, ja mietin että sinne sitä sitten omankin tuon, kun muutenkin tullee laivamatkalle tarvetta.
Tänään sitten olin Tallinnassa ihan muissa merkeissä, työmatkalla paikalliseen haarakonttorin. Takso kun toi perille, niin nauratti melkein kun kadun toisella puolen komeili tähti katolla ja kyltti - Silberauto.
Tiedänpä ainakin mihin tuun kun tarvetta ilmenee. Hyvä tekosyy järjestää kokousta toistekin. B-)
Olen tässä hetken harkinnut paluuta tähtikeulan taakse, kun liisarista aika on jättämässä. Monessa ketjussa on mainittu tämä Tallinnan Silberauto, ja mietin että sinne sitä sitten omankin tuon, kun muutenkin tullee laivamatkalle tarvetta.
Tänään sitten olin Tallinnassa ihan muissa merkeissä, työmatkalla paikalliseen haarakonttorin. Takso kun toi perille, niin nauratti melkein kun kadun toisella puolen komeili tähti katolla ja kyltti - Silberauto.
Tiedänpä ainakin mihin tuun kun tarvetta ilmenee. Hyvä tekosyy järjestää kokousta toistekin. B-)
Re: Mersun huoltoa virossa
tn62634 kirjoitti:Ei kyllä maksa vaivaa ainakaan pääkaupunkiseudun ulkopuolelta ajaa Viroon normaaliin huoltoon. Kyselin Tallinnan Silberautosta w204:n A-huollon hintaa ja vastaus oli noin 300 e. Tähän sitten polttoaineet, matkat ja aika. Käyttämäni merkkihuoltoliike teki tingatulla hinnalla selvästi halvemmalla eli n. 170e. Kenties Virostakin saisi halvemmalla, jos olisi pitkäaikainen asiakassuhde.
Malliautoko oli huoltopaikka?
Re: Mersun huoltoa virossa
Onko Virossa muita valtuutettuja mersuhuoltoja kuin Silberauto?
Re: Mersun huoltoa virossa
Käsittääkseni Silberauto on ainut, sitä olen itse käyttänyt. Hort Auto huoltaa myös mersuja, mutta ei ole käsittääkseni valtuutettu huolto.
S204 350cdi 4matic amg -11
W124 300D -91
Ex Pappa S211 320cdi -07
Ex VW Golf Variant GTD -16
Ex S204 350cdi amg -10
Ex W124 300E Sportline -91
Ex Saab 9-5 Aero -02 Biopower
Ex BMW E61 530dA -05 Stage2 DPF 0ff
Ex MB C230 Kompressor Avantgarde Sport -05
W124 300D -91
Ex Pappa S211 320cdi -07
Ex VW Golf Variant GTD -16
Ex S204 350cdi amg -10
Ex W124 300E Sportline -91
Ex Saab 9-5 Aero -02 Biopower
Ex BMW E61 530dA -05 Stage2 DPF 0ff
Ex MB C230 Kompressor Avantgarde Sport -05
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 44
- Liittynyt: Ti 15.12.2015 10:40
Re: Mersun huoltoa virossa
Hei!Onko tullu huollettua eestissä os:info@lesven.ee inffoo kiitos.
Re: Mersun huoltoa virossa
Hobenool Ou Kadrinassa on ehdotonta huippua automaattilaatikoiden huollossa ja korjauksessa. Hobenoolin kanssa seurustelu viroksi, englanniksi tai saksaksi tai noita suomen kieleen yhdisteltyinä. Riimin veljekset Jyrgen ja Märtin osaavat nuo laatikkohommat. Normaalihuollot ja korjaukset hoitaa Hort Auto tai Silber-auto
Re: Mersun huoltoa virossa
Hort Autoon tuli juuri varattua aika määräaikaishuoltoon sekä jarrupalojen vaihtoon. Pääsee samalla katsastamaan uudet tilukset.
