W124 230 -88 tyhjäkäyntihäiriö
Re: W124 230 -88 tyhjäkäyntihäiriö
Täytyypä kokeilla. Sitte vielä että vaikuttaako venakopasta tuleva huohotinletku economy mittariin? On meinaan halki siitä päästä.
Ex; w124 200D, w202 220d, w124 250D, c124 200D
Nyk; c124 230ce
Nyk; c124 230ce
Re: W124 230 -88 tyhjäkäyntihäiriö
Ei se siitä kopasta eaida vaikuttaa vaan sen yhdys nipan jälkeen jonka sisällä on joku millin kahden reikä.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W124 230 -88 tyhjäkäyntihäiriö
Vanha potikka oli kulunu puhki, vaihoin sille sellasen joka ei ollu puhki ja koitin säätää mut hetiku menee n1volttiin ni alkaa humppaamaa 500-1000rpm. Hetikun ottaa lisäilmaluistin piuhan irti ni tasaantuu ja saa säädettyä potikan siihe 0.7v?
Ex; w124 200D, w202 220d, w124 250D, c124 200D
Nyk; c124 230ce
Nyk; c124 230ce
Re: W124 230 -88 tyhjäkäyntihäiriö
Uudella potikalla ei juurikaan mitää vaikutusta...Onks kellään tietoa kejetin perussäädöistä?
Edit. Pulssimittarilla käynnissä ollessa näyttää n. 20% ja haisee tosi rikkaalle...
Edit2. Mittasin myös lambdan, tyhjäkäynnillä 0.04-0.08v näytti mittari siitä erillisestä piuhasta mitattuna, ei taida ihan olla oikeat arvot?
Edit. Pulssimittarilla käynnissä ollessa näyttää n. 20% ja haisee tosi rikkaalle...
Edit2. Mittasin myös lambdan, tyhjäkäynnillä 0.04-0.08v näytti mittari siitä erillisestä piuhasta mitattuna, ei taida ihan olla oikeat arvot?
Ex; w124 200D, w202 220d, w124 250D, c124 200D
Nyk; c124 230ce
Nyk; c124 230ce
Re: W124 230 -88 tyhjäkäyntihäiriö
On/off fault codes with engine running:Kaketsu- kirjoitti:Uudella potikalla ei juurikaan mitää vaikutusta...Onks kellään tietoa kejetin perussäädöistä?
Edit. Pulssimittarilla käynnissä ollessa näyttää n. 20% ja haisee tosi rikkaalle...
Edit2. Mittasin myös lambdan, tyhjäkäynnillä 0.04-0.08v näytti mittari siitä erillisestä piuhasta mitattuna, ei taida ihan olla oikeat arvot?
20% Full load contact defective or incorrectly connected.
Näyttäisi siltä että kaasuläpällä oleva kytkin on mykkänä joka siis kertoo eculle että ollaanko joutokäynnillä taikka täyskaasulla.
Helppo tarkistaa toiminta yleismittarin jatkuvuus asennolla 3-napaisesta liittimestä mikä tulee imusarjaan ruiskun eteen kiinni. Kaasuläppä kiinni pitäis yhdistää jotkin kaksi liitintä ja taasen täysin auki toiset kaksi.
Pulssisuhde lämpimänä 50 +- 10
Lambdan toimivuuden näkee jos pulssisuhde muuttuu jatkuvasti. Tällä hetkellä auto on vikatilassa joten ei ole lambdasäätö käytössä.
Re: W124 230 -88 tyhjäkäyntihäiriö
Pulssilla mitattuna pelkästään virrat päällä näyttää 30.6% joka viittais lämpötila anturiin? mut siitäkin on vastukset mitattu ja näytti ainakin joidenki ohjeiden arvojen mukaan olevan kohdallaan. Käynnissä lämpimänä tosiaan näytti tota 20%+-1. Täytyy toi kaasuläpän anturi kattoa illalla. Alkaa pikkuhiljaa usko loppumaan tän kanssa...
Edit. Tuli tänään myös huomattua että kone käy paljon paremmin yj releen sulake paikallaan. On tää mystinen vehe kyllä.
Edit. Tuli tänään myös huomattua että kone käy paljon paremmin yj releen sulake paikallaan. On tää mystinen vehe kyllä.
