W124 250d automaatti huono kiihtyvyys
W124 250d automaatti huono kiihtyvyys
Morjens!
Mikähän mahtaa olla vikana kun auto kiihtyy välillä tosi huonosti
ihan kuin jokin ahdistaisi. Tuntuu ettei kaasun painaminen vaikuta mitään.
Välistä kiihtyy ihan normaalisti. Sellainen vielä et 3000 kohdalla selkeä
vetokohta eli alkaa vetää kovin ja pukkaa mustaa jonkin verran.
Välillä ei kuiteskaan tule vetopiikkiä vaan junnaa eikä oikein kulje.
Autohan on 124 koppanen 4 lovinen automaatti 2.5 litrasella diesel koneella
ja on vm92
Mikähän mahtaa olla vikana kun auto kiihtyy välillä tosi huonosti
ihan kuin jokin ahdistaisi. Tuntuu ettei kaasun painaminen vaikuta mitään.
Välistä kiihtyy ihan normaalisti. Sellainen vielä et 3000 kohdalla selkeä
vetokohta eli alkaa vetää kovin ja pukkaa mustaa jonkin verran.
Välillä ei kuiteskaan tule vetopiikkiä vaan junnaa eikä oikein kulje.
Autohan on 124 koppanen 4 lovinen automaatti 2.5 litrasella diesel koneella
ja on vm92
Re: W124 250d automaatti huono kiihtyvyys
Suodatin tukos,tankin imusihti,karkea suodin...sitten kokeile ottaa vaikka sammutin kalvon alipaineletku irti ja sitten kokeile löytyykö kaikki pollet.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W124 250d automaatti huono kiihtyvyys
Ok kokeillaan noita ja katotaan mitä tapahtuu.
Onkos toi tankin puolella oleva sihti hankala ottaa pois.
Mitä tuo sammuttimen letku vaikuttaa kulkuun.
Onkos toi tankin puolella oleva sihti hankala ottaa pois.
Mitä tuo sammuttimen letku vaikuttaa kulkuun.
Re: W124 250d automaatti huono kiihtyvyys
Sammutin letku siksi jos sammutus jääkin hieman päälle...käy muttei ole tehoa..toki sen näät vivun asennostakin mutta 100% kun ottaa letkun pois ja kokeilee.
Tankissa on aika iso mutteri pohjassa..takaakselin yläpuolella jonka sisässä menee imuputki...voihan sen paine ilmallakin puhaltaa korkki auki..voihan se auttaa hetkeksi...huomannut vain että nyky diesel tekee levää ,mustaa tankkiin ja sitten on sihdeissä vaikka dieselin seassa onkin levän kasvu estettä.
Tankissa on aika iso mutteri pohjassa..takaakselin yläpuolella jonka sisässä menee imuputki...voihan sen paine ilmallakin puhaltaa korkki auki..voihan se auttaa hetkeksi...huomannut vain että nyky diesel tekee levää ,mustaa tankkiin ja sitten on sihdeissä vaikka dieselin seassa onkin levän kasvu estettä.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W124 250d automaatti huono kiihtyvyys
Eipä ollut sanottavaa apua noista yllämainituista tempuista. Mikähän ihme on kun tuntuu tukkoselle.
Samalla on sanottava et ei vaihda neloselta kolmoselle nopeasti kun kiihdyttää vaan miettii aika kauan. pystyykö tuota laatikosta säätämään vai?
Suodattimien vaihto auttoi sen verran et tyhjäkäynti putos ehkä 150 kierrosta. Oli joku 900 ennen nyt selkeesti alempana.
Tankkiin tulee jonkinasteinen alipaine voiskohan sillä olla merkitystä, ainaskin tankatessa huomaa kun avaa korkin niin suhahtaa melkoisesti.
Samalla on sanottava et ei vaihda neloselta kolmoselle nopeasti kun kiihdyttää vaan miettii aika kauan. pystyykö tuota laatikosta säätämään vai?
Suodattimien vaihto auttoi sen verran et tyhjäkäynti putos ehkä 150 kierrosta. Oli joku 900 ennen nyt selkeesti alempana.
Tankkiin tulee jonkinasteinen alipaine voiskohan sillä olla merkitystä, ainaskin tankatessa huomaa kun avaa korkin niin suhahtaa melkoisesti.
Re: W124 250d automaatti huono kiihtyvyys
eihän sulla vaan o mikään alipaineletku irti sieltä imusarjan alta, vähän oli samoja oireita akan mesessä.
w115,w123, 609d. lp913.w163. BJ,RJ. 2cv.GS. Dax ,Tula,XT, Dnepr x2, GSA bmw.
Re: W124 250d automaatti huono kiihtyvyys
Mulla on toi jonkinasteinen alipaine tankissa ihan tuttu ilmiö molemmista diesel W124-yksilöistäni, mutta niissä en ole havainnut kummempaa puutumista, joten sen ei luulisi olevan ongelma.kartsa11 kirjoitti:Eipä ollut sanottavaa apua noista yllämainituista tempuista. Mikähän ihme on kun tuntuu tukkoselle.
Samalla on sanottava et ei vaihda neloselta kolmoselle nopeasti kun kiihdyttää vaan miettii aika kauan. pystyykö tuota laatikosta säätämään vai?
Suodattimien vaihto auttoi sen verran et tyhjäkäynti putos ehkä 150 kierrosta. Oli joku 900 ennen nyt selkeesti alempana.