S204 350cdi 4matic amg -11
W124 300D -91
Ex Pappa S211 320cdi -07
Ex VW Golf Variant GTD -16
Ex S204 350cdi amg -10
Ex W124 300E Sportline -91
Ex Saab 9-5 Aero -02 Biopower
Ex BMW E61 530dA -05 Stage2 DPF 0ff
Ex MB C230 Kompressor Avantgarde Sport -05
W124 300D -91
Ex Pappa S211 320cdi -07
Ex VW Golf Variant GTD -16
Ex S204 350cdi amg -10
Ex W124 300E Sportline -91
Ex Saab 9-5 Aero -02 Biopower
Ex BMW E61 530dA -05 Stage2 DPF 0ff
Ex MB C230 Kompressor Avantgarde Sport -05
Re: Mersun huoltoa virossa
No minkälainen paikka Hort oli? Netissä on niin paljon ristiriitaisia juttuja että olen hieman kahden vaiheilla mitä teen tuon ilmastointiremonttia vaativan autoni kanssa. Silberauto antoi n. 2000e tarjouksen ja Hortin korjaamo 1200eur halvemman.nix0n kirjoitti:Hort Autoon tuli juuri varattua aika määräaikaishuoltoon sekä jarrupalojen vaihtoon. Pääsee samalla katsastamaan uudet tilukset.

Re: Mersun huoltoa virossa
Olen Hort Autossa käynyt ennenkin. Ei mitään ongelmaa, hommat tuli tehtyä sovitusti ja hinta kohtuullinen. Heillä voit valita käytetäänkö oem osaa vai tarvike. Uusi sijaintihan on helppo, kun Tallinkilla pamauttaa satamaan. Stockkalta vähän matkaa suoraan vielä ja vasemmalle. Siitä suoraan liikenneympyrään asti, josta toisesta liittymästä pois ja sitten vasuriin. Siinähän se liike jo onkin. Asiointi onnistuu suomeksi paikan päällä. Silberautosta ei ole myös mitään pahaa sanottavaa, olen siellä myös huollattanut. Molempien liikkeiden pihoilla majailee useampi amg mallinen mersu 

S204 350cdi 4matic amg -11
W124 300D -91
Ex Pappa S211 320cdi -07
Ex VW Golf Variant GTD -16
Ex S204 350cdi amg -10
Ex W124 300E Sportline -91
Ex Saab 9-5 Aero -02 Biopower
Ex BMW E61 530dA -05 Stage2 DPF 0ff
Ex MB C230 Kompressor Avantgarde Sport -05
W124 300D -91
Ex Pappa S211 320cdi -07
Ex VW Golf Variant GTD -16
Ex S204 350cdi amg -10
Ex W124 300E Sportline -91
Ex Saab 9-5 Aero -02 Biopower
Ex BMW E61 530dA -05 Stage2 DPF 0ff
Ex MB C230 Kompressor Avantgarde Sport -05
Re: Mersun huoltoa virossa
Saako Hort tehtyä merkinnän sähköiseen huoltokirjaan?
e: aiempia viestejä lukemalla: ilmeisesti ei
e: aiempia viestejä lukemalla: ilmeisesti ei
Re: Mersun huoltoa virossa
Kyllä saa tehtyä
S204 350cdi 4matic amg -11
W124 300D -91
Ex Pappa S211 320cdi -07
Ex VW Golf Variant GTD -16
Ex S204 350cdi amg -10
Ex W124 300E Sportline -91
Ex Saab 9-5 Aero -02 Biopower
Ex BMW E61 530dA -05 Stage2 DPF 0ff
Ex MB C230 Kompressor Avantgarde Sport -05
W124 300D -91
Ex Pappa S211 320cdi -07
Ex VW Golf Variant GTD -16
Ex S204 350cdi amg -10
Ex W124 300E Sportline -91
Ex Saab 9-5 Aero -02 Biopower
Ex BMW E61 530dA -05 Stage2 DPF 0ff
Ex MB C230 Kompressor Avantgarde Sport -05
Re: Mersun huoltoa virossa
Käytin G500:n "isossa" huollossa DMG Autossa Tallinnassa maanantaina. Nämä hommat tilasin ja ne tehtiin:
- automaattivaihteistoöljyn huuhteluvaihto + suodatin
- etuperä, takaperä sekä jakolaatikon öljyt
- etunivelsysteemien rasvaus, eli niiden pallojen sisälle uudet vaseliinit
- alustan voitelu (rasvanipat)
- ohjaustehostimen öljy
- perälukkojen hydrauliikkaöljy (säiliö konehuoneessa, kuin jarrunestesäiliö)
- jarruneste
- jäähdyttäjän neste
- sytytystulpat
Lisäksi sinne tullessani tilasin seuraavat jutut:
- kiertovesipumppu ei toimi paitsi kun webaston laittaa päälle
- takana kolahtaa joku ulosjoustossa
- pakoputkistossa joku kannatin mennyt poikki (kaverini oli nähnyt kun kardaaniakseli huollettiin)
Olivat käyttäneet 7.9 h aikaa, 236 euroa plus 20% veroa. Kokonaishinta hommalle oli 780 euroa mikä sisälsi uuden kiertovesipumpun. Autossa onkin kaksi pumppua ja auton oma oli jumissa, olivat saaneet sen koputtelemalla toimimaan mutta vaihtoivat sen varmuudeksi, pumpulle tuli 54 euroa +vero. Oli aika loppunut kesken niin eivät olleet löytäneet kolahdukselle syytä. Pakoputkisto muuten ehjä mutta katti kuulemma kolisee...