Ex; w124 200D, w202 220d, w124 250D, c124 200D
Nyk; c124 230ce
Nyk; c124 230ce
Re: W124 230 -88 tyhjäkäyntihäiriö
On/off fault codes with ignition on:Kaketsu- kirjoitti:Pulssilla mitattuna pelkästään virrat päällä näyttää 30.6% joka viittais lämpötila anturiin? mut siitäkin on vastukset mitattu ja näytti ainakin joidenki ohjeiden arvojen mukaan olevan kohdallaan. Käynnissä lämpimänä tosiaan näytti tota 20%+-1. Täytyy toi kaasuläpän anturi kattoa illalla. Alkaa pikkuhiljaa usko loppumaan tän kanssa...
Edit. Tuli tänään myös huomattua että kone käy paljon paremmin yj releen sulake paikallaan. On tää mystinen vehe kyllä.
30% Coolant temperature below 70°C
"vika"koodi kertoo että veden lämpötila alle 70 astetta.
Saitko selvyyttä onko kaasuläpällä oleva kytkin kaput? Vikakoodi siihen ainakin viittaa ja itsellä oli samankaltaista käymistä kuin teikällä kun asentotunnistin oli rikki kaasuläpällä.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: W124 230 -88 tyhjäkäyntihäiriö
Piipparilla katoin kaasuläpän ja toimi. Lambdan vaihto menee huomiseen ku katkes lambda putkeen.
Ex; w124 200D, w202 220d, w124 250D, c124 200D
Nyk; c124 230ce
Nyk; c124 230ce
Re: W124 230 -88 tyhjäkäyntihäiriö
Saitko säädettyä ton potikan 0,7 volttiin kuumalla koneella (yli 80 astetta)? Jos potikka ei ole säädöissä niin se sekottaa koko järjestelmän..
Re: W124 230 -88 tyhjäkäyntihäiriö
Nyt on lambda vaihettu ja ainaki yleismittarilla alko tulee järkeviä lukuja. Unohin ihan täysin säätää ton potikan uudestaan, sen käyn huomen tsekkaamas. Äkkiseltää tuntus pelaavan jo paaaljo paremmin ku alunperin.
Ainii, tuli parin kaverin kans puhetta tulpista ja yks oli sitä mieltä et m102 ei tykkää muutaku ngk:sta ja toinen vanno boschin nimeen. Minkäslaisia kokemuksia teillä on? Vai onko juurikaan merkitystä.
Ainii, tuli parin kaverin kans puhetta tulpista ja yks oli sitä mieltä et m102 ei tykkää muutaku ngk:sta ja toinen vanno boschin nimeen. Minkäslaisia kokemuksia teillä on? Vai onko juurikaan merkitystä.
Ex; w124 200D, w202 220d, w124 250D, c124 200D
Nyk; c124 230ce
Nyk; c124 230ce
Re: W124 230 -88 tyhjäkäyntihäiriö
ngk halpa ja varmatoiminen. Ajellu yli 20 tkm eikä vielä mitään oireilua.Kaketsu- kirjoitti:Nyt on lambda vaihettu ja ainaki yleismittarilla alko tulee järkeviä lukuja. Unohin ihan täysin säätää ton potikan uudestaan, sen käyn huomen tsekkaamas. Äkkiseltää tuntus pelaavan jo paaaljo paremmin ku alunperin.
Ainii, tuli parin kaverin kans puhetta tulpista ja yks oli sitä mieltä et m102 ei tykkää muutaku ngk:sta ja toinen vanno boschin nimeen. Minkäslaisia kokemuksia teillä on? Vai onko juurikaan merkitystä.
Re: W124 230 -88 tyhjäkäyntihäiriö
Ngk:n laatu ei ole sitä mitä se oli aikoinaan mutta bosch on kyllä hyvä...vähän maku asioita nämä.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W124 230 -88 tyhjäkäyntihäiriö
Itse olen ollut tyytyväinen boschilaisiin. Auto tosin 300E.
W124 300 E -87 Aut.
Re: W124 230 -88 tyhjäkäyntihäiriö
Potikkaa en saanu ihan täysin säädettyä, arvot heittelee 0.71-0.67 välillä, tyhjäkäynti on kuitenki tasainen. Lambdan vaihoin myös. Kulutus on nyt aikaliki 10l/100km suurimmaks osaks kaupunki ajoa. Lähtee kylmänä hyvin käyntii, välillä saattaa joutua n.2sec sahaamaan kylmänä ja kuumana. Economy mittari on lämpimällä koneella tapissa, kylmänä n. 1/5 kohalla, onko normaalia?
