200cdi ei käynnisty

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Syntinen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: Su 16.11.2014 19:43

200cdi ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja Syntinen »

Noniin, eli siis tänään vaihtelin omaan mersuun (w202 200cdi vm.2000) railipaineensäätimen koska tyhjäkäynti humppas. Tyhjäkäynti parani, mutta huomasin että 2. pytyn suutin oli märkänä ja suihkutellu vähän ympäriinsä, joten vaihtelin suuttimen tiivisteineen pultteineen sekä vaihdoin paluu linjastot koska olivat melkosen jämäkät ( ja katkes yksi letku :lol: ) Kun olin vaihdellut kaiken aiemmin mainitun niin tuikkasin mersun käyntiin, käynnistyi vähäisen sahaamisen jälkeen ja kävi nätisti. Sitten ykskaks alko rykimään hieman ja vähän myöhemmin sammui siihen paikkaan. Paljon yriteltiin sahailla käyntiin ilman mitään elonmerkkejä joten alettiin tutkimaan että mikä tuli.. Polttoainesuodattimen kotelon oli imassy tyhjäks joten laitettiin se täyteen ja ei vieläkään, sitten alettii ottamaan suuttimille tulevia linjastoja auki että tuleeko polttoainetta yhtään nii suihki iloisesti, että ilmaa ei ole linjastoissa. Mistähän tätä sitten alkaisi tutkimaan? :think:
Kiitoksia ennakkoon vastanneille.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: 200cdi ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Syntinen kirjoitti:Noniin, eli siis tänään vaihtelin omaan mersuun (w202 200cdi vm.2000) railipaineensäätimen koska tyhjäkäynti humppas. Tyhjäkäynti parani, mutta huomasin että 2. pytyn suutin oli märkänä ja suihkutellu vähän ympäriinsä, joten vaihtelin suuttimen tiivisteineen pultteineen sekä vaihdoin paluu linjastot koska olivat melkosen jämäkät ( ja katkes yksi letku :lol: ) Kun olin vaihdellut kaiken aiemmin mainitun niin tuikkasin mersun käyntiin, käynnistyi vähäisen sahaamisen jälkeen ja kävi nätisti. Sitten ykskaks alko rykimään hieman ja vähän myöhemmin sammui siihen paikkaan. Paljon yriteltiin sahailla käyntiin ilman mitään elonmerkkejä joten alettiin tutkimaan että mikä tuli.. Polttoainesuodattimen kotelon oli imassy tyhjäks joten laitettiin se täyteen ja ei vieläkään, sitten alettii ottamaan suuttimille tulevia linjastoja auki että tuleeko polttoainetta yhtään nii suihki iloisesti, että ilmaa ei ole linjastoissa. Mistähän tätä sitten alkaisi tutkimaan? :think:
Kiitoksia ennakkoon vastanneille.
Tarkista suutimien johdot, railipaineen säätimen johto, nokka akselin asennon tunnistimen johto,
näkyykö ilmakuplia
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Syntinen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: Su 16.11.2014 19:43

Re: 200cdi ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja Syntinen »

CDI203 kirjoitti:
Syntinen kirjoitti:Noniin, eli siis tänään vaihtelin omaan mersuun (w202 200cdi vm.2000) railipaineensäätimen koska tyhjäkäynti humppas. Tyhjäkäynti parani, mutta huomasin että 2. pytyn suutin oli märkänä ja suihkutellu vähän ympäriinsä, joten vaihtelin suuttimen tiivisteineen pultteineen sekä vaihdoin paluu linjastot koska olivat melkosen jämäkät ( ja katkes yksi letku :lol: ) Kun olin vaihdellut kaiken aiemmin mainitun niin tuikkasin mersun käyntiin, käynnistyi vähäisen sahaamisen jälkeen ja kävi nätisti. Sitten ykskaks alko rykimään hieman ja vähän myöhemmin sammui siihen paikkaan. Paljon yriteltiin sahailla käyntiin ilman mitään elonmerkkejä joten alettiin tutkimaan että mikä tuli.. Polttoainesuodattimen kotelon oli imassy tyhjäks joten laitettiin se täyteen ja ei vieläkään, sitten alettii ottamaan suuttimille tulevia linjastoja auki että tuleeko polttoainetta yhtään nii suihki iloisesti, että ilmaa ei ole linjastoissa. Mistähän tätä sitten alkaisi tutkimaan? :think:
Kiitoksia ennakkoon vastanneille.
Tarkista suutimien johdot, railipaineen säätimen johto, nokka akselin asennon tunnistimen johto,
näkyykö ilmakuplia
Tarkistettu johdot, ilmaa näkyy läpinäkyvässä putkessä joka johtaa polttoainesuodattimelle. Aina kun sahaa niin työntää ilmat suodattimelle ja kun lopettaa starttauksen niin nousee takaisin putkeen. Pitääkö polttoainetta suihkuta kuinka paljon kun ottaa suuttimelle menevän putken irti railitukista? Startatessa polttoainetta tulee hyvään tahtiin muttei ihan hirveällä paineella kuitenkaan? Vai antaako se startatessa niin paljon painetta kuin käynnissä ollessaan sitten?
Vastaa Viestiin