Auto oli nosturilla vielä eilen aamulla kun hain, siistissä kunnossa. Toinen ilmanputsarin torvi oli jäänyt löysälle, tai irti, huomasin sen itse myöhemmin kun tsekkasin konepellin alle.
- automaattivaihteistoöljyn huuhteluvaihto + suodatin
- etuperä, takaperä sekä jakolaatikon öljyt
- etunivelsysteemien rasvaus, eli niiden pallojen sisälle uudet vaseliinit
- alustan voitelu (rasvanipat)
- ohjaustehostimen öljy
- perälukkojen hydrauliikkaöljy (säiliö konehuoneessa, kuin jarrunestesäiliö)
- jarruneste
- jäähdyttäjän neste
- sytytystulpat
Lisäksi sinne tullessani tilasin seuraavat jutut:
- kiertovesipumppu ei toimi paitsi kun webaston laittaa päälle
- takana kolahtaa joku ulosjoustossa
- pakoputkistossa joku kannatin mennyt poikki (kaverini oli nähnyt kun kardaaniakseli huollettiin)
Olivat käyttäneet 7.9 h aikaa, 236 euroa plus 20% veroa. Kokonaishinta hommalle oli 780 euroa mikä sisälsi uuden kiertovesipumpun. Autossa onkin kaksi pumppua ja auton oma oli jumissa, olivat saaneet sen koputtelemalla toimimaan mutta vaihtoivat sen varmuudeksi, pumpulle tuli 54 euroa +vero. Oli aika loppunut kesken niin eivät olleet löytäneet kolahdukselle syytä. Pakoputkisto muuten ehjä mutta katti kuulemma kolisee...
Auto oli nosturilla vielä eilen aamulla kun hain, siistissä kunnossa. Toinen ilmanputsarin torvi oli jäänyt löysälle, tai irti, huomasin sen itse myöhemmin kun tsekkasin konepellin alle.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Mersun huoltoa virossa
Meikäläisen -96 SL320 (R129, M104) kävi Hort Autolla Tallinnassa kansirempassa. Alkutilasta sen verran, että nesteet eivät olleet sekaisin vaan vanhan pahvin vuoto oireili ulkoisena, melko kevyenä öljyvuotona edessä ja takana. Perfektionistina en sitä jaksanut kovin kauaa katsella. Samalla oli hyvä hetki laittaa kylmänä naputtaneet venttiilinnostimet uusiksi.
Tätä kirjoittaessa alla on vasta 150km koeajoa Viron maaseudulla, mutta seuraavaa voin kertoa:
Tilattu siis:
- kansiremppa
- jarrunesteen vaihto
- automaatin alipaineregulaattorin säätö (722.5)
Osia vein mukana seuraavasti:
- kannen tiivistesarja
- kannen pultit
- pakosarjan pultit
- imusarjan alla olevat kampikammion tuuletusletkut (2kpl)
- venttiilinnostimet
- venttiilivarsien tiivisteet
- vesipumppu
- moottoriöljy
- öljynsuodatin
Jonkin verran pienempiä osia (pultteja, muttereita, tiivisteitä) puuttui joten Hortilla oli tilattu ne, mistä hyvästä laskuun tuli reilut pari sataa ylimääräistä. Lisäksi oli vaihdettu venttiilikopan tiivistesarja ja sytytystulpat, vaikka mailitse kerroin että ne on vaihdettu hiljattain - olisi pitänyt muistaa sanoa autoa viedessä. En jaksanut tästä mussuttaa.