Ainii, suurin vika löyty määränjakajan lautasesta. Jostainkumman syystä jäi kantamaan vähän yhdestä reunasta eikä täten sulkeutunut kokonaan. Lautasen uudelleen asettelun jälkeen käynti parani huomattavasti ja lambdan jälkeen käy omasta mielestä jo todella lähelle ellei just niinku kuuluuki. Seuraava operaatio ois käydä ottamassa päästöt ja kattoa mitä näyttää, käykö vielä rikkaalla vai miten.
Ainii, suurin vika löyty määränjakajan lautasesta. Jostainkumman syystä jäi kantamaan vähän yhdestä reunasta eikä täten sulkeutunut kokonaan. Lautasen uudelleen asettelun jälkeen käynti parani huomattavasti ja lambdan jälkeen käy omasta mielestä jo todella lähelle ellei just niinku kuuluuki. Seuraava operaatio ois käydä ottamassa päästöt ja kattoa mitä näyttää, käykö vielä rikkaalla vai miten.
Ex; w124 200D, w202 220d, w124 250D, c124 200D
Nyk; c124 230ce
Nyk; c124 230ce
Re: W124 230 -88 tyhjäkäyntihäiriö
Hyvä että tuli kuntoon! Kulutus on kohdillaan ja potikan säätö on mielestäni onnistunut kun itelläkin se heittelee 0.05 volttia.Kaketsu- kirjoitti:Potikkaa en saanu ihan täysin säädettyä, arvot heittelee 0.71-0.67 välillä, tyhjäkäynti on kuitenki tasainen. Lambdan vaihoin myös. Kulutus on nyt aikaliki 10l/100km suurimmaks osaks kaupunki ajoa. Lähtee kylmänä hyvin käyntii, välillä saattaa joutua n.2sec sahaamaan kylmänä ja kuumana. Economy mittari on lämpimällä koneella tapissa, kylmänä n. 1/5 kohalla, onko normaalia?
Ainii, suurin vika löyty määränjakajan lautasesta. Jostainkumman syystä jäi kantamaan vähän yhdestä reunasta eikä täten sulkeutunut kokonaan. Lautasen uudelleen asettelun jälkeen käynti parani huomattavasti ja lambdan jälkeen käy omasta mielestä jo todella lähelle ellei just niinku kuuluuki. Seuraava operaatio ois käydä ottamassa päästöt ja kattoa mitä näyttää, käykö vielä rikkaalla vai miten.
Re: W124 230 -88 tyhjäkäyntihäiriö
No nyt se taas tempun teki. Ei yön jälkeen pysy käynnissä ollenkaan. Lähtee nätisti käyntiin joo mut sammuu samantien, 5-6 kertaa ku käynnistää ni alkaa pysyy käynnis. Yj releen sulakkeen ku otti pois ni ei lähteny ollenkaa. Eikä myöskään siedä yhtään kaasua ennenku vähä lämpee. Ajo on ollu viime päivinä myös vähä nykivää, etenki kylmänä. Voisko bensapumpunrele olla tinaa vailla? Pumppu kyllä pyörähtää kun kääntää virrat päälle. Bensansuodattimen meinasin ainaki tänään vaihtaa.
Edit. Tarkemmin ku miettii ni nykiminen alko samoihi aikoihi ku ilmat kylmeni, voisko olla lämpötila anturi entinen?
Edit. Tarkemmin ku miettii ni nykiminen alko samoihi aikoihi ku ilmat kylmeni, voisko olla lämpötila anturi entinen?
Ex; w124 200D, w202 220d, w124 250D, c124 200D
Nyk; c124 230ce
Nyk; c124 230ce
Re: W124 230 -88 tyhjäkäyntihäiriö
PA-pumpun relekin ohjaa kylmäkäyntirikastusta ja tarvitsee myös lämpötilatiedon anturilta, joten jommastakummassa voi vika piillä.
Jossakin oli listattuna lämpötila-anturille arvoja, lämpötilan mukaanhan vastusarvo muuttuu.
Tuolla testilitaniaa saksaksi ja releiden eroja m102:ssa http://www.motor-talk.de/forum/aktion/A ... tId=681585" onclick="window.open(this.href);return false;
Bensapulahan moottorilla taitaa olla ja lämmettyään kun ei tartte huikkaa, niin alkaa pelata.