Tankkiin tulee jonkinasteinen alipaine voiskohan sillä olla merkitystä, ainaskin tankatessa huomaa kun avaa korkin niin suhahtaa melkoisesti.
Miten sulla pakokaasun kierrätys on hoidossa / kunnossa? Alkuperäinen systeemi ymmärtääkseni toimii niin, että alipaineella ohjataan pakosarjan puolelta venttiiliä auki ja imusarjan ja putsarikotelon välissä on läppäventtiili, jolla suljetaan ilmantuloa silloin, kun halutaan enemmän pakokaasua sen pakosarjan puoleisen venttiilin kautta imuilman joukkoon. Jos tuolla jompikumpi venttiili takeltelee niin, että molemmat ovat samaan aikaan kiinni tai melkein kiinni, niin huonosti on potkua moottorista tarjolla. Omassa autossa mulla on se pakokaasun kierrätys deaktivoitu niin, että se imusarjan puoleinen läppä on kokonaan pois ja pakosarjan puoleisen venttiilin alipainelinja on tukossa, jolloin se venttiili pysyy kiinni.
Pitemmän päälle pakokaasun kierrätys myös tapaa (melkein kokonaan) tukkia imusarjan mutta siitä ei luulisi olevan kyse, jos kerran se välillä kulkee ihan ok ja hyytyminen on enemmän jaksottaista kuin jatkuvaa.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: W124 250d automaatti huono kiihtyvyys
Oliko se siis myös tällaisessa 250D -mallissa, jossa yksi nokka-akseli? Siellä kai on nimenomaan ton pakokaasunkierrätyksen ohjausletkuja + sammutinrasian letku (josta yllä mainittu) + tyhjäkäynnin korotuksen letkuja (eli se systeemi, jolla tyhjäkäyntikierroksia nostetaan kylmässä moottorissa).gaz169 kirjoitti:eihän sulla vaan o mikään alipaineletku irti sieltä imusarjan alta, vähän oli samoja oireita akan mesessä.
Muistan muuten jostain joskus muinoin lukeneeni, että ilmeisesti sama systeemi, joka kylmällä koneella nostaa tyhjäkäyntikierroksia, estäisi myös täyden tehon ottamista kylmästä moottorista. Eli että vaikka painaa kaasun pohjaan, niin syöttöpumppu ei anna täysiä tehoja ulos ennen kuin moottori on jonkun verran lämmennyt. Onkohan tuo aivan huuhaata? En ole koskaan tullut asiaan perehtyneeksi, mutta jos tuo ihan oikeasti olisi totta, niin sekin tietty aiheuttaisi huonoa tehoa koneesta, jos systeemi pitäisi tehorajoitusta jonkun vian takia päällä silloinkin, kun moottori ei enää ole kylmä.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: W124 250d automaatti huono kiihtyvyys
Lyhennä moottorin päällä olevaa tankoa, joka menee vaihteistolle. Siinä on sellainen ruuvikiinnitys. Sillä saat vaihtamaan herkemmin alas. Eli tangosta esim. sentti lyhyemmäksi ja siitä lyhennät kokeilemalla, että laatikko vaihtaa alemmas haluamallasi tavalla. Kyseinen yhdistelmä on aika rauhallinen kulkija kaikenkaikkiaan, mutta toisaalta luja kuin mikä. Tangon lyhennyksellä saa auton tuntumaan pirteämmältä, kun saat herkemmin vetoalueen ja pidättää pidempään vaihteita. Toki voi olla muita vetoon vaikuttavia seikkoja, mutta ensin laatikon säätö kohdilleen.
Re: W124 250d automaatti huono kiihtyvyys
Joo sama kone mut w201 kori, liikkuu minusta melko pirteästi vaikkei ole turbo. Pakokaasun kierrätys ei ole käytössä. Saakohan sillä"alppiventtiilin" säädollä mitään aikaiseksi. Eikös sinne vaode askillekkin jotain alipaine letkuja mene.Nozki kirjoitti:Oliko se siis myös tällaisessa 250D -mallissa, jossa yksi nokka-akseli? Siellä kai on nimenomaan ton pakokaasunkierrätyksen ohjausletkuja + sammutinrasian letku (josta yllä mainittu) + tyhjäkäynnin korotuksen letkuja (eli se systeemi, jolla tyhjäkäyntikierroksia nostetaan kylmässä moottorissa).gaz169 kirjoitti:eihän sulla vaan o mikään alipaineletku irti sieltä imusarjan alta, vähän oli samoja oireita akan mesessä.
Muistan muuten jostain joskus muinoin lukeneeni, että ilmeisesti sama systeemi, joka kylmällä koneella nostaa tyhjäkäyntikierroksia, estäisi myös täyden tehon ottamista kylmästä moottorista. Eli että vaikka painaa kaasun pohjaan, niin syöttöpumppu ei anna täysiä tehoja ulos ennen kuin moottori on jonkun verran lämmennyt. Onkohan tuo aivan huuhaata? En ole koskaan tullut asiaan perehtyneeksi, mutta jos tuo ihan oikeasti olisi totta, niin sekin tietty aiheuttaisi huonoa tehoa koneesta, jos systeemi pitäisi tehorajoitusta jonkun vian takia päällä silloinkin, kun moottori ei enää ole kylmä.
w115,w123, 609d. lp913.w163. BJ,RJ. 2cv.GS. Dax ,Tula,XT, Dnepr x2, GSA bmw.