Tunteja on kuitissa 16, alvillinen (20%) hinta 38e/h. 24-venttiilisen kutosen koneistus- ja venttiilityöt lisäksi 325e eli töiden osuus yhteensä reilut 900e.
Toistaiseksi näyttää muuten hyvältä, mutta öljyä oli laitettu liikaa. Kanisterissa oli tasan 1l jäljellä => 7l käytetty, vaikka se on käsittääkseni moottorin kokonaisöljytilavuus, eikä itse vaihtaessani ole koskaan mennyt niin paljoa. Pitää imaista puolisen litraa pois, kunhan pääsen kotiin. Muuten näyttää hyvältä.
Laskeskelin, että laivalippuineen, osineen ja töineen koko lysti tuli maksamaan 1982 euroa. Helsingissä teetettynä tuon työn osuuden olisi varmaankin voinut ainakin tuplata eli kolmas toimintatonni siihen oisi livahtanut?
Tätä kirjoittaessa alla on vasta 150km koeajoa Viron maaseudulla, mutta seuraavaa voin kertoa:
Tilattu siis:
- kansiremppa
- jarrunesteen vaihto
- automaatin alipaineregulaattorin säätö (722.5)
Osia vein mukana seuraavasti:
- kannen tiivistesarja
- kannen pultit
- pakosarjan pultit
- imusarjan alla olevat kampikammion tuuletusletkut (2kpl)
- venttiilinnostimet
- venttiilivarsien tiivisteet
- vesipumppu
- moottoriöljy
- öljynsuodatin
Jonkin verran pienempiä osia (pultteja, muttereita, tiivisteitä) puuttui joten Hortilla oli tilattu ne, mistä hyvästä laskuun tuli reilut pari sataa ylimääräistä. Lisäksi oli vaihdettu venttiilikopan tiivistesarja ja sytytystulpat, vaikka mailitse kerroin että ne on vaihdettu hiljattain - olisi pitänyt muistaa sanoa autoa viedessä. En jaksanut tästä mussuttaa.
Tunteja on kuitissa 16, alvillinen (20%) hinta 38e/h. 24-venttiilisen kutosen koneistus- ja venttiilityöt lisäksi 325e eli töiden osuus yhteensä reilut 900e.
Toistaiseksi näyttää muuten hyvältä, mutta öljyä oli laitettu liikaa. Kanisterissa oli tasan 1l jäljellä => 7l käytetty, vaikka se on käsittääkseni moottorin kokonaisöljytilavuus, eikä itse vaihtaessani ole koskaan mennyt niin paljoa. Pitää imaista puolisen litraa pois, kunhan pääsen kotiin. Muuten näyttää hyvältä.
Laskeskelin, että laivalippuineen, osineen ja töineen koko lysti tuli maksamaan 1982 euroa. Helsingissä teetettynä tuon työn osuuden olisi varmaankin voinut ainakin tuplata eli kolmas toimintatonni siihen oisi livahtanut?
Re: Mersun huoltoa virossa
Kuulostaa varsin asialliselta. Tiedätkö tarkemmin kansitöistä, tekeekö he itse vai teettää jossain? Vaihdettiinko venttiilinohjureita? Paljonko autollasi on ajettu?
Itselläkin on 24-tappinen pitää jotenkin henkisesti jo varautua siihen että jossain vaiheessa joutuu kannen ottamaan irti
Itselläkin on 24-tappinen pitää jotenkin henkisesti jo varautua siihen että jossain vaiheessa joutuu kannen ottamaan irti

Instagram @hptalli
500 SEC ’85
944 Turbo ’88
740i '94
S8 V10 quattro ’08
200 quattro 20V ’90 naftaliinissa, odottaa parempia aikoja
Re: Mersun huoltoa virossa
Täytyy myöntää että unohdin ohjurit ostoslistalta kokonaan, tosin muistelen lukeneeni että M104:n kanssa ohjurit eivät ole iso ongelma? Sama nekin olisi tietysti ollut vaihtaa, mutta ei nyt tullut tehtyä. En jututtanut remppamiestä ja asiakaspalvelija ei hirveästi jutellut yksityiskohdista, joten en tiedä mitä kaikkea siellä on mahdollisesti todettu.
