Tuomersu kirjoitti:...Voisko olla rikki se lämpötila-alipaineanturi joka on siinä koneen päässä missä ne muut lämpötila-anturit, tähän lämpötila-anturiin menee ne kaksi alipaineletkua.
Eikö tämä anturi jotenki säädä sytytystä?...
Se mokkula, mihin menee kaksi alipaineletkua on lämpökytkin, joka hoitaa lokasuojassa olevan säiliön bensahöyryjen tyhjentämisen imusarjaan. Tarkista, että kaikki letkut ovat ehjät ja kiinni paikoillaan.
Hieman aiheesta poiketen.
Autonani on w124 220 ce -92 eli koneena toimii m111
Olen ihmetellyt tätä kyseistä sytytyksen säätönappulaa ja kiinostaa tietää onko se oikein säädetty.
Ostaessani auton (kuukausi sitten) tämä säätönappula oli asennossa 1. Ja myyjä kehotti ajamaan 98:lla.
Onko tämä oikein vai pitäisiko tätä nappulaa säätää johonkin suuntaan?
220E M111-koneessa on käsittääkseni aivan eri ruisku, niin sanottu HFM-SFI, eikä KE-Jetronic mitä edellissä viesteissä käsiteltiin.
Itse en lähtisi ekana koskemaan niihin säätönamiskoihin vaan huolehtisin että ruiskun toimintaedellytykset on muuten kunnossa (=auto huollettu). Aja sillä bensalla mitä ohjekirjassa suositellaan.
Instagram @hptalli
500 SEC ’85
944 Turbo ’88
740i '94
S8 V10 quattro ’08
200 quattro 20V ’90 naftaliinissa, odottaa parempia aikoja
Onkos tuon E10 käytöstä mitään haittaa m102 koneelle jossa on ke-jetronic?
Nykyisin olen ajellut 98:lla ja tuo säätö ollut S asennossa, mihin asentoon tuo pitäisi kääntää E10:iä varten, ja tarvitseeko mitään muita muutoksia?
Nykyisin vie sen 10l/100km, ajoi miten ajoi, joutuu kylläkin meikämannen asuin paikasta johtuen veättämään jatkuvasti mäkiin töihin ajaessa..