mb W210 E vm 96 MANUAALILAATIKON ONGELMA ajettu 370 000km
mb W210 E vm 96 MANUAALILAATIKON ONGELMA ajettu 370 000km
Kyseiseen malliin on vaihdettu käytetty vaidekeppi , kun entinen oli väljä. Vaihdettu uudet holkit paitsi vaihdelaatikon puoleiseen ylimpään niin ahdas paikka ei ollut aikaa laatikkoa pudottaa alas. 2 vaihteelta vaihtaessa 3 jää keppi jumiin... ei saa vauhdettua vaihdetta. Pienellä nykimisellä saa kepin jumis taas pois. Voiko vaihdelaatikossa olevia lyhyitä vipuja säätää tai kiristää nissä on vähän väljää. Vai onko se ylemmän vivun helä niin väljä , että sen takia jää jumiin. Pienet vivut mitkä on aivan vaihdelaatikossa kiinni niissä tuntuu noin 1cm väljä pyörivä liike. liikennevalaoihin tullessa pukkaa vähän tilannetta jos 3 päällä ja keppi jumissa jos joutuu pysähtymään. 2 vaihteelta 3 vaihtaessa kepissä on väljää liikettä oudon tuntuinen.
Re: mb W210 E vm 96 MANUAALILAATIKON ONGELMA ajettu 370 000k
En usko hela väljyyksiin askeissa mutta kirippä pikkuvivun...siinä on reiässä kuusiokolo pultti...luulen että ne on löystyneet...siitä kiertosuuntainen välys.
Toinen on että keppi on keskitettävä eli kulissin alta tangot irti ja oliko 8mm tappi pitkien vipujen läpi ..siinä on reikä jokaisessa...sitten säädät tankoja niin että se menee paikalleen mitään vipua koskematta...tällöin on keppimekanismi kalibroitu/keskitetty ja tällä yleensä lähtee pelaamaaan.
Toinen on että keppi on keskitettävä eli kulissin alta tangot irti ja oliko 8mm tappi pitkien vipujen läpi ..siinä on reikä jokaisessa...sitten säädät tankoja niin että se menee paikalleen mitään vipua koskematta...tällöin on keppimekanismi kalibroitu/keskitetty ja tällä yleensä lähtee pelaamaaan.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: mb W210 E vm 96 MANUAALILAATIKON ONGELMA ajettu 370 000k
Kiitos tiedoista atlas. Epäilen vain että se vika on pelkästään vaidelaatikon pienissä vivuissa kiristelen ne , kun heilutat joka suuntaan. Pirun ahtaat paikat vaan on pakko laatikkoa pudottaa alaspäin.
Re: mb W210 E vm 96 MANUAALILAATIKON ONGELMA ajettu 370 000k
Sopiva pitkä vartinen ja lyhyt osa lyhennetty kuusiokolo avanin niin saat kirittyä..toki laatikkoa alas mitä nyt kardaani antaa periksi..tulee se jotain 10cm.
sitten siellä voi olla torx...vanhemmassa on kuusikolo pultti.
sitten siellä voi olla torx...vanhemmassa on kuusikolo pultti.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: mb W210 E vm 96 MANUAALILAATIKON ONGELMA ajettu 370 000k
Nyt on kaikki helat uusittu vaihteen vaihtajan molempiin päihin ja vaihdekeppi keskitetty ja säädöt oli ok. Vikana vaan erdelleen , että 2 vaihtaessa 3 menee kolmonen päälle ja keppi on sitten ihan jumissa. Vaihdelaatikon tukikumi joka pitää laatikon takapään kiinni on huono. Voiko tuo aiheuttaa syyn josko kene kiihdyttäessä heilahtaa ja koko paketti liikkuu . Ketuttaa aikaa tärvääntynyt paljon ja ei tule kuntoon.
Re: mb W210 E vm 96 MANUAALILAATIKON ONGELMA ajettu 370 000k
Siellä askin sisässä on sellaine fiksusti suunniteltu estin joka estää kahden vaihteen päälle menon..toki voihan sen testata toimiiko se eli kepit irti yksi vaihde päälle ja toista työntää pesään...siis auton alta.
En usko takatyynyn vaikuttavan mitenkään tähän vikaan..toinen jos askin estosta ei löydy mitään niin vaihdekeppi kulissi vaihtoon tai purat sen..
Kyllä siitä vika nyt löytyy mutta teettää vaan nyt töitä.
En usko takatyynyn vaikuttavan mitenkään tähän vikaan..toinen jos askin estosta ei löydy mitään niin vaihdekeppi kulissi vaihtoon tai purat sen..
Kyllä siitä vika nyt löytyy mutta teettää vaan nyt töitä.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: mb W210 E vm 96 MANUAALILAATIKON ONGELMA ajettu 370 000k
Jos tuo estin on sökö niin meneekö remontti siitä mihin suuntaan. Heikoin auto ollu tämä väyrynen ikinä. Ensimmäinen mun mersu oli 190 e tenava. ajoin autolla 450 000km 2l bensa. Ei taida nää uudemmat meset kestää. Enemmän saa näköjään remonttia tehdä
Re: mb W210 E vm 96 MANUAALILAATIKON ONGELMA ajettu 370 000k
Se lukko lähtee ihan kupeesta kahdella pultilla irti..jos nyt ei ole jotenkin räjäntänyt sisälle.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: mb W210 E vm 96 MANUAALILAATIKON ONGELMA ajettu 370 000k
Pitänee kokeilla nuo jutut . Kiitoksia.
Re: mb W210 E vm 96 MANUAALILAATIKON ONGELMA ajettu 370 000k
Niin jos se lukko on rikki niin löytyy purettuja askeja..kasailen myös tarvittaessa ehjän ja korjaan askeja.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: mb W210 E vm 96 MANUAALILAATIKON ONGELMA ajettu 370 000k
Missä päin itäsuomea olet. Millaista hintaa laatikolla ois ?
Re: mb W210 E vm 96 MANUAALILAATIKON ONGELMA ajettu 370 000k
Tohmajärvi ehjää askia ei ole mutta purettuja ja 4 vaihteisia löytyy
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: mb W210 E vm 96 MANUAALILAATIKON ONGELMA ajettu 370 000k
ok viereisellä kylällä
pitää hakea inspiraatiota tuohon mesen laatikkoon , joku päivä käydä hallilla kattelemassa