Käsitin jostain sivulauseesta, että kansitöitä eivät tee itse, mutta en ole varma. Kuitissa on eritelty kohdat "Plokikaante lihvimine + survestamine" (kansien (sic) hionta + paineistaminen) 145,83e (alv0) ja "klapisääretihendite vahetus + pesade freesimine" (venttiilivarren tiivisteiden vaihto + istukoiden koneistus (ehkä, tai läppäys? Sanasto hukassa niin viroksi kuin suomeksikin, vaikka molempia kohtuullisesti osaankin...)) 125e.
Autolla on ajettu nyt 133tkm (Japanintuonti).
Liian öljyn lisäksi jälkiseurauksena tuntuu nyt olevan epätasainen tyhjäkäynti, joka ilmenee sekä kylmänä että kuumana. Pitää tutkia onko joku alipaineletku murtunut tai väärät tulpat asennettu tms. Ajossa en ole huomannut mitään ongelmaa tai tehon puutetta. Saa vinkata jos on hyviä ideoita, mutta ei kaapata tätä ketjua diagnostiikkaan
Käsitin jostain sivulauseesta, että kansitöitä eivät tee itse, mutta en ole varma. Kuitissa on eritelty kohdat "Plokikaante lihvimine + survestamine" (kansien (sic) hionta + paineistaminen) 145,83e (alv0) ja "klapisääretihendite vahetus + pesade freesimine" (venttiilivarren tiivisteiden vaihto + istukoiden koneistus (ehkä, tai läppäys? Sanasto hukassa niin viroksi kuin suomeksikin, vaikka molempia kohtuullisesti osaankin...)) 125e.
Autolla on ajettu nyt 133tkm (Japanintuonti).
Liian öljyn lisäksi jälkiseurauksena tuntuu nyt olevan epätasainen tyhjäkäynti, joka ilmenee sekä kylmänä että kuumana. Pitää tutkia onko joku alipaineletku murtunut tai väärät tulpat asennettu tms. Ajossa en ole huomannut mitään ongelmaa tai tehon puutetta. Saa vinkata jos on hyviä ideoita, mutta ei kaapata tätä ketjua diagnostiikkaan

Re: Mersun huoltoa virossa
Tyhjäkäyntiongelma taisi olla helpompi juttu kuin uskalsin toivoakaan. Remppamiehellä oli ihan viime senteillä herpaantunut keskittyminen: EGR:n alipaineletkut oli kytketty väärin päin ja vieläpä ilmapumpun ohjausventtiiliin. Viime syksynä poistin ulvovan ilmapumpun ja sen varsinaisen venttiilin moottorin kyljestä, mutta ohjausventtiili killuu edelleen paikallaan moottorin edessä EGR:n vastaavan kanssa. Onneksi olen räpeltänyt kyseistä paikkaa niin paljon, että näin heti että tässä on jotain mätää, ja kännykästä löytyi kuin löytyikin kuva oikeasta letkukytkennästä. Korjausta varten ei tarvinnut edes avata työkalupakkia
Pitäisi varmaan poistaa se ilmapumpun venttiili hämäämästä...
Toivottavasti vastaavia huomion herpaantumisia ei ole tapahtunut missään kriittisemmissä työvaiheissa. Ja toivottavasti tämä oli nyt tässä - en ehtinyt nyt heittää kuin lyhyen testilenkin.

Toivottavasti vastaavia huomion herpaantumisia ei ole tapahtunut missään kriittisemmissä työvaiheissa. Ja toivottavasti tämä oli nyt tässä - en ehtinyt nyt heittää kuin lyhyen testilenkin.
Re: Mersun huoltoa virossa
Kuressaaren Silber Autossa taannoin käytin W203 C220CDI A-huollossa ja kuitilla oli mm seuraavat:
Öljyn (Mobil Super 3000XE) ja -suodattimen, sisäilman suodattimen, jarrunesteen, ilmansuodattimen vaihdossa ja ilmastointilaitteen tarkastuksessa+täytössä. Hintaa tuli 260,51e.
Reklamoitavaa jäi pari asiaa, jotka selvisivät myöhemmin kun en pellin alle ehtinyt huollon pihassa:
1) 500km ajettuani mittarissa näkyi pyyntö lisätä öljyä. Lisäsin eikä sen jälkeen herjannut eli olivat huollossa jättäneet vajaaksi. Reklamoin ja väitti, että kone antaa 6,5litraa ja he luottavat siihen. Masiinat kalibroidaan kerran vuoteen.
2) Jarrut jäi jotenkin laahaamaan ja selviteltyäni otin n 0,8dl jarrunestettä säiliöstä, jolloin jäi ylätasoon.
Ensikerralla varaan heti pihassa nesteiden yms tarkastukselle aikaa. Tunti hinta näyttää olevan Silber Auto Kuressaaressa 49e ja Viljandissa 39e, jonne suuntaan seuraavaksi.
Öljyn (Mobil Super 3000XE) ja -suodattimen, sisäilman suodattimen, jarrunesteen, ilmansuodattimen vaihdossa ja ilmastointilaitteen tarkastuksessa+täytössä. Hintaa tuli 260,51e.
Reklamoitavaa jäi pari asiaa, jotka selvisivät myöhemmin kun en pellin alle ehtinyt huollon pihassa:
1) 500km ajettuani mittarissa näkyi pyyntö lisätä öljyä. Lisäsin eikä sen jälkeen herjannut eli olivat huollossa jättäneet vajaaksi. Reklamoin ja väitti, että kone antaa 6,5litraa ja he luottavat siihen. Masiinat kalibroidaan kerran vuoteen.
2) Jarrut jäi jotenkin laahaamaan ja selviteltyäni otin n 0,8dl jarrunestettä säiliöstä, jolloin jäi ylätasoon.
Ensikerralla varaan heti pihassa nesteiden yms tarkastukselle aikaa. Tunti hinta näyttää olevan Silber Auto Kuressaaressa 49e ja Viljandissa 39e, jonne suuntaan seuraavaksi.
C200CDi 2008 W204.207 Avantgarde Business AMG lastutettu
(C220CDi 2007 W203 Classic)
(C220CDi 2007 W203 Classic)
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5794
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: Mersun huoltoa virossa
Eli auto oli huollossa ja sen jälkeen se piti itse huoltaavevitavi kirjoitti:Kuressaaren Silber Autossa taannoin käytin W203 C220CDI A-huollossa ja kuitilla oli mm seuraavat:
Öljyn (Mobil Super 3000XE) ja -suodattimen, sisäilman suodattimen, jarrunesteen, ilmansuodattimen vaihdossa ja ilmastointilaitteen tarkastuksessa+täytössä. Hintaa tuli 260,51e.
Reklamoitavaa jäi pari asiaa, jotka selvisivät myöhemmin kun en pellin alle ehtinyt huollon pihassa:
1) 500km ajettuani mittarissa näkyi pyyntö lisätä öljyä. Lisäsin eikä sen jälkeen herjannut eli olivat huollossa jättäneet vajaaksi. Reklamoin ja väitti, että kone antaa 6,5litraa ja he luottavat siihen. Masiinat kalibroidaan kerran vuoteen.
2) Jarrut jäi jotenkin laahaamaan ja selviteltyäni otin n 0,8dl jarrunestettä säiliöstä, jolloin jäi ylätasoon.
Ensikerralla varaan heti pihassa nesteiden yms tarkastukselle aikaa. Tunti hinta näyttää olevan Silber Auto Kuressaaressa 49e ja Viljandissa 39e, jonne suuntaan seuraavaksi.

Mökkillä
'
'
Re: Mersun huoltoa virossa
Ääni Silberauto Eesti AS Rakvere esindus.
Ja automaattilaatikoiden huolloissa ja korjauksissa Hõbenool OÜ Kadrina.