Jossakin oli listattuna lämpötila-anturille arvoja, lämpötilan mukaanhan vastusarvo muuttuu.
Tuolla testilitaniaa saksaksi ja releiden eroja m102:ssa http://www.motor-talk.de/forum/aktion/A ... tId=681585" onclick="window.open(this.href);return false;
Bensapulahan moottorilla taitaa olla ja lämmettyään kun ei tartte huikkaa, niin alkaa pelata.
W124 200D 1988
ex. W124 230E 1987
ex. W124 230E 1987
Re: W124 230 -88 tyhjäkäyntihäiriö
Meinasin kolvailla ton releenki uusiks jos auttais. Saksa ei taivu yhtään joten en saanu äkkiseltää kyllä mitään tolkkua noist ohjeist.
Ex; w124 200D, w202 220d, w124 250D, c124 200D
Nyk; c124 230ce
Nyk; c124 230ce
Re: W124 230 -88 tyhjäkäyntihäiriö
Lämpötila anturi antaa oikeet ohmit. Imuilman anturi myös. Bensapumpunrele näyttää sisältä hyvältä. Bensansuodatinkin on ihan uuden näköinen. Mikä perhana tät autoa vaivaa...
Edit. Kokeiltu mun pensapumpunrelettä toisessa autossa ja toimii hienosti.
Edit. Kokeiltu mun pensapumpunrelettä toisessa autossa ja toimii hienosti.
Ex; w124 200D, w202 220d, w124 250D, c124 200D
Nyk; c124 230ce
Nyk; c124 230ce
Re: W124 230 -88 tyhjäkäyntihäiriö
Puolalta jakajalle menevä piuha oli aiva helkkarin hapettunu jakajan päästä, se vaihdettiin uuteen, käynti parani aavistuksen lämpösenä. Tulpan johotojen vastus oli 1kohm jokaisessa. Yön yli kuitenki seistyä sama juttu, eli lähtee todella nätisti käyntiin mut sammuu heti, muutaman kerran ku starttaa ni saa kaasulla härnättyä pysymään käynnissä. Ekoilla starttauksilla ei kuitenkaa siedä yhtään koskea kaasuun.
Eilein hallilta kun kotiin ajelin ni ajoin töyssystä ja absi valo vilahti, voisko yj releessä kuitenki olla sit vikaa, mut miks lämpösenä sit toimii?
Eilein hallilta kun kotiin ajelin ni ajoin töyssystä ja absi valo vilahti, voisko yj releessä kuitenki olla sit vikaa, mut miks lämpösenä sit toimii?
Ex; w124 200D, w202 220d, w124 250D, c124 200D
Nyk; c124 230ce
Nyk; c124 230ce
Re: W124 230 -88 tyhjäkäyntihäiriö
Niinhän ne elektroniikan juotosten halkeamat tmv. usein käyttäytyy, lämpimänä lämpölaajeneminen saa kontaktin aikaan.
sen YJ-releen kyljessähän on kytkentäkaavio, rele paikoilleen mutta sen verran irti että yleismittarin piikki mahtuu reunimmaisiin kontakteihin ja autoon virrat päälle tai ihan käyntiin.
Sitten mittaa ulostulot, onko jännitettä vai ei.
Muistaakseni oli yhdellä sivulla kaikki ulostulot releestä, mallista riippuen 1-3.
sen YJ-releen kyljessähän on kytkentäkaavio, rele paikoilleen mutta sen verran irti että yleismittarin piikki mahtuu reunimmaisiin kontakteihin ja autoon virrat päälle tai ihan käyntiin.
Sitten mittaa ulostulot, onko jännitettä vai ei.
Muistaakseni oli yhdellä sivulla kaikki ulostulot releestä, mallista riippuen 1-3.
Viimeksi muokannut Risto113, Ti 18.10.2016 12:10. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Re: W124 230 -88 tyhjäkäyntihäiriö
YJ rele vaihtoon.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W124 230 -88 tyhjäkäyntihäiriö
Onks noihin yj releen ulostuloihin mitään ohjearvoja mitä pitäis tulla?
Ex; w124 200D, w202 220d, w124 250D, c124 200D
Nyk; c124 230ce
Nyk; c124 230ce
Re: W124 230 -88 tyhjäkäyntihäiriö
No nyt on kokeiltu toimivasta autosta yj relettä eikä muuttunu yhtään...
