W212 220cdi 7g tronic pätkäisee
W212 220cdi 7g tronic pätkäisee
Uutena foorumilaisena mukaan. Tapaus w212 220cdi 7g tronic. Metrejä vajaa 110tkm. Merkkiliikkeen arvauskeskus ei houkuta. Ongelmana on rivakammassa paikaltaan lähdössä tapahtuva äkillinen tehojen katoaminen. Auto siis tavallaan "tumppaa" kesken kiihdytyksen n. 2000-3000rpm välissä. Tämä kestää ehkä vajaan sekunnin, jonka jälkeen matka jatkuu normaalisti. Normi liikennerytmin mukana ajelussa ei ole mitään epätavallista. Myös normaalin liikkeelle lähdön jälkeen saa lyödä lapun lattiaan ilman ylimääräisiä nykimisiä. Vikakoodit luettu xentryllä, eikä mitään löytynyt. Ongelma on alkanut tihenemään, johtuneeko kuivista teistä, vai painavammasta tennarista. Välillä tuntuu, että ongelma on laatikkojohdannainen, mutta laatikon luulisi lähtevän luistamaan, eikä tumppaavan. Määränsäädinongelmista olen lukenut, mutta miksi ongelma aiheutuisi ainoastaan rivakassa liikkeelle lähdössä? Onko kellään ollut vastaavaa ongelmaa?
Re: W212 220cdi 7g tronic pätkäisee
Olisiko ihan luistonesto joka pehmeillä talvirenkailla puuttuu peliin varsin helposti.
W213 220d +W242 electric drive
Hyvä arvaus, jota itsekkin ensin epäilin, mutta totesin tekevän saman myös esp off... Myöskään luistoneston valo ei vilahda ja tehojen putoaminen on paljon tuntuvampi kuin luistoneston tullessa peliin.
Onkohan sisällä vakio-ohjelma vai uudelleen ohjelmoitu? Mietin vaan voiko olla ohjelmavirhe tai joku suojasysteemi ettei paikat hajoo?
W212 Avantgarde BE 220 cdi -11
Pitäisi olla ihan vakio-ohjelma. Elänyt ensimmäiset kolme vuottansa suomiliisarina.
Ei mitään faktaa.
Mutta itse saattaisin puhdistella EGR venttiilin ja voidella sen nivelen ja venttiilin varren. EGR ei tunnetusti anna aina vikakoodia, jos se vain tahmaa vähäsen. On mukana säätämässä moottorin toimintaa.
Eikä maksa mitään, jos itse sen tekee... Marmori ei taida huoltoa tehdä edes rahasta.
Mutta itse saattaisin puhdistella EGR venttiilin ja voidella sen nivelen ja venttiilin varren. EGR ei tunnetusti anna aina vikakoodia, jos se vain tahmaa vähäsen. On mukana säätämässä moottorin toimintaa.
Eikä maksa mitään, jos itse sen tekee... Marmori ei taida huoltoa tehdä edes rahasta.
Miksi tehdään muitakin autoja, kuin mersuja?
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Mulla oli vuosi sitten sama oire, vaihteiston öljynlauhdutin oli vuotanut ja öljymäärä liian pieni!
On kuulemma 7g erittäin herkkä.
Mitään ei hajonnut laatikosta , lauhdutin vaihdettiin.
On kuulemma 7g erittäin herkkä.
Mitään ei hajonnut laatikosta , lauhdutin vaihdettiin.
519 Bluetec 1+20
315CDI Prostyle 1+10
316CDI Pegabus 1+8 K13
560SEL
315CDI Prostyle 1+10
316CDI Pegabus 1+8 K13
560SEL
Siitä lauhduttimen ympäriltä näytti olevan hiukan öljystä kosteana, eli syyllinen saattoi löytyä. Pitääpä varata aika samalla laatikon öljynvaihdolle, niin saa öljymäärän oikeaksi.
Täällä täysin sama oire juuri ostetussa 119tkm ajetussa tuontiautossa mallissa 204.002. Kyselin ostaessa kun olivat juuri tehneet huollon että eikö vaihdelaatikon öljynvaihto olisi kuulunut huolto-ohjelmaan mutta väittivät että auton huoltokoodin mukaan sitä ei tarvinnut tehdä. Mitä mieltä raati tästä?
Nyt kuitenki öljynvaihto edessä. Vaihteisto siis koodia 722.908 ja öjyn pitäisi olla koodia kai koodia 236.14? Punainen?
Käykö esim tämä? https://www.merteil.fi/verkkokauppa/cli ... 25542/4/28" onclick="window.open(this.href);return false;
Vai kannattaako öljy ottaa suosiolla veholta? Vaihteisto kuulemma kranttu öljystä. Tietääkö kukaan vehon hintaa?
Entä öljynlauhdutin? Kannattaako ottaa marmorilta vai löytyykö tarvikkeena?
Nyt kuitenki öljynvaihto edessä. Vaihteisto siis koodia 722.908 ja öjyn pitäisi olla koodia kai koodia 236.14? Punainen?
Käykö esim tämä? https://www.merteil.fi/verkkokauppa/cli ... 25542/4/28" onclick="window.open(this.href);return false;
Vai kannattaako öljy ottaa suosiolla veholta? Vaihteisto kuulemma kranttu öljystä. Tietääkö kukaan vehon hintaa?
Entä öljynlauhdutin? Kannattaako ottaa marmorilta vai löytyykö tarvikkeena?