Re: Mersun huoltoa virossa
Tallinnassa on myös MB Abi
S204 350cdi 4matic amg -11
W124 300D -91
Ex Pappa S211 320cdi -07
Ex VW Golf Variant GTD -16
Ex S204 350cdi amg -10
Ex W124 300E Sportline -91
Ex Saab 9-5 Aero -02 Biopower
Ex BMW E61 530dA -05 Stage2 DPF 0ff
Ex MB C230 Kompressor Avantgarde Sport -05
W124 300D -91
Ex Pappa S211 320cdi -07
Ex VW Golf Variant GTD -16
Ex S204 350cdi amg -10
Ex W124 300E Sportline -91
Ex Saab 9-5 Aero -02 Biopower
Ex BMW E61 530dA -05 Stage2 DPF 0ff
Ex MB C230 Kompressor Avantgarde Sport -05
Re: Mersun huoltoa virossa
Onko tästä kokemuksia onko halvempi kuin hort auto?nix0n kirjoitti:Tallinnassa on myös MB Abi
Re: Mersun huoltoa virossa
Pitää huomenna katsoa hinta. Omaa kokemusta ei ole Mb Abista. Hort Autoon on menossa omani huoltoon+pakosarjojen vaihtoon. Sen verran edullinen hinta, etten itse viitsi kiireiden ohella niitä vaihtamaan.
S204 350cdi 4matic amg -11
W124 300D -91
Ex Pappa S211 320cdi -07
Ex VW Golf Variant GTD -16
Ex S204 350cdi amg -10
Ex W124 300E Sportline -91
Ex Saab 9-5 Aero -02 Biopower
Ex BMW E61 530dA -05 Stage2 DPF 0ff
Ex MB C230 Kompressor Avantgarde Sport -05
W124 300D -91
Ex Pappa S211 320cdi -07
Ex VW Golf Variant GTD -16
Ex S204 350cdi amg -10
Ex W124 300E Sportline -91
Ex Saab 9-5 Aero -02 Biopower
Ex BMW E61 530dA -05 Stage2 DPF 0ff
Ex MB C230 Kompressor Avantgarde Sport -05
Re: Mersun huoltoa virossa
Onko tiedossa pysyykö Mobilo voimassa, mikäli huollon tekeekin Silber eikä Veho?
2013 SLK 55 amg
2006 E280cdi
2006 E280cdi
Re: Mersun huoltoa virossa
Mobilo on maailmanlaajuinen joten pysyy jos huolto tehdään valtuutetulla korjaamollaos62 kirjoitti:Onko tiedossa pysyykö Mobilo voimassa, mikäli huollon tekeekin Silber eikä Veho?
Re: Mersun huoltoa virossa
Ja suunnilleen ajallaan. Jos huolto menee pahasti pitkäksi, voi Mobilo ja/tai puhkiruostumattomuustakuu katketa. Ne saa toki takaisin jos seuraava huolto on ajallaan.shade_z kirjoitti:Mobilo on maailmanlaajuinen joten pysyy jos huolto tehdään valtuutetulla korjaamollaos62 kirjoitti:Onko tiedossa pysyykö Mobilo voimassa, mikäli huollon tekeekin Silber eikä Veho?
Re: Mersun huoltoa virossa
Onko Silber auto siis ainoa mersun valtuuttama huolto Virossa? Omassa autossa on Junge Sterne takuu voimassa vielä ja laatikon öljynvaihto olisi ajankohtainen.
Vai tuleeko laatikkoöljynvaihto halvemmaksi Virossa kuin Suomessa virallisella mersun pajalla?
Onko kukaan vaihdattanut laatikkoöljyjä (7-G tronic) Silberautossa?
Vai tuleeko laatikkoöljynvaihto halvemmaksi Virossa kuin Suomessa virallisella mersun pajalla?
Onko kukaan vaihdattanut laatikkoöljyjä (7-G tronic) Silberautossa?
w124 500E -91
w204 C300 CDI 4-matic -13
w124 300-24TE 3.6 Oettinger -90
w204 C300 CDI 4-matic -13
w124 300-24TE 3.6 Oettinger -90
Re: Mersun huoltoa virossa
Kehut Silberille.
Oman iso huolto V**o:ssa 1100€. (Ei vaihteiston öljyä). Silber n. 460€
Huollon varaus onnistui sähköpostilla Suomeksi, ja jo seuraavaksi päiväksi klo 12. Valmis klo 16. Hyvää palvelua!
Sinne vaan!
Oman iso huolto V**o:ssa 1100€. (Ei vaihteiston öljyä). Silber n. 460€
Huollon varaus onnistui sähköpostilla Suomeksi, ja jo seuraavaksi päiväksi klo 12. Valmis klo 16. Hyvää palvelua!

Sinne vaan!