Ex; w124 200D, w202 220d, w124 250D, c124 200D
Nyk; c124 230ce
Nyk; c124 230ce
Re: W124 230 -88 tyhjäkäyntihäiriö
Säädä seosta rikkaammalle EHA:sta 1/4 ja ihan kokeilu mielessä näkisimme auttaako. Oma koslani pulssisuhteen mukaan säädöissä mutta eipä vaan kylmänä jaksa kunnolla käydä vaan alkoi humppaamaan ja tätä kesti n. 2min jos kaasulla ei avitellut. Säädin raakasti ohi ohjearvon kiristämällä ehasta 1/8 ja selvästi auttoi niin kylmänä kulkuun kuin humppailuun. Edelleenkin kyllä tulee pieni notkahdus kun korotettu joutokäynti yrittää palautua normaaliksi.
Re: W124 230 -88 tyhjäkäyntihäiriö
Viikko sitte otettu päästöt, todella laihalle piti kääntää ruiskun päältä ennenkun saatiin leimalle lappu. Hetikun tippu tyhjäkäynnille ni hc nous 200-300. Kaikki muut arvot oli ok. Imuvuotoja ei ole missään. Samalla tuli huomattua että virranjakajan kääntely ei vaikuttanu ollenkaan vaikka sääti laidasta laitaan, onko ihan normaalia? Ehaa tuli säädettyä melkein puoli kierrosta ennenku ohjauspaine asettu 0.44bar.
Ex; w124 200D, w202 220d, w124 250D, c124 200D
Nyk; c124 230ce
Nyk; c124 230ce
Re: W124 230 -88 tyhjäkäyntihäiriö
Tarkista suihkujen nipat ovatko kiinni. Kun moottori lämpiää ja välillä jäähtyy, niin nipat saattavat löystyä.
Paineet karkaavat määräjakasta, kun auto seisoo käyttämättä 2 päivää tai enemmän. Lämpimänä kyllä
lähtee hyvin käymään. Kylmäkäynnistin suuttimen päässä oleva nippa löystyy eniten oman kokemuksen
mukaan.
Paineet karkaavat määräjakasta, kun auto seisoo käyttämättä 2 päivää tai enemmän. Lämpimänä kyllä
lähtee hyvin käymään. Kylmäkäynnistin suuttimen päässä oleva nippa löystyy eniten oman kokemuksen
mukaan.
MB E320_ 97
MB C200 _97
Mustang 4,6_ 07
MB C200 _97
Mustang 4,6_ 07
Re: W124 230 -88 tyhjäkäyntihäiriö
Jos edistyksellisempi isoilla pyöreillä pistokkeilla ja alipaineletku liitännällä oleva sytty boxi niin ecu säätää syttyä kokoajan eliljakajan pyörittämisellä vain ykk kohdassa laitetaan saarnaaja siihen ykköskohtaan ja sillä siisti...kääntely ei auta mitenkään käyntiin...vain vanhemmissa hei- sytty systeemillä.Kaketsu- kirjoitti:Viikko sitte otettu päästöt, todella laihalle piti kääntää ruiskun päältä ennenkun saatiin leimalle lappu. Hetikun tippu tyhjäkäynnille ni hc nous 200-300. Kaikki muut arvot oli ok. Imuvuotoja ei ole missään. Samalla tuli huomattua että virranjakajan kääntely ei vaikuttanu ollenkaan vaikka sääti laidasta laitaan, onko ihan normaalia? Ehaa tuli säädettyä melkein puoli kierrosta ennenku ohjauspaine asettu 0.44bar.
Asettuiko toi seos ja kulutus ja toimivuus kun paineet on nyt se 0.44 bar?..ja mitä näyttää nyt pulssisuhde?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W124 230 -88 tyhjäkäyntihäiriö
Pulssia en oo viel kattonu mut nyt lähtee kylmänä komeesti laakista käyntii. Tuntuu et muutoinki pelaa paremmin. Noi hc arvot mietityttää kovasti, en oo ehan säädön jälkee käyny kattoos tosin päästöjä. Eli toi jakajan kääntö ri siis oo mikään vika ettei vaikuta mitenkään.. Kulutuskin tuntu että olis tippunu vähän ehan säädön jälkeen.
Ex; w124 200D, w202 220d, w124 250D, c124 200D
Nyk; c124 230ce
Nyk; c124